
Sve češča situacija - Nikad niste bili u Zadru, a
Vezano uz: Sve češča situacija - Nikad niste bili u Zadru, a


češća*

Cijeli predugački članak se da sažeti u jednu rečenicu: kazne za prometne prekršaje se printaju i šalju iz Zadra za cijelu Hrvatsku.

"U svakom slučaju, najbitnije je uvijek poštivati prometne propise, a nakon čega nema bojazni hoće li vam na kućnu adresi stići bijela kuverta iz Zadra."
Vjerojatno nema bojazni za kazne, ali ima za prijetnje šakom u glavu i koječime, trubljenje i blendanje na dupetu, sumanuta pretjecanja (kolone vozila), psovke, hvatanje u zamku između dva šlepera na autocesti, pokušaje izguravanja s ceste od strane šlepera i slične situacije (sve nabrojano sam osobno doživljavao kad sam se pokušavao voziti po propisima pred kamerama). Trebalo bi kao obaveznu opremu na razini EU, kao što se sad trpaju raznorazne tehnologije, u aute ugrađivati i 360° kamere s čuvanjem snimke od par sati da se debili mogu uredno s dokazima prijaviti policiji. Zbog razine prometne nekulture po pitanju ograničenja veselim se i sve agresivnijim zahtjevima EU za limitiranjem brzine u autima, praćenjima znakova i ograničenja i takvim stvarima. S druge strane, kod nas je valjda standard ograničenje na prosječnoj prostranoj širokoj cesti pred kamerom 40. Baš sam se vozio zadnjih tjedana dosta po slovenskim cestama na području Prekomurja, Ptuja, Maribora, jedne kamere nisam vidio, kroz sela pretežito ograničenje 70. Ali ima i tamo divljaka.

ej aj koji bi imao unesene sve lokacije i njihova ogranicenja, automatsko printanje kazne i dojava nadleznoj postaji.
ili jos bolje, isti ej aj koji nece dozvoliti povecanje brzine preko one koja je odredjena za tu dionicu puta.
radni naziv tehnologije "djaba stiskas, nece ici brze od ovoga".....
znaci lijepo ulazis u naseljeno mjesto, ej aj ocita tablu 50.... pa ti majstore stisci gas koliko hoces, neces ni milimetra preko tih 50, 70, 130 i slicno. sto je relativno jednostavno jer tehnologija prakticki vec postoji (tempomati, limiteri i slicno).
naravno, mogucnost bajpasa tehnologije ako stvarno moras ici brze, ali uz prijavu nadleznoj stanici, da si iskoristio tu mogucnost, pa onda njima lijepo objasnis zasto....
ah, taj star trek.....

radni naziv tehnologije "djaba stiskas, nece ici brze od ovoga".....
znaci lijepo ulazis u naseljeno mjesto, ej aj ocita tablu 50.... pa ti majstore stisci gas koliko hoces, neces ni milimetra preko tih 50, 70, 130 i slicno. sto je relativno jednostavno jer tehnologija prakticki vec postoji (tempomati, limiteri i slicno).
naravno, mogucnost bajpasa tehnologije ako stvarno moras ici brze, ali uz prijavu nadleznoj stanici, da si iskoristio tu mogucnost, pa onda njima lijepo objasnis zasto....
ah, taj star trek.....
Pa i nije Star Trek, baš sam prošli tjedan malo proučavao situaciju oko novih automobila u EU i fakat se ide k tome. Sad već auti obavezno tule i cvile kad ideš preko ograničenja, ideja i je da se složi tehnologija koja bi ti limitirala brzinu preko praćenja znakova ograničenja i GPS-a. Ima tu još svašta za izmudrovati, npr. pretjecanja, brzina specijalnih vozila tipa hitna, policija, što kad bi se recimo transportiralo unesrećenog u običnom autu, što kad jednom već uđeš u pretjecanje pa moraš ići iznad ograničenja jer se stvar zakomplicira i takve stvari.

navodno od 2025. idu crne kutije u novi auto pa će moć sve vidjet šta se radilo sa autom

S druge strane, kod nas je valjda standard ograničenje na prosječnoj prostranoj širokoj cesti pred kamerom 40. Baš sam se vozio zadnjih tjedana dosta po slovenskim cestama na području Prekomurja, Ptuja, Maribora, jedne kamere nisam vidio, kroz sela pretežito ograničenje 70. Ali ima i tamo divljaka.
Kod nas su ograničenja brzine potpuno besmislena i tipičan primjer onoga "zakon je strog, ali se ne primjenjuje", zato da onda mogu povremeno tlačiti
Po Austriji se vozim kroz njihova sela, bez problema 80km/h ograničenje. Kod nas evo primjer stara Zagorska cesta, na većini dionice 60-70, a široka cesta, izvan naselja, ako voziš ispod 90 ljudi te pretječu
Još na svakom zavoju stoji novi znak 60, pa kad prestane zavoj onda onaj sivi znak kojim se poništava ograničenje... i tako svakih 800 metara, po cijeloj dionici
Malo prije toga, prema Zagrebu, kod West gate-ovih rotora, ograničenje je 50 km/h NITKO se ne vozi tako
ej aj koji bi imao unesene sve lokacije i njihova ogranicenja, automatsko printanje kazne i dojava nadleznoj postaji.
ili jos bolje, isti ej aj koji nece dozvoliti povecanje brzine preko one koja je odredjena za tu dionicu puta.
radni naziv tehnologije "djaba stiskas, nece ici brze od ovoga".....
znaci lijepo ulazis u naseljeno mjesto, ej aj ocita tablu 50.... pa ti majstore stisci gas koliko hoces, neces ni milimetra preko tih 50, 70, 130 i slicno. sto je relativno jednostavno jer tehnologija prakticki vec postoji (tempomati, limiteri i slicno).
naravno, mogucnost bajpasa tehnologije ako stvarno moras ici brze, ali uz prijavu nadleznoj stanici, da si iskoristio tu mogucnost, pa onda njima lijepo objasnis zasto....
ah, taj star trek.....
Nije to ništa šta balkanski autoelektričari ne bi zaobilazili za cca 100 eurića
Znači maltretiralo bi se poštene građane koji se ne usude drkati po tome, a ovi šta se voze ko debili i ne mare za zakon bi vozili kako hoće
Isto kako je danas s DPF-om npr.

Problem s limitiranjem je i točnost brzinomjera u vozilu. Moj auto ima tempomat, a višestruko provjereno radarima uz cestu i GPS-om pokazuje cca 10% višu brzinu od stvarne. Dakle kad pokaže 50, stvarno vozi 44 km/h. Kod nas kao da su znakove postavljali kako su im popadali iz kamiona, pa je vožnja praćenjem istih naporna, frustrirajuća i kao da je ponegdje namještena da kamera "zaradi". Osobno uzimam tu grešku u obzir i pokušavam stvarnu brzinu držati oko ograničenja, ali automatika bi to ignorirala. U opcijama sam morao i isključiti upozorenje za vožnju iznad ograničenja zbog toga.😔🖖🏻

pa da automatika i ignorira, opet postoji tolerancija s kojom te neće kazniti i ako voziš cca 10% iznad ograničenja
ako je ograničenje 60, neće te kazniti ako voziš 65, što si bliže 70 vjerojatnost da ćeš popušit kaznu je veća

@picajzla0707
Kad brzinomjer pokazuje 60, ja stvarno vozim 54, dakle ne prebrzo nego presporo. To sigurno nije slučaj sa svim automobilima, i generalno nije loše, ali bi me drugi vozači psovali a i osjetno produljuje put, dakle neki vozači u slučaju automatskog ograničenja bili bi daleko od propisane max brzine, neki bliže, ovisno o instrumentima u vozilu.

Nije uopće star trek 😅
Neka stara navigacija na prastaroj Nokiji te upozoravala kad voziš prebrzo i imala je za svaku cestu uvedeno ograničenje brzine u kartama .
Također novi auti ( većinom luksuzniji paketi opreme ) čitaju ograničenje brzine i ako narediš tako auto sam održava brzinu po čitanju prometnih znakova. Što je malo mutavo trošiti resurse kad se može putem gps uvesti ograničenje, zato što zadnjih deset godina gotovo svaki auto ima ugrađen GPS.

Za ekipu koja se zalaže za limitiranje brzine softverom vozila na vrijednost znaka imam pitanje . Recimo, hipotetska situacija, krenem u pretjecanje (zaobilaženje) vozila koje se sporije kreće ispred mene , a iz drugog pravca dolazi vozilo (nisam ga vidio, procjenio smo da mogu proći, vozilo ispred mene je sporije pretjecalo usporeno vozilo itd..), mogu dodati gas i sigurno se vratiti u svoju traku ili čekam da se dogovore softveri dva vozila (pod uvjetom da je ovaj iz suprotnog smjera isti kao ja) pa tko živ...
Da dodatno zakompliciram - počeo sa pretjecanjem na dionici sa 90 km/h ograničenja, no iznenada tijekom pretjecanja uđem u zonu od cca 60km/h, vozilo samo koči, ginem, samo piše kaznu, nešto slično...
Mislli da s razlogom se nećemo u budućnosti pomakniti dalje od zvučnog i/ili svjetlosnog upozorenja u vozilu.

Za ekipu koja se zalaže za limitiranje brzine softverom vozila na vrijednost znaka imam pitanje . Recimo, hipotetska situacija, krenem u pretjecanje (zaobilaženje) vozila koje se sporije kreće ispred mene , a iz drugog pravca dolazi vozilo (nisam ga vidio, procjenio smo da mogu proći, vozilo ispred mene je sporije pretjecalo usporeno vozilo itd..), mogu dodati gas i sigurno se vratiti u svoju traku ili čekam da se dogovore softveri dva vozila (pod uvjetom da je ovaj iz suprotnog smjera isti kao ja) pa tko živ...
Da dodatno zakompliciram - počeo sa pretjecanjem na dionici sa 90 km/h ograničenja, no iznenada tijekom pretjecanja uđem u zonu od cca 60km/h, vozilo samo koči, ginem, samo piše kaznu, nešto slično...
Mislli da s razlogom se nećemo u budućnosti pomakniti dalje od zvučnog i/ili svjetlosnog upozorenja u vozilu.
Ima brdo razloga zašto to može biti opasno u realnom svijetu.
A ne može se praktički uvesti dok je kombinacija "pametno/glupo" vozilo na cesti u igri.

Kod mene kad je limitator postavljen na 50 auto ne ide više od 45 (stvarna brzina po GPSu). Ako je ograničenje 50 većina vozača će računati na brzinu 50+tolerancija = 60 stvarnih km/h. To bi značilo da se automobil koji vozi po znaku kreće 15km/h sporije od preferirane brzine za druge sudionike u prometu i zato je sigurnosni problem jer donosi više pretjecanja koja povećavaju rizik.
Izvan naselja kod ograničenja 60 kod nas će vozači uračunati i nekažnjivo prekoračenje (za prekoračenje do 10km/h izvan naselja nema kazne) pa 60 postaje stvarnih 80km/h dok auto koji vozi po znaku vozi 55...
Čak i kad sva vozila budu opremljena automatskim limitatorom uvijek će biti onih koji će to nekako zaobići. Ako ništa drugo onda lažiranjem lokacije vozila (vozi po gradu, a centralizirani sustav vidi da je na autocesti i dozvoljava mu brzine do 130km/h).

Evo onda teoretski , kako bi obišao (i zašto ) auto koji vozi automatski na istoj brzini kao i ti?
Bez veze teoretiziramo , naravno da se ne slažem sa nekom auto pilot brzinom, sve pet ;)
Ima li netko informaciju, snimaju li ove nove kamere u Zagrebu u jednu ili u obje strane?
Meni se cini samo da jednu stranu snimaju, makar su dizajnirane da izgleda kao da gledaju na obje strane, ali jedna strana ipak ima vidljiv kompleksniji mehanizam.
Nisam bio dovoljno hrabar da testiram.