
Vraćaju li se u Formulu 1 gromoglasni V10 motori?
Vezano uz: Vraćaju li se u Formulu 1 gromoglasni V10 motori?


Formula je zadnjih deset godina zastranila na više načina.
Vraćanje V10 bučnih motora bilo bi jako zanimljivo za nas stare pratitelje. Ali, dodao bih još i nadolijevanje goriva tijekom utrke. A bilo bi dobro i da ima više dobavljača guma, više dobavljača motora. Sve to bi učinilo da F1 podsjeća na onu staru formulu iz najboljih dana.
Sve ove dodatne gluposti koje su uveli novi vlasnici ne bi li privukli američku publiku samo su odvratile većinu tradicionalnih fanova.
Iskreno, ne očekujem da će se nešto puno promijeniti.

Frajer se sada malo ulizuje fanovima nakon sh*t-storma koji je napravio sa 101 glupom odlukom ili razmišljanjima o glupim odlukama (pr. zabrana psovanja na commsima ili potpuna zabrana prenošenja commsa).
Anyway, V10 teško da će vratiti jer proizvođači ga ne žele (skuplji, kompleksniji, ide u drugom smjeru nego kao potrošačka strategija), posebice sada kada imamo najavljen boom proizvođača motora za 2026 (Ford kao RBPT, Honda, Audi, Ferrari, Merc i potencijalno GM u kasnijim sezonama preko Cadillaca).
Upravo sam to i ja pomislio kad sam prvi put čuo vijest o ideji povratka. MBS se bezuspješno pokušava dodvoriti fanovima.

Vrlo je vjerojatno da če u narednih 10ak godina biti prijelaz na motore koji koriste vodik.
Autoindustrija je uglavnom kroz formulu 1 testirala inovacije za masovnu proizvodnju ( turbo, 16 ventilci, pa gomila elektronike itd.)
Povećanjem sirove snage "naravno zelene" i skidanje nešto elektronike bi svakako vratilo dio stare čari utrkivanja.

Autoindustrija je uglavnom kroz formulu 1 testirala inovacije za masovnu proizvodnju ( turbo, 16 ventilci, pa gomila elektronike itd.)
Povećanjem sirove snage "naravno zelene" i skidanje nešto elektronike bi svakako vratilo dio stare čari utrkivanja.
Pa naravno. Nebrojene su inovacije iz F1 koje su dospjele u cestovna vozila, KERS, automatski mjenjači, f1 mjenjač iza volana (nemam hrvatske riječi za to), senzori tlaka u gumama, baterije, bilo što drugo.
NetZero2030 je goal kojoj FIA nedvojbeno teži a kako će do toga doći, vidjet ćemo.

Autoindustrija je uglavnom kroz formulu 1 testirala inovacije za masovnu proizvodnju ( turbo, 16 ventilci, pa gomila elektronike itd.)
Povećanjem sirove snage "naravno zelene" i skidanje nešto elektronike bi svakako vratilo dio stare čari utrkivanja.
Pa naravno. Nebrojene su inovacije iz F1 koje su dospjele u cestovna vozila, KERS, automatski mjenjači, f1 mjenjač iza volana (nemam hrvatske riječi za to), senzori tlaka u gumama, baterije, bilo što drugo.
NetZero2030 je goal kojoj FIA nedvojbeno teži a kako će do toga doći, vidjet ćemo.
Zato im treba definirati osnove (sigurnost, "zelena goriva" itd.), a kako će to izvesti ne treba ih biti briga. To je F1.
Ako žele staviti 16 cilindara, neka stave. Pet elektromotora, neka stave. Ali preregulacija ne vodi ničemu, kao da su EU.

Doyaya ja sam za ništa poput 19000 RPMa!
Ovo danas zvuči ko usisavač pfff!

Pored ovoga
https://www.flightradar24.com/45.52,26.22/5
njih zabrinjava 20-tak v10 motora par dana u godini

Gdje si Bukva, puška te ubila
Frajer se sada malo ulizuje fanovima nakon sh*t-storma koji je napravio sa 101 glupom odlukom ili razmišljanjima o glupim odlukama (pr. zabrana psovanja na commsima ili potpuna zabrana prenošenja commsa).
Anyway, V10 teško da će vratiti jer proizvođači ga ne žele (skuplji, kompleksniji, ide u drugom smjeru nego kao potrošačka strategija), posebice sada kada imamo najavljen boom proizvođača motora za 2026 (Ford kao RBPT, Honda, Audi, Ferrari, Merc i potencijalno GM u kasnijim sezonama preko Cadillaca).