
Dekarbonizacija na japanski način: Subaru, Toyota
Vezano uz: Dekarbonizacija na japanski način: Subaru, Toyota


Izvrsna strategija i, kao i dosad, ostajem na japanskim automobilima. Naravno da su Japanci prvi shvatili da od potpune elektrifikacije vozila dugorocno nece biti ono sto se ocekuje i da su motori s unutrasnjim izgaranjem, ali eko-gorivom buducnost.

Tvz. e-goriva nisu nimalo ekološka, a još manje znače dekarbonizaciju bilo čega. Prevedeno na pučki jazik to pretakanje iz šupljeg u prazno ima i stručni naziv: 'greenwashing' ilitiga obično prodavanje magle.

Mene zanima koja su to eko-goriva. Ako su bazirana na preradi biomase, onda nemaju apsolutno nikakve šanse; potrebne površine obradivog zemljišta za tu svrhu su veće nego sva kopnena masa planeta zajedno. A još nismo došli do toga da bi preostalih 7 milijardi ljudi htjelo isti standard života kao Sjeverna Amerika i Europa

Ma nisu to nikakva eko goriva, već su samo (vrlo lukavo) preimenovali sintetička goriva u e-goriva. Tehnologija izumljena prije 111 godina u Njemačkoj.
Uglavnom koristi se ugljen/plin/biomasa/vodik u vrlo energetski zahtjevnom procesu, a koji usput proizvodi i Svetu Molekulu.
Jedan od najpoznatijih je Sasol:
https://www.sasol.com/media-centre/media-releases/sasol-produces-15-billion-barrels-synthetic-fuel-coal-fifty-years
Sasol has produced almost 1,5 billion barrels of synthetic fuel from about 800 million tonnes of coal since the first sample of synthetic oil from coal was produced fifty years ago at its Sasolburg plant near Johannesburg in South Africa
Nije tekući vodik.