
Zagađenje zraka povezano s kognitivnim problemima
Vezano uz: Zagađenje zraka povezano s kognitivnim problemima


Ne tako davno, na forumu je netko napisao kako mu je rečeno na tehničkom da problem nisu dizelaši, već benzinci. Ne budi lijen, krenuo to malo istražiti i ispalo je upravo tako: da benzinci proizvode sitnije čestice koje se onda mogu uvući u najsitnije spore pluća. Nemam pojma da li je doista tako, ali bez obzira na izvor, izbjegavam zagađeni zrak koliko je god to moguće.

Apsolutno netočno.

Ne tako davno, na forumu je netko napisao kako mu je rečeno na tehničkom da problem nisu dizelaši, već benzinci. Ne budi lijen, krenuo to malo istražiti i ispalo je upravo tako: da benzinci proizvode sitnije čestice koje se onda mogu uvući u najsitnije spore pluća. Nemam pojma da li je doista tako, ali bez obzira na izvor, izbjegavam zagađeni zrak koliko je god to moguće.
Neznam tko ti je to rekao (a ekipa na tehničkom su posebna klasa "stručnjaka" za te stvari) i što si to istražio, ali vrlo je poznato u detalje što je nusprodukt rada koje generacije i snage kojeg benzinskog motora a što dizelskog. Osim toga, za benzince odavno imamo obavezne katalizatore. Misliš da bi badava stavljali plemenite metale poput platine, rodija i paladija u njih na izvolte da nečemu ne služe? Da pomognem; članak je o štetnim učincima PM 2.5 i NOx-a. Pa katalizator upravo prerađuje spojeve dušičnog oksida, ugljičnog monoksida i ugljikovodika u ugljik dioksid, vodu i molekularni dušik. Da bi benzinski motor danas proizvodio neke osjetne količine PM klase 2.5, to bi bio samo onaj dvotaktaš od kosilica i mopeda ili euro 1 i 2 norma (1992.- 1997) čak danas i dizeli imaju napredne DPFs i ispuštaju prilično zanemarive količine. I nema neke velike razlike u "sitnoći čestica" benzinca ili dizela, jer inače nebi stali pod istu euro normu. "Jedini" je problem što se kod nas (osim old timer vozila iz 90tih kojih ne manjka) izuzimaju radni strojevi, i njih bome ima... kamioni, miješalice, bageri, kiperi, generatori... a jako sam sretan i kad na početnim stajalištima šoferi ZETa ne gase BUseve. Oni jesu noviji, i sve to štima, ali ta mrcina guta gorivo (oko 40 itara na 100km) pa moš mislit koliki volumen smrde u zrak bezveze, jer eto nije njihovo. Neki su me čak uvjeravali da "nije dobro gasiti bus kad stoji", iako sam im odmah poslao linkove proizvođača koji ne samo da tvrde suprotno, nego po defaultu imaju i isključivanje, dakle start-stop na svakom semaforu, kamoli bus stajalištu. Ali naravno da naši šoferi to isključuju. Jer su pametniji.

a jako sam sretan i kad na početnim stajalištima šoferi ZETa ne gase BUseve. Oni jesu noviji, i sve to štima, ali ta mrcina guta gorivo (oko 40 itara na 100km) pa moš mislit koliki volumen smrde u zrak bezveze, jer eto nije njihovo. Neki su me čak uvjeravali da "nije dobro gasiti bus kad stoji", iako sam im odmah poslao linkove proizvođača koji ne samo da tvrde suprotno, nego po defaultu imaju i isključivanje, dakle start-stop na svakom semaforu, kamoli bus stajalištu. Ali naravno da naši šoferi to isključuju. Jer su pametniji.
O tome sam pisao i našem komunalnom prijevozniku i gradskoj upravi. Možeš misliti kako se nešto riješilo... I onda se svi čude kao idemo prema dolje. Sve ili genijalci sa facebook diplomama ili ih jednostavno nije briga.

Ja ne razumijem zašto ljudi ne ugase automobil ako nekoga čekaju...to su čekanja nekad i 10ak minuta?!
Najjači primjer ispred škole kada čekam djecu, od 6 automobila 3 će ostat u leru radit, s upaljenim svjetlima po noći...zasljepljivat druge vozaće i prolaznike...

Ja ne razumijem zašto ljudi ne ugase automobil ako nekoga čekaju...to su čekanja nekad i 10ak minuta?!
Najjači primjer ispred škole kada čekam djecu, od 6 automobila 3 će ostat u leru radit, s upaljenim svjetlima po noći...zasljepljivat druge vozaće i prolaznike...
Kad si spomenuo škole, primijećujem trend kako valjda svi dolaze po djecu automobilima. U mjestu kod mene popodne oko škola je totalni krkljanac, to je parkiranih po kolniku, pločniku, travi, sa četiri žmigavca i bez, ima i školski bus koji onda ne može ući, provlači se na milimetar, sve čekaju jedan drugoga tko će se pomaknuti za pola metra u rikverc, i tako svaki dan. Eh sad, jesu li svi tako daleko od škola ili je hodanje postalo sramota, ne znam.

Ja ne razumijem zašto ljudi ne ugase automobil ako nekoga čekaju...to su čekanja nekad i 10ak minuta?!
Najjači primjer ispred škole kada čekam djecu, od 6 automobila 3 će ostat u leru radit, s upaljenim svjetlima po noći...zasljepljivat druge vozaće i prolaznike...
U Njemačkoj je zabranjeno upaliti automobil i čekati u leru. Dok se motor ne ugrije (jer je tada zagađenje najveće). Dakle, odmah treba krenuti sa vožnjom. Nije toliki problem kad je već motor zagrijan (iako i tada zagađuje), veći je problem u hladnom motoru. To što si naveo su pokušali riješiti start-stop motorima, nije baš zaživilo.

A čuj, išao sam slijedećom logikom: ovaj na tehničkom to sigurno nije rekao zbog dobrobiti čovječanstva, nego je prvenstveno govorio o sebi. Jer je on taj koji udiše ispušne plinove dobar dio dana. Ovo o benzincima sam negdje pospremio (link), samo da to pronađem u gomili poveznica.
EDIT: poveznica

A čuj, išao sam slijedećom logikom: ovaj na tehničkom to sigurno nije rekao zbog dobrobiti čovječanstva, nego je prvenstveno govorio o sebi. Jer je on taj koji udiše ispušne plinove dobar dio dana. Ovo o benzincima sam negdje pospremio (link), samo da to pronađem u gomili poveznica.
EDIT: poveznica
Točne odgovore nemoj trežiti na youtubeu
Super.
Idemo onda pricekati jos dvadesetak godina da povezu rak koze sa mikrovalovima.