Automobili

Grijanje sjedala peugeot 407

gorkix pet 20.10.2023 15:37

grijanje sjedala ne radi (na oba sjedala)

provjerom sam ustanovio da je osigurač  ispravan i na vozačevom sjedalu sam provjerio da kad se auto upali jedna žica (od 3) dobije struju na prekidaču .

znam da je to inaće prekomplicirano za popraviti,ali bi isključio mogućnost da je slučajno prekidač što je onda jenostavno napraviti.

 

kako ga provjeriti i da li se smiju direktno spojiti dvije žice (od te tri što dolaze na prekidač (žuta,zelena,bijela) i bar nakratko provjeriti dali grijanje radi.

fer-de-lance pet 20.10.2023 17:48

Koliko vidim na netu, inače ide više žica, barem 4, ali vidim i da su neki imali tak kao ti (tri žice).

E sad, nigdje ništa konkretno o tome, pa za početak, jel jedna od te tri tanja od ostale dvije?

I jel imaš multimetar (popularno znani u narodu kao instrument)?

 

gorkix pet 20.10.2023 19:09
fer-de-lance kaže...

Koliko vidim na netu, inače ide više žica, barem 4, ali vidim i da su neki imali tak kao ti (tri žice).

E sad, nigdje ništa konkretno o tome, pa za početak, jel jedna od te tri tanja od ostale dvije?

I jel imaš multimetar (popularno znani u narodu kao instrument)?

 

 nemam,imam samo ispitivač

 

žice su više-manje slične debljine (slika je sa interneta ,ali tako i kod mene izgleda)....sad se ne mogu ni sjetiti koja je od te tri pokazivala na ispitivaču,ali to mogu ponovo provjeriti...

 p.s.slika se učita ,ali neznam zašto se ne vidi kad se post objavi

fer-de-lance pet 20.10.2023 19:37

A ovo kaj si napisao da dobije struju na prekidaču, to je na toj žici koja ide u grijač.ili baš na ulazu prekidača?

Prekidač ako ima više pozicija je obično onda samo da daje signal koji ide u kontroler koji je ugrađen u sic sa grijačem i onda kontroler na temelju toga skuži koliku temperaturu treba gađati.

U tom slučaju bi jedna žica bila taj signal od prekidača, jedna + i jedna -.

Ali obično je onda ta žica koja ide od prekidača puno tanja.

 

Ne znam stvarno, možda netko drugi od kolega zna.

Ovak na pamet teško, puno lakše bi bilo da imaš multimetar.

 

gorkix pet 20.10.2023 21:29
fer-de-lance kaže...

A ovo kaj si napisao da dobije struju na prekidaču, to je na toj žici koja ide u grijač.ili baš na ulazu prekidača?


 

 neznam zašto ne mogu sliku ubaciti ,pa evo jedan link gdje se vidi taj prekidač

https://www.newmiltonautoparts.com/sold-sold---96500377xt--a-genuine-peugeot-407-heated-front-seat-switch--left-side--ns-15916-p.asp

 

znači prekidač je kraj sjedala i ima 3 stupnja i tu dolaze 3 žice od kojih jedna ima struju tek kad upalim auto...po mom mišljenju vjerojatno kad okrenem taj kotačić

ta bi struja trebala ići na drugu žicu koja bi vodila prema sjedalu...al ne razumijem se oko te šeme sa grijanjem sjedala pa možda netko zna princip i kako provjeriti jel taj prekidač ispravan i da li se mogu dvije žice spojiti direktno pa da se samo kratko provjeri dal radi grijanje

fer-de-lance pet 20.10.2023 21:58

Da, trebala bi, i taj prekidač ima u sebi otpornike preko kojih onda biraš temperaturu, ta jedna žica je dovod od glavnog kontrolera, a onda imaju dvije za izlaz koje onda idu u grijač (bar tak izgleda po shemi), jedna je izlaz od otpornika a druga minus koji služi samo za ledicu koja svijetli u prekidaču.

Po tome onda ne smiješ direktno spojiti grijač nego treba probati s nekim otpornikom jer možeš skuriti kontroler grijača ako direkt spojiš.

A s ovim ispitivačem kaj imaš pitanje je jel možeš uopće provjeriti izlaze iz prekidača jer ako su to otpornici s velikim otporom onda ne bi skoro ništa vidio na ispitivaču (ziher imaš ovakav: https://venico.hr/wp-content/uploads/320-39D082.jpg )

 

Najbolje da posudiš od nekoga multimetar (ili kupiš, nisu skupi), pa onda sve lako provjeriš.

 

gorkix sub 21.10.2023 22:22
fer-de-lance kaže...

 

Po tome onda ne smiješ direktno spojiti grijač nego treba probati s nekim otpornikom jer možeš skuriti kontroler grijača ako direkt spojiš.

 ok,hvala...uglavnom znači nije pametno probati spojiti direktno..

millennial sub 21.10.2023 23:56

a da odeš do servisa da ti samo ispišu greške iz računala? vjerojatno jeftinije nego da se igraš sa žicama. moguće da je dovoljno samo nešto resetirati. da su ti baš jedan i drugi grijač otišli istovremeno mi je teško povjerovati, a kažeš da napona imaš. ja bi odradio dijagnostiku za početak.

fer-de-lance ned 22.10.2023 08:55
gorkix kaže...

 ok,hvala...uglavnom znači nije pametno probati spojiti direktno..

 Da, nemoj, da je samo obično prekidač i grijač.ne bi bio problem  ovak taman i da dopeljaš napon na žice grijač ne bi radio bez odgovarajućeg signala s prekidača, a potencijalno bi spržio kontroler.

 

millennial kaže...

a da odeš do servisa da ti samo ispišu greške iz računala? vjerojatno jeftinije nego da se igraš sa žicama. moguće da je dovoljno samo nešto resetirati. da su ti baš jedan i drugi grijač otišli istovremeno mi je teško povjerovati, a kažeš da napona imaš. ja bi odradio dijagnostiku za početak.

Baš to.

Premda lako moguće da nema.nikakvog errora.

Ako BSI daje signal van na prekidače onda nema nikakve greške jer se sve čini ok.

A budući da na oba sica ne radi, logičnije bi bilo da BSI ne daju uopće napon na prekidače, ali kod njega daje.

Premda, s ovim običnim ispitivačem to ni ne može točno provjeriti.

 

gorkix uto 24.10.2023 16:25
fer-de-lance kaže...

 

millennial kaže...

Premda, s ovim običnim ispitivačem to ni ne može točno provjeriti.

 

 danas sam provjerio i suvozacevo sjedalo s tim da sam malo ogulio sve tri žice i nakon paljenja auta običnim ispitivačem takoder pokazuje struju na bijeloj žici ,a na druge dvije ne,stavljanjem točkića na ocije 1 ili 2 ili 3 isto se ne vidi svijetljenje ispitivača na druge dvije žice

 

kako provjeriti ispravnost tog prekidača ako nabavim multimetar?

fer-de-lance uto 24.10.2023 17:06

Isključiš kontakt da ne dolazi struja na prekidač i onda instrument prebaciš na mjerenje otpora (ohm, izgleda kao potkova).

Onda mjeriš otpor između ulazne žice i izlaznih, i vidiš jel ima kakav otpor, ako ima i mijenja se kad prebacuješ položaje na prekidaču, onda znaš da je ok.

A treća žica bi morala biti minus, nju onda isto izmjeriš, tak da isto dok je iaključen kontakt staviš jednu sondu na tu žicu a drugu bilo gdje na minus, možeš na najbliži šaraf, jer je cijela limarija spojena na minus.

 

Obavezno pazi da je kontakt isključen (provjeri ispitivačem za svaki slučaj), kad mjeriš otpor ili struju možeš napraviti kratki spoj.

Jedino napon možeš mjeriti dok je kontakt uključen.

 

gorkix uto 24.10.2023 21:20
fer-de-lance kaže...

Isključiš kontakt da ne dolazi struja na prekidač i onda instrument prebaciš na mjerenje otpora (ohm, izgleda kao potkova).

 

A treća žica bi morala biti minus, nju onda isto izmjeriš, tak da isto dok je iaključen kontakt staviš jednu sondu na tu žicu a drugu bilo gdje na minus, možeš na najbliži šaraf, jer je cijela limarija spojena na minus.

 

Obavezno pazi da je kontakt isključen (provjeri ispitivačem za svaki slučaj), kad mjeriš otpor ili struju možeš napraviti kratki spoj.

Jedino napon možeš mjeriti dok je kontakt uključen.

 

 znači ispravnost ne utvrđujem kad skinem prekidač ,već spojen na žice i onda mogu testirati samo na način da sondu stavim na dijelove žice koje sam malo ogulio 1cm prije ulaza u prekidač

 

"Onda mjeriš otpor između ulazne žice i izlaznih, i vidiš jel ima kakav otpor"

ako bijela žica pokazuje napon ,onda je ona ulazna ,a izlazna bi po mojoj procjeni trebala biti žuta jer pretpostavljam da bi treča zuto-zelena trebala biti minus

 

znači mjerim otpor između bijele i žute ,a žuto-zelenu spajam sa karoserijom i mjerim?

 

"Jedino napon možeš mjeriti dok je kontakt uključen"

 

a napon kad bi htio izmjeriti ,onda bi kad upalim auto i okrenem kotačić da uključim grijanje ako je sve u redu trebao bi se pojaviti napon na toj žutoj žici?

fer-de-lance uto 24.10.2023 21:32
gorkix kaže...

1) znači ispravnost ne utvrđujem kad skinem prekidač ,već spojen na žice i onda mogu testirati samo na način da sondu stavim na dijelove žice koje sam malo ogulio 1cm prije ulaza u prekidač

 

"Onda mjeriš otpor između ulazne žice i izlaznih, i vidiš jel ima kakav otpor"

2) ako bijela žica pokazuje napon ,onda je ona ulazna ,a izlazna bi po mojoj procjeni trebala biti žuta jer pretpostavljam da bi treča zuto-zelena trebala biti minus

 

znači mjerim otpor između bijele i žute ,a žuto-zelenu spajam sa karoserijom i mjerim?

 

"Jedino napon možeš mjeriti dok je kontakt uključen"

 

3)  a napon kad bi htio izmjeriti ,onda bi kad upalim auto i okrenem kotačić da uključim grijanje ako je sve u redu trebao bi se pojaviti napon na toj žutoj žici?

 1) da, možeš ga i dok je uštekan i dok nije, jer u ovome slučaju se strujni krug ne može zatvoriti nikako drugačije.

Slobodno ga i odštekaš.

2) to budeš vidio kad izmjeriš. Drži jednu sondu na karoseriji a s drugom probaj koja je od tih žica u spoju s njom. Lako moguće da je i žuta minus.

3)Da, onda prebaciš instrument na V s dvije paralelne ravne crtice (jedna isprekidana i jedna čitava) i crvenu sondu staviš na žicu, a crnu na minus (isto kao s onim ispitivačem), minus si siguran da je na šarafu koji je na limu pa ti je najlakše na njemu držat.

Za razliku od ispitivača, instrument ti bude pokazao napon i ako prekidač u nekoj poziciji ima jako veliki otpor.

 

gorkix sub 28.10.2023 16:54
fer-de-lance kaže...

 1) da, možeš ga i dok je uštekan i dok nije, jer u ovome slučaju se strujni krug ne može zatvoriti nikako drugačije.

Slobodno ga i odštekaš.

2) to budeš vidio kad izmjeriš. Drži jednu sondu na karoseriji a s drugom probaj koja je od tih žica u spoju s njom. Lako moguće da je i žuta minus.

3)Da, onda prebaciš instrument na V s dvije paralelne ravne crtice (jedna isprekidana i jedna čitava) i crvenu sondu staviš na žicu, a crnu na minus (isto kao s onim ispitivačem), minus si siguran da je na šarafu koji je na limu pa ti je najlakše na njemu držat.

Za razliku od ispitivača, instrument ti bude pokazao napon i ako prekidač u nekoj poziciji ima jako veliki otpor.

 

 Hvala ti puno na pomoći.

 

testirao sam multimetrom i mislim da je prekidač u redu

 

skinuti prekidač pokazuje otpor između bijele i žute ,na poziciji 0 -50 (k oma),pozicija 1 -4 poz 2-2 i poz 3- 0,7

 

s priključenim prekidačem i upaljenim autom na zaguljenim dijelovima žice pokazuje napon na bijeloj 13v kad je na poziciji 0 pokazuje na žutoj 3V (neznam zašto ga uopče i ima kad je to isključeno) ,na poz 1 9V na poz 2 11v i na poz 3 12,5v (nije mi jasno zašto na toj žutoj žici ne pokazuje običan ispitivač ništa kad ima toliko velik napon)

po svemu tome izgleda da je problem grijanja sjedala negdje u sjedalu

gorkix sub 28.10.2023 22:49
Old Iggy kaže...
gorkix kaže...

po svemu tome izgleda da je problem grijanja sjedala negdje u sjedalu

Provjeri i relej. Sumnjam da ide direktno s prekidača na sjedalo, prevelika je snaga.

 on je vjerojatno ispod sjedala........morao bih naći negdje uputstva (tutorijal) za skidanje sjedala da vidim jel to prekomplicirano.......jer kakav sam baksuz najvjerojantnije su grijači .........

Old Iggy ned 29.10.2023 18:49
gorkix kaže...
Old Iggy kaže...
gorkix kaže...

po svemu tome izgleda da je problem grijanja sjedala negdje u sjedalu

Provjeri i relej. Sumnjam da ide direktno s prekidača na sjedalo, prevelika je snaga.

 on je vjerojatno ispod sjedala........morao bih naći negdje uputstva (tutorijal) za skidanje sjedala da vidim jel to prekomplicirano.......jer kakav sam baksuz najvjerojantnije su grijači .........

99% sam siguran da su releji u motornom prostoru, a ne kod sjedala.

 

made pon 30.10.2023 12:26

Ja sam imao sličan problem sa podizačima stakla na Citroenu C4 koji je nastao nakon što je auto bio dva tjedna bez akumulatora (odspojen jer se na autu radila limarija).

Na kraju, nakon što sam raskopao i provjerio sve živo, ustanovljeno je da je problem bio neki modul koji upravlja svim uređajima u kabini odnosno zablesiro se bio iako nije kazao nikakvu grešku. Našao na youtube-u video gdje lik pokazuje za cijelu PSA grupu kako to resetirat i tako rješio problem. 

gorkix pon 30.10.2023 20:35
Old Iggy kaže...
gorkix kaže...
Old Iggy kaže...
gorkix kaže...

po svemu tome izgleda da je problem grijanja sjedala negdje u sjedalu

Provjeri i relej. Sumnjam da ide direktno s prekidača na sjedalo, prevelika je snaga.

 on je vjerojatno ispod sjedala........morao bih naći negdje uputstva (tutorijal) za skidanje sjedala da vidim jel to prekomplicirano.......jer kakav sam baksuz najvjerojantnije su grijači .........

99% sam siguran da su releji u motornom prostoru, a ne kod sjedala.

 

nisam nigdje uspio nači sliku sjedala za peugeot 407 ispod,ali sam pronašao od 508 koje je dosta slično (kožna,elekto pomicanje i grijanje)

na slici se vidi neki modul (ili relej?)

fer-de-lance pon 30.10.2023 21:07

Da, to ti je kontroler grijača (slično releju, samo ima mali procesor i još par sitnica unutra).

Navodno da im dosta često izgube kontakt pa je dovoljno samo ištekat pa uštekat nazad.

 

gorkix pon 30.10.2023 22:53
fer-de-lance kaže...

Da, to ti je kontroler grijača (slično releju, samo ima mali procesor i još par sitnica unutra).

Navodno da im dosta često izgube kontakt pa je dovoljno samo ištekat pa uštekat nazad.

 

 morat ću probati skinuti kad uhvatim vremena bar suvozačevo sjedalo pa ako ništa drugo provjeriti grijače jer ako su oni riknuli onda se više ne zamaram s tim...

 

jesu li sjedala posve neovisna jedno od drugoga (nemože biti jedan kvar da utiče na oba,osim naravno osigurača koji je zajednički) ?

gorkix pon 30.10.2023 23:25
fer-de-lance kaže...

Malo je čudno da bi obadva istovremeno krepala.

Logično bi bilo da onda glavni BSI kontroler zajebava ili da su izgubili spoj prema njemu, jer on sve kontrolira.

 

 

neznam kad su i dal istovremeno ..nisam ga prije vozio..zimus sam probao upaliti i nije radilo i sad sam se nešto zaintereesirao pred ovu zimu...pa sam odlučio bar pogledati ovo jednostavno osigurač i prekidač da ne bi bila sitnica ,a grijanje ne radi...al izgleda da nije sitnica :)

 

ispitivanjem prekidača pokazuje da je ispravan samo neznam da li kod tih auta (a trebalo bi valjda biti) bi kad stavim na poziciju 1-2-3 bi trebala svijetliti neka lampica ili prekidać bi treba zasvijetliti.....kod mene ništa ne svijetli jel to neki pokazatelj?

millennial uto 31.10.2023 12:48
gorkix kaže...
 neznam da li kod tih auta (a trebalo bi valjda biti) bi kad stavim na poziciju 1-2-3 bi trebala svijetliti neka lampica ili prekidać bi treba zasvijetliti.....kod mene ništa ne svijetli jel to neki pokazatelj?

 Da, treba svjetliti čim se upali grijanje na bilo koju jačinu (poziciju).

gorkix uto 31.10.2023 13:38
millennial kaže...
gorkix kaže...
 neznam da li kod tih auta (a trebalo bi valjda biti) bi kad stavim na poziciju 1-2-3 bi trebala svijetliti neka lampica ili prekidać bi treba zasvijetliti.....kod mene ništa ne svijetli jel to neki pokazatelj?

 Da, treba svjetliti čim se upali grijanje na bilo koju jačinu (poziciju).

 to je kod svih auta ili znate pouzdano za peugeot 407?

na 5 postu u temi sam stavio link prekidača koji je isti kao moj

 

jel svijetljenje ovisi o ispravnosti prekidača (po mojoj provjeri multimetrom ispada da je ispravan,a i kontrola žica pokazuje napon zavisno o poziciji ) ili o nečemu drugom s obzirom da ne svijetli ?

millennial uto 31.10.2023 15:18
gorkix kaže...
millennial kaže...
gorkix kaže...
 neznam da li kod tih auta (a trebalo bi valjda biti) bi kad stavim na poziciju 1-2-3 bi trebala svijetliti neka lampica ili prekidać bi treba zasvijetliti.....kod mene ništa ne svijetli jel to neki pokazatelj?

 Da, treba svjetliti čim se upali grijanje na bilo koju jačinu (poziciju).

 to je kod svih auta ili znate pouzdano za peugeot 407?

na 5 postu u temi sam stavio link prekidača koji je isti kao moj

 

jel svijetljenje ovisi o ispravnosti prekidača (po mojoj provjeri multimetrom ispada da je ispravan,a i kontrola žica pokazuje napon zavisno o poziciji ) ili o nečemu drugom s obzirom da ne svijetli ?

 Žena vozi Peugeot 2008 i taj prekidač ovako po slici izgleda identično. Kod nje kad se grijanje uključi prekidač svijetli, e sad jesu li na 407 škrtarili pa nisu stavili prekidač sa ledicom nisam 100% siguran, iskreno ne bi me iznenadilo kad vidim na koliko toga se šparalo u njenoj 2008.

 

Zašto ne ispitaš grijače? sad kad imaš multimetar to ti nije problem. izmjeriš otpore i provjeriš je li negdje probio ili je u prekidu.

to ide ovako nekako:

https://www.youtube.com/watch?v=KoD-syCV6eY

 

i malo detaljniji video za provjeru svega, kontroler, konektori i ostalo:

https://www.youtube.com/watch?v=9t8FL989BoA

 

i za kraj napomena, prije nego se odlučiš na popravak, krpanje i slično razmisli je li to bolje prepustiti autoelektričaru, ako nemaš previše iskustva, da ne bi sutra ostao bez cijelog auta.

 

EDIT: vidi i ovo https://www.peugeotforums.com/threads/508-rxh-heated-passenger-seat.301081/

gorkix uto 31.10.2023 20:23
millennial kaže...

 1.Žena vozi Peugeot 2008 i taj prekidač ovako po slici izgleda identično. Kod nje kad se grijanje uključi prekidač svijetli, e sad jesu li na 407 škrtarili pa nisu stavili prekidač sa ledicom nisam 100% siguran, iskreno ne bi me iznenadilo kad vidim na koliko toga se šparalo u njenoj 2008.

 

2.Zašto ne ispitaš grijače?

 

3.i za kraj napomena, prije nego se odlučiš na popravak, krpanje i slično razmisli je li to bolje prepustiti autoelektričaru, ako nemaš previše iskustva, da ne bi sutra ostao bez cijelog auta.

 

 1.kad dam kontakt tipke blago narančasto  svjetle u autu (od podizača na vratima pa nadalje) ,a kad se upali auto onda narančasto svijetli i tipka tog prekidača na sjedalu...samo kad se okrene kotačić nema nekog posebnog svjetljenja...

 

2.pa hoću ,zasad sam htio eliminirati prekidač, pa kad uhvatim vremena moram skinuti sjedalo pa ću bar testirati grijače jer ako su oni onda neću se s tim zamarati,ako je nešto drugo (što je onda jeftinije i jednostavnije) onda ću vidjeti dal mogu sam ili odvesti kod električara

 

3.pa imam dosta iskustva oko popravljanja bivših auta (od motora,alnasera,karburatora pa do točka) ,ali o elektro instalacijama samo osnovne stvari koje se riješe ispitivačem...al sve se nauči ili pita,al najbitnije je da ne radim nešto što sto posto nisam siguran...

 

millennial sri 1.11.2023 12:21
gorkix kaže...
millennial kaže...

 1.Žena vozi Peugeot 2008 i taj prekidač ovako po slici izgleda identično. Kod nje kad se grijanje uključi prekidač svijetli, e sad jesu li na 407 škrtarili pa nisu stavili prekidač sa ledicom nisam 100% siguran, iskreno ne bi me iznenadilo kad vidim na koliko toga se šparalo u njenoj 2008.

 

2.Zašto ne ispitaš grijače?

 

3.i za kraj napomena, prije nego se odlučiš na popravak, krpanje i slično razmisli je li to bolje prepustiti autoelektričaru, ako nemaš previše iskustva, da ne bi sutra ostao bez cijelog auta.

 

 1.kad dam kontakt tipke blago narančasto  svjetle u autu (od podizača na vratima pa nadalje) ,a kad se upali auto onda narančasto svijetli i tipka tog prekidača na sjedalu...samo kad se okrene kotačić nema nekog posebnog svjetljenja...

 

2.pa hoću ,zasad sam htio eliminirati prekidač, pa kad uhvatim vremena moram skinuti sjedalo pa ću bar testirati grijače jer ako su oni onda neću se s tim zamarati,ako je nešto drugo (što je onda jeftinije i jednostavnije) onda ću vidjeti dal mogu sam ili odvesti kod električara

 

3.pa imam dosta iskustva oko popravljanja bivših auta (od motora,alnasera,karburatora pa do točka) ,ali o elektro instalacijama samo osnovne stvari koje se riješe ispitivačem...al sve se nauči ili pita,al najbitnije je da ne radim nešto što sto posto nisam siguran...

 

 1. to je dobro, tako je i kod nas. i grijač ti radi samo kad je motor upaljen inače ne grije i nema tog narančastog svjetla.

 

2. po onome što sam vidio po internetu najčešće ode konektor ispod sjedala pa ga ljudi "premoste", samo treba biti oprezan da se sve dobro izolira da ne bi bilo korištenja vatrogasnog aparata

gorkix sri 1.11.2023 21:40
millennial kaže...
gorkix kaže...
millennial kaže...

 1.Žena vozi Peugeot 2008 i taj prekidač ovako po slici izgleda identično. Kod nje kad se grijanje uključi prekidač svijetli, e sad jesu li na 407 škrtarili pa nisu stavili prekidač sa ledicom nisam 100% siguran, iskreno ne bi me iznenadilo kad vidim na koliko toga se šparalo u njenoj 2008.

 


 

 1.kad dam kontakt tipke blago narančasto  svjetle u autu (od podizača na vratima pa nadalje) ,a kad se upali auto onda narančasto svijetli i tipka tog prekidača na sjedalu...samo kad se okrene kotačić nema nekog posebnog svjetljenja...

 

 

 

 1. to je dobro, tako je i kod nas. i grijač ti radi samo kad je motor upaljen inače ne grije i nema tog narančastog svjetla.

 

 

 ovo zadnje mi malo nejasno.........kod mene svijetli narančasto ta tipka (kao i sve ostale ) (vidljivo sam u mraku) kad se auto upali pa čak i kad je prekidač na 0 poziciji (isključen)...kad ga okrenem on i dalje svijetli isto ...znači okretanjem ne signalizira da je uključen već svjetli kao i dok nije uključen........da li je i kod tebe tako da se uopče ne primjećuje okretanje tog kotačića ili dolazi do nekog drugog (ili intenzivnijeg svjetla)