Van_hohenheim čet 8.5.2025 13:21

Najjače mi je to što u članku spominju 2027. godinu kao godinu prvog prototipa s motorom na unutarnje izgaranje uz komentar kako će par godina nakon toga biti zabranjeni motori s UI... Ako EU to provede u djelo pucat će si u nogu i uništit ono malo proizvodnje što je ostalo unutar granica EU...

NEW_MAN čet 8.5.2025 13:38
Van_hohenheim kaže...

Najjače mi je to što u članku spominju 2027. godinu kao godinu prvog prototipa s motorom na unutarnje izgaranje uz komentar kako će par godina nakon toga biti zabranjeni motori s UI... Ako EU to provede u djelo pucat će si u nogu i uništit ono malo proizvodnje što je ostalo unutar granica EU...

 Ono malo proizvodnje u EU bude i dalje u EU te oni koji ne naprave tranziciju na EV budu propali. Kinezi budu od sljedece godine jeftinije proizvodili i prodavali EV modele od ICE. Kaj mislis ko bude kupil EU ICE auto mozes kupiti EV koji je jeftinij, "tankas" jeftinije i imas nula odrzavanja te godisnjih servisa?

Da je EU prije uveo i izglasao zakone nebi sad svi EU proizvodaci bili u slobodnom padu! Pogledaj si Auto Shangahi i pogledaj kak izgleda izlozba VW. Reportaze sa auto sajma iz Shanghai su porazavajuce za EU. Kad dojdes na VW stand ko da si putovao kroz vrijeme i iz buducnosti dosao na stand iz devedesetih!

 

Trenutno se desava tehnoloska revolucija u autoindustiji, nesto sto se desilo sa mobitelima prelaskom sa obicnog na smart phone. EU kasni desetljece i ima nula konkurentnih proizvoda, NULA!

 

ONTOPIC:

LOL Yugo LOL

struja1911 čet 8.5.2025 17:41

Ja ne znam čemu tolika mržnja prema Yugu. Yugaševa namjena kad je izašao je bila ništa više nego osnovno prijevozno (i pristupačno) sredstvo za narodne mase.

Nije bio ekstra kvalitetan ali u usporedbi s velikom većinom vozila iz bivšeg Istočnog bloka bio je pojam za kvalitetu. Ubijale su ga najviše "dječije" bolesti ali to je svatko od nas znao popraviti u sat vremena na parkingu ispred kuće.

Što se god pokvarilo na Yugu velika većina nas je mogla popraviti sa setom "gedora", malo žice, izolir trake, par okastih i viljuškastih ključeva te uz trošak od kojih stotinjak kn.

Danas otvoriš haubu i možeš samo plakat. O cijenama servisa ne treba trošiti riječi.

Dakle ponoviti ću, Yugo je po mom mišljenju bio napravljen kao radni konj za šire mase. I mislim da je tu zadaću ispunio.

Problem mu je što se proizvodio 20ak godina predugo....





picajzla0707 čet 8.5.2025 22:13
struja1911 kaže...
Ja ne znam čemu tolika mržnja prema Yugu. Yugaševa namjena kad je izašao je bila ništa više nego osnovno prijevozno (i pristupačno) sredstvo za narodne mase.

Nije bio ekstra kvalitetan ali u usporedbi s velikom većinom vozila iz bivšeg Istočnog bloka bio je pojam za kvalitetu. Ubijale su ga najviše "dječije" bolesti ali to je svatko od nas znao popraviti u sat vremena na parkingu ispred kuće.

 ne vidim ja tu mržnju nego više sprdanje, a za sprdanje je i bio jer na normalnom tržištu i nije bio drugo nego sprdnja

 

čak nije stvar u tome što se nije moglo bolje, nego je jednostavna bila takva politika - zašto bi narodu trebalo išta bolje, zato je i u istočnoj njemačkoj desetljećima bilo zabranjen razvoj ičega iznad dvotaktnog prdekavca iz wartburga ili trabanta

Veliki Brat čet 8.5.2025 22:20

Je, je, sprda se škvadra s tri zuba koja ne zna ravnu crtu povuć, a kamoli isprojektirat, a nedajbože proizvesti neko takvo čudo kao što je jegtina kanta na četiri kotača koja ide sama od sebe.

Ljudi koji nešto znaju i mogu se niti ne sprdaju.

Zaporožac čet 8.5.2025 22:26
struja1911 kaže...
Ja ne znam čemu tolika mržnja prema Yugu. Yugaševa namjena kad je izašao je bila ništa više nego osnovno prijevozno (i pristupačno) sredstvo za narodne mase.

Nije bio ekstra kvalitetan ali u usporedbi s velikom većinom vozila iz bivšeg Istočnog bloka bio je pojam za kvalitetu. Ubijale su ga najviše "dječije" bolesti ali to je svatko od nas znao popraviti u sat vremena na parkingu ispred kuće.

Što se god pokvarilo na Yugu velika većina nas je mogla popraviti sa setom "gedora", malo žice, izolir trake, par okastih i viljuškastih ključeva te uz trošak od kojih stotinjak kn.

Danas otvoriš haubu i možeš samo plakat. O cijenama servisa ne treba trošiti riječi.

Dakle ponoviti ću, Yugo je po mom mišljenju bio napravljen kao radni konj za šire mase. I mislim da je tu zadaću ispunio.

Problem mu je što se proizvodio 20ak godina predugo....




Što kaže Pici nema hejta, nego malo zaslužene sprdačine.

Kupio sam novi taman pred rat. Nešto preko 10 tisoć DM

 

Preuzeo ga ja, dovezem kući, pogledam okolo, kad ono i lijeva i desna vrata zjape gore prema van neka dva cm ?!

Počela kiša, upada mi kiša u automobil.

Auupič** i Yugo.

Slali me u servis , a ja lijepo otvorio vrata, spustio prozore na obja vrata, i malo nategnuo koljeno ruke- vrata i ispravio kvar. Sad su dihtala kako treba

 

Yugo 55

 

Ne smiješ voziti preko 120, jer na 120 km/h počne tresti volan. Što je sad ?

 

Išao kod vulkanizera , optika, balans, ma jok.

Kaže vulkanizer; "niste jedini, tvornička greška na šasiji" nema tu popravka..

Pa majketi, kakva tvornička greška na šasiji, trebam se ubiti negdje.

 

Prodao smeće nakon godinu dana.

Kupio stojadina, tri godine starog, pravi automobil u odnosu na  Pljugo.

 

Sad kad se sjetim, da, i mrzim ga, mogao sam poginuti.

Zaporožac čet 8.5.2025 23:47

Sve što su izmislili genijalci iz Zastave je krš.

Konstrukcija Yuga i motor od Yuga 45.

Nakon 25-30 tkm, obvezno mijenjati karike, ako malo oštrije voziš. 

Dimi bijeli dim iz auspuha kao kod izbora Pape 

 

Fićine motore, Stojadinove s 55 KS su smislili Talijani, pa su bili pouzdani.

ante_etna čet 8.5.2025 23:54

Tko zna kako će ga brendirati za strana tržišta. Onaj američki je imao slovo "A", možda ga budu sada nazvali  "Yugo Biden" jer ono, čekaš svaki čas kad će crknut'.  Za Hrvatsku su mislili Prius alo je već ime rezervirala Toyota pa će ga modificirati u "Yugo Priovich 5A" (nije 55A kao America nego pet x Arena), nešto što Hrvati vole.

ante_etna pet 9.5.2025 00:09
Zaporožac kaže...
struja1911 kaže...
Ja ne znam čemu tolika mržnja prema Yugu. Yugaševa namjena kad je izašao je bila ništa više nego osnovno prijevozno (i pristupačno) sredstvo za narodne mase.

Nije bio ekstra kvalitetan ali u usporedbi s velikom većinom vozila iz bivšeg Istočnog bloka bio je pojam za kvalitetu. Ubijale su ga najviše "dječije" bolesti ali to je svatko od nas znao popraviti u sat vremena na parkingu ispred kuće.

Što se god pokvarilo na Yugu velika većina nas je mogla popraviti sa setom "gedora", malo žice, izolir trake, par okastih i viljuškastih ključeva te uz trošak od kojih stotinjak kn.

Danas otvoriš haubu i možeš samo plakat. O cijenama servisa ne treba trošiti riječi.

Dakle ponoviti ću, Yugo je po mom mišljenju bio napravljen kao radni konj za šire mase. I mislim da je tu zadaću ispunio.

Problem mu je što se proizvodio 20ak godina predugo....




Što kaže Pici nema hejta, nego malo zaslužene sprdačine.

Kupio sam novi taman pred rat. Nešto preko 10 tisoć DM

 

Preuzeo ga ja, dovezem kući, pogledam okolo, kad ono i lijeva i desna vrata zjape gore prema van neka dva cm ?!

Počela kiša, upada mi kiša u automobil.

Auupič** i Yugo.

Slali me u servis , a ja lijepo otvorio vrata, spustio prozore na obja vrata, i malo nategnuo koljeno ruke- vrata i ispravio kvar. Sad su dihtala kako treba

 

Yugo 55

 

Ne smiješ voziti preko 120, jer na 120 km/h počne tresti volan. Što je sad ?

 

Išao kod vulkanizera , optika, balans, ma jok.

Kaže vulkanizer; "niste jedini, tvornička greška na šasiji" nema tu popravka..

Pa majketi, kakva tvornička greška na šasiji, trebam se ubiti negdje.

 

Prodao smeće nakon godinu dana.

Kupio stojadina, tri godine starog, pravi automobil u odnosu na  Pljugo.

 

Sad kad se sjetim, da, i mrzim ga, mogao sam poginuti.

 

Ne znam, meni je majstor uspio podesiti fergazer i smanjio je potrošnju sa 11 na 9,5 litara/sto km. Možda ima veze što sam se naučio vratiti čok natrag kad se zagrije.

picajzla0707 pet 9.5.2025 01:35

Ma smeće od auta, na njemu sam položio i imam dosta veselih uspomena kod ludog romana iz sopota, koji je držao autoškolu uz litru i vodu i vrećicu krokija za ćapaneze, tko će platit na kraju vožnje.
Ali svejedno smeće, manje mi je trošio deset godina stariji ford taunus sa šestakom od 115 konja i neusporedivo boljim iskustvom vožnje, druge aute iz tog vremena da ne govorim.
Yugo je bio sprdnja s pravom

struja1911 pet 9.5.2025 06:58

Yugov 45 motor od 903 cm3 je također talijanski, a ne jugoslavenski izum, to je "nafrizirana" verzija fićinog motora. Desetljećima se ugrađivao u razne Fiate, zadnji je mislim bio originalni Uno iz 80-ih.

I da, taj motor je trebao polugeneralku na otprilike 50 000 km. Isto kao i golf jedinica s 1.1 motorom.

1.1 (tzv Lampredi motor) je bio najpogođeniji, 1.3 neloš ali koliko znam sve frizirane verzije su rađene s 1.1 motorom tako da je očito bio trajniji i izdržljiviji.

KTM pet 9.5.2025 09:15
forumaš kaže...

Sprdaju se a ne znaju da si ga kupio na deset čekova a pola toga je pojela inflacija...kasnije ga servisiraš sam.

 A to je kao bilo dobro (bilo je ako si bio onaj šta je dobio kredite a vraća kikiriki)? A što sa onim da ste ti i svi ostali masno platili sanaciju banaka 90ih? 

forumaš pet 9.5.2025 09:23
KTM kaže...
forumaš kaže...

Sprdaju se a ne znaju da si ga kupio na deset čekova a pola toga je pojela inflacija...kasnije ga servisiraš sam.

 A to je kao bilo dobro? A što sa onim da ste ti i svi ostali masno platili sanaciju banaka 90ih?

Ak si kupio auto bilo ti je dobro. Plaćali smo i sanaciju brodgradilišta dvadesetk godina. Nije bilo dobro onda kao ni danas kad su auti zbog inflacije skočili 50% unazad nekoliko godina. O cijeni benzina i nafte da ne pričam. 

Kvaliteta sve gora, održavanje sve skuplje...svi bi u tom lancu šišali koliko mogu i varali maksimalno.

Nikad nije dobro ili uvijek je dobro, ovisno dali ti je čaša na pola puna ili prazna.

ivan dragi pet 9.5.2025 09:53
struja1911 kaže...
Što se god pokvarilo na Yugu velika većina nas je mogla popraviti sa setom "gedora", malo žice, izolir trake, par okastih i viljuškastih ključeva te uz trošak od kojih stotinjak kn.

 Dakle prodao si auto, prodao gedore, žicu, ključeve i izolirku. Ekonomija gud gud. Kad se sjetim ćaćinih Gedora®, set alata ko pol auta.

 

picajzla0707 pet 9.5.2025 10:13
forumaš kaže...

Ak si kupio auto bilo ti je dobro. 

 kakve to veze ima s yugom, tako si prošao da si kupio bilo koji auto ili stan u to vrijeme

yugo je bio govno od auta i s pravom sprdnja gdje god se pojavio na tržištu

 

EDIT

a što se tiče popravaka, u to vrijeme smo ionako popravljali dosta toga sami, bio to yugo, ford ili mercedes

ante_etna pet 9.5.2025 10:21
picajzla0707 kaže...

EDIT

a što se tiče popravaka, u to vrijeme smo ionako popravljali dosta toga sami, bio to yugo, ford ili mercedes

 Je, Mercedes 123, majstor napravi generalku na cesti. Digneš haubu, svaki dio ti je na dohvat ruke. Nije bilo da kad mijenjaš žaruljicu moraš skidati još tri dijela, lajtunga i priključaka .

forumaš pet 9.5.2025 10:42
picajzla0707 kaže...
forumaš kaže...

Ak si kupio auto bilo ti je dobro. 

 kakve to veze ima s yugom, tako si prošao da si kupio bilo koji auto ili stan u to vrijeme

yugo je bio govno od auta i s pravom sprdnja gdje god se pojavio na tržištu

 

EDIT

a što se tiče popravaka, u to vrijeme smo ionako popravljali dosta toga sami, bio to yugo, ford ili mercedes

 Pričam o kontekstu sprdnje. Da, isto je bilo za bilo koji drugi auto ali valjda postoji razloga zašto se baš yugo prodavao u tolikom broju. Nije bio kvalitetan ali nije bio ni skup, često smiješno jeftin.

Nije nitko naivan po pitanju kvalitete ili nekvalitete i večina zna što vrijedi njihv novac. 

picajzla0707 pet 9.5.2025 10:46
ante_etna kaže...

 Je, Mercedes 123, majstor napravi generalku na cesti. Digneš haubu, svaki dio ti je na dohvat ruke. Nije bilo da kad mijenjaš žaruljicu moraš skidati još tri dijela, lajtunga i priključaka .

 ma generalke smo u dvorištu radili, stavili vješala za kolinje iznad prednjeg dijela auta, skinuli haubu i flašencugom izvukli motor van, auto odgurali unazad, motor spustili na dvorište i ožeži

kasnije isti postupak za vraćanje motora u auto, nebitno jel bila alfa, ford, mercedes ili yugo, snalazilo se s čime si imao

 

sjećam se da nismo mogli vratiti klipove natrag nakon što smo promijenili karike, nemereš karike stisnut da klip klizne u cilindar

sjetim se onog beta ključa ili kak se već zove, za skidanje filtera ulja, zategnem onaj limeni pojas oko klipa, on stisne karike (prije ih nauljiš) i onda staviš klip u cilindar i lagano tuckaš drškom čekića da klizne unutra dok su karike stisnute... svašta se izvodilo, da ne pričam kako smo skidali prednji most i onda bez preše skidali amortizere po principu poluge, s potencijalom da amortizer i frenda na kraju poluge lansiram negdje u susjedna dvorišta 

forumaš kaže...

...ali valjda postoji razloga zašto se baš yugo prodavao u tolikom broju.

 prodavao se zato jer je bio jeftin, a juga baš nije bila zemlja u kojoj su ljudi imali visoke plaće

to ne mijenja ništa po pitanju toga da je bio smeće, bilo je i drugih jeftinih auta koji su bili daleko pouzdaniji, primjerice reno četvorka

doduše, tada sam bio klinac, pa sam ionako gledao kupiti polovnjake sa što jačim motorom, poput spomenutog taunusa sa šestakom, makar bio i stariji, pa ne znam baš koliko je yugo bio jeftiniji od četvorke, ako uopće jest bio jeftiniji

ihush pet 9.5.2025 11:03
picajzla0707 kaže...
., s potencijalom da amortizer i frenda na kraju poluge lansiram negdje u susjedna dvorišta 
..

- potencijale treba osloboditi :) ..

 

-auto, yugo, tad kad je bio 'aktualan' je bio sprdnja u odnosu na the-aute.. danas? sprdnja od sprdnje.. kraće, isprdak? .. no barem je maketa! nije render-rendera domaćeg primjerka (nevozila) robotaxija..

-kako evlaluirati maketu? bolje ili lošije od rendera? zastarjeli koncept ili barem je nešto materijalno-opipljivo.. u doba fejknjuzova i ai generiranja bilo čega, slika-''činjenica''.. 

-hoće li sport-edišn imati tenis lopticu na kuki? -neće, jer danas djeca ne znaju što je kuka ili stari vic, yugo .. prošlost, sad već davna.

picajzla0707 pet 9.5.2025 11:06
forumaš kaže...

Također dijelove si imao u svakoj šupi, cijene dijelova prilagođene radniku. Popravljat ih je znao svaki majator...sve to pridonosi odluci o kupivini.

 to je čak bila jedna od bitnijih stavki, jer je češće bio kod mehe nego u garaži, pa je dostupnost dijelova i lakoća popravka bio čak vrlo bitan faktor 

 

mojem instruktoru su strunula crijeva od goriva, pa je umjesto rezervoara gurnuo dva kanistera u gepek, a dovod je složio od nekakvih gumenih crijeva koja su išla kroz putničku kabinu, pa u otvor za ventilaciju i onda u motor

problem je bio što je taman kod vozačkog sica bio spoj crijeva, pa kad bi spoj popustio, a benzin počeo curiti u kabinu, ja bi iskočio u vožnji iz jugića u panici da ne planem 

bilo je toliko anegdota s tim jugićem da su se priče prepričavale u kvartu godinama o romanu i njegovom jugiću, jutarnje guranje je bilo pod normalno, da zagrijemo ruke na grijaču stražnje šajbe