Thinker čet 12.6.2025 14:05

https://www.youtube.com/shorts/LMjTi_23PLg

 

Koliko vidim, zakrilca su u defaultnoj poziciji, kotači su još uvijek vani, ne znam vara li me perspektiva, ali avion kao da usporava i gubi na visini zbog premale brzine. Nema dodatnog dima iz motora, zvuk motora koliko čujem je jednoličan, kao da nije dodan gas da se stvori dovoljan potisak motora, nos aviona se podiže par trenutaka prije pada, ali avion i dalje gubi visinu zbog premale brzine. Da nije bio ovako nisko, svejedno bi se srušio zbog gubitka kontrole radi stallinga.

Najgora solucija za Boeing će biti programska pogreška zbog koje su već izgubili par aviona.

 

R.I.P. za sve žrtve ove nesreće. 

Crljo čet 12.6.2025 14:45

Još nisu ugasili ni požar, a stručljaci već znaju da je avion kriv. Pa jel se može nešto više objaviti sa sigurnošću i nakon što se provede istraga? Ali ne, treba odmah sad. Barem iz nekog poštovanja prema poginulima, ništa?

Thinker čet 12.6.2025 14:49
Crljo kaže...
Još nisu ugasili ni požar, a stručljaci već znaju da je avion kriv. Pa jel se može nešto više objaviti sa sigurnošću i nakon što se provede istraga? Ali ne, treba odmah sad. Barem iz nekog poštovanja prema poginulima, ništa?

Negdje je objavljen uzrok pada? Imaš link? Nisam našao nigdje ni jednu informaciju o tome.

Entry Point čet 12.6.2025 14:53
Crljo kaže...
Još nisu ugasili ni požar, a stručljaci već znaju da je avion kriv. Pa jel se može nešto više objaviti sa sigurnošću i nakon što se provede istraga? Ali ne, treba odmah sad. Barem iz nekog poštovanja prema poginulima, ništa?

 Novinarstvo 21. stoljeća. Samo još upitnik na kraju fali kao da čitatelje pitaju.

Thinker čet 12.6.2025 16:03

Naslov nije nikakva presumpcija ili svaljivanje krivnje na avion, to je čisti zaključak jer je u prethodnim slučajevima softver aviona skrivio nesreće. Radilo se o tome da je softver krivo protumačio podatke i preuzimao kontrole aviona postupkom za slijetanje dok su se piloti borili da avion održe u letu. Ovaj model aviona bi trebao imati softver u kojem su ispravljene mogućnosti takvih pogrešaka. A je li to uistinu tako, pokazat će službena istraga.

Old Iggy čet 12.6.2025 16:25
Thinker kaže...

Naslov nije nikakva presumpcija ili svaljivanje krivnje na avion, to je čisti zaključak jer je u prethodnim slučajevima softver aviona skrivio nesreće. Radilo se o tome da je softver krivo protumačio podatke i preuzimao kontrole aviona postupkom za slijetanje dok su se piloti borili da avion održe u letu. Ovaj model aviona bi trebao imati softver u kojem su ispravljene mogućnosti takvih pogrešaka. A je li to uistinu tako, pokazat će službena istraga.

Ne znam o kojim prethodnim slučajevima pričaš, kriva konfiguracija za slijetanje je uzrok nesreće A320 Air Francea 1988. godine.

B737 MAX je drugi problem (MCAS). Dreamliner nije imao nekih većih problema, prva prava nesreća, plus što ima softver koji prevenira krivi setup za polijetanje (plus brdo drugih SW zaštita).

Tu ima puno nedoumica, tek će istraga pokazati što je, ali je indikativan ADS-B prikaz na FR24 i prijava problema od strane samih pilota.

Thinker čet 12.6.2025 17:51
Old Iggy kaže...

Ne znam o kojim prethodnim slučajevima pričaš, kriva konfiguracija za slijetanje je uzrok nesreće A320 Air Francea 1988. godine.

B737 MAX je drugi problem (MCAS). Dreamliner nije imao nekih većih problema, prva prava nesreća, plus što ima softver koji prevenira krivi setup za polijetanje (plus brdo drugih SW zaštita).

Tu ima puno nedoumica, tek će istraga pokazati što je, ali je indikativan ADS-B prikaz na FR24 i prijava problema od strane samih pilota.

 

Govorim o Boingovim problemaima sa softverom:

https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_MAX_groundings

 

2 slučaja su prvi na listi, greška softvera, softver je preuzeo kontrolu i srušio zrakoplove. Zato je i naslov takav da sugerira da ova nesreća nema veze s prethodnim modelom aviona.

Old Iggy čet 12.6.2025 19:40
Thinker kaže...
Old Iggy kaže...

Ne znam o kojim prethodnim slučajevima pričaš, kriva konfiguracija za slijetanje je uzrok nesreće A320 Air Francea 1988. godine.

B737 MAX je drugi problem (MCAS). Dreamliner nije imao nekih većih problema, prva prava nesreća, plus što ima softver koji prevenira krivi setup za polijetanje (plus brdo drugih SW zaštita).

Tu ima puno nedoumica, tek će istraga pokazati što je, ali je indikativan ADS-B prikaz na FR24 i prijava problema od strane samih pilota.

 

Govorim o Boingovim problemaima sa softverom:

https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_MAX_groundings

 

2 slučaja su prvi na listi, greška softvera, softver je preuzeo kontrolu i srušio zrakoplove. Zato je i naslov takav da sugerira da ova nesreća nema veze s prethodnim modelom aviona.

Oba problema su greška MCAS sustava, manje softvera. Samo jedan AoA senzor i posupci van pune kontrole posade.

Dreamliner ima zaštitne SW-e (npr. TOCWS) koji štiti od grešaka, ali to ne bi utjecalo na davanje kontri posadi.

Ovo će biti interesantan slučaj za Air Crash Investigation...

dalibor čet 12.6.2025 23:10

Na ovoj visini točkovi bi trebali odavno biti uvučeni, možda je došlo do sulude greške, pa su uvukli flapsove umjesto kotača. Buraz mi je letio na dreamlineru, reko da je prilično osjetljiv na komandama.

Thinker pet 13.6.2025 07:30
Old Iggy kaže...

Oba problema su greška MCAS sustava, manje softvera. Samo jedan AoA senzor i posupci van pune kontrole posade.

Dreamliner ima zaštitne SW-e (npr. TOCWS) koji štiti od grešaka, ali to ne bi utjecalo na davanje kontri posadi.

Ovo će biti interesantan slučaj za Air Crash Investigation...

 

https://www.fierceelectronics.com/embedded/eight-lines-code-could-have-saved-346-lives-boeing-737-max-crashes-expert-says

 

Dakle, greška softvera unutar MCAS sustava. Ljudima koji su poginuli u te dvije nesreće je ionako svejedno u kojem dijelu sustava je nastala greška koje nije smjeli biti.

 

Za ovu tragediju u Indiji naravno da prvo što padne na pamet je greška u softveru, zato u naslovu i stoji da je taj model aviona provjeren i siguran. No, još je daleko do bilo kakvog zaključka o uzroku pada.

Old Iggy pet 13.6.2025 15:56
Thinker kaže...
Old Iggy kaže...

Oba problema su greška MCAS sustava, manje softvera. Samo jedan AoA senzor i posupci van pune kontrole posade.

Dreamliner ima zaštitne SW-e (npr. TOCWS) koji štiti od grešaka, ali to ne bi utjecalo na davanje kontri posadi.

Ovo će biti interesantan slučaj za Air Crash Investigation...

 

https://www.fierceelectronics.com/embedded/eight-lines-code-could-have-saved-346-lives-boeing-737-max-crashes-expert-says

 

Dakle, greška softvera unutar MCAS sustava. Ljudima koji su poginuli u te dvije nesreće je ionako svejedno u kojem dijelu sustava je nastala greška koje nije smjeli biti.

 

Za ovu tragediju u Indiji naravno da prvo što padne na pamet je greška u softveru, zato u naslovu i stoji da je taj model aviona provjeren i siguran. No, još je daleko do bilo kakvog zaključka o uzroku pada.

Takav softverski osigurač bi pomogao, ali kod MCAS-a nije problem bio SW već dizajn, loše odluke Boeinga i nedostatak edukacije. Nažalost, kod B737 je softver radio kako je predviđeno.

Zašto i kome bi SW prvo pao na pamet - nemam pojma.

Originalni_manic kaže...

Sta nije receno da su oba motora otkazala?

Tako izgleda, a i pilot je javio. Je li to uzrok znat ćemo za koji mjesec.

Wolf88 ned 15.6.2025 23:00

U kokpitu nema kamera.
Svi podaci tj. telemetrija ce se tek vidjeti, tj. dobiti iz crne kutije.

 

Trenutačno kruži puno informacija i nagađanja.

Indijske vlasti su naredile Air India prilikom poletanja da se dodatno mora provjeriti hidraulika, provjere rada motora.
Trenutačno je istraživanje usmjerneo na motor i na zakrilca aviona