Gajotres uto 29.10.2024 11:55

Kad je HR krenula zelena tranzicija u devedesetima samo ĐĐ ostako bez +10k zaposlenih. Ako nadodamo sve drugo uništeno u SB od industrije, ne HR samo SB. Ovih 30k je kap naspram zelene tranzicije neki zli bi rekli privatizacije u HR. 

Gajotres uto 29.10.2024 12:00
Vandit kaže...

Jebiga, tako to ide kada misliš da će ti se preskupi, generički i dosadni auti prodavati samo zato što su VW. E pa neće. 

 Ja sam još u nevjerici kad mi je žena rekla da za novi VW Taigo moraš platiti pretplatu za duga automatska svjetla ili valjda jednokratno nekih 700€. Dobiješ jedan mjesec gratis. 

Ante uto 29.10.2024 13:18

Preskupi su im bili automobili jer na kraju dana koliko golfova moze DE/HR/BiH trziste podnijeti? Nema te linije passata koja moze to spasiti.

 

KISS, a ne idemo staviti tablet u svaku rupu i zakomplicirati sve sto se zakomplicirati da. Volk = narod, narodni auto, a ne gazdavagen. Auto za mase, a ne samo za visoke klase.

 

 

Sad imaju ponudu kineza koji im moze stancati jeftinije pa glume kaj im odgovara da se rjese "skupih" njemackih radnika. Mozda bi CEO i grupa oko njega trebala dobiti otkaz jer ne znaju voditi poslovanje, ali ne, odgovornost i krivnja je uvijek na radniku. Uvijek ispastaju krivi, a odgovorni beru milijunske bonuse. VW glavonje godisnje beru 50M u bonusima, ali eto, preskupa proizvodnja u DE.

 

Elektricni su im flop, spusti cijenu i povecaj domet, a ne nabi cijenu i ne nudi nista za istu cijenu tesle s 3x dometom.

HCMAA uto 29.10.2024 13:37

svi ti radnici koji se bune ne žele ovom planetu bolje...zeleno traži žrtvu...danas se žrtvuješ za bolje sutra...zeleni talibani gori od onih afganistanskih...i ona greta...greti ne smeta ća švedska na veliko izvozi oružje...dobro je reka onaj jučer na tveju iz zdrastva...plenky za ukrajinu ima a za zdrastvene radnike nema...i onda se čude usponu "opasnih" političkih opcija

 

 

ča zeleni talibani misle da ejuri rastu na stablu pa će budale umisto twinga na dinosaure za 10000E sa smješkom na licu dati 20000E za munjovozni twingo dometa jedva 200km...i po rvatskim cestama za vrijeme sezone mogu se viditi dacia prdekala sa zapadno-europskim tablicama

 

 

svi ti stari proizvođači prometala na benzin...hebiga vodstvo im nezna da električne može napraviti svatko...pa i u garaži...baterije i elektromotor...i sad im krivi kinezi...kako su ih kinezi naguzili to je za nevirovati...a taj licemjerni zapad je upravo i stvorio kinesko ekonomsko čudo

 

kinezi kupuju naftu ispod cijene od rusa...ubrzano razvijaju baterije jerbo im omogučavaju energetsku neovisnost i s tim mogu diktirati cijenu nafte

Vandit uto 29.10.2024 13:37
Gajotres kaže...

 Ja sam još u nevjerici kad mi je žena rekla da za novi VW Taigo moraš platiti pretplatu za duga automatska svjetla ili valjda jednokratno nekih 700€. Dobiješ jedan mjesec gratis. 

 Yep. Uz početnu cijenu koja je u startu veća od konkurencije. Mislim, oni su svjesno i strateški odlučili ići ka višem segmentu, ali za tako šta trebaš i ponuditi nešto, a ne uskraćivati kao što oni rade. 

 

Iako osobno nikada ne bi kupio kineski auto, drago mi je da su došli na tržište jer se europski proizvođači drže kao da su bogom dani i da mogu kako hoćeš. Ovo im je lekcija da ne mogu. 

Cryogenic uto 29.10.2024 15:29

Prije 3 mjeseca sam napisao da će uskoro stavit ključ u bravu i eto počelo, ID.4 kod nas sad košta 55 000 eura, oni nažalost misle da su električni auti luksuz i pohlepno nabijaju cijene misleći da će to ić ko vruće kifle ali stvarnost je drugačija, samo neinformirani kupuju njihova EV. Informirani čekaju kineze 

Gajotres uto 29.10.2024 16:10
Cryogenic kaže...

Prije 3 mjeseca sam napisao da će uskoro stavit ključ u bravu i eto počelo, ID.4 kod nas sad košta 55 000 eura, oni nažalost misle da su električni auti luksuz i pohlepno nabijaju cijene misleći da će to ić ko vruće kifle ali stvarnost je drugačija, samo neinformirani kupuju njihova EV. Informirani čekaju kineze 

Baš jučer gledao ID.3 i rekoh gdje je mozak. Frend je kupio prije tri godine ID.4 za 189k kn (ok poticaji), znači razlika skoro 20k €. S druge strane Corolla Hibrid (Luna) je bila 23k€ a sad je 29k€. Znači 6k€ razlike. S tim da cijene baterija padaju godinama. 

Miro uto 29.10.2024 16:55

VW u Wolfsburgu (svom sjedištu) ima 60.000 zaposlenih (od ukupno 120.000 u cijeloj Njemačkoj), zahvaljujući jako dobro organizirano sindikatu isposlovali su i najveću satnicu u njemačkoj autoindustriji - 62 eura.

Prosječna mjesečna plaća u VW pogonima u Wolfsburgu je 5.238 eura (među najvišim općenito u industriji u Njemačkoj).

 

Koncern VW je 2023. zabilježio veliku dobit - čak 18 milijardi eura, pa su 4,5 milijarde podijelili dioničarima. Sve navedeno izvor DW.

 

I to je dio odgovora - zašto automobili postaju sve skuplji.

Gebirgs uto 29.10.2024 19:38

 

Prirodna selekcija. Ocito Kina dijeli packe, zasluzeno.

Imao sam svoju skolu s VW-om i njihovim sparanjem na materijalima s jedne strane, te naplati sitnih plasticnih dijelova koji, da su od platine, ne bi toliko dosli.

Posmatrač sri 30.10.2024 07:15
Gajotres kaže...
Vandit kaže...

Jebiga, tako to ide kada misliš da će ti se preskupi, generički i dosadni auti prodavati samo zato što su VW. E pa neće. 

 Ja sam još u nevjerici kad mi je žena rekla da za novi VW Taigo moraš platiti pretplatu za duga automatska svjetla ili valjda jednokratno nekih 700€. Dobiješ jedan mjesec gratis. 

 kupis OBD eleven i ukljucis ih sam sebi i jos masu toga sto naplacuju dodatno ;)

kostolomac sri 30.10.2024 10:21

Ovo  treba malo šire gledat, nije samo VW u pitanje, posljedice će biti daleko teže, jer tu je i xy koperanata koji su usko vezani uz VW ( a i druge proizvođače ) pa će to značit i njihov pad preko noći, gubitak narudžbi , a posljedično i radnih mjesta.

Ima i u HR gro firmi koje su vezane uz Europske proizvođače vozila ( pogotovo uz VW koncern ) ......

filip_medo sri 30.10.2024 10:42
Kill Frenzy kaže...

Eno pošta dijeli božićnice 500e a vi bi da vam paketi stižu za djabe.

Radnik bi plaću nerealno veliku a da proizvod bude djabe.Ne ide to tako. Netko to mora i zaradit.Naravno to je dio svega ne i glavni uzrok.

 S obzirom na plaću koju pošta nudi općenito poštarima ( ako se ne varam 850 eura neto )
 Ne treba se čuditi, dok sa druge strane naš "voljeni" Plenković je odobrio kupnju novog voznog parka za upravu u iznosu od 1,2M eura
 i ured u zgu, jer je gospodi iz uprave ispod časti putovati i raditi u velikoj gorici. A sad umanjivati nečije radno mjesto mi općenito nikada
 nije bilo lijepo, radnici i jesu ti koje odrade najteži posao, da ima ljudi koji nekada traže i očekuju sulude cifre, apsolutno ali generalno
 mislim da mi kao obični smrtnici samo želimo dostojanstveno živjeti. Plaće su u hrvatskoj u većini sektora sramotne s obzirom na naša davanja, cijene, pdv i ostalo.
 #hvalaHDZ

Eric Prydz sri 30.10.2024 11:28
kostolomac kaže...

Ovo  treba malo šire gledat, nije samo VW u pitanje, posljedice će biti daleko teže, jer tu je i xy koperanata koji su usko vezani uz VW ( a i druge proizvođače ) pa će to značit i njihov pad preko noći, gubitak narudžbi , a posljedično i radnih mjesta.

Ima i u HR gro firmi koje su vezane uz Europske proizvođače vozila ( pogotovo uz VW koncern ) ......

 

Njemačka vapi za kvalificiranom radnom snagom, taman 30 tisuća novozaposlenih

Lefi sri 30.10.2024 12:50

Radio sam 5 godina u Njemačkoj u autuindustriji, što se tiče produktivnosti i proizvodnih procesa oni zaostaju za Kinom, Japanom pa čak i za SAD-om. Ta radna mjesta koja će ukinuti su ionako odavno trebala biti uklonjena. Na 10 radnika imate jednog šefa, pa onda na 30 radnika drugog šefa pa na svakih 50 trećeg šefa. Pa na desetke kontrolora kvalitete. U mojoj firmi je bilo duplo više uredskog osoblja nego radnika, a svi su se čudili kad se krenuli dijeliti otkazi jer smo 20 milijuna eura u minusu. Da ne pričam da je ta njemačka produktivnost o kojoj se priča obična bajka jer su bili najlijeniji radnici.

SharkZ sri 30.10.2024 13:19
Eric Prydz kaže...

Najavljeno je desetljeće unaprijed, a trendovi su najavljivali i ranije da će se dogoditi prelazak na EV...i kako su se pripremali? Podmićivali političare, medije, muljali s testovima...dabog da svi propali!

 A šta ti mislis da je VW u krizi zbog EV-a?

Kao ljudi masovno kupuju EV za 50k eura pa nece više VW, de molim te...

 

Istina je ono što nitko od ovih glavešina očito ne smije javno reći, a to je da je pad krenuo nakon sankcija Rusiji.

Ne možeš ti preko noći zatvoriti jedno takvo ogromno tržište od kojeg si kupivao sirovinu i imao jeftinu energiju, imao tamo proizvodnju. a na kraju im i prodavao gotov proizvod.

 

Posljedice dolaze i vraćaju se svima kao bumerang, čak i kod nas:

https://www.index.hr/mobile/vijesti/clanak/gasi-se-tvornica-kombajna-u-zupanji-otkazi-za-250-radnika-direktori-prvi-otisli/2610396.aspx

DarK.xy sri 30.10.2024 13:36

VW je u krizi zbog Kineskog tržišta (koje im je najveće) gdje Kinezi više ne kupuju njemačke marke, nego prelaze na domaće EV marke koje nude više za novac.. pogledaj samo par videa na Youtube što dobiješ u Kini za 30k (Zeekr 7x)

 

A što mogu napraviti u Njemačkoj sa prosječnom plaćom radnika od 5k eura i bez neke potpune automatizacije.. samo poluproizvod od plastike. 

 

Legacy proizvođači će se napatiti.. ne znaju napraviti konkurentan EV, a ICE im je sve skuplji i lošije kvalitete, a dodatno tržište se smanjuje. Toyota, Stellantis, Ford, VAG, itd... neki od njih će u spiralu smrti

fer-de-lance sri 30.10.2024 15:11
SharkZ kaže...

 

Istina je ono što nitko od ovih glavešina očito ne smije javno reći, a to je da je pad krenuo nakon sankcija Rusiji.

Ne možeš ti preko noći zatvoriti jedno takvo ogromno tržište od kojeg si kupivao sirovinu i imao jeftinu energiju, imao tamo proizvodnju. a na kraju im i prodavao gotov proizvod.

 

Posljedice dolaze i vraćaju se svima kao bumerang, čak i kod nas:

https://www.index.hr/mobile/vijesti/clanak/gasi-se-tvornica-kombajna-u-zupanji-otkazi-za-250-radnika-direktori-prvi-otisli/2610396.aspx

Zapravo, ovo za kombajne ne stoji.

Već 2019. (znači prije rata) su najavili otvaranje pogona u Kazahstanu i od 2025. počinje tamo proizvodnja.

A ekipa odmah komentari: zatvaraju zbog sankcija, i sele u Kazahstan zbog ruskog tržišta, a zapravo samo slučajno tak ispalo.