
Hrvatska među zemljama EU s najmanje javnih punion
Vezano uz: Hrvatska među zemljama EU s najmanje javnih punion


Jednom prilikom sam vidio kako ljudi izlaze iz kauflanda i pune teslu vrećicama... zar je takvih punionica samo 1000 u RH?

Da 1000...
Dobro je feudalac napisao, 8 upotrebljivih (Teslini SC), ostalo nula bodova.
I nije to samo kod nas, gledao sam baš nedavno na Aging Wheels kad je išao odradit istu dugačku rutu s običnom chargerima i Teslinim u SAD-u, inače milijun godina ispred nas.
I onda se ljudi čude da svi kupuju samo Teslu.
Najveći problem EV-a je zapravo to da ako ne možeš koristiti Teslin punjač, vjerovatnost da upogoniš neki drugi je nula.
Od tih 1000, za svaki trebaš drugu aplikaciju i drugačiji pay sistem da bi uopće radilo, i to ako, i na nepredvidljivoj snazi.
Nije vrijedno toga.
Zato svi pune samo doma, javne punionice su najveće zlo ovoga svijeta.
Ali ide na bolje, u SAD-u sad svi mogu koristiti Tesla punjače, a u Norveškoj je država naredila da se ugradi mogućnost plaćanja karticom na svakom punjaču, pa da se izbjegnu aplikacije.

Ali ide na bolje, u SAD-u sad svi mogu koristiti Tesla punjače, a u Norveškoj je država naredila da se ugradi mogućnost plaćanja karticom na svakom punjaču, pa da se izbjegnu aplikacije.
To je bilo samo pitanje trenutka. Svi ce moci puniti na svim punionicama i placati "normalnim" platnim prometom. Pa ce onda drzava i regulirati cijene, kao sto regulira i ostalo. Do sada ide kako ide samo zbog iznimno velike drzavnobirokratske ljenosti.

Ponuda/potraznja. Frankfurt ima valjda 10x vise elektricnih auti nego cijeli balkan skupa tak da ono.
Najveci problem je po meni ako fali na autoputu jer vecina ljudi puni doma i eventualno bi moglo zatrebat na duze relacije.
Koja su iskustva po ljeti? Ima guzvi i koliko se ceka na punjenje kad se ide na more?

Najveci problem je po meni ako fali na autoputu jer vecina ljudi puni doma i eventualno bi moglo zatrebat na duze relacije.
Koja su iskustva po ljeti? Ima guzvi i koliko se ceka na punjenje kad se ide na more?
Potražnja utječe na gradnju, svakako, ali ovakvi članci služe pranju mozga. Sve ispod 100-150 kW je za krajnju nuždu; suludo je očekivati da odeš iz stana negdje napuniti auto i onda ti treba pet sati čekanja. Standardi plaćanja, aplikacije, članstva - jednostavno treba donijeti zakon da onaj koji misli pružati javnu uslugu što punjenje jest - ima obvezu prihvatiti bilo koje legalno sredstvo plaćanja - keš i kartice kao i bilo koja druga trgovina. Članstvo i programi vezanja korisnika mogu biti u igri samo da zadrže korisnike, kao što imaš skupljanje milja u avioprevozu ili bodova u konzumu.
Nema ni Njemačka jebenih 100 tisuća punionica, ima par stotina Ionitya i isto toliko Teslinih, plus još par sporednih igrača. Sve ostalo je smetje.

evo ja maloprije relacija ŠIRI...znači 300km...Twingo 1 na dinosaure...nešto ispod Novog Vinodolskog bila prometna...baš se mislim kako bi ja došao da sam išao sa munjovoznim twingom koji ima domet baterije od 190km...ovako ja u svoje prdekalo ulijem 30 litara smole od dinosaura i to mi je 500km

Nedavno sam pročitao da su se javni punjači u USA od Tesle i ostalih počeli često uništavati radi izvlačenja bakra i ostalih vrijednih metala.

Javni punjači trebaju biti dvostruko dostupniji i dvostruko pouzdaniji da električni auti imaju smisla.
Plug-in hibridima je i 7kW dosta.

Hrvatska kao država ima mnogo problema. Koje ne riješava.
Ne, samo da je problem broja punionica, nego nikada nisu vodili računa niti o EE mreži, pa se tako HEP-u plaća 20% veća cijena potrošnje, zbog toplinskih gubitaka.
To nije politički problem, jer je tzv. biračko tijelo neobrazovano, te se bavim nepotrebnim ideološkim pitanjima. Na tome se gube i dobivaju izbori.
A, sad za elektromobil,...ah, gledajte, za ekologiju se valja i malo žrtvovati.
Najbolje bi bilo da ga punite kod sebe u garaži il dvorištu.
Mislim, da sadašnje generacije koje žive ne razumiju važnost ekologije, te da će buduće znati cijeniti žrtvu današnjih.
Npr. jednom je u našem glavnome gradu moralo krenuti sistemsko razdvajanje otpada. Uz početničke otpore, ljudi su ipak prihvatili nužnost brige za okoliš.
Tako da mislim da se pravo domoljublje dokazuje ako se zeme električni automobil za svoj svakodnevni.
Čak i bez subvencija.
Više elektomobila, znači da će Hrvatska biti ljepša.
Nemojte se pitati što Domovina može učiniti za vas, nego kaj vi možete učinit za nju.

El mreža u europi več sad puca a kamoli ako se pojača broj el vozila.

Ima li EV auto kojim se može doći od Zagreba do Splita bez punjenja po putu? I to autocestom 130-150 km/h.
Da ne govorimo Pelješac. Do Dubrovnika bez dva punjenja sigurno ne ide.

Da ne govorimo Pelješac. Do Dubrovnika bez dva punjenja sigurno ne ide.
Taj bi vjerojatno mogao, no nije provjereno..
Koji glupio brojevi. Nema u Hrvatskoj 1000+ punionica nego samo 8 (Teslinih). Sve ostalo je skoro pa neupotrebljivo smeće snage 10 kW i slično.
Isto tako Nizozemska, Njemačka i ostali. Ono što ima smisla su 150+ kW punionice, sve ostalo je prva pomoć zbog koje proklinješ dan kad si kupio električni automobil.