danen sub 19.8.2023 15:15

Reakcija ili, bolje reći sistem, kojim su se bavili autori spomenutog rada, već je prije u načelu poznat. Naime, bakterije oksidiraju metan enzimima čiji aktivni centar sliči zelenoj hrđi, a katalizatori na bazi željeza koriste se u kemijskoj industriji za oksidaciju metana. Stoga je ovaj rad zanimljiv prije svega zašto što on takav katalizator nalazi u neživoj prirodi, u svijetu minerala pa stoga može biti osnova za još nepoznate geokemijske procese. Inače, priprema njihove zelene hrđe vrlo je jednostavna: u morsku se vodu doda željezov(II) i željezov(III) klorid, a potom se zaluži smjesom natrijeva karbonata i natrijeva hidroksida.  

cvaja997 sub 19.8.2023 20:33

Ihh, hrda. Imam projekt auto, propao mi je pod pod dizalicom, drzi ga tepih. Ne doslovno naravno, samo je bas pravi projekt. Nema neke veze sa temom, zanimljiv clanak, al zelim napisat postupak sanacije na barem 2,3 godine. Celicne cetke za busilicu i kutnu brusilicu. Ocistit svu boju i bitumen. Sa odvijacem ispikat sve hrdavo. Gdje odvijac ne probije je dovoljno zdravo. Ostalo treba izrezat i zavarit novi lim. CO2/argon i SG3 zica 0.6 do 0.8mm debljine je super. Ja varim i varit cu sa preklopom, naime nova zakrpa ce prelazit preko cistog lima par milimetara. Nakon zavara i brusenja, prilagodbe... Odmah preko toga konverter hrde. Dobra kemikalija. Potom dvokomponentni epoxy primer i posebna masa za brtvljenje spojeva karoserije. Nemojte uzimat onu masu za brtvljenje glava, auspuha... moze nagrist spoj na karoseriji. U pragove naravno vosak, ako se postavljaju novi. Opet epoxy primer, dvokomponentni. Opet masa. Potom kit, preporucam meki, sa staklenim vlaknima. Opet moze epoxy primer, pa vodobrusni i priprema za bojanje. Na prag l, sa donje strane i gdje udaraju kamencici stavljam terotex HS2000. Bolja stvar od bitumena, slicna cijena. Isprike na spamu.