Azmo pon 22.3.2021 18:53

Dacia je iznimno napredovala iako i dalje mora biti konkurentna cijenom jer u protivnom gubi.

Ovaj model je zanimljiv ali pada zbog autonomije vožnje. Jednostavno je premala autonomija za ista osim grad i okolicu. I to je najveći minus. Dobro sekundarno vozilo u garaži ali nikako primar8. Nažalost.

Boris grozni pon 22.3.2021 19:10
Azmo kaže...
Dacia je iznimno napredovala iako i dalje mora biti konkurentna cijenom jer u protivnom gubi.

Ovaj model je zanimljiv ali pada zbog autonomije vožnje. Jednostavno je premala autonomija za ista osim grad i okolicu. I to je najveći minus. Dobro sekundarno vozilo u garaži ali nikako primar8. Nažalost.

 Kome je Dacia konkurentna, pa kod nas najeftinije el. govno je 300k kn! a ostali imaju bolju autonomiju?

Dacia ce ovim model doslovno rasturiti to trziste!

Dojitza pon 22.3.2021 20:28
Boris grozni kaže...
Azmo kaže...
Dacia je iznimno napredovala iako i dalje mora biti konkurentna cijenom jer u protivnom gubi.

Ovaj model je zanimljiv ali pada zbog autonomije vožnje. Jednostavno je premala autonomija za ista osim grad i okolicu. I to je najveći minus. Dobro sekundarno vozilo u garaži ali nikako primar8. Nažalost.

 Kome je Dacia konkurentna, pa kod nas najeftinije el. govno je 300k kn! a ostali imaju bolju autonomiju?

Dacia ce ovim model doslovno rasturiti to trziste!

Logan mcv phev na novoj sandero platformi za cca 150k kunica. Takvo nesto bi rasturilo trziste ekonomicnih vozila nize klase. Mada ne znam jel mogu ostvariti phev po toj cijeni.

Čitatelj pon 22.3.2021 20:40

Kao drugo vozilo, ili samo gradsko vozilo - moze. Za sve drugo strujic kod mene nema sanse.

Nema struje - stojis na mjestu - nemas gdje napuniti - zapeo si - obicna kucna uticnica - 3 dana punjenja.

 

Bengu natocis u 5min i ides dalje. Eventualno hibrid ili plug-in hibrid.

 

A trziste malih gradskih automobila ce dobiti sve vise strujica, primjerice mali Aygo X, koji je sad veci,

radjen na platformi Yarisa, sa SUV-ovskim izgledom... sta je sljedece? Aygo XY Pickup?

 

https://www.youtube.com/watch?v=WWUHnvn6pYA

 

Osobno da moram uzeti strujica kao drugo vozilo, uzeo bi Corsu-e.

Nisam napet na francuze, ali cini se da rade dobar posao... do kad, pitanje je,

jer sad imaju i FCA u grupi, a to moze smrditi samo na probleme.

 

 

Dojitza pon 22.3.2021 20:49
Čitatelj kaže...

Kao drugo vozilo, ili samo gradsko vozilo - moze. Za sve drugo strujic kod mene nema sanse.

Nema struje - stojis na mjestu - nemas gdje napuniti - zapeo si - obicna kucna uticnica - 3 dana punjenja.

 

Bengu natocis u 5min i ides dalje. Eventualno hibrid ili plug-in hibrid.

 

A trziste malih gradskih automobila ce dobiti sve vise strujica, primjerice mali Aygo X, koji je sad veci,

radjen na platformi Yarisa, sa SUV-ovskim izgledom... sta je sljedece? Aygo XY Pickup?

 

https://www.youtube.com/watch?v=WWUHnvn6pYA

 

Osobno da moram uzeti strujica kao drugo vozilo, uzeo bi Corsu-e.

Nisam napet na francuze, ali cini se da rade dobar posao... do kad, pitanje je,

jer sad imaju i FCA u grupi, a to moze smrditi samo na probleme.

 

 

Nazalost, corsa e u baznom modelu kosta, pazi sad 241.000 kn

Za iste pare dobijes dvije dacie ili octaviu phev. Ne znam tko je tu lud.

 

Čitatelj pon 22.3.2021 21:08

Jos to nije sluzbena cijena - pricekaj jos malo, vjerujem da ce sigurno biti bar 30-40.000kn skuplja.

 

Ako vec volis Renault grupu, i zelis kupiti posteno vozilo za 80.000kn, kupis Ladu Vestu Cross ili Kalinu Cross,

nadju se nove od 11-12.000€.

 

https://www.autoscout24.at/angebote/lada-kalina-cross-luxus-benzin-grau-1a1b37e6-196a-4357-8088-7759fa126df7

 

https://www.autoscout24.at/angebote/lada-vesta-sw-cross-standard-benzin-schwarz-f8b41229-2893-4cfb-b532-d66a4af908c4

 

Ili obicnu vestu:

https://www.autoscout24.at/angebote/lada-vesta-1-6-16v-onlinekauf-zustellung-45-rabatt-benzin-schwarz-151af937-f16b-430f-b41a-aa00b86bba27

 

Ima naravno i povoljnije u svabiji itd.

 

Nije luksuzno vozilo, kao ni Dacia, ali s tim u 10 godina najmanje skupusis - mozes prodati za 3-4.000€,

i opet kupit novo - a dijelovi su (osim karoserije) ionako standardni - ionako je AvtoVAZ integriran sa Daciom u grupi.

Dojitza pon 22.3.2021 21:13
Čitatelj kaže...

Jos to nije sluzbena cijena - pricekaj jos malo, vjerujem da ce sigurno biti bar 30-40.000kn skuplja.

 

Ako vec volis Renault grupu, i zelis kupiti posteno vozilo za 80.000kn, kupis Ladu Vestu Cross ili Kalinu Cross,

nadju se nove od 11-12.000€.

 

https://www.autoscout24.at/angebote/lada-kalina-cross-luxus-benzin-grau-1a1b37e6-196a-4357-8088-7759fa126df7

 

https://www.autoscout24.at/angebote/lada-vesta-sw-cross-standard-benzin-schwarz-f8b41229-2893-4cfb-b532-d66a4af908c4

 

Ili obicnu vestu:

https://www.autoscout24.at/angebote/lada-vesta-1-6-16v-onlinekauf-zustellung-45-rabatt-benzin-schwarz-151af937-f16b-430f-b41a-aa00b86bba27

 

Ima naravno i povoljnije u svabiji itd.

 

Nije luksuzno vozilo, kao ni Dacia, ali s tim u 10 godina najmanje skupusis - mozes prodati za 3-4.000€,

i opet kupit novo - a dijelovi su (osim karoserije) ionako standardni - ionako je AvtoVAZ integriran sa Daciom u grupi.

Ipak je spring elektricni automobil, mozda da lada izbaci svojeg elektricnog sampiona...

dtdtdt pon 22.3.2021 21:36

Mene interesira koliko će koštati tesla model 2(ako će se tako zvati)... spominje se $25k, ako u EU to bude 25k eura, za to bi bio ozbiljno zainteresiran. Radim 300-400km mjesečno i volio bi el. auto ali nijedan od novih "jeftinijih" mi se zbog nečeg ne sviđa. 

Čitatelj uto 23.3.2021 08:57
Dojitza kaže...

Ipak je spring elektricni automobil, mozda da lada izbaci svojeg elektricnog sampiona...

 

Tesko - Lada je bas entry lever, sve spartansko i funkcionalno, bez mnogo digitalija i tehnike.

 

I zato dobijes modernu masinu i mjenjac prilicno povoljno, jer sve drugo je spartanski radjeno,

kao nekad Dacie.

 

To nije nista lose, dapace - platis ono sto trebas, a ne ono sto ne trebas. I za 12.000€ imas nov automobil

koji je relativno pouzdan (koliko i Renault), i ako nisi dobio primjer iz ponedjeljka ili petka, vecinom nemas problema.

 

Vec postoji EL Lada (Ellada), ali se ne prodaje kod nas u EU, samo RU i azijsko trziste.

Imas domet 130km na struju, idealno gradsko vozilo - ne znam cijenu, al vjerovatno nije preskupa,

s obzirom da je radjena na platformi Kaline a tehnika je od Zoe-a.

https://en.wikipedia.org/wiki/LADA_Ellada

 

E sad, talijani vec stavljaju cijenu nove Dacie, da ce biti 9.000€, sto mi je sumnjivo, jer talijani uvjek nesto muljaju,

mozda je to cijena bez baterije, ili sa leasingom baterije - uglavnom to je jako nerealno i treba se paziti ponuda

koje izgledaju predobro, jer uglavnom je to laz.

 

aloevera13 uto 23.3.2021 10:30

Mislim da ima puno ljudi koji rade cca 10000km godisnje, da je domet 230 km mjesovite voznje to bi znacilo da ga pune 4 puta mjesecno. Po meni bi nekima super dosao, mora se puno planirati, ali tako je to sa svim el autima..

Čitatelj uto 23.3.2021 11:26

Zimi ukljucis grijanje - ode pol baterije - ljeti ukljucis hladnjenje - ode pol baterije.

 

Tako da ne pune sigurno 4x mjesecno, nego svaki drugi dan, ako ne svaki dan.

Idealno je ako imas besplatnu punionicu na poslu, jer si brze pun (dok radis 8-9h se napuni),

da ne moras doma preko noci.

 

Recimo da imas 260 radnih dana u godini, i da vikendom koristis obiteljski automobil na benzin/dizel,

jer ako trebas nekud na duze staze, strujic ti ne vrijedi puno.

 

10.000km godisnje u 260 dana je oko 40km dnevno, sto je OK.

Ako se uzme grijanje i hladnjenje, racunaj kao da si presao jos 100km, jer toliko pocucla bateriju,

a i samu bateriju ljeti mora hladiti a zimi ugrijati na radnu temperaturu.

 

I onda tih 230km dometa dnevno pokriva tih 140km potrosnje dnevno - ali to je opet preko 60% kapaciteta

baterije, recimo da je idealno 50% ako uspijes regenerirati dio baterije kocenjem, u sto ne vjerujem da mozes,

jer moras bas ici na iskotrljavanje, a u gradu ces tada biti najveca smetnja na cesti.

 

Dakle ispada da opet navecer moras staviti puniti, da bi mogao na posao i nazad.

Druga opcija je da ne ukljucujes grijanje i hladnjenje - onda zrtvujes komociju radi dometa.

 

Radije bi se vozio 100km udobno, nego 230km smrznut ili skuhan.

Dojitza uto 23.3.2021 19:42

Hladjenje nije ni blizu toliko neucinkovito. Stariji modeli koji koriste grijanje na otpor su negdje u tim brojkama, no sustavi bazirani na kruznom procesu (sve klasicne 'klime' rade tako) su znatno ucinkovitiji. Sve popularniji su sustavi koji mogu raditi u oba smjera, pa tako imamo tzv 'toplinsku pumpu' uz klasicnu 'klimu'. Toplinske pumpe su cca 3x ucinkovitije od klasicnog grijanja na otpor. Dacia je u najnizoj klasi ev-a pa je vrlo moguce da ce grijanje biti na otpor, iako nije nuzno.

 

Sve u svemu, treba docekati prve sluzbene recenzije i specifikacije konkretnog modela pa onda zakljuciti.

TibzzX pon 5.4.2021 14:07

Brine me jedino snaga. Spring sigurno neće biti lagan, s tih 44ks će biti prilično beskoristan igdje van grada. Čak i u nekim gradovima bi mogao biti jako loš, poput Rijeke koja je užasno brdovita. Da, znam da EV imaju moment dostupan od nule ali bez snage taj moment ti ne koristi previše.

Dojitza pon 5.4.2021 14:41
TibzzX kaže...

Brine me jedino snaga. Spring sigurno neće biti lagan, s tih 44ks će biti prilično beskoristan igdje van grada. Čak i u nekim gradovima bi mogao biti jako loš, poput Rijeke koja je užasno brdovita. Da, znam da EV imaju moment dostupan od nule ali bez snage taj moment ti ne koristi previše.

Mozda sam ja izuzetak ali ja te silne konjske snage koristim isljucivo na cestama gdje se vozi vecim brzinama. Ubrzanje na automobilu mi je potpuno nebitna stavka. Pretjecanje je u 99% slucajeva nepotrebno ako vozis po ogranicenju. Okej, svakom svoje ali realno spring je budget auto, ako oces performansu ima skupljih strujica koji sasvim lijepo ubrzavaju i imaju top brzinu dostojnu autoceste.

 

Zanimljivo je usporediti spring sa sanderom eco-g. Spring trosi 13kwh(8kn)/100km a sandero 7l(35kn)/100km.

 

Da da punis struju potpuno besplatno razliku nadoknadjujes za cca 100.000km, a ako ju punis o svom trosku negdje 130.000

Nije cak ni toliko lose iako imas dosta okrljasteniji auto koji je realno samo za po gradu i eventualno u nuzdi uz dopunjavanje na dalje relacije.

 

TibzzX pon 5.4.2021 17:12

Probaj sa nekim starijim turbo dieselom koji ima hrpu momenta na 50ak ks (npr. Golf 2) pretjecati ili voziti po brdovitom gradu poput Rijeke. Noćna mora, i to su auti koji su definitivno lakši od Springa kojeg će baterije lako gurnuti preko 1400kg.

 

Ne govorim o jurnjavi i ludim pretjecanjima već pokojem pretjecanju koje je neizbježno čak i kad voziš po ograničenju i generalno o vožnji na brdovitim područjima. O padu rangea na brdovitim područjima da ne pričam, noga će ti biti zavarena za pod pola vremena.

 

Nemam ništa protiv Springa, definitivno ima mjesto na tržištu ali već vidim da će mnogi biti razočarani zbog nerealnih očekivanja.

Dojitza pon 5.4.2021 17:18
TibzzX kaže...

Probaj sa nekim starijim turbo dieselom koji ima hrpu momenta na 50ak ks (npr. Golf 2) pretjecati ili voziti po brdovitom gradu poput Rijeke. Noćna mora, i to su auti koji su definitivno lakši od Springa kojeg će baterije lako gurnuti preko 1400kg.

 

Ne govorim o jurnjavi i ludim pretjecanjima već pokojem pretjecanju koje je neizbježno čak i kad voziš po ograničenju i generalno o vožnji na brdovitim područjima. O padu rangea na brdovitim područjima da ne pričam, noga će ti biti zavarena za pod pola vremena.

 

Nemam ništa protiv Springa, definitivno ima mjesto na tržištu ali već vidim da će mnogi biti razočarani zbog nerealnih očekivanja.

 

Slažem se. Biti će ljudi koji nisu iskusili takvu snagu pa ce ih docekati nespremne. Ali iskreno ne vidim problem po brdima u gradu sto se tice autonomije i ubrzanja:

 

  • Autonomija bi mogla znatno pasti, no u gradu ako imas gdje puniti ne vidim veliki problem. Jedino ako si taksist ili netko tko u jednom danu po gradu radi puno km.

 

  • Pretjecanje i dalje tvrdim da je u gradu nepotrebno cim ti moras ubrzavati da bi to postigao - da je dobar osjecaj i da smo na to navikli to je istina, ali je nepotrebno i u vecini slucajeva nista se ne postize.

 

 

fer-de-lance pon 5.4.2021 17:28
Dojitza kaže...

Zanimljivo je usporediti spring sa sanderom eco-g. Spring trosi 13kwh(8kn)/100km a sandero 7l(35kn)/100km.

 kWh struje je 1 kn, ne znam zakaj svi bacate random brojke.

Najjeftinije za punjenje je nekaj tipa bijelog modela, a opet te ispadne blizu 0,9 kn/kWh u najpovoljnijoj situaciji, i popušiš na drugim stvarima.

A budući da ti je EV onda jedno od manjih trošila u kućnastvu, ionak ti ne vrijedi prebacivat se na dvotarifno jer budeš više popušio na ostalim stvarima, osim ako baš voliš kuhat, prat i radit sve u ponoć, naravno - u mraku, bez svjetla, jer si inače u banani.

 

TibzzX kaže...

Probaj sa nekim starijim turbo dieselom koji ima hrpu momenta na 50ak ks (npr. Golf 2) pretjecati ili voziti po brdovitom gradu poput Rijeke. Noćna mora, i to su auti koji su definitivno lakši od Springa kojeg će baterije lako gurnuti preko 1400kg.

 Neće ga baterije gurnut na tu težinu (baterije su mu cca. 150 kila, s motorom i elektronikom oko 200), problem je kaj je to SUV, pa gabaritima uvjetuje veću težinu, tak da ispod 1300 kila budu jedva izvukli.

Zakaj nitko više ne radi lagane aute?

Dojitza pon 5.4.2021 17:45
fer-de-lance kaže...
Dojitza kaže...

Zanimljivo je usporediti spring sa sanderom eco-g. Spring trosi 13kwh(8kn)/100km a sandero 7l(35kn)/100km.

 kWh struje je 1 kn, ne znam zakaj svi bacate random brojke.

Najjeftinije za punjenje je nekaj tipa bijelog modela, a opet te ispadne blizu 0,9 kn/kWh u najpovoljnijoj situaciji, i popušiš na drugim stvarima.

A budući da ti je EV onda jedno od manjih trošila u kućnastvu, ionak ti ne vrijedi prebacivat se na dvotarifno jer budeš više popušio na ostalim stvarima, osim ako baš voliš kuhat, prat i radit sve u ponoć, naravno - u mraku, bez svjetla, jer si inače u banani.

 

TibzzX kaže...

Probaj sa nekim starijim turbo dieselom koji ima hrpu momenta na 50ak ks (npr. Golf 2) pretjecati ili voziti po brdovitom gradu poput Rijeke. Noćna mora, i to su auti koji su definitivno lakši od Springa kojeg će baterije lako gurnuti preko 1400kg.

 Neće ga baterije gurnut na tu težinu (baterije su mu cca. 150 kila, s motorom i elektronikom oko 200), problem je kaj je to SUV, pa gabaritima uvjetuje veću težinu, tak da ispod 1300 kila budu jedva izvukli.

Zakaj nitko više ne radi lagane aute?

Hmm ne kužim. Po hep kalkulatoru za bijelu dvotarifnu ispada 9kn za 13wh s tim da sam ja uzeo malo povoljnije jer racunam da ces cesce ostaviti auto da ti se puni preko noci. Gdje grijesim?

fer-de-lance pon 5.4.2021 17:49

Platiš još i ODS-u i još par stavki.

I ako uzmeš dvotarifno onda ti i mjernu uslugu naplate tri puta skuplje.

HEP ti je samo dio računa, mrežarina, naknade i troškovi ti nose još znatan dio.

A zbog EV-a ti se ne isplati prelaziti na dvotarifno, jer imaš i puno veća trošila u kući (vjerovatno, izračunaj si sam koliko trošiš inače i koliko bi km radio s EV-om), tak daako misliš ići na dvotarifno i punit samo po noći, nebuš se usrećio ako ti ostala trošila koja ne rondaš po noći više troše (a 99% da troše).

 

fer-de-lance pon 5.4.2021 18:22

Ovisi koji tarifni model imaš i koliko su ti naknade kod tvog operatera.

Pogledaj si račune od struje pa izračunaj i usporedi s drugim tarifnim modelom istog operatera ili kod drugoga.

Mogu ti reći npr. moj slučaj (baš smo žena i ja računali) - jedna tarifa, cca. 52 lipe kWh + 35 lipa ostale naknade (koje se u svim modelima računaju) + neke varijabilne naknade = cca. 1.01 kn/kWh.

Kod dvotarifnog trebaš cca. 2/3 potrošnje u noćnoj tarifi, a to je nemoguće, osim ako stalno radiš popodnevnu smjenu i nema nikoga osim tebe u kući i ne bojiš se da te susjed bude streljao zbog buke u ponoć (to procijeni sam).

 

 Btw, mi gonimo dva kućanstva na isto brojilo, tak da smo zapravo u boljjoj situaciji (jer fiksne cifre onda manje utječu) i grijemo se na struju, a drugi dio kućanstva (ne naš) ima prastare kućanske uređaje koji troše više nego nama s grijanjem ode, tak da nismo referentni.

 

fer-de-lance pon 5.4.2021 18:48

Da, to ti je to.

Zato i kažem da se dvotarifno brojilo ne isplati, jer ako radiš prosječne kilometre (inače, tipičan bugovac ti navodno prosječno radi 1200 km dnevno ), a prosječni kilometri u RH su ti oko 1100 km mjesečno, nikako ti se ne isplati punit EV na jeftinijoj tarifi, jer ti i frižider troši više, a on radi kad hoće.

Računaj 1 kn = 1 kWh, nebuš puno fulao.

A 1kWh ti je onda cca. 7 km ako se normalno voziš, tj. recimo 15 kuna/ 100 kilometara., realno i dosta više, možda i 17 kuna.

E sad, kad bi diobio auto za približno istu cijenu kao ovu za plin, isplati se odmah, ali računaj da ne bude baš tak, i moraš napravit 50-100 tisuća da ti se isplati (cca. 4-8 godina ako voziš onu prosječnu cifru mjesečno).

Malo na knap, ali ako si jedan od ljudi koji drži auto duže od 5 godina, može se itekak isplatiti (osim ako ti EV previše narušava komfor).

 

Dojitza pon 5.4.2021 19:05
fer-de-lance kaže...

Da, to ti je to.

Zato i kažem da se dvotarifno brojilo ne isplati, jer ako radiš prosječne kilometre (inače, tipičan bugovac ti navodno prosječno radi 1200 km dnevno ), a prosječni kilometri u RH su ti oko 1100 km mjesečno, nikako ti se ne isplati punit EV na jeftinijoj tarifi, jer ti i frižider troši više, a on radi kad hoće.

Računaj 1 kn = 1 kWh, nebuš puno fulao.

A 1kWh ti je onda cca. 7 km ako se normalno voziš, tj. recimo 15 kuna/ 100 kilometara., realno i dosta više, možda i 17 kuna.

E sad, kad bi diobio auto za približno istu cijenu kao ovu za plin, isplati se odmah, ali računaj da ne bude baš tak, i moraš napravit 50-100 tisuća da ti se isplati (cca. 4-8 godina ako voziš onu prosječnu cifru mjesečno).

Malo na knap, ali ako si jedan od ljudi koji drži auto duže od 5 godina, može se itekak isplatiti (osim ako ti EV previše narušava komfor).

 

Otkud ti ta cifru od 50-100 tisuca km? Meni je po jos manjoj cijeni struje nego sto si ti rekao ispalo 130.000 km dok se ne nadoknadi razlika u cijeni. Usporedio sam sandera eco-g za 100.000 i spring za 133.000

fer-de-lance pon 5.4.2021 19:07

Može bit, malo sam brzinski pregledao cifre, vjerovatno sam krivo zapamtio, mea culpa 

 

edit: i računao sam s 0.13 kWh/km, s tim da realno je i više, dok je 7l plina realno.

 

edit 2: i zaboravismo, ako netko ima poznanike u nadležnim institucijama, i uspije dobiti srediti poticaje, isplati se odmah.

 

najdix uto 6.4.2021 10:49

A koji zastupnik u HR može dati valjanu ponudu s cijenom u kunama, kako bi se moglo prijaviti za poticaje, tzv. najbrži prst?
Za Daciju Spring? Svi reklamiraju, ali nema konkretne ponude koja bi se mogla preuzeti.
Ili se mora direktno pitat zastupnike da daju ponudu?
Poticaji traju desetak minuta jednog lijepog dana koji oni odaberu u petom ili zbog pandemije, u nekom drugom mjesecu.
Da li je netko upoznat kada će se rezervirati poticaji za baterijska vozila?
Bicikli su ove godine izbačeni iz poticaja za fizičke osobe.

Dojitza uto 6.4.2021 11:11
najdix kaže...
A koji zastupnik u HR može dati valjanu ponudu s cijenom u kunama, kako bi se moglo prijaviti za poticaje, tzv. najbrži prst?
Za Daciju Spring? Svi reklamiraju, ali nema konkretne ponude koja bi se mogla preuzeti.
Ili se mora direktno pitat zastupnike da daju ponudu?
Poticaji traju desetak minuta jednog lijepog dana koji oni odaberu u petom ili zbog pandemije, u nekom drugom mjesecu.
Da li je netko upoznat kada će se rezervirati poticaji za baterijska vozila?
Bicikli su ove godine izbačeni iz poticaja za fizičke osobe.

Spring ce za kupnju fizickim osobama navodno biti dostupan tek na jesen. Prije toga samo trgovačkim društvima koja posluju s ridesharing-om i sličnim uslugama. Za poticaje me također zanima.