
Zatvaraju li se sve više servisi mobitela u Hrvats
Vezano uz: Zatvaraju li se sve više servisi mobitela u Hrvats


-ali to je normalna posljedica minijaturizacije, nanometri, SoC.. i time onemogućeno bez posebne opreme-stručnosti popravljati dio 'klasičnim' lemilica-čekić metodama.. kao i posljedica da je sve u prošlom vremenu postalo modularno, kao pc komponente, a za to nije trebao električar nego priučeni klinac s križnim šarafcigerom ili torxom.. i tako su postupno nestajali rezervni-zamjenski dijelovi-lager kao i servisi.. dok oni preostali servisi-serviseri ne mogu ništa s takvim proizvodnim procesom koji ih eliminira.. npr popravak hdd-a nije se radio nikad, tek spašavanje važnih podataka povremeno i ovisno o sreći.. popravka pc komponenti naprosto nema jer je proizvodnja 'hi-teč' .. tj sve što je na 'čipovima' (nešto kao mini modul i cpu..) a to je danas u svemu, vešmašini-pegli, sve ima wlan, touchscreen itd..
-popravak npr elektromotora? nekad se i to radilo, no danas bi popravak bio skuplji nego kupnja novog, jer naprosto radno vrijeme ima cijenu i čak je to normalno-logično, jer upravo to radno vrijeme je duže-veće za pojedini popravak vs masovne proizvodnje na traci ako je sam posao i materijal isti (namatanje žice..), odnosno nekadašnji razlog popravka je bio i taj da nečeg nije bilo, nije bilo zamjene ako nešto crkne.. nije bilo dostave-weba-online.. pa ako npr crkne pegla (karikiram, nešto što nije baš roba koja se prodaje u svakoj trgovini i stoji na polici) moralo se popraviti, barem pokrpati-privremeno.. danas se naruči i stigne do vrata za par dana.. itd.
-globalizacija, industralizacija, minijaturizacija... =razvoj-evolucija, koja eliminira 'male' dok klasično kapitalističko okrupnjavanje maximizira profit + a dodatni razlog gašenja servisa je naprosto cijena servisa-lagera i prosječno zakonsko vrijeme jamstva + dostupnosti zamjenskih dijelova i potrošnog materijala za prodan proizvod-robu.. npr gorivo-gume za auto, tinta za printer.. i tko je za to odgovoran osigurati, pa za auto gorivo ne osigurava proizvođač-brand auta, dok za printer to mora trgovac i ako je prodao printer tad mora prodavati tintu-papir +2 godine (odnosno ovisno o jamstvu-zakonu, npr UK ima jamstvo 6g iz tog razloga i u tom roku mora biti potrošnog materijala)... a tehnologija-računala (primarno računala-pc..) su to skratili na prekratak rok, odnosno brže-novo izlazi brže nego što je npr jamstvo i to npr za cpu-mbo socket promjenom jednog pina manje-više.. no ne samo pin-socket nego i ostalo evoluira, sata1-2-3, usb1-2-3-4, lan-100-1000-2500mbps.. nije samo socket, sve se promjeni u recimo 5god.. i umjesto popravka proizvođač će radije-jeftinije dati novo-zamjenu pa i povrat novca nego imati servis koji troši više za sam hladni pogon ..
-sve zajedno rezultira da servisa-popravka naprosto nema, neisplativo.. a čak ne mora sve od tog, već sama dostava je promjenila strašno biznis-model, isplativost.. no za npr dostavu pizze ne može dalje od radijusa 15min, za ostalo može .. a tad je i sama dostava ta koja mjenja način rada, centralizaciju-okrupnjavanje pa tad mali-lokalni servisi nestaju.. da nema dostave, interneta, .. sve ima neki utjecaj na rezultat i to je normalno-realno.

Ima i kod nas firmi koje se bave kompletnim bga reworkom.
Uredno se na ajfonima radi razdvajanje ploča i reball baseband-a, povećanje interne memorije i takvih gadarija.
S laptopima se moguće još uvijek bavi itelektronika.
S mobovima najćešće firme rade za druge servise koji se ne upuštaju u taj posao. Osobno krenuo s time ali po malo odustajao jer se u mojoj sredini takav posao jako teško naplati, odnosno, svima je sve jako bitno dok ne spomeneš cijenu.
Npr, odvajanje matične na jabukama ispod današnjih 250e se ne bi upuštao

ovdje se govori o gašenju servisa a ne sposobnosti/opremljenosti/voljnosti da se mijenjaju sve sitniji čipovi na sve više integriranim pločama, za koje nemaš dokumentaciju....
uostalom dokle god je proizvodna cijena i najskupljih smartphona cca 25-40% prodajne cijene, s tendencijom pada, nikome se ne da zajebavati s prelemljivanjem...
ali, postoji jedan drugi moment:
zakonska podloga svega, preklapanje jamstva i nemogućnosti ostvarivanja istih ovisno je li kupljen na bijelom ili sivom tržištu....
da ne govorimo o slučajevima ppoput mog poznanika, kojem nosim aparate na popravak, ako su izvan jamstva a nešto mi vrijede:
dolazi čovjek i pokaže mob i pita ga:
Je li ovo iPhone 12 ?
Pajdo veli s 2 m udaljenosti: Ne to je neka kineska kopija, vjerojatno Android koji mimicira iOS...
Dakle, ni u ruci ga nije imal, ovaj se zahvali, okrene i ode...
i veli već je zaboravil na sve, kad za mjesec dana dođe čitaba od suda, poziva se kao svjedok ?!?
mora doći na sud i na raspravi ga sutkinja prozove i on joj veli:
Došao sam na sud iz poštovanja prema Vlasti RH, kao građanin koji plaća porez (da izvod iz porezne o nedugovanju) a sad mi recite što ja tu radim?
Veli ona: pa pozvani ste kao stručni svjedok u slučaju prodaje krivotvorene robe...
A on kaže: nigdje u registraciji moje tvrtke ne piše da sam sudski vještak, uostalom da li me plaćate za ovo? Jer ja sam zatvorio lokal i izgubit ću bar 2-3 sata svog radnog vremena, dakle što želite ?
Ona: pa dajte nam mišljenje...
Pa dao sam ga direkt čovjeku koji kupuje preko "Njuškala" i samom mu je sumnjivo pa dođe pitati mene bez obaveze, kako ja onda imam obavezu spram vas ?
Uglavnom tak ga je raspigalo to, da ne govorimo o slučajevima kad supružnici dolaze da im postavi neki softver za lokaciju i daljinski nadzor onome drugome za kog sumnjaju da "šara", da ozbiljno razmišlja zatvoriti servis...
Jer veli da love još ima u tome, hrpi starijih ljudi se ne da mučiti s iole naprednijim postavljanjem mobitela/arhiviranja podataka s njih, a uostalom i klincima, pa se uvijek da odraditi i neki posao koji ne iziskuje nikakav potrošni materijal, samo njegovo vrijeme, a naplaćuje 20 €/h, a može u paralelki raditi na par smartphonea...
ove zamjene ekrana, modula punjača, mikrofona se podrazumijevaju....

Zatvaraju se zbog kompleksnosti modernih telefona čiji popravak mora koštati znatno više nego prije što opet dovodi u situaciju potrošače da kupe novi uređaj umjesto popravka starog zbog male konačne razlike u cijeni .. Začaranu krug koji će na kraju rezultirati manjim brojem "preživjelih" servisa koji će opet izgubiti brojnu konkurenciju, te na taj način ipak moći nastaviti poslovanje na nekom vrlo dobrom nivou ..

Zatvaraju se, da. Uopce nije problem kompleksnosti, vec rada sa ljudima. Ovaj navodi covjeka, vlasnika servisa, da mu je on potvrdio, kao "strucnjak", originalnost proizvoda. Sto rec? Kako da mu hebem majku, a da sam ne nahebem? Divim se covjeku sto je u takvoj apsurdnoj situaciji ostao sabran. Slusat ljude, popravak depilatora. Najgori razgovori u zivotu. Ne znam sto je zena uopce htjela od mene, hebat je necu i dano joj je do znanja strogo poslovnim odnosom. Na kraju umjesto bitnije stvari, ja sam popravljao depilator. Sef se smijao dok njega nije zvala. Piganje leda, rad 12 sati, osciloskop, nema sheme za nista. Fun fact, ruski forumi su imali 90% sto nam je trebalo. Bilo je to prije vec 10 godina, zaboravio sam dosta informacija. Jos ne znam lemit. Kad se sjetim, muka mi je. Nikad vise, nije to za mene.

Eto, taj servis je dobio novoga korisnika. Nisam još kod njih bio, al mi se svidjela njihova priča.
Nisu mi ni daleko.
Vidimo se!!

Eto, taj servis je dobio novoga korisnika. Nisam još kod njih bio, al mi se svidjela njihova priča.
Nisu mi ni daleko.
Vidimo se!!
odma zatuci mobitel o stol, da se slucajno ne zatvore dok se tebi mobitel pokvari.

@mar123
Već imam neke mobitele koje bi trebalo popraviti. Ne koristim ih konkretno, al bilo bi ih dobro popraviti.

Sjećam se kad se pisalo da je servis koji ima pune ruke posla stvar prestiža i zato je NOA vodila računa da svaki njihov kupac upozna servisere.
Samo što mi se čini da se ti servisi kod nas svode na zamijeni dio sa novim, ne popravak na nivou komponenti, a la kako je to Louis Rossman radio/radi, nemam pojma da li se još uvijek time bavi otkako se preselio iz NY, nisam vidio već dosta dugo neki video iz radnje).
Npr. nije vezano direktno sa servisom mobitela no..., prošle godine sam imao jedan macbook air iz 2015 sa 4 GB rama. I vidim da ima način da se ga upgrade-a, treba odlemiti čipove, zalemiti nove i malo presložiti otpornike koji konfiguriraju kapacitet. SMD komponente naravno. Pošto baš nemam doma opremu za tako nešto, domet mi je lemljenje picofly čipa u N. Switch, to je sitno, ali kontakti su ipak svi vidljivi/dostupni, ne lemi se BGA čipove. Zanimalo me da li ima neka firma u HR koja se time bavi i nula bodova. Nisam našao nikoga, čak ni u EU...
Jedina opcija naša je bila neka firma u Mađarskoj koja se industrijski bavi sličnim stvarima i koji su rekli da bi to bilo oko 600€ po čipu... Sa time da ne garantiraju uspjeh i generalno misle da tako nešto nije moguće, što mi baš i ne ulijeva povjerenje da zapravo znaju servisirati uređaje, na stranu cijena, nema šanse da bih za te pare išao u takvu aktivnost, jeftinije bi bilo kupiti novi mac, a i nisam jabučar, taj mi je bio samo za eksperimentaciju... Dakle ne, to nije to što meni treba jer meni ne treba pogon koji proizvodi nešto...