ihush sub 5.4.2025 01:01

.. a jel vrti igra kryzu? :)

 

-igrati kao (ljudski) igrač.. koja pravila? karte-šah-bela-poker-domino.. vanilla ili mod-ovi, pa tad i alati-pomagala kojima se može lakše-brže u osnovi isto, dok ekšli ne vidim kako to ljudski igrač ili računalni ai brže dođe do dijamanta, osim što klasični nekadašnji bot u igri jednostavno 'vidi' kartu.. tj ovo ako nema nekog 'trika', ne može biti stvar učenja, jer bi tad postojala i formula za loto-jackpot, .. npr ako ai vidi kartu, resurse, tad ne traži, zna.. ako pak po rasporedu generiranih objekata u svijetu kojeg vidi reversno dobije seed, tad opet vidi-zna kartu, može je generirati .. odnosno, kako bi to recimo iskusan igrač mogao brže pronaći dijamant, na sreću? po pravilima da je u rizičnijem dijelu kao lava veća šansa? .. onak, pomaže kao teorija, ne kao praksa.

 

-s druge strane, način na koji se x-puta lakše (manje teško dostupnih resursa) dođe do dijamanta (pa i emeralda koji je x-puta skuplji-vrijedniji) je trejdanje s wilađerima, koji će ponekad to trejdati za par riba-kruh.. trejding.

-zatim čarolije-enhansmenti.. dijamant je važan za alat, no nadogradnje to množe..

-tako da postoji par taktika, načina, klasičnim farmanjem resursa kojeg tad lakše trejdati nego tražiti dijamant, ili istraživati svijet, boriti se s čudovištima pa tako skupljati.. mix svega pa i verzija, ne jedna taktika nego u množini, kao što u kartanju ili sportu možemo biti agresivni, bleferi, stratezi, .. tak da mi nije baš jasno što je ekšli rezultat ove vježbe-članka za ai.. banalno, kao da mi netko kaže da će broj od 1-6 biti bačen kockom, .. i dalje pogađanje koji broj ovisi o sreći, statistički jedna-šestina.. pri čemu će igrač ponekad za redom dobiti šestice, ponekad neće.. zaključak na takvom temelju je pogrešan ako zaključi da je to bilo što osim statističke sreće.. kao znanje, a ako je pravo znanje tad je neka 'prevara' kao gejmerski čitovi i gledanje kroz zid i sl. npr ako ai zna kartu, seed, time i raspored svih resursa u svijetu pa i generiranje-radnom dijela ..

 

-s druge strane, ako ima sva normalna (''legalna'') znanja igre, kao šah-bela-nešto.., i ako može igrati kao čovjek, tad računalo-robot-ai i calculator-stroj, imaju prednost, jer on ne mora nikad pogriješiti, promašiti, pogrešno procijeniti npr visinu za skok i ubiti se padom.. 'robot' to uvjek zna točno, jednom naučeno može ponoviti beskonačno puta, bez greške ili = kvar.. .. dok ljudi griješe, pa bi tad u npr jednostavnom modelu kao križić-kružić robot uvjek pobjeđivao ili nerješeno.. nikad gubio. .. što nam tad znači ai? da smo napravili algoritam calculatora? .. zna li lagati, blefirati, čak možda strateški namjerno lagati kako bi protivnika zaveo-prevario.. dok poker-face uključuje i čitanje znakova, trzaj i pogled okom u nekom smjeru pa se tad 'zna' da osoba laže i sl. .. zna li ai i to? uče li ga primijeniti sve što ljudi primjenjuju? .. a kad bi na to odgovor bio 'da', tad bi i čitovi-varanje bilo 'ljudski-dozvoljeno' pa bi tad robot-ai naprosto vidio dijamante na karti.. tako radi običan klinac u igrama ako želi, dok mu ne dosadi.. jer nema čara u igri gdje klikom miša imaš sve.. nije zabavno, nije teško a tad je i nezanimljivo... dok robotu-aiju-calculatoru nikad ništa nije zanimljivo jer nema svoju želju-svijest, nije navijač nekog kluba, ne pije colu ili pivu, .. ništa mu ne znači dijamant jer on ni nema kriterij sreće-loto, utroška vremena za traženje-kopanje ili preživjeti tisuću fightova zombija dok se neki resurs traži-skuplja do savegamea kojeg u 'beskonačnom' svijetu minecrafta ni nema, jer nije klasična skriptirana igra nego je 'pixlasti svijet'...

 

-odnono, sad kemijaju s vibrant-rtx.. efektima, ljepša grafika, mada je to u srži igre nevažno, tj mc je jak u tome što je 'realan' svijet, ne zbog kockaste grafike, nego ostalih pravila igre, kao što je konj u šahu samo figura pri čemu je sporedno napravimo li ga od skupe slonovače i zlata ili plastike, igra ostaje ista neovisno o figuri ili skupoći figura i ploče.. i to u relativno 'malom' svijetu mc-a, jednom pokrenut ima svoje zakone, fiziku, logiku.. ima svoj život, .. i zato ta igra traje, ne zbog grafike, nego sadržaja-srži.. ono što većina današnjih uradaka neovisno igre-film-ostalo industrijski štancaju, nemaju 'dušu'.. dubinu plitkog pixela, dok će dodati rtx-sjene-efekte .. što od tog uči ai? odnosno zna li učitelj što bi trebao učiti učenika? što je smisao igre? .. učenje samo.

 

edit: .. ah, evo i članaka koji nešto 'konkretnije' kažu.. AI masters Minecraft: DeepMind program finds diamonds without being taught

-uči igrati kao igrač, ne gledanje igre drugoga.. i rezultat da za isto-slično vrijeme koje procjenjuju 20-30min dođe do dijamanta ... to je ok, kad bi smisao-igre bio benč-dijamant.. može, no to je samo jedan od 'modova' (ciljeva-načina..) može se igrati bez dijamanata, cilja.. čak isti igrač ne mora svaki put igrati na isti način ili cilj, npr jedan dan poželite sladoled od čokolade, drugi dan neki drugi, vaniliju.. ne svaki dan isto, .. što će poželjeti ai? Odnosno ako mu se u 'sustav vrijednosti' dijamant postavi kao cilj, važno-vrijedno, tad će igrati na taj način.. ponavljati isto, neovisno što će se svaka nova igra generirati novij svijet s različitim rasporedom dijamanata koje traži.. dok je najveći promašaj ako bi tako bio 'fokusiran' ai, na sam dijamant, jer nije cilj mc-a dijamant, on je ekšli samo jedno od 'pomoćnih' sredstava, resurs.. bolje je imati dijamantni mač nego željezni, jači je.. no nije nužno, nije uvjet i nije cilj.. cilj igre je igrati se, u šahu pobijediti-matirati pri čemu je dama najvrijednija figura no žrtvujemo je za mat.. pa tad i sve ostale figure, dijamant.. jer dama-dijamant nisu cilj u šahu, dok u mc-u to može biti samo kao 'benč' .. i čak se slažem, prihvaćam, ovo je vrlo dobro .. naravno google i deepmind tim pa im resursa ne nedostaje.. tako da je rezultat zapravo očekivan, a sad ga 'samo malo proširiti' tj ne imati jedan cilj kao dijamant, jer u RL-u pa ni u mc-u to ne mora biti cilj, ne mora biti ta-takva igra.. nisu sve igre kao šah itd.