Feudalac sub 6.4.2024 14:16

Meni je čudna matematika iza robotaksija. OK, nemaš vozača. Ali moraš imati nekoga tko će ga očistiti, pokupiti zaboravljene stvari. Šta ako nekom pozli; kako smjestiti unutra bolesnog čovjeka? Kako se prištekati na punionicu? Otkud kapital? 

 

Sve to košta tako da će km koštati više nego da je to vozilu u vlasništvu pojedinca. Jednostavno mora. Ako pak netko misli dati 50.000 eura i onda za 20 centi po km rentati pijanim tinejdžerima, nije pri zdravoj pameti.

Feudalac ned 7.4.2024 09:57
bruno1026 kaže...
Bit će da Musk čita forum, i baljezganja zadrtih dizeloljubaca, jer inače nema smisla, zašto bi otkazao jeftiniji model kad električna vozila evo samo što nisu penetrirala u svačiji...dom.

 Malo se matematika promijenila. Teško je biti konkurentan protiv Kineza, a pogotovo napraviti jeftin EV u Americi. 

Tristan ned 7.4.2024 11:15

Ovaj članak je toliko loš i površan da boli glava. A da ne pricam da je kompletno pogresan. Autor članka bi trebao malo vise prouciti tematiku a ne samo prepisivati članak bez da provjeri dal je članak istinit ili ne. 

Feudalac ned 7.4.2024 12:07
Tristan kaže...

Ovaj članak je toliko loš i površan da boli glava. A da ne pricam da je kompletno pogresan. Autor članka bi trebao malo vise prouciti tematiku a ne samo prepisivati članak bez da provjeri dal je članak istinit ili ne. 

 Reuters je prilično ozbiljna institucija. Musk ih je na twiteru više puta optužio da lažu, ali niti jednom na sudu. Tko bi rekao...

bruno1026 sri 10.4.2024 11:21
Feudalac kaže...
bruno1026 kaže...
Bit će da Musk čita forum, i baljezganja zadrtih dizeloljubaca, jer inače nema smisla, zašto bi otkazao jeftiniji model kad električna vozila evo samo što nisu penetrirala u svačiji...dom.

 Malo se matematika promijenila. Teško je biti konkurentan protiv Kineza, a pogotovo napraviti jeftin EV u Americi. 

 za električna vozila je teško više uopće išta prognozirati kada ogromnim dijelom ta cijela branša ne počiva na tržišnim principima, nego na političkim/ekološkim poticajima. da nestane poticaja, sve bi propalo. realno, danas su poticaji na sve strane, više bez poticaja nisi konkurentan za ništa, ali jedino ev ima toliku agresivnu propagandu... što će biti kada toliko poticanje kupnje presuši ili postane preskupo za financiranje? uostalom, koji je gospodarski interes RH da potiče ev industriju koju uopće nemamo?

Feudalac sri 10.4.2024 11:41
bruno1026 kaže...
Feudalac kaže...
bruno1026 kaže...
Bit će da Musk čita forum, i baljezganja zadrtih dizeloljubaca, jer inače nema smisla, zašto bi otkazao jeftiniji model kad električna vozila evo samo što nisu penetrirala u svačiji...dom.

 Malo se matematika promijenila. Teško je biti konkurentan protiv Kineza, a pogotovo napraviti jeftin EV u Americi. 

 za električna vozila je teško više uopće išta prognozirati kada ogromnim dijelom ta cijela branša ne počiva na tržišnim principima, nego na političkim/ekološkim poticajima. da nestane poticaja, sve bi propalo. realno, danas su poticaji na sve strane, više bez poticaja nisi konkurentan za ništa, ali jedino ev ima toliku agresivnu propagandu... što će biti kada toliko poticanje kupnje presuši ili postane preskupo za financiranje? uostalom, koji je gospodarski interes RH da potiče ev industriju koju uopće nemamo?

 Točno. U igri je više velikih silnica - na zapadu je Čikaška škola - neoliberalizam - dovela do strahovite koncentracije moći u korporacijama a koja više nije u rukama vlasti. Stoga, vlasti daju popuste i poticaje firmama kako bi došle ili ostale u njihovim jursdikcijama. Tako da svaka iole ozbiljnija firma uvijek nešto ušićari sa strane, mimo prodaje proizvoda ili usluga. Iz tog vrzinog kols koje vodi prema dnu, nećemo se skoro izvući. Drugi veliki faktor je razvoj novih industrija koje mislim da je ispravno razviti, a to su niskougljične industrije. Svaka razvijena država i industrija je morala ili opljačkati nekog ili iskoristiti tuđi novac ili zaštitu države kako bi narasla. Tako je bilo sa Englezima, Amerikancima i svima ostalima sve do Kine danas koja radi ono što su svi radili i što i sada rade. Već ova prva dva faktora stvaraju ogroman stres, a obzirom na dinamiku na vrhu svjetskog poretka, sve postaje još kompliciranije.

 

Kamo će nas tranzicija odvesti, mislim da nitko nema pojma. EV-ovi polako postaju konkurentniji, razlika se smanjuje a infrastruktura raste. Energetska tranzicija s fosilnih goriva isto košta ekstra, a brzina koja se forsira možda i nije najpametnija stvar na svijetu. 

 

Musk u cijeloj priči i nije toliko bitan; za Teslu ima mjesta koliko i za BMW ili Meredes; dionice će polako doći u realne okvire automobilske industrije htio on to ili ne. Nadam se samo da neće okladiti firmu na robotaxi glupost jer bi to lako mogao biti kraj. Kad gledam npr model Y, auto je super konkurentan svemu što se danas nudi u klasi, imalo pogon na struju ili bilo kaj drugo. I bio je najprodavaniji auto prošle godine u svijetu što je nevjerojatan uspjeh. Mogli bi izbaciti malo manji SUV pa još malo manji kako BMW radi sa svojim iX2,3,4,5 modelima i na svakome pristojno zaraditi.