zzib uto 9.4.2024 16:42
mGT kaže...
Ček malo, kaj se nisu tam trebali "delat" lvl 5 Robo Taksiji ?

 Detalji će možda biti poznati tek od kraja lipnja kad ide predstavljanje robotaxija. Zasad je jedino poznato:

 

Prvi prioritet Projekta 3 je izgradnja namjenske tvornice za robotaxi, prije početka rada na raznim lokacijama izvan Hrvatske. Mate Rimac je u izjavi objasnio: “Cilj je proizvodnja vozila i velikog broja komponenti."

 

Izvan HR: u Engleskoj gdje Rimac ima istraživalački odjel Rimac Technology R&D UK u blizini Warwicka s oko 100 inženjera, a prvi prioritet je izgradnja namjenske tvornice za Robotaxi.

 

Pomoći će im i Kia, koja će robotaxijem približiti električnu mobilnost širem krugu ljudi.

 

zvir12 uto 9.4.2024 16:46

Mi smo uništili industriju 90-ih godina, a bez napredne industrijske tehnologije, ne mogu se raditi sofisticirani industrijski proizvodi. Nije to proizvodnja softvera, koji se uspješno može raditi i u Hrvatskoj. Za izradu ovako tehnološki naprednog proizvoda, morate ima čitavu prateću industriju i znanost, koja u Hrvatskoj ne postoji.

zzib uto 9.4.2024 16:54
zvir12 kaže...

Mi smo uništili industriju 90-ih godina, a bez napredne industrijske tehnologije, ne mogu se raditi sofisticirani industrijski proizvodi. Nije to proizvodnja softvera, koji se uspješno može raditi i u Hrvatskoj. Za izradu ovako tehnološki naprednog proizvoda, morate ima čitavu prateću industriju i znanost, koja u Hrvatskoj ne postoji.

 Istina. Zato će se robotaxi najvjerojatnije raditi izvan HR. Iako nije sve uništeno: Končar radi elektromotre koje koristi američka vojska.

 

konjRR uto 9.4.2024 17:11
zzib kaže...
mGT kaže...
Ček malo, kaj se nisu tam trebali "delat" lvl 5 Robo Taksiji ?

 Detalji će možda biti poznati tek od kraja lipnja kad ide predstavljanje robotaxija. Zasad je jedino poznato:

 

Prvi prioritet Projekta 3 je izgradnja namjenske tvornice za robotaxi, prije početka rada na raznim lokacijama izvan Hrvatske. Mate Rimac je u izjavi objasnio: “Cilj je proizvodnja vozila i velikog broja komponenti."

 

Izvan HR: u Engleskoj gdje Rimac ima istraživalački odjel Rimac Technology R&D UK u blizini Warwicka s oko 100 inženjera, a prvi prioritet je izgradnja namjenske tvornice za Robotaxi.

 

Pomoći će im i Kia, koja će robotaxijem približiti električnu mobilnost širem krugu ljudi.

 

 

gpd uto 9.4.2024 17:49
zvir12 kaže...

Mi smo uništili industriju 90-ih godina, a bez napredne industrijske tehnologije, ne mogu se raditi sofisticirani industrijski proizvodi. Nije to proizvodnja softvera, koji se uspješno može raditi i u Hrvatskoj. Za izradu ovako tehnološki naprednog proizvoda, morate ima čitavu prateću industriju i znanost, koja u Hrvatskoj ne postoji.

 Treba imati znanje naravno. Ali nisi nabrojao ono najbitnije, potrebno je imati pristup rijetkim resursima i silu kojom češ te resurse i zadržati.

 

Elemente za EV baterije ima 12 zemalja na svijetu.

 

Rimac će vjerojatno kupovati od nekoga čelije, slagati baterije od tih čelija i dalje za BMW.

stoicist uto 9.4.2024 18:00

c/p (prevedenog) dijela teksta :

 

" München (dpa/lby) - BMW-u je dopušteno ranije započeti izgradnju svoje tvornice baterija u Donjoj Bavarskoj. Nakon što je okružni ured Straubing-Bogen dao odobrenje, mogao bi započeti odmah nakon Uskrsa, 2. travnja, potvrdio je u četvrtak glasnogovornik tvrtke.

 

BMW želi izgraditi tvornicu u zajednicama Irlbach i Straßkirchen za montažu do 600.000 visokonaponskih baterija godišnje. Izgradnja je kontroverzna, ali jasna većina glasala je za radove na lokalnom referendumu prošle jeseni. "


Vijest od 28.03.2024. iz/od "Süddeutsche Zeitung"

https://www.sueddeutsche.de/bayern/auto-strasskirchen-bmw-fabrik-in-niederbayern-nach-ostern-ruecken-die-bagger-an-dpa.urn-newsml-dpa-com-20090101-240328-99-496614

 

Od 20 lokacija BMW odabrao Bavarsku za izgradnju tvornice baterija (za 1600 zaposlenih).

 

Što se kod nas bude proizvodilo za BMW!?

stoicist uto 9.4.2024 18:37

@zzib:

Kolega, dobro ste primjetili ... ali;

 

"Der Autokonzern errichtet auf einem 105 Hektar großen Areal in den Gemeinden Straßkirchen und Irlbach ein Montagewerk für Batterien für Elektroautos.Diese Hochvolt-Speicher, nach Plänen vom Jahr 2026 an pro Jahr 600 000 Stück, sollen dann unter anderem in den Werken Regensburg und Dingolfing in BMW-Produkte verbaut werden. In einem ersten Abschnitt sollen etwa 60 Hektar bebaut werden, für die verbleibenden 45 Hektar gibt es Ausbauszenarien; zugleich hat sich BMW das Vorkaufsrecht für weitere 36 Hektar Ackerland gesichert."

 

Kontradikcija između žutog i zelenog markera/teksta. 

zzib uto 9.4.2024 18:48
stoicist kaže...

@zzib:

Kolega, dobro ste primjetili ... ali;

Kontradikcija između žutog i zelenog markera/teksta. 

 Kao i obično: nemamo dovoljno informacija. Možda se radi o industrijskoj primjeni (električni kamioni, viličari, itd). Možemo samo nagađati bez informacija iz prve ruke.

 

Ono što jest čudno je da iza Rimca stoji VW (Porshe->Rimac), a sada u igru ulazi i BMW? Ne znam da li VW and BMW surađuju? VW je ako se ne varam, od strateškog interesa za Njemačku, dok je BMW u potpunosti privatan?

 

 

gpd uto 9.4.2024 18:55
zzib kaže...
stoicist kaže...

@zzib:

Kolega, dobro ste primjetili ... ali;

Kontradikcija između žutog i zelenog markera/teksta. 

 Kao i obično: nemamo dovoljno informacija. Možda se radi o industrijskoj primjeni (električni kamioni, viličari, itd). Možemo samo nagađati bez informacija iz prve ruke.

 

Ono što jest čudno je da iza Rimca stoji VW (Porshe->Rimac), a sada u igru ulazi i BMW? Ne znam da li VW and BMW surađuju? VW je ako se ne varam, od strateškog interesa za Njemačku, dok je BMW u potpunosti privatan?

 

 

 

 

VW od strateškog interesa za Njemačku? E jesam li već ono spomenuo da su resursi bitni i sila kojom češ zadržati te resurse.

 

EDIT:

dakle ta baba s kolačima je prošla, a sad treba čuvati hranu vodu i tako to što tko ima.

just_dont uto 9.4.2024 19:30
Nemo nemo kaže...

Meni to izgleda da žele "nekom uvaliti" prljavi dio proizvodnje - onaj dio gdje se onečišćuje zemlja, zrak, voda. Jer više nismo jeftina radna snaga. Nadam se da griješim. 

prljavi dio proizvodnje je proizvodnja članaka, a za takvo nešto nema šanse da oni rade tu jer to je ipak malo komplesniji industrijski proces od samog slaganja tih članaka u baterije, članke proizvode kina, japan, usa, koreja, vjerojatno još koja država, ovi naši nema šanse da to rade

gpd uto 9.4.2024 19:57
just_dont kaže...
Nemo nemo kaže...

Meni to izgleda da žele "nekom uvaliti" prljavi dio proizvodnje - onaj dio gdje se onečišćuje zemlja, zrak, voda. Jer više nismo jeftina radna snaga. Nadam se da griješim. 

prljavi dio proizvodnje je proizvodnja članaka, a za takvo nešto nema šanse da oni rade tu jer to je ipak malo komplesniji industrijski proces od samog slaganja tih članaka u baterije, članke proizvode kina, japan, usa, koreja, vjerojatno još koja država, ovi naši nema šanse da to rade

 

Kina će "dati" materijale , Njemci će proizvoditi ćlanke a Rimac je obećao da će raditi Module assembly i pack assembly, integraciju u vozila?

 

bus uto 9.4.2024 21:41
gpd kaže...
zvir12 kaže...

Mi smo uništili industriju 90-ih godina, a bez napredne industrijske tehnologije, ne mogu se raditi sofisticirani industrijski proizvodi. Nije to proizvodnja softvera, koji se uspješno može raditi i u Hrvatskoj. Za izradu ovako tehnološki naprednog proizvoda, morate ima čitavu prateću industriju i znanost, koja u Hrvatskoj ne postoji.

 Treba imati znanje naravno. Ali nisi nabrojao ono najbitnije, potrebno je imati pristup rijetkim resursima i silu kojom češ te resurse i zadržati.

 

Elemente za EV baterije ima 12 zemalja na svijetu.

 

Rimac će vjerojatno kupovati od nekoga čelije, slagati baterije od tih čelija i dalje za BMW.

 To mislis na Litij? Tko zna sta ce se jos koristiti za baterije za par godina.

 

Tko je prije 10tak godina mogao i zamisliti da ce skoro svatko imati ovako mocne mobitele, ili hilticu na baterije 🥴, ili sve ove male rucne alate na baterije za radionice... tako da vise ni ne sumljam da ce baterije i automobili zavladati svijetom. 

Ali ne moze se jednostavno maknuti od nafte i plina bez rata, zato i ide ovaj rat sa ukrainom, zadnji trzaj rusije da sprijeci da je se izbaci iz onog sto ima u izobilju, nafte, plina i ruda...

zzib uto 9.4.2024 22:22
bus kaže...

Ali ne moze se jednostavno maknuti od nafte i plina bez rata, zato i ide ovaj rat sa ukrainom, zadnji trzaj rusije da sprijeci da je se izbaci iz onog sto ima u izobilju, nafte, plina i ruda...

 uf, sad si dirnuo mečku. Pa zar nije Rusija agresor, a zapad se samo brani?

 

gpd uto 9.4.2024 23:12

Treba uzeti u obzir da je bilo 10 sati , pa je čovjek možda bio umoran ?

 

Inače da, narativ je da je Rusija agresor i Ukrajina se brani, a Europa i zapad pomažu Ukrajini iz altruizma.

 

EDIT

konjRR sri 10.4.2024 09:00
Ajar kaže...

postoji redoslijed u tome: 1. rana ptica dvije ovce sisa, 2. tko pod trećim jamu kopa, hvata crva i 3. tko visoko leti, sam u nju pada. 

 Predlazem da u buduce PR Rimac clanke pise Ajar! Imali bi vise smisla i logike 

Karloooo čet 11.4.2024 00:08

 

Imam prijatelje s lijevog i desnog spektra, ali primjećujem da samo s lijevog dolazi negativnost prema Rimcu. Kako mogu podržati Rijeke pravde kad vas bez ozbiljnog razloga pogoni mržnja.? Dajte dečki, koji vam je...?

konjRR čet 11.4.2024 09:42
Karloooo kaže...

 

Imam prijatelje s lijevog i desnog spektra, ali primjećujem da samo s lijevog dolazi negativnost prema Rimcu. Kako mogu podržati Rijeke pravde kad vas bez ozbiljnog razloga pogoni mržnja.? Dajte dečki, koji vam je...?

 wtf?