NEW_MAN čet 22.5.2025 07:20

"Izbor dvije Blad baterije" nije Blad nego Blade. 

"Početna je kapaciteta 30 kWh i dolazi samo kod najjeftinije Active opreme. Snažnija baterija od 43,2 kWh" Snažnija baterija? Ima veci kapacitet.

19990€ je cijena do 30.06. i to je navedeno u npr. austrijskom PDFu dok u HR PDFu ne pise nista. 

Kaufpreis inkl. Ö-Paket (gültig bis 30.06.2025, solange der Vorrat reicht) 19.990,- 23.380,- 25.880,-

ovo su ispod su cijene nakon 30.06.

Kaufpreis 1 22.390,- 25.390,- 27.890,-

 

Inster koji se spominje je posebno ruzan auto sa odurnom, moram naglasiti jako sugavom plastikom u interijeru.

 

Fora autek, ali sve jedno su jos uvijek svi BYD EV modeli skupe igracke. Slicni auto u Kini kosta manje od 9k, ali kad plate transport a mi platimo carine koje nam je EU nabila onda imamo auto koji kosta puno previse.

Entry Point čet 22.5.2025 07:51

Uporno se gura ideja da je sasvim okej i jeftino dati 20k EUR za ovakve gradske igračke sve u svrhu zelene tranzicije. Idemo prema tome da si prosječan europski građanin neće moći priuštiti obiteljski automobil, nego možda ovakva bezvezna gradska drndala.

 

Elita će se voziti u SUV-ovima, stoka sitnog zuba u vlakovima i tramvajima, ali barem će zrak biti čist, posebno nakon što sagradimo još tisuće elektrana na ugljen da podržavaju punionice. Utopija, nema što.

 

 

NEW_MAN čet 22.5.2025 07:52
Great Scott! kaže...
Kažu da u budućnosti nećemo voziti automobile nego će oni voziti nas, a svoj automobil će imati samo bogati. Ja se zahvaljujem auto industriji zbog smjera u kojem ide s dizajnom jer mi vožnja neće nimalo faliti.

 Bilo bi dobro da nas voze, npr. ja idem s busom na posel a zena ide s autom jer razvaza djecu po skolama. Da je auto autonoman onda bi me frknul na posel i otisel doma po zenu i djecu. Tak bi si zasparal sat vremena na dan koliko vise provedem u busu nego bi s autom. To je endgame od Tesle. Auto koji se okolo vozika po potrebi, znaci odes na posel i reces autu nek glumi Taxi dok te nema. Ti si nest "zaradis" a cijeli svijet se vozi jeftinije sa tvojom Teslom nego sa gradskim prijevozom. Sigurno budu i Taxi sluzbe bez vozaca koje budu povoljnije nego gradski prijevoz plus ne moras ici na busnu i cekat na bus nego te pokupi ispred vrata. Ides na more, fino si odspavas ko u vlaku i probudis se friski na odredistu.

Buducnost bude super, pod uvjetom da te AI i robotika ne zamijeni pa budes nezaposleni siromak. 

NEW_MAN čet 22.5.2025 08:02
Entry Point kaže...

Uporno se gura ideja da je sasvim okej i jeftino dati 20k EUR za ovakve gradske igračke sve u svrhu zelene tranzicije. Idemo prema tome da si prosječan europski građanin neće moći priuštiti obiteljski automobil, nego možda ovakva bezvezna gradska drndala.

 

Elita će se voziti u SUV-ovima, stoka sitnog zuba u vlakovima i tramvajima, ali barem će zrak biti čist, posebno nakon što sagradimo još tisuće elektrana na ugljen da podržavaju punionice. Utopija, nema što.

 

 

 Nije ok i to su jos uvijek igracke za dobrostojece ljude. Cijene idu dolje i od sljedece godine bude jeftinije proizvest EV nego ICE auto. Sad je samo pitanje pohlepe proizvodaca i koje cijene budu nabili. Elita se bude vozila, to je fix i zrak bude cisci, ali struja ne bude iz elektrana na ugljen nego na obnovljive. Ugljen polako ali sigurno kroz desetak godina odlazi u ropotarnicu povijesti.

Solari i vjetroelektrane, pogotovo solari i baterije su u rastu te budu na svim krovovima na svijetu, na svim. Novi EV modeli imaju V2L znaci auto ti moze biti UPS za kucu i load balancing mreze. Kad ih bude dovoljno onda budu svi u harmoniji na mrezi gdi se budu punili kad ima viska struje i praznili kad ima manjka.

Njemci su napravili studiju i sa 2% EV automobila se moze napraviti load balancing cijele Njemacke elektro mreze.

Sad samo treba prezivjeti i isfinancirat tu tranziciju. Nekad smo placali 12 kuna za jedan sat interneta i postizali 5kb brzinu (6kn iza 22:00 sata ili tak nekaj)! Trebalo mi je sat vremena za skinut jedan MP3 sa interneta. Danas je internet "omnipresent" i na telefonu imas 5G flat za par eura.

 

picajzla0707 čet 22.5.2025 08:24
NEW_MAN kaže...

Ugljen polako ali sigurno kroz desetak godina odlazi u ropotarnicu povijesti.

 

how yes no...

 

kina je lider u razvoju tzv. čiste energije, ali istovremeno i lider u gradnji novih elektrana na ugljen i još uvijek najveći zagađivač

 

ai odgovor:

In 2024, China continued to see a significant expansion of its coal power capacity, despite government pledges to curb coal use and accelerate the energy transition. Construction started on 94.5 GW of new coal power projects, the highest level since 2015, according to a report by the Centre for Research on Energy and Clean Air (CREA) and Global Energy Monitor (GEM).

Here's a more detailed look at China's coal power situation in 2024:
New Construction:
Construction of new coal power plants reached a 10-year high in 2024, with 94.5 GW of new capacity initiated, according to a report by CREA and GEM.
Permits:

China also approved 66.7 GW of new coal-fired power capacity in 2024, according to a report by CREA and GEM.

 

moš mislit kako će se ovaj trend značajnije smanjiti u idućih par godina, a kamo li da će pogasiti sve te ganc nove elektrane
ugljen ostaje s nama daleko duže od 10-ak godina

NEW_MAN čet 22.5.2025 09:00
picajzla0707 kaže...
NEW_MAN kaže...

Ugljen polako ali sigurno kroz desetak godina odlazi u ropotarnicu povijesti.

 

how yes no...

 

kina je lider u razvoju tzv. čiste energije, ali istovremeno i lider u gradnji novih elektrana na ugljen i još uvijek najveći zagađivač

 

ai odgovor:

In 2024, China continued to see a significant expansion of its coal power capacity, despite government pledges to curb coal use and accelerate the energy transition. Construction started on 94.5 GW of new coal power projects, the highest level since 2015, according to a report by the Centre for Research on Energy and Clean Air (CREA) and Global Energy Monitor (GEM).

Here's a more detailed look at China's coal power situation in 2024:
New Construction:
Construction of new coal power plants reached a 10-year high in 2024, with 94.5 GW of new capacity initiated, according to a report by CREA and GEM.
Permits:

China also approved 66.7 GW of new coal-fired power capacity in 2024, according to a report by CREA and GEM.

 

moš mislit kako će se ovaj trend značajnije smanjiti u idućih par godina, a kamo li da će pogasiti sve te ganc nove elektrane
ugljen ostaje s nama daleko duže od 10-ak godina

In 2024, China installed a record-breaking 277.17 gigawatts (GW) of new solar photovoltaic (PV) capacity, marking a 45% increase over the previous year. This surge brought the nation's total installed solar capacity to approximately 887 GW by the end of the year, solidifying China's position as the global leader in solar energy deployment.

Ugljen je bil na nekih 1300GW vs 887GW solar. Ove godine lako moguce da solar dostigne ugljen i sljedece godine ga bude prestigel. Do 2030. bude kapacitet solara u Kini duplo veci od ugljena i toliko jeftiniji da budu morali polako gasiti termoelektrane na ugljen jer se ne budu isplatile. Ugljen moze ostat u zabacenim regijama gdi nema dovoljno sunca ili kao laodbalancing, ali sa padom cijena baterija se nebi cudil da ugljen totalno maknu sa programa.

 

Pogasili budu elektrane ako ne budu rentabilne ili krajnje neophodne. Kak sam napisal, EV moze biti UPS za kucu i vec se radi zakonska regulativa za tako nesto. Punis auto kad je struja nula centa i kasnije kad je veca potrosnja operater vadi struju iz auta i napaja kvart. Kad bude ispred svake kuce EV onda bude to EZ. Ako imam 100kW auto i dam operateru 50% jer mi dnevno treba 10kW onda mogu napajati tri kucanstava 24 sata samo iz svog auta (ne mogu jer je izlazna snaga 3,3kW, ali i to bude napredovalo). 

 

Puno pametniji ljudi od nas dvoje rade na stotinu razlicitih usecase za solare, kucne baterije i EV. Deset godina se cini prebrzo ali elektrifikacija napreduje nejvjerojatno brzo i cijene solara i baterija su u slobodnom padu.

 

Svaki upit daje drugacije brojke :)

https://chatgpt.com/share/682ecd04-0974-800e-b3d9-ccb0c4b03849

Zaporožac čet 22.5.2025 11:05
NEW_MAN kaže...
Bilo bi dobro da nas voze, npr. ja idem s busom na posel a zena ide s autom jer razvaza djecu po skolama. 

 U prvom postu veliš; "Izbor dvije Blad baterije" nije Blad nego Blade.", ok

 

Djecu se ne razvaža, nego razvozi.

 

Znaš bolje Engleski nego Hrvatski. 

Zaporožac čet 22.5.2025 11:08
filip_medo kaže...

20k eura za EV tandrkalicu koja je veličine mog bicikla, zove se dupin, a boju radije neću komentirati. 

Onda ti je bicikl dosta veliki.

 

4 metra dužine i slične širine kao taj Kinez su ti Kia Rio, Renault Clio, WW Polo itd., a ne bih rekao da su to "tandrkalice" 

NEW_MAN čet 22.5.2025 11:12
Zaporožac kaže...
NEW_MAN kaže...
Bilo bi dobro da nas voze, npr. ja idem s busom na posel a zena ide s autom jer razvaza djecu po skolama. 

 U prvom postu veliš; "Izbor dvije Blad baterije" nije Blad nego Blade.", ok

 

Djecu se ne razvaža, nego razvozi.

 

Znaš bolje Engleski nego Hrvatski. 

 Prvo je samo typefehler a drugo je lako moguce. :) 

Iskreno, vec sam toliko dugo u inozemstvu da cesto razmisljam na njemackom.

 

Belis čet 22.5.2025 11:22

Da zivim u kuci i po mogućnosti imam solare, apsolutno bih bio za elektrifikaciju transporta u kućanstvu, ovako kao i većina "stanara" u zgradama je to i dalje potpuno neisplativa opcija, što po cijeni vozila, što po cijeni struje na punjačima.

NEW_MAN čet 22.5.2025 11:29
Belis kaže...
Da zivim u kuci i po mogućnosti imam solare, apsolutno bih bio za elektrifikaciju transporta u kućanstvu, ovako kao i većina "stanara" u zgradama je to i dalje potpuno neisplativa opcija, što po cijeni vozila, što po cijeni struje na punjačima.

 Solari i storage su toliko jeftini da me instalacija i elektricar kostaju vise nego hardver! Solari su po po sezdedesetak eura, ono nosaci za solare su skupi ili skuplji od solara! 

EV prica jos nije zazivjela u RH i debelo kasni za ostatkom EU. Problem je kaj su auti skupi a kupovna moc mala. Kad EV bude "mainstream" te postanu dominantni onda se bude stavljalo punionice ispred zgrada i solare na zgrade.

Shemiram da bude svima do 2030. EV cijenovno dostupan i vise nitko ne bude dramio oko nicega.

picajzla0707 čet 22.5.2025 12:16
NEW_MAN kaže...

In 2024, China installed a record-breaking 277.17 gigawatts (GW) of new solar photovoltaic (PV) capacity, marking a 45% increase over the previous year. This surge brought the nation's total installed solar capacity to approximately 887 GW by the end of the year, solidifying China's position as the global leader in solar energy deployment.

Ugljen je bil na nekih 1300GW vs 887GW solar. Ove godine lako moguce da solar dostigne ugljen i sljedece godine ga bude prestigel. Do 2030. bude kapacitet solara u Kini duplo veci od ugljena i toliko jeftiniji da budu morali polako gasiti termoelektrane na ugljen jer se ne budu isplatile. Ugljen moze ostat u zabacenim regijama gdi nema dovoljno sunca ili kao laodbalancing, ali sa padom cijena baterija se nebi cudil da ugljen totalno maknu sa programa.

 

Pogasili budu elektrane ako ne budu rentabilne ili krajnje neophodne. Kak sam napisal, EV moze biti UPS za kucu i vec se radi zakonska regulativa za tako nesto. Punis auto kad je struja nula centa i kasnije kad je veca potrosnja operater vadi struju iz auta i napaja kvart. Kad bude ispred svake kuce EV onda bude to EZ. Ako imam 100kW auto i dam operateru 50% jer mi dnevno treba 10kW onda mogu napajati tri kucanstava 24 sata samo iz svog auta (ne mogu jer je izlazna snaga 3,3kW, ali i to bude napredovalo). 

 

Puno pametniji ljudi od nas dvoje rade na stotinu razlicitih usecase za solare, kucne baterije i EV. Deset godina se cini prebrzo ali elektrifikacija napreduje nejvjerojatno brzo i cijene solara i baterija su u slobodnom padu.

 

Svaki upit daje drugacije brojke :)

https://chatgpt.com/share/682ecd04-0974-800e-b3d9-ccb0c4b03849

 ja ti opet kažem da je 10 godina prerano, kina je samo najveći zagađivač i najveći ulagač u 'čiste' energije, pa će gasiti za 10 godina moooožda tek one najstarije elektrane na ugljen

a di je primjerice njemačka koja je pogasila nuklearke i sad kuri ugljen ko luda + svi ostali koji niti izbliza još ne ulažu u zelene ko kina

za 10 godina ako bude 10% manje ugljena u elektranama možemo se lupat u guzicu

 

kao i s električnim autima, debelo pretjeruješ u optimizmu

NEW_MAN čet 22.5.2025 12:32
picajzla0707 kaže...
NEW_MAN kaže...

In 2024, China installed a record-breaking 277.17 gigawatts (GW) of new solar photovoltaic (PV) capacity, marking a 45% increase over the previous year. This surge brought the nation's total installed solar capacity to approximately 887 GW by the end of the year, solidifying China's position as the global leader in solar energy deployment.

Ugljen je bil na nekih 1300GW vs 887GW solar. Ove godine lako moguce da solar dostigne ugljen i sljedece godine ga bude prestigel. Do 2030. bude kapacitet solara u Kini duplo veci od ugljena i toliko jeftiniji da budu morali polako gasiti termoelektrane na ugljen jer se ne budu isplatile. Ugljen moze ostat u zabacenim regijama gdi nema dovoljno sunca ili kao laodbalancing, ali sa padom cijena baterija se nebi cudil da ugljen totalno maknu sa programa.

 

Pogasili budu elektrane ako ne budu rentabilne ili krajnje neophodne. Kak sam napisal, EV moze biti UPS za kucu i vec se radi zakonska regulativa za tako nesto. Punis auto kad je struja nula centa i kasnije kad je veca potrosnja operater vadi struju iz auta i napaja kvart. Kad bude ispred svake kuce EV onda bude to EZ. Ako imam 100kW auto i dam operateru 50% jer mi dnevno treba 10kW onda mogu napajati tri kucanstava 24 sata samo iz svog auta (ne mogu jer je izlazna snaga 3,3kW, ali i to bude napredovalo). 

 

Puno pametniji ljudi od nas dvoje rade na stotinu razlicitih usecase za solare, kucne baterije i EV. Deset godina se cini prebrzo ali elektrifikacija napreduje nejvjerojatno brzo i cijene solara i baterija su u slobodnom padu.

 

Svaki upit daje drugacije brojke :)

https://chatgpt.com/share/682ecd04-0974-800e-b3d9-ccb0c4b03849

 ja ti opet kažem da je 10 godina prerano, kina je samo najveći zagađivač i najveći ulagač u 'čiste' energije, pa će gasiti za 10 godina moooožda tek one najstarije elektrane na ugljen

a di je primjerice njemačka koja je pogasila nuklearke i sad kuri ugljen ko luda + svi ostali koji niti izbliza još ne ulažu u zelene ko kina

za 10 godina ako bude 10% manje ugljena u elektranama možemo se lupat u guzicu

 

kao i s električnim autima, debelo pretjeruješ u optimizmu

 Ja sam ti tip kojem je casa uvijek na pola puna i nadam se brzoj tranziciji. :)

 

Im Jahr 2024 stammten in Deutschland 59,4 % des erzeugten Stroms aus erneuerbaren Energien, während der Anteil des Stroms aus Kohle auf 22,5 % sank.

Im Vergleich dazu lag der Anteil der erneuerbaren Energien im Jahr 2023 bei 56,0 %, während Kohle 26,1 % zur Stromerzeugung beitrug.

2023. vs 2024. pad ugljena za 3,6%

Cisto matematicki im treba sest godina i tri mjeseca da "eliminiraju" ugljen.

Mislim da je pokrenuta lavina i optimistican sam da bude to prije nego kasnije. 

zzib čet 22.5.2025 14:05

Zanimljivo, nije li to BYD Seagull (galeb) na stranim tržištima? Ako je, preporučujem zbog odličnih voznih karakteristika (ulet u zavoje sa laganim prekoračenjem brzine). Ne preporučujem ako nije nova litij-fosfat baterija (nešto manji domet, ali dvostruko brže punjenje) koja se ne zapaljuje.

NEW_MAN čet 22.5.2025 14:20
zzib kaže...

Zanimljivo, nije li to BYD Seagull (galeb) na stranim tržištima? Ako je, preporučujem zbog odličnih voznih karakteristika (ulet u zavoje sa laganim prekoračenjem brzine). Ne preporučujem ako nije nova litij-fosfat baterija (nešto manji domet, ali dvostruko brže punjenje) koja se ne zapaljuje.

 Blade Battery je LFP.

Old Iggy čet 22.5.2025 14:29
NEW_MAN kaže...
Belis kaže...
Da zivim u kuci i po mogućnosti imam solare, apsolutno bih bio za elektrifikaciju transporta u kućanstvu, ovako kao i većina "stanara" u zgradama je to i dalje potpuno neisplativa opcija, što po cijeni vozila, što po cijeni struje na punjačima.

 Solari i storage su toliko jeftini da me instalacija i elektricar kostaju vise nego hardver! Solari su po po sezdedesetak eura, ono nosaci za solare su skupi ili skuplji od solara! 

EV prica jos nije zazivjela u RH i debelo kasni za ostatkom EU. Problem je kaj su auti skupi a kupovna moc mala. Kad EV bude "mainstream" te postanu dominantni onda se bude stavljalo punionice ispred zgrada i solare na zgrade.

Shemiram da bude svima do 2030. EV cijenovno dostupan i vise nitko ne bude dramio oko nicega.

"Jeftino" je nešto u odnosu na nešto drugo. Solari su "trendi" od sedamdesetih, no još uvijek je velikoj većini ljudi neisplativo implementirati ih.

Cijena jest problem, ali očekivati naglu implemetaciju EV elektrodistribucije u trenutku kad se ne mogu pokrpati ceste, vodoopskrba, a kamoli što drugo je suludo.

nixass čet 22.5.2025 14:40
NEW_MAN kaže...
Great Scott! kaže...
Kažu da u budućnosti nećemo voziti automobile nego će oni voziti nas, a svoj automobil će imati samo bogati. Ja se zahvaljujem auto industriji zbog smjera u kojem ide s dizajnom jer mi vožnja neće nimalo faliti.

 Bilo bi dobro da nas voze, npr. ja idem s busom na posel a zena ide s autom jer razvaza djecu po skolama. Da je auto autonoman onda bi me frknul na posel i otisel doma po zenu i djecu. Tak bi si zasparal sat vremena na dan koliko vise provedem u busu nego bi s autom. To je endgame od Tesle. Auto koji se okolo vozika po potrebi, znaci odes na posel i reces autu nek glumi Taxi dok te nema. Ti si nest "zaradis" a cijeli svijet se vozi jeftinije sa tvojom Teslom nego sa gradskim prijevozom. Sigurno budu i Taxi sluzbe bez vozaca koje budu povoljnije nego gradski prijevoz plus ne moras ici na busnu i cekat na bus nego te pokupi ispred vrata. Ides na more, fino si odspavas ko u vlaku i probudis se friski na odredistu.

mene samo zanima matematika svega ovoga, u smislu kolko autiju mora biti na cesti, cak ako ukljucimo i carpooling.

cisti idiotizam.

 

ovo kaj tesla pokusava prodati ljudima je takva glupost da se uopce cudim da je to ikakav driver za njihovu dionicu.

Zaporožac čet 22.5.2025 15:26
NEW_MAN kaže...
 Solari i storage su toliko jeftini da me instalacija i elektricar kostaju vise nego hardver! Solari su po po sezdedesetak eura, ono nosaci za solare su skupi ili skuplji od solara! 

EV prica jos nije zazivjela u RH i debelo kasni za ostatkom EU. Problem je kaj su auti skupi a kupovna moc mala. Kad EV bude "mainstream" te postanu dominantni onda se bude stavljalo punionice ispred zgrada i solare na zgrade.

Shemiram da bude svima do 2030. EV cijenovno dostupan i vise nitko ne bude dramio oko nicega.

Mi se tu ponašamo kao da imamo plaće poput Nijemaca, Francuza, Belgijanaca, Danaca itd.

Da kod nas taj automobil košta 15 t€ prvi bih ga kupio za grad jer eto, zadovoljio bih i sebe i ekologiju. Nemam ništa protiv EV koji su za nas platećno IN.

Možda Zastava Kragujevac krene s novim EYugom povoljne cijene.

 

Za 16 t€ sam na akciji 2021 kupio novi Kia Stonic 1.4 s tadašnjom full opremom. Automobil je za te novce "veličanstven" (ako gledamo nove). Dobar i za grad, dobar i do mora.

Nije bez veze Dacia najprodavaniji model u EU.

Tamo ljudi nemaju kompleks; " eno ga vidi, vozi onaj krš Daciu"

 

 

 

Zaporožac čet 22.5.2025 15:36
picajzla0707 kaže...
 ja ti opet kažem da je 10 godina prerano, kina je samo najveći zagađivač i najveći ulagač u 'čiste' energije, pa će gasiti za 10 godina moooožda tek one najstarije elektrane na ugljen

a di je primjerice njemačka koja je pogasila nuklearke i sad kuri ugljen ko luda + svi ostali koji niti izbliza još ne ulažu u zelene ko kina

za 10 godina ako bude 10% manje ugljena u elektranama možemo se lupat u guzicu

 

Mislim da je lakše isključiti elektrane na ugalj nego nuklearne centrale koje je Njemačka "gasila" svega 12 godina.

Mislim da će svi polako prelaziti na one modularne nuklearke s kojima će napajti građanstvo i industriju.

 

Procjenjeni rok za početak gradnje i početak uporabne dozvole je nekih 10 god. Tako da je problem riješen.

 

Kao i obično, Njemačka patentira, a Kina najbolje i najbrže realizira.

 

Bit će svega, samo nas neće.

Optimist sam.

ivan dragi sub 24.5.2025 15:01
picajzla0707 kaže...

kina je lider u razvoju tzv. čiste energije, ali istovremeno i lider u gradnji novih elektrana na ugljen i još uvijek najveći zagađivač

 

 Nit je ikad bila, nit je još uvijek.

 

Zagreb je najveći zagađivač u Hrvatskoj. Jer po mjernoj jedinici "količina smeća/grad" debelo prednjači. Prokleti purgeri i njihovo zagađivanje.

 

Kinezi nisu ni u top 20. Dapače, u istom rangu su kao i "uber zeleni" Islanđani i "top ultra moderni" Japanci pa eto.

 

Već deseta tema na forumu o "zagađenju" unazad 2 godine i u svakoj se netko pravi da kineza nema milijardu i pol. I onda se izmisli mjerna jedinica za zagađenje: "količina zagađenja/država". Pa ajd, ajmo koristit mjernu jedinicu "količina zagađenja/država". Godišnje, dok se svi redom isprde, Kinezi ispuste 194,580 metric tons CO₂/year i 21,610 metric tons CH₄/year, što je više OD PET ČITAVIH DRŽAVA sa svom svojom inustrijom, autima, kravama itd koje imaju u svojoj površini. 

 

Dakle, od sad osim "količina zagađenja / državi" koristimo i:

količina vode/državi, 

količina hrane/državi

količina auta /državi

 

"Kina" popije više vode od San Marina i Monaka zajedno. Ajmo uvest zakon po kojem ćemo svakoj državi dat jednaku količinu vode i samo to smiju popit. Nekorektno je da jedna Kina troši više vode od neznam, recimo Grčke ili Gvineje Bisau. Svima isto. Tako i hranu podjelit. I aute i sve. Tako će i Indija i Vatikan dobiti po 7.7 milijuna automobila (7.700.000 auta/državi). Svaki Vatikanac ima si mislit kud će sa 9.625 automobila, Indijci nek njih 180 dijeli jedna kola, al pošteno je pošteno.

picajzla0707 sub 24.5.2025 15:57
ivan dragi kaže...
picajzla0707 kaže...

kina je lider u razvoju tzv. čiste energije, ali istovremeno i lider u gradnji novih elektrana na ugljen i još uvijek najveći zagađivač

Kinezi nisu ni u top 20. Dapače, u istom rangu su kao i "uber zeleni" Islanđani i "top ultra moderni" Japanci pa eto.

 nisam napisao kinezi, nego kina, znači kao država

ako kažeš da kina ima najveću vojnu mornaricu na svijetu, nećeš dijeliti broj brodova po stanovniku

isto tako ako gledaš države po bdp-u zna se koja ima najveći bdp i kako su rangirane, a zasebna kategorija je bdp per capita i tu se rangira drukčije

 

kina kao država jest najveći svjetski zagađivač

telefon 2 sub 24.5.2025 16:01
picajzla0707 kaže...
ivan dragi kaže...
picajzla0707 kaže...

kina je lider u razvoju tzv. čiste energije, ali istovremeno i lider u gradnji novih elektrana na ugljen i još uvijek najveći zagađivač

Kinezi nisu ni u top 20. Dapače, u istom rangu su kao i "uber zeleni" Islanđani i "top ultra moderni" Japanci pa eto.

 nisam napisao kinezi, nego kina, znači kao država

ako kažeš da kina ima najveću vojnu mornaricu na svijetu, nećeš dijeliti broj brodova po stanovniku

isto tako ako gledaš države po bdp-u zna se koja ima najveći bdp i kako su rangirane, a zasebna kategorija je bdp per capita i tu se rangira drukčije

 

kina kao država jest najveći svjetski zagađivač

 Da li se do tog broja došlo tako da se emisija zagađivanja dijelila prvo per capita, ili se računa samo ukupna emisija? Nije isto ako uspoređuješ emitiranje CO2 Zemlje i Mjeseca

picajzla0707 sub 24.5.2025 16:08
telefon 2 kaže...

 Da li se do tog broja došlo tako da se emisija zagađivanja dijelila prvo per capita, ili se računa samo ukupna emisija? Nije isto ako uspoređuješ emitiranje CO2 Zemlje i Mjeseca

 rekao sam da je kina kao država najveći zagađivač i to je činjenica

 

zašto bi uopće zagađenje u kini dijelio per capita, kad 90% tog zagađenja proizvodi kina kao država, a ne prosječni kinez

pa opet, imaš i tu kategoriju per capita i po tome nisu najveći zagađivač, ali ako gledaš koje su države najveći zagađivači, onda su debelo iznad svih i to je također točan podatak

 

bdp per capita govori jednu stvar, ukupni bdp države drugu

tako možeš reći da je luxemburg ima najveći bdp per capita u europi, ali bi bilo glupo reći da je luxemburg gospodarski najjača država europe