Zaporožac sub 8.2.2025 10:21

Dobrodošla kineska navala s el. automobilima.

Tako je potakla i Eu proizvođače da se počešu po glavi da počnu proizvoditi el. automobile prihvatljive cijene. Ne treba nam za grad SUv ili neka limuzina, dovoljan mi je automobil veličine  Renault 5 koji sad košta 28.000 t€što je previše.

Realno, da se može kupiti za 15€ , ne treba toliko dodatne elektronike, fičera razne vrste.

 

Da košta malo više od RTX 5090 

Boris grozni sub 8.2.2025 10:25
=XFX=PlayHard kaže...

VW ni sa puno skupljim modelima ne moze ostvarit profit na BEV-u, tako da ne znam kojim cudom to misle postici sa 20k vozilom. 

 Pa ti onda kupi onda neki model za 60000€, ybte nevalja vam ni kad je preskupo a ni kad je prejeftino

NEW_MAN sub 8.2.2025 10:47
=XFX=PlayHard kaže...

VW ni sa puno skupljim modelima ne moze ostvarit profit na BEV-u, tako da ne znam kojim cudom to misle postici sa 20k vozilom. 

 Zato jer ih ne bude radio VW. MEB platforma se napušta i prelaze na Xpeng platformu. Znači gase tvornice u Njemačkoj i sele u jeftinije države. https://www.volkswagen-group.com/de/artikel/ready-for-next-ev-push-volkswagen-enters-into-agreement-with-xpeng-for-fast-joint-development-of-two-smart-e-cars-18246

MEB platforma je bila epic fail isto kao i CARIAD. Utukli su milijarde i krajnji proizvod je smeće.

Btw pogledajte Xpeng dionicu zadnjih šest mjeseci. 

Inicijalni investitori u Xpeng su Alibaba, Foxconn and IDG Capital. VW ima 4,9% udjela po novome. 

 

Odgovor je, postigli budu uz pomoć Kineza.

=XFX=PlayHard sub 8.2.2025 10:58
NEW_MAN kaže...
=XFX=PlayHard kaže...

VW ni sa puno skupljim modelima ne moze ostvarit profit na BEV-u, tako da ne znam kojim cudom to misle postici sa 20k vozilom. 

 Zato jer ih ne bude radio VW. MEB platforma se napušta i prelaze na Xpeng platformu. Znači gase tvornice u Njemačkoj i sele u jeftinije države. https://www.volkswagen-group.com/de/artikel/ready-for-next-ev-push-volkswagen-enters-into-agreement-with-xpeng-for-fast-joint-development-of-two-smart-e-cars-18246

MEB platforma je bila epic fail isto kao i CARIAD. Utukli su milijarde i krajnji proizvod je smeće.

Btw pogledajte Xpeng dionicu zadnjih šest mjeseci. 

Inicijalni investitori u Xpeng su Alibaba, Foxconn and IDG Capital. VW ima 4,9% udjela po novome. 

 

Odgovor je, postigli budu uz pomoć Kineza.

 Da, tako vec mozda bude nesto... ali opet sumnjam da ce uspjet napravit profitabilno vozilo za 20k i imati na tome profit. Vjerojatno ce to biti oko 25-30k. 

Kinezi ce im pomoc s tehnologijom. Iako to tako cudno zvuci, do jucer ti Kinezi nisu znali auto sastavit, a pogledaj ih danas. Moraju jednom VW-u pokazivat kako se to radi... tuzno za gledat iskreno. 

 

picajzla0707 sub 8.2.2025 11:05
NEW_MAN kaže...

 Zato jer ih ne bude radio VW. MEB platforma se napušta i prelaze na Xpeng platformu. Znači gase tvornice u Njemačkoj i sele u jeftinije države. https://www.volkswagen-group.com/de/artikel/ready-for-next-ev-push-volkswagen-enters-into-agreement-with-xpeng-for-fast-joint-development-of-two-smart-e-cars-18246

MEB platforma je bila epic fail isto kao i CARIAD. Utukli su milijarde i krajnji proizvod je smeće.

 ti iz kine sigurno se neće prodavati u europi, samo prijevoz do europe digao bi im cijenu preko previše, carine da ne spominjemo

to što su sklopili dogovor je za kinesko tržište, eventualno za indiju, australiju i obližnje zemlje

 

uvoz vozila iz kine je trenutno pod carinama, čak i ako vozila nisu izvorno 'kineska'

tesla proizvedena u kini dobila je 8% carine na već postojećih 10% kad se uvozi u eu

a pazi sad - bmw proizveden u kini dobio je 20% carine na već postojećih 10%

 

EDIT

zaboravih dodat izvor - link

to što su tužili eu kao i byd, seal iostala ekipa, mogu objesit mačku o rep

tužili su se i europski proizvođači doke j kina imala 200% carine na uvoz stranih automobila, pa ništa nisu postigli

 

 

 

HCMAA sub 8.2.2025 17:04

bez utrostručenja kapaciteta uz istu masu i volumen nema niti pada cijene...trostruko veći kapacitet nego danas...pa biraš...bateriju s obzirom na stanje u djepu...znači ova prdekala od 300km dometa bi bila 6000-7000E jeftinija...ono twingo s dometom od 300km za 15000E

picajzla0707 sub 8.2.2025 17:40
NEW_MAN kaže...
Nisam ni rekao da budu radili u Kini. Radili budu u postojećim VW tvornicama u EU po Xpeng receptu.

 zvučalo je drukčije:

NEW_MAN kaže...

 Zato jer ih ne bude radio VW. MEB platforma se napušta i prelaze na Xpeng platformu. Znači gase tvornice u Njemačkoj i sele u jeftinije države

 nebitno, ne preostaje im drugo nego rezat troškove u eu, koliko god im eu pomogla carinama da se nose s konkurencijom iz kine, moraju i sami preokrenut filozofiju

a bogme, kinezi ne mogu baš toliko jeftino proizvodit niti im kina baš toliko može subvencionirat da bi iz kine dovezli slično vozilo koje će sa shippingom i carinom biti jeftinije od tih ciljanih 20k eura

 

uglavnom, vw je najavio električni autić od 20k, renault također, očito se igra zahuktava

nikonja sub 8.2.2025 19:56

Osim baterije meni iskreno nije jasno šta drugo ima bit skupo na EV, pogotovo jer je elektro motori skoro u istom obliku od izuma i napola za đabe je, karoserija se nije bitno promjenila da bi toliko povečala cijenu, a sve ostalo je doslovno isto. Znači trošak fosilnog motora si prebacio na trošak baterije ali su auti čudom postali skuplji 30% i više. I onda se čude kako nitko ne kupuje npr ID4 koji je sa početnom cijenom oko 40t eur (klasa golfa)

NEW_MAN sub 8.2.2025 20:22
nikonja kaže...

Osim baterije meni iskreno nije jasno šta drugo ima bit skupo na EV, pogotovo jer je elektro motori skoro u istom obliku od izuma i napola za đabe je, karoserija se nije bitno promjenila da bi toliko povečala cijenu, a sve ostalo je doslovno isto. Znači trošak fosilnog motora si prebacio na trošak baterije ali su auti čudom postali skuplji 30% i više. I onda se čude kako nitko ne kupuje npr ID4 koji je sa početnom cijenom oko 40t eur (klasa golfa)

 Struja, voda, ima tu jos par komponenti i ruke. Tesla i neki Kinezi koriste gigacasting i to isto ima ustedu. Baterije si "sami" rade, struja je za badava u usporedbi sa strujom u DE. Njemacka radna snaga je tri put skuplja... Nabere se

Zaporožac ned 9.2.2025 10:58
Sirotanovic kaže...
Što je gigacasting?

Što je Giga Casting? Giga odljevci su konsolidacija onoga što je tradicionalno ekstrudirano, utisnuto ili lijevano u jednu prednju ili stražnju strukturu tijela .

Kako funkcionira gigacasting?
Koristi visokotlačne strojeve za tlačno lijevanje za proizvodnju velikih, složenih komponenti ubrizgavanjem rastaljenog aluminija u kalupe . Ovi strojevi omogućuju izradu cijelih dijelova kao što su donji dio, stražnji dio karoserije i prednje komponente karoserije u jednom odljevku, zamjenjujući stotine manjih dijelova koji su tradicionalno potrebni.

Sirotanovic ned 9.2.2025 11:14

Hvala , evo baš sam čitao o tome.
Ušteda za proizvođače ali pitam se u slučaju sudara , kako zamijeniti zgužvani dio? Aluminij nije savitljiv kao čelik , aluminij puca i gadniji je za obradu.
U slučaju popravka dali je povoljnije kupiti cijeli prednji kraj i rastaviti auto ili da fleksom "meštar" odreže branik pa da kasnije vari komad aluminija , brusi , polira 🤔