
Predstavljena je maketa novog Yuga
Vezano uz: Predstavljena je maketa novog Yuga


Najjače mi je to što u članku spominju 2027. godinu kao godinu prvog prototipa s motorom na unutarnje izgaranje uz komentar kako će par godina nakon toga biti zabranjeni motori s UI... Ako EU to provede u djelo pucat će si u nogu i uništit ono malo proizvodnje što je ostalo unutar granica EU...

Najjače mi je to što u članku spominju 2027. godinu kao godinu prvog prototipa s motorom na unutarnje izgaranje uz komentar kako će par godina nakon toga biti zabranjeni motori s UI... Ako EU to provede u djelo pucat će si u nogu i uništit ono malo proizvodnje što je ostalo unutar granica EU...
Ono malo proizvodnje u EU bude i dalje u EU te oni koji ne naprave tranziciju na EV budu propali. Kinezi budu od sljedece godine jeftinije proizvodili i prodavali EV modele od ICE. Kaj mislis ko bude kupil EU ICE auto mozes kupiti EV koji je jeftinij, "tankas" jeftinije i imas nula odrzavanja te godisnjih servisa?
Da je EU prije uveo i izglasao zakone nebi sad svi EU proizvodaci bili u slobodnom padu! Pogledaj si Auto Shangahi i pogledaj kak izgleda izlozba VW. Reportaze sa auto sajma iz Shanghai su porazavajuce za EU. Kad dojdes na VW stand ko da si putovao kroz vrijeme i iz buducnosti dosao na stand iz devedesetih!
Trenutno se desava tehnoloska revolucija u autoindustiji, nesto sto se desilo sa mobitelima prelaskom sa obicnog na smart phone. EU kasni desetljece i ima nula konkurentnih proizvoda, NULA!
ONTOPIC:
LOL Yugo LOL

Zaboravite 2030 i obvezna proizvodnja el vozila i smrt otto motora.
Zakon o ev će biti prolongiran na 2035, poslije na 2040 god.

Što kazaše u našem narodu : "jugo, nećeš dugo" !

Ja ne znam čemu tolika mržnja prema Yugu. Yugaševa namjena kad je izašao je bila ništa više nego osnovno prijevozno (i pristupačno) sredstvo za narodne mase.
Nije bio ekstra kvalitetan ali u usporedbi s velikom većinom vozila iz bivšeg Istočnog bloka bio je pojam za kvalitetu. Ubijale su ga najviše "dječije" bolesti ali to je svatko od nas znao popraviti u sat vremena na parkingu ispred kuće.
Što se god pokvarilo na Yugu velika većina nas je mogla popraviti sa setom "gedora", malo žice, izolir trake, par okastih i viljuškastih ključeva te uz trošak od kojih stotinjak kn.
Danas otvoriš haubu i možeš samo plakat. O cijenama servisa ne treba trošiti riječi.
Dakle ponoviti ću, Yugo je po mom mišljenju bio napravljen kao radni konj za šire mase. I mislim da je tu zadaću ispunio.
Problem mu je što se proizvodio 20ak godina predugo....

2025-ta godina, vijest je predstavljanje makete automobila. Makete.

Čak mi j*ebeno izgleda. Strujić verziju bi uzeo, ICE nikako, osim ako ga ne budu sklapali u Njemačkoj ili Japanu.

Nije bio ekstra kvalitetan ali u usporedbi s velikom većinom vozila iz bivšeg Istočnog bloka bio je pojam za kvalitetu. Ubijale su ga najviše "dječije" bolesti ali to je svatko od nas znao popraviti u sat vremena na parkingu ispred kuće.
ne vidim ja tu mržnju nego više sprdanje, a za sprdanje je i bio jer na normalnom tržištu i nije bio drugo nego sprdnja
čak nije stvar u tome što se nije moglo bolje, nego je jednostavna bila takva politika - zašto bi narodu trebalo išta bolje, zato je i u istočnoj njemačkoj desetljećima bilo zabranjen razvoj ičega iznad dvotaktnog prdekavca iz wartburga ili trabanta

Je, je, sprda se škvadra s tri zuba koja ne zna ravnu crtu povuć, a kamoli isprojektirat, a nedajbože proizvesti neko takvo čudo kao što je jegtina kanta na četiri kotača koja ide sama od sebe.
Ljudi koji nešto znaju i mogu se niti ne sprdaju.

Teba reći da su u Jugi znali svašta dobra napraviti i proizvesti, ali Yugo nije bilo to, užasno auto u svakom pogledu, počevši od imena...

Nije bio ekstra kvalitetan ali u usporedbi s velikom većinom vozila iz bivšeg Istočnog bloka bio je pojam za kvalitetu. Ubijale su ga najviše "dječije" bolesti ali to je svatko od nas znao popraviti u sat vremena na parkingu ispred kuće.
Što se god pokvarilo na Yugu velika većina nas je mogla popraviti sa setom "gedora", malo žice, izolir trake, par okastih i viljuškastih ključeva te uz trošak od kojih stotinjak kn.
Danas otvoriš haubu i možeš samo plakat. O cijenama servisa ne treba trošiti riječi.
Dakle ponoviti ću, Yugo je po mom mišljenju bio napravljen kao radni konj za šire mase. I mislim da je tu zadaću ispunio.
Problem mu je što se proizvodio 20ak godina predugo....
Što kaže Pici nema hejta, nego malo zaslužene sprdačine.
Kupio sam novi taman pred rat. Nešto preko 10 tisoć DM
Preuzeo ga ja, dovezem kući, pogledam okolo, kad ono i lijeva i desna vrata zjape gore prema van neka dva cm ?!
Počela kiša, upada mi kiša u automobil.
Auupič** i Yugo.
Slali me u servis , a ja lijepo otvorio vrata, spustio prozore na obja vrata, i malo nategnuo koljeno ruke- vrata i ispravio kvar. Sad su dihtala kako treba
Yugo 55
Ne smiješ voziti preko 120, jer na 120 km/h počne tresti volan. Što je sad ?
Išao kod vulkanizera , optika, balans, ma jok.
Kaže vulkanizer; "niste jedini, tvornička greška na šasiji" nema tu popravka..
Pa majketi, kakva tvornička greška na šasiji, trebam se ubiti negdje.
Prodao smeće nakon godinu dana.
Kupio stojadina, tri godine starog, pravi automobil u odnosu na Pljugo.
Sad kad se sjetim, da, i mrzim ga, mogao sam poginuti.

Treba pratiti model je li počeo hrđati.

Bilo je to dobro vrijeme
Te na izlet, te malo na more
U kući puno smijeha
U bašči Jugo 45

Sve što su izmislili genijalci iz Zastave je krš.
Konstrukcija Yuga i motor od Yuga 45.
Nakon 25-30 tkm, obvezno mijenjati karike, ako malo oštrije voziš.
Dimi bijeli dim iz auspuha kao kod izbora Pape
Fićine motore, Stojadinove s 55 KS su smislili Talijani, pa su bili pouzdani.

Tko zna kako će ga brendirati za strana tržišta. Onaj američki je imao slovo "A", možda ga budu sada nazvali "Yugo Biden" jer ono, čekaš svaki čas kad će crknut'. Za Hrvatsku su mislili Prius alo je već ime rezervirala Toyota pa će ga modificirati u "Yugo Priovich 5A" (nije 55A kao America nego pet x Arena), nešto što Hrvati vole.

Nije bio ekstra kvalitetan ali u usporedbi s velikom većinom vozila iz bivšeg Istočnog bloka bio je pojam za kvalitetu. Ubijale su ga najviše "dječije" bolesti ali to je svatko od nas znao popraviti u sat vremena na parkingu ispred kuće.
Što se god pokvarilo na Yugu velika većina nas je mogla popraviti sa setom "gedora", malo žice, izolir trake, par okastih i viljuškastih ključeva te uz trošak od kojih stotinjak kn.
Danas otvoriš haubu i možeš samo plakat. O cijenama servisa ne treba trošiti riječi.
Dakle ponoviti ću, Yugo je po mom mišljenju bio napravljen kao radni konj za šire mase. I mislim da je tu zadaću ispunio.
Problem mu je što se proizvodio 20ak godina predugo....
Što kaže Pici nema hejta, nego malo zaslužene sprdačine.
Kupio sam novi taman pred rat. Nešto preko 10 tisoć DM
Preuzeo ga ja, dovezem kući, pogledam okolo, kad ono i lijeva i desna vrata zjape gore prema van neka dva cm ?!
Počela kiša, upada mi kiša u automobil.
Auupič** i Yugo.
Slali me u servis , a ja lijepo otvorio vrata, spustio prozore na obja vrata, i malo nategnuo koljeno ruke- vrata i ispravio kvar. Sad su dihtala kako treba
Yugo 55
Ne smiješ voziti preko 120, jer na 120 km/h počne tresti volan. Što je sad ?
Išao kod vulkanizera , optika, balans, ma jok.
Kaže vulkanizer; "niste jedini, tvornička greška na šasiji" nema tu popravka..
Pa majketi, kakva tvornička greška na šasiji, trebam se ubiti negdje.
Prodao smeće nakon godinu dana.
Kupio stojadina, tri godine starog, pravi automobil u odnosu na Pljugo.
Sad kad se sjetim, da, i mrzim ga, mogao sam poginuti.
Ne znam, meni je majstor uspio podesiti fergazer i smanjio je potrošnju sa 11 na 9,5 litara/sto km. Možda ima veze što sam se naučio vratiti čok natrag kad se zagrije.

Ma smeće od auta, na njemu sam položio i imam dosta veselih uspomena kod ludog romana iz sopota, koji je držao autoškolu uz litru i vodu i vrećicu krokija za ćapaneze, tko će platit na kraju vožnje.
Ali svejedno smeće, manje mi je trošio deset godina stariji ford taunus sa šestakom od 115 konja i neusporedivo boljim iskustvom vožnje, druge aute iz tog vremena da ne govorim.
Yugo je bio sprdnja s pravom

Yugov 45 motor od 903 cm3 je također talijanski, a ne jugoslavenski izum, to je "nafrizirana" verzija fićinog motora. Desetljećima se ugrađivao u razne Fiate, zadnji je mislim bio originalni Uno iz 80-ih.
I da, taj motor je trebao polugeneralku na otprilike 50 000 km. Isto kao i golf jedinica s 1.1 motorom.
1.1 (tzv Lampredi motor) je bio najpogođeniji, 1.3 neloš ali koliko znam sve frizirane verzije su rađene s 1.1 motorom tako da je očito bio trajniji i izdržljiviji.

Sprdaju se a ne znaju da si ga kupio na deset čekova a pola toga je pojela inflacija...kasnije ga servisiraš sam.

Sprdaju se a ne znaju da si ga kupio na deset čekova a pola toga je pojela inflacija...kasnije ga servisiraš sam.
A to je kao bilo dobro (bilo je ako si bio onaj šta je dobio kredite a vraća kikiriki)? A što sa onim da ste ti i svi ostali masno platili sanaciju banaka 90ih?

Sprdaju se a ne znaju da si ga kupio na deset čekova a pola toga je pojela inflacija...kasnije ga servisiraš sam.
A to je kao bilo dobro? A što sa onim da ste ti i svi ostali masno platili sanaciju banaka 90ih?
Ak si kupio auto bilo ti je dobro. Plaćali smo i sanaciju brodgradilišta dvadesetk godina. Nije bilo dobro onda kao ni danas kad su auti zbog inflacije skočili 50% unazad nekoliko godina. O cijeni benzina i nafte da ne pričam.
Kvaliteta sve gora, održavanje sve skuplje...svi bi u tom lancu šišali koliko mogu i varali maksimalno.
Nikad nije dobro ili uvijek je dobro, ovisno dali ti je čaša na pola puna ili prazna.

Dakle prodao si auto, prodao gedore, žicu, ključeve i izolirku. Ekonomija gud gud. Kad se sjetim ćaćinih Gedora®, set alata ko pol auta.

Ak si kupio auto bilo ti je dobro.
kakve to veze ima s yugom, tako si prošao da si kupio bilo koji auto ili stan u to vrijeme
yugo je bio govno od auta i s pravom sprdnja gdje god se pojavio na tržištu
EDIT
a što se tiče popravaka, u to vrijeme smo ionako popravljali dosta toga sami, bio to yugo, ford ili mercedes

EDIT
a što se tiče popravaka, u to vrijeme smo ionako popravljali dosta toga sami, bio to yugo, ford ili mercedes
Je, Mercedes 123, majstor napravi generalku na cesti. Digneš haubu, svaki dio ti je na dohvat ruke. Nije bilo da kad mijenjaš žaruljicu moraš skidati još tri dijela, lajtunga i priključaka .

Ak si kupio auto bilo ti je dobro.
kakve to veze ima s yugom, tako si prošao da si kupio bilo koji auto ili stan u to vrijeme
yugo je bio govno od auta i s pravom sprdnja gdje god se pojavio na tržištu
EDIT
a što se tiče popravaka, u to vrijeme smo ionako popravljali dosta toga sami, bio to yugo, ford ili mercedes
Pričam o kontekstu sprdnje. Da, isto je bilo za bilo koji drugi auto ali valjda postoji razloga zašto se baš yugo prodavao u tolikom broju. Nije bio kvalitetan ali nije bio ni skup, često smiješno jeftin.
Nije nitko naivan po pitanju kvalitete ili nekvalitete i večina zna što vrijedi njihv novac.

Je, Mercedes 123, majstor napravi generalku na cesti. Digneš haubu, svaki dio ti je na dohvat ruke. Nije bilo da kad mijenjaš žaruljicu moraš skidati još tri dijela, lajtunga i priključaka .
ma generalke smo u dvorištu radili, stavili vješala za kolinje iznad prednjeg dijela auta, skinuli haubu i flašencugom izvukli motor van, auto odgurali unazad, motor spustili na dvorište i ožeži
kasnije isti postupak za vraćanje motora u auto, nebitno jel bila alfa, ford, mercedes ili yugo, snalazilo se s čime si imao
sjećam se da nismo mogli vratiti klipove natrag nakon što smo promijenili karike, nemereš karike stisnut da klip klizne u cilindar
sjetim se onog beta ključa ili kak se već zove, za skidanje filtera ulja, zategnem onaj limeni pojas oko klipa, on stisne karike (prije ih nauljiš) i onda staviš klip u cilindar i lagano tuckaš drškom čekića da klizne unutra dok su karike stisnute... svašta se izvodilo, da ne pričam kako smo skidali prednji most i onda bez preše skidali amortizere po principu poluge, s potencijalom da amortizer i frenda na kraju poluge lansiram negdje u susjedna dvorišta
...ali valjda postoji razloga zašto se baš yugo prodavao u tolikom broju.
prodavao se zato jer je bio jeftin, a juga baš nije bila zemlja u kojoj su ljudi imali visoke plaće
to ne mijenja ništa po pitanju toga da je bio smeće, bilo je i drugih jeftinih auta koji su bili daleko pouzdaniji, primjerice reno četvorka
doduše, tada sam bio klinac, pa sam ionako gledao kupiti polovnjake sa što jačim motorom, poput spomenutog taunusa sa šestakom, makar bio i stariji, pa ne znam baš koliko je yugo bio jeftiniji od četvorke, ako uopće jest bio jeftiniji

Također dijelove si imao u svakoj šupi, cijene dijelova prilagođene radniku. Popravljat ih je znao svaki majator...sve to pridonosi odluci o kupivini.


- potencijale treba osloboditi :) ..
-auto, yugo, tad kad je bio 'aktualan' je bio sprdnja u odnosu na the-aute.. danas? sprdnja od sprdnje.. kraće, isprdak? .. no barem je maketa! nije render-rendera domaćeg primjerka (nevozila) robotaxija..
-kako evlaluirati maketu? bolje ili lošije od rendera? zastarjeli koncept ili barem je nešto materijalno-opipljivo.. u doba fejknjuzova i ai generiranja bilo čega, slika-''činjenica''..
-hoće li sport-edišn imati tenis lopticu na kuki? -neće, jer danas djeca ne znaju što je kuka ili stari vic, yugo .. prošlost, sad već davna.

Također dijelove si imao u svakoj šupi, cijene dijelova prilagođene radniku. Popravljat ih je znao svaki majator...sve to pridonosi odluci o kupivini.
to je čak bila jedna od bitnijih stavki, jer je češće bio kod mehe nego u garaži, pa je dostupnost dijelova i lakoća popravka bio čak vrlo bitan faktor
mojem instruktoru su strunula crijeva od goriva, pa je umjesto rezervoara gurnuo dva kanistera u gepek, a dovod je složio od nekakvih gumenih crijeva koja su išla kroz putničku kabinu, pa u otvor za ventilaciju i onda u motor
problem je bio što je taman kod vozačkog sica bio spoj crijeva, pa kad bi spoj popustio, a benzin počeo curiti u kabinu, ja bi iskočio u vožnji iz jugića u panici da ne planem
bilo je toliko anegdota s tim jugićem da su se priče prepričavale u kvartu godinama o romanu i njegovom jugiću, jutarnje guranje je bilo pod normalno, da zagrijemo ruke na grijaču stražnje šajbe
Sto'b rekli, sretno s time.
Ili sto'b rekli isto, srecno s time.