
Pad Boeingova Dreamlinera – ovaj je trebao biti si
Vezano uz: Pad Boeingova Dreamlinera – ovaj je trebao biti si


Još nisu ugasili ni požar, a stručljaci već znaju da je avion kriv. Pa jel se može nešto više objaviti sa sigurnošću i nakon što se provede istraga? Ali ne, treba odmah sad. Barem iz nekog poštovanja prema poginulima, ništa?

Negdje je objavljen uzrok pada? Imaš link? Nisam našao nigdje ni jednu informaciju o tome.

Pa jel ne vidiš što naslov članka sugerira?

Zrakomlat, zrakokrillet, oli ti ga na starohrvatskom, avion je navodno bio star 12 godina. Od kud autoru da je nov, ne znam. Moja informacija je iz nekih, (zaboravio sam kojih), novina.

Čitam da je moguće da nije imao dovoljno brzine i dogodilo se što se dogodilo, da nije koristio cijelu dužinu piste kod uzlijetanja. Šit totalni.

Novinarstvo 21. stoljeća. Samo još upitnik na kraju fali kao da čitatelje pitaju.

Naslov nije nikakva presumpcija ili svaljivanje krivnje na avion, to je čisti zaključak jer je u prethodnim slučajevima softver aviona skrivio nesreće. Radilo se o tome da je softver krivo protumačio podatke i preuzimao kontrole aviona postupkom za slijetanje dok su se piloti borili da avion održe u letu. Ovaj model aviona bi trebao imati softver u kojem su ispravljene mogućnosti takvih pogrešaka. A je li to uistinu tako, pokazat će službena istraga.

Naslov nije nikakva presumpcija ili svaljivanje krivnje na avion, to je čisti zaključak jer je u prethodnim slučajevima softver aviona skrivio nesreće. Radilo se o tome da je softver krivo protumačio podatke i preuzimao kontrole aviona postupkom za slijetanje dok su se piloti borili da avion održe u letu. Ovaj model aviona bi trebao imati softver u kojem su ispravljene mogućnosti takvih pogrešaka. A je li to uistinu tako, pokazat će službena istraga.
Ne znam o kojim prethodnim slučajevima pričaš, kriva konfiguracija za slijetanje je uzrok nesreće A320 Air Francea 1988. godine.
B737 MAX je drugi problem (MCAS). Dreamliner nije imao nekih većih problema, prva prava nesreća, plus što ima softver koji prevenira krivi setup za polijetanje (plus brdo drugih SW zaštita).
Tu ima puno nedoumica, tek će istraga pokazati što je, ali je indikativan ADS-B prikaz na FR24 i prijava problema od strane samih pilota.

Ne znam o kojim prethodnim slučajevima pričaš, kriva konfiguracija za slijetanje je uzrok nesreće A320 Air Francea 1988. godine.
B737 MAX je drugi problem (MCAS). Dreamliner nije imao nekih većih problema, prva prava nesreća, plus što ima softver koji prevenira krivi setup za polijetanje (plus brdo drugih SW zaštita).
Tu ima puno nedoumica, tek će istraga pokazati što je, ali je indikativan ADS-B prikaz na FR24 i prijava problema od strane samih pilota.
Govorim o Boingovim problemaima sa softverom:
https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_MAX_groundings
2 slučaja su prvi na listi, greška softvera, softver je preuzeo kontrolu i srušio zrakoplove. Zato je i naslov takav da sugerira da ova nesreća nema veze s prethodnim modelom aviona.

Sem onog indijca, dal ima jos neko da je prezivio? Kojim cudom je on uopste prezivio? A sto se tice Boinga, malo je puno toga kod njih u k....

Ne znam o kojim prethodnim slučajevima pričaš, kriva konfiguracija za slijetanje je uzrok nesreće A320 Air Francea 1988. godine.
B737 MAX je drugi problem (MCAS). Dreamliner nije imao nekih većih problema, prva prava nesreća, plus što ima softver koji prevenira krivi setup za polijetanje (plus brdo drugih SW zaštita).
Tu ima puno nedoumica, tek će istraga pokazati što je, ali je indikativan ADS-B prikaz na FR24 i prijava problema od strane samih pilota.
Govorim o Boingovim problemaima sa softverom:
https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_MAX_groundings
2 slučaja su prvi na listi, greška softvera, softver je preuzeo kontrolu i srušio zrakoplove. Zato je i naslov takav da sugerira da ova nesreća nema veze s prethodnim modelom aviona.
Oba problema su greška MCAS sustava, manje softvera. Samo jedan AoA senzor i posupci van pune kontrole posade.
Dreamliner ima zaštitne SW-e (npr. TOCWS) koji štiti od grešaka, ali to ne bi utjecalo na davanje kontri posadi.
Ovo će biti interesantan slučaj za Air Crash Investigation...

Na ovoj visini točkovi bi trebali odavno biti uvučeni, možda je došlo do sulude greške, pa su uvukli flapsove umjesto kotača. Buraz mi je letio na dreamlineru, reko da je prilično osjetljiv na komandama.

Oba problema su greška MCAS sustava, manje softvera. Samo jedan AoA senzor i posupci van pune kontrole posade.
Dreamliner ima zaštitne SW-e (npr. TOCWS) koji štiti od grešaka, ali to ne bi utjecalo na davanje kontri posadi.
Ovo će biti interesantan slučaj za Air Crash Investigation...
Dakle, greška softvera unutar MCAS sustava. Ljudima koji su poginuli u te dvije nesreće je ionako svejedno u kojem dijelu sustava je nastala greška koje nije smjeli biti.
Za ovu tragediju u Indiji naravno da prvo što padne na pamet je greška u softveru, zato u naslovu i stoji da je taj model aviona provjeren i siguran. No, još je daleko do bilo kakvog zaključka o uzroku pada.

Lik koji je preživio je rekao da je "čuo prasak" prije nego je avion počeo gubiti visinu.

Sta nije receno da su oba motora otkazala?

Oba problema su greška MCAS sustava, manje softvera. Samo jedan AoA senzor i posupci van pune kontrole posade.
Dreamliner ima zaštitne SW-e (npr. TOCWS) koji štiti od grešaka, ali to ne bi utjecalo na davanje kontri posadi.
Ovo će biti interesantan slučaj za Air Crash Investigation...
https://www.fierceelectronics.com/embedded/eight-lines-code-could-have-saved-346-lives-boeing-737-max-crashes-expert-says
Dakle, greška softvera unutar MCAS sustava. Ljudima koji su poginuli u te dvije nesreće je ionako svejedno u kojem dijelu sustava je nastala greška koje nije smjeli biti.
Za ovu tragediju u Indiji naravno da prvo što padne na pamet je greška u softveru, zato u naslovu i stoji da je taj model aviona provjeren i siguran. No, još je daleko do bilo kakvog zaključka o uzroku pada.
Takav softverski osigurač bi pomogao, ali kod MCAS-a nije problem bio SW već dizajn, loše odluke Boeinga i nedostatak edukacije. Nažalost, kod B737 je softver radio kako je predviđeno.
Zašto i kome bi SW prvo pao na pamet - nemam pojma.
Sta nije receno da su oba motora otkazala?
Tako izgleda, a i pilot je javio. Je li to uzrok znat ćemo za koji mjesec.

Popisu Boeingovih nezgoda možemo napridodati i otpadanje kotača pri polijetanju (boeing-boeing-boeing...), otpadanje panela s otvora za vrata u letu... Stvarno se trude da se dionice ne oporave. 😁😎



Ja sam prije gledao da ne sjedam u Boinge. Onda sam prestao, izgleda da ću opet morati.

Novinarstvo 21. stoljeća. Samo još upitnik na kraju fali kao da čitatelje pitaju.
A ti dnovinari, stalno nešto piskaraju o nekim stvarima za koje nisu stručnjaci, zapitkuju, guraju njušku svugdje, kao da im je to posao.

Čitam da je, na osnovu snimka iz kokpita, navodno otklizalo sedište pilota i da su tom prilikom slučajno isključili potisak, koji zatim nisu uspeli da povrate.

U kokpitu nema kamera.
Svi podaci tj. telemetrija ce se tek vidjeti, tj. dobiti iz crne kutije.
Trenutačno kruži puno informacija i nagađanja.
Indijske vlasti su naredile Air India prilikom poletanja da se dodatno mora provjeriti hidraulika, provjere rada motora.
Trenutačno je istraživanje usmjerneo na motor i na zakrilca aviona
https://www.youtube.com/shorts/LMjTi_23PLg
Koliko vidim, zakrilca su u defaultnoj poziciji, kotači su još uvijek vani, ne znam vara li me perspektiva, ali avion kao da usporava i gubi na visini zbog premale brzine. Nema dodatnog dima iz motora, zvuk motora koliko čujem je jednoličan, kao da nije dodan gas da se stvori dovoljan potisak motora, nos aviona se podiže par trenutaka prije pada, ali avion i dalje gubi visinu zbog premale brzine. Da nije bio ovako nisko, svejedno bi se srušio zbog gubitka kontrole radi stallinga.
Najgora solucija za Boeing će biti programska pogreška zbog koje su već izgubili par aviona.
R.I.P. za sve žrtve ove nesreće.