Ferritin sub 31.5.2025 13:27

Jako mi ide na živce kada se kaže da se za minutu punjenja napuni doseg XY km bez valjanog konteksta. Ova izjava apsolutno ništa ne znači. Nikome.

 

Da bi napisano imalo smisla, moralo bi postojati standardno vozilo (ne piše da li je motor, traktor, kamion, SUV, sedan, bicikl), sa standardnom potrošnjom, sa standardnom veličinom baterije.

 

Da ste možda napisali da se baterija puni prosječnom brzinom XXX kW te da se napuni bateriju od XXX kWh u XX min to bi već imalo više smisla. Uz to, da stavite za primjer neki popularni model EV-a za usporedbu, to bi bio pravi članak.

jozef ned 1.6.2025 14:54
Ferritin kaže...

Jako mi ide na živce kada se kaže da se za minutu punjenja napuni doseg XY km bez valjanog konteksta. Ova izjava apsolutno ništa ne znači. Nikome.

 

Da bi napisano imalo smisla, moralo bi postojati standardno vozilo (ne piše da li je motor, traktor, kamion, SUV, sedan, bicikl), sa standardnom potrošnjom, sa standardnom veličinom baterije.

 

Da ste možda napisali da se baterija puni prosječnom brzinom XXX kW te da se napuni bateriju od XXX kWh u XX min to bi već imalo više smisla. Uz to, da stavite za primjer neki popularni model EV-a za usporedbu, to bi bio pravi članak.

Iz podataka na njihovom webu može se zaključiti da se radi o sklopu od 210 članaka, pri čemu svaki ima oko 475W što daje ukupno skoro 100kWh, uz maksimalno punjenje do 10C (prosječno 3,5C od 10-80kW, što je prosječna snaga punjenja od 350kW). Prosječni EV troši oko 16kWh/100km a to bi s ovom baterijom značilo 3 minute punjenja za 100km (u rasponu 10-80%). Tu su i drugi faktori:
- pad performansi kod deskaliranja na manji kapacitet
- pad performansi kod nižih temperatura
- maks. snaga punjača je usko grlo. 
Zbog tih faktora u praksi je realno ostvariti oko 50% brojki kojima se hvale, možda i manje.