
Doba ponosnih plagijatora
Vezano uz: Doba ponosnih plagijatora


Mislim da je naslov članka pretenciozan.
Kao editor za jednog od streamera moram podsjetiti da postoji i nešto što se zove fair use (section 107)
Uporaba copyright materijala nije cut and dried problematika.
Stavljanje credit(s)-a bez odobrenja , prema copyright lawu je i dalje krađa.
Asmongold recimo, 50 posto njegovih streamova su vijesti, objave drugih kreatora itd..
Što se glazbenika tiče, tu je recimo EllenPlaysBass, 12 godišnja klinka koja rastura isključivo na tuđim djelima.
Opće je poznata poslovinca "Nothing is a original. Everything is derivative"
Bitno je da je sve pod under fair use, a tu je i section 230 bez kojeg yt/ig/x i slični, doslovce nebi postojali
https://hr.wikipedia.org/wiki/Po%C5%A1tena_uporaba
https://en.wikipedia.org/wiki/Section_230
Da stvar bude gora, TOS-ovi su "vague" i NITKO sa 100 posto sigurnosti nezna dali će materijal prije objave (a i nakon ako je recimo VOD ili netko naknadno napravi claim) biti flagan ili ne.
Što se "ponosnog plagiranja" tiče, pa sve snimke recimo NASAe (koje su creative commons) se plagiraju sve u 16, čak ni BBC nije imun -nitko ne misli valjda kad gleda BBC-jeve dokumentarce da su sami snimili kadrove. Da, ishodili su licencu ali im je materijal i dalje registriran kao njihovo vlasništvo (kao kad glazbenik napravi remix/edit/cover, sa dopuštenjem naravno, pa registrira kao svoj rad)
Naslov nije pretenciozan, rekao bi da je i preblag.
Ne razumiješ očito što radiš, a ni ova dva pravna načela.
Ovdje se radi o tome da kreator NIJE označio čija djela koristi - a u mnogim uporabama je dovoljno da se samo napiše čije se djelo koristi. Korištenje bez licence ili korištenje mimo onoga što ti licenca dopušta također nije ista pravna kategorija.
Ali ovdje je pogažena osnova, pa nema potrebe mutiti vodu sa drugim - bilo slučajnim, bilo namjernim - krivim korištenjem licence, jer je to korak iznad.
Prvo - svaki kreator koji stvara u svojstvu agregatora/komentatora/vijesti to čini na način da je bjelodano jasno kako uzima tuđi sadržaj. Mislim da je i nemoguće imati komentatorski kanal bez da referenciraš koga točno komentiraš - em je protivno svakom razumu, em je tehnički gotovo nemoguće.
Drugo - DMCA radi i "previše" probaj staviti glazbu bez reference u svoj video, a da je u njihovoj "jurisdikciji".
Ovaj zadnji odlomak mi nije jasan - ako je netko uzeo licencu - onda nema plagiranja?


To se kod nas ne može dogoditi. Svako javno izvođenje je potreno najaviti ZAMP-u, uključujući vlastiti uradak (ZAMP nas zastupa od rođenja). Ovo je korisno jer ne dozvoljava plagijat i upotrebu nečijeg uratka bez dozvole autora. A može se i zaraditi na tantijemi.

Evo dio njegovih plagijata
https://www.youtube.com/watch?v=b8n8CydKTSs
I komentar već legendarnog basiste Davie504

Zaista kopiramo sve moguće , Tesla je imao dobru izreku "nije mi žao što su ukrali moje ideje, već što nisu imali svoje".
Šta'š takva nam je genetika učimo na ponavljanju radnji, od malih nogu kopiramo od roditelja , prijatelja , na greškama neprijatelja... ta pogledajte ostale primate čisti copy-paste.
No što se tiče glazbe volim melodičnu glazbu , electro , trance... i tu sam specijalizirao uho za melodije. Tako da često u pjesmi čujem kopiju melodije , ma barem djelić. Što je strašno ali eto .
Pogotovo kad netko napravi neku "prekretnicu" , recimo ona obrnuta glazba iz Tenet filma , toliko sam često čuo vrlo slične kopije. A opet nisam siguran dali je i sam Ludwig Göransson kopirao ili dobio inspiraciju od nekog drugog glazbenika.

Kopiranje kao kopiranje, kazete svi kopiraju. Gadi mi se kada uzimaju zasluge za tudi rad i ideje a to je nesto sto bez pretjerivanja vidis/citas/gledas u svakom trenu dana osim mozda kada spavas...

using someone else’s copyrighted material in your own work requires permission, not citation. A citation is required only for using the material for academic or journalistic purposes, and even then, that’s an ethical requirement, not a legal one
Lesser artists borrow, great artists steal.
- Igor Stravinsky

Nije mi jasno da je takav retard pa kopira sve do tona.
To su uglavnom jazz dionice na gitari.
Pa džez je ionako uglavnom improvizacija, mogao je promijeniti neke dijelove sola, no on kreten skine sve do tončića.

Nije mi jasno da je takav retard pa kopira sve do tona.
To su uglavnom jazz dionice na gitari.
Pa džez je ionako uglavnom improvizacija, mogao je promijeniti neke dijelove sola, no on kreten skine sve do tončića.
Meni izgleda kao da je samo prebirao prstima po gitari, a zvuk je sa snimke originala.

Treba i to znati jer on prebire 100% točno.
Zna on to, skinuo je, nego svi oni koji rade neke guitar Lessons prvo sve točno snime na računalu u cubase i inim DAW programima, uspore kad sviraju, pa ubrzaju, snime dio, stanu, pa nastave sa snimanjem.
Kada je na računalu gotovo, ide snimanje kamerom, isto iz više puta, i s više kamera, ispadne sve uvijek vrhunski.
Dijelom to radim u manjem studiju, pa znam proces.
Kažem, da je promijenio 15 % sola, ne bi bio problem, ljudi bi rekli "jako je slično, ali ", no krelac do note skine stvar.
Mislim da je naslov članka pretenciozan.
Kao editor za jednog od streamera moram podsjetiti da postoji i nešto što se zove fair use (section 107)
Uporaba copyright materijala nije cut and dried problematika.
Stavljanje credit(s)-a bez odobrenja , prema copyright lawu je i dalje krađa.
Asmongold recimo, 50 posto njegovih streamova su vijesti, objave drugih kreatora itd..
Što se glazbenika tiče, tu je recimo EllenPlaysBass, 12 godišnja klinka koja rastura isključivo na tuđim djelima.
Opće je poznata poslovinca "Nothing is a original. Everything is derivative"
Bitno je da je sve pod under fair use, a tu je i section 230 bez kojeg yt/ig/x i slični, doslovce nebi postojali
https://hr.wikipedia.org/wiki/Po%C5%A1tena_uporaba
https://en.wikipedia.org/wiki/Section_230
Da stvar bude gora, TOS-ovi su "vague" i NITKO sa 100 posto sigurnosti nezna dali će materijal prije objave (a i nakon ako je recimo VOD ili netko naknadno napravi claim) biti flagan ili ne.
Što se "ponosnog plagiranja" tiče, pa sve snimke recimo NASAe (koje su creative commons) se plagiraju sve u 16, čak ni BBC nije imun -nitko ne misli valjda kad gleda BBC-jeve dokumentarce da su sami snimili kadrove. Da, ishodili su licencu ali im je materijal i dalje registriran kao njihovo vlasništvo (kao kad glazbenik napravi remix/edit/cover, sa dopuštenjem naravno, pa registrira kao svoj rad)