
Ima li smisla vodik kao (ko)energent u termoelektr
Vezano uz: Ima li smisla vodik kao (ko)energent u termoelektr


-zanimljivo.. a kad to kažu forumaši, tad su ravnozemljaši ili jalni.. bilo koja eko-zelena ili elektro tema, auti, elektrane.. isti pattern, mada su to činjenice, ali za časopis-autora tek sad kad 'tamo neki znanstvenici' to kažu :)) ..

stvar je prioriteta...800 milijardi ejura za "obranu" od putina ili tu lovu pametnije....koga briga
Kad bi tih 800 milijardi utukli u obnovljive izvore, elektrifikaciju i prelazak auto industrije na ev te karikiram u medicinu, imali bi lijek protiv raka za jedno popodne i bili energetski neovisni od cijelog svijeta!
Glavno da nas Putin planira napasti a nije u stanju osvojiti drzavu od 40 milijuna stanovnika, ali bude zato osvojio Evropu sa 700+ milijuna stanovnika.
Nevjerojatno koja hrpa lopova i lazljivaca diktira politiku te samim time nase zivote.
Umjesto da lovu iskoriste da ojacaju granice, izbace uljeze te srede standard svojih drzavljana, otvore tvornice, investiraju u nove tehnologije, patente, pamet, oni planiraju kupiti oruzje koje bude nist korist i koje budemo kupili na kredit sa novcima koje nemamo!
On topic:
molten-salt batteries je bolje rijesenje nego bilo kaj drugo. Struju u baterije, koje su jeftine i rade do +300 stupnjeva. Napraviti polja i polja baterijskih sustava.
Sodium-ion batteries, which use abundant sodium instead of lithium, are projected to be significantly cheaper to manufacture, potentially costing around $35 per kWh compared to lithium-ion batteries at $139 per kWh.

euroslavenskim političkim elitama bi tribalo iz guzice u glavu da tribaju štititi interese građana euroslavije...pod svaku cijenu...odhebati ukrajinu...ukinuti sankcije rusiji...kupovati od putina jeftinu energiju i sirovine i to iskoristiti za put prema samoodrživosti...pune nam glavu o putinu kao prijetnji a ovaj muku muči sa ukrajinom...ovi naši uvode dragovoljni vojni rok a ja recimo idem uzeti zračnicu i nedaju mi...ali od mene očekuju vojnu obvezu...nabijem ih...švicarci mogu imati pješačko naoružanje po kućama a nama nedaju petarde
i onda pune glavu o "domovini"
koliko "domovina"(i oni koji je peredstavljaju)vole mene toliko volim ja nju...za koga guzicu za one koji nisu sposobni organizirati bojkot...a kad triba 280000 karata za koncert

-zanimljivosti nastavljaju.. kao kriterij su petarde i zračnica, broj karata.. :)) .. naravno, putin je dobroćudni baćuška.. ono, takva stvorenja bi trebalo staviti pod skrb-nadzor, mogu biti opasni ne samo za sebe (zračnica), posljedice wokepandemije ili obične tuposti, tj upravo ono što je do sad predstavljao ujkosem kao zaštita pa su eu princeze mogle glumiti princeze, šopingirati, kremice-parfeme umjesto lopate-oružja.. no dođe kad tad iz dupeta do glave pa i princezi koja sniva stogodšnji san jer se eto nabola uz kaplju krvi .. ono, ima neka dublja simbolika? :)
-muče tako princezu brojke, 700milijuna ili 40 miljuna.. jer to su oni drugi, tad su samo brojka.. pri čemu princeza uopće nema pojam što brojka predstavlja, čak ni ono što su predstavljali u aušvicu.. princeza koja kao i djeca iz vica ne znaju što je 200kg pa je sve lako, barem na papiru ili vr-igri uz savegame-reset-čitove.. ne zna princeza da je dovoljno milijun za maltretirati milijardu, odnosno, dovoljan je jedan kvartovski mobster-zelenaš, jedan huligan u busu ili stadionu, mada je jedan, ostalih je više, no netko se mora postaviti, staviti svoje dupe-nos, biti jači.. tek tad je onaj jedan negativac samo jedan.. do tad je naprosto jači, a samo u bajkama pobjeđuje dobro pri čemu je princezama problem razumjeti koncepciju sna-bajke vs realnosti-svijeta .. dok ima crtu bijelog, dok kartica plaća šoping i zabavu, princeza ni nema razlog stvarno progledati-probuditi se iz sna, osim u nadi da je princ stigao i da će se opet nakon bockanja naspavati za iduću rundu tulima-zabave do zore..
-priče za djecu.. pišu odrasli.

U vodik treba investirati iako je trenutno jednako stetan, ako ne i stetniji (ugljicno gledano) od fosilnih goriva. Pogledajte samo sto su Kinezi i Ameri napravili s baterijama, LFP i natrij-ionske baterije su bile nezamislive pred 20 godina, danas su stvarnost. Cijena baterija je pala u zadnjih 10 godina s $1000/kWh na $70/kWh, dok se istovremeno poboljsala na svim razinama.
Isto ce biti i s vodikom dugorocno. Iako, jedno je sigurno, vodik ni danas, a ni za 20 godina nema sto traziti u transportu. Vodik bi jednog dana mogao biti dobar pokretac industrije, pogotovo za proizvodnju celika i sl. industrijske primjene gdje su potrebne ogromne temperature. Jedino tu ja vidim vodik kao obecavajuce gorivo. Za sve ostalo gdje mogu ici baterije, vodik se jednostavno cjenovno ne moze natjecat.

Kao i obično, potcjenjuje se razvoj tehnologije. Vodik ne treba izgarati u termoelektranama nego u gorivnim ćelijama. Ne treba se dobivati elektrolizom: već se radi na tehnologijama za izravno (fotokatalitičko) razlaganje vode Sunčevom svjetlošću. Pa i kad se dobiva elektrolizom, za njegovo se dobivanje koristi otpadna električna energija koju treba na neki način utrošiti, a ako se ne utroši onda se pušta u zemlju. Sve na kraju ovisi koliko se sredstava utroši u razvoj tehnologije. Električni auto pogonjen Sunčevom sjetlošću još je prije 50 godina bio čisti science fiction.

Kao i obično, potcjenjuje se razvoj tehnologije.
Ne bi to nazvao potcjenjivanjem, prije bih rekao da se radi o zanemarivanju, iz razloga jer je jako nezahvalno predviđati smjer i razvoj danas nepostojeće tehnologije.
Nešto u stilu kao što je navodno Walt Whitman 1850-ih, ukazivao na neodrživost rasta budućeg sustava javnog prijevoza u New Yorku, posebno u vezi s brojnošću konja koji bi vukli tramvaje i generirali ogromnu količinu izmeta. Naravno nešto kasnije došlo je do brzog razvoja motora sa unutrašnjim izgaranjem i Whitmanovo predviđanje je postalo irelevantno.
Ja članak gledam u kontekstu sadašnje energetsko/ekonomske/ekološke perspektive. Ko zna što i kada će nam donjeti budućnost.

Vodik kao sredstvo skladištenja viškova od fotonaponskih i solarnih elektrana i više nego dobra solucija.

Isto ce biti i s vodikom dugorocno. Iako, jedno je sigurno, vodik ni danas, a ni za 20 godina nema sto traziti u transportu. Vodik bi jednog dana mogao biti dobar pokretac industrije, pogotovo za proizvodnju celika i sl. industrijske primjene gdje su potrebne ogromne temperature. Jedino tu ja vidim vodik kao obecavajuce gorivo. Za sve ostalo gdje mogu ici baterije, vodik se jednostavno cjenovno ne moze natjecat.
Mozda bi bio dobar za brodove ili teska vozila poput vlakova, autobusa, kamiona, gradevinskih strojeva, ali za osobna vozila je svima trebalo biti jasno da nema smisla. Za proizvodnjue celika se nadam prelasku na puno ucinkovitiju tehnologiju taljenja pomocu indukcije (mislim da sam o tome citao bas na ovim stranicama), a ne spaljivanjem vodika.
stvar je prioriteta...800 milijardi ejura za "obranu" od putina ili tu lovu pametnije....koga briga