učo ned 18.6.2023 14:58

I eto, još jedna revolucionarna baterija. Stalno čekam neki stvarni napredak, a on nikako da stigne. I ovo - korštenje supravodljivih materijala - žele li bateriju držati u tekućem heliju? Jer koliko ja znam, sveti gral elektrotehnike - supravodič na sobnoj temperaturi još nije na vidiku. Ovako smo Ajar i ja dobili svoju tjednu dozu superbaterija.

Ajar ned 18.6.2023 18:24
učo kaže...

I eto, još jedna revolucionarna baterija. Stalno čekam neki stvarni napredak, a on nikako da stigne. I ovo - korštenje supravodljivih materijala - žele li bateriju držati u tekućem heliju? Jer koliko ja znam, sveti gral elektrotehnike - supravodič na sobnoj temperaturi još nije na vidiku. Ovako smo Ajar i ja dobili svoju tjednu dozu superbaterija.

ovisi kolika je temperatura u "predmetnoj" sobi . supravodljivost se može postići i (pozamašnim) tlakom, neovisno o temperaturi. i odnosi se samo na istosmjernu struju. a smrekar ionako samo dila bs (mr. džirlo portala) en gros, e ne bi li se popunio prostor na stranici, između oglasa. usput, jutros sam ponovo kupio paketić ba(k)terija aaa i dvije 2032. i ne nadam se ičemu u ovom životu, jer nema tog biznisa koji će se izdašne dobiti odreći bez borbe. 

Pixel ned 18.6.2023 21:00

Hm, za 1000 km dometa, ugrubo 150 kwh baterija, pod pretpostavkom da trenutno za domet od 500 km treba oko 70-80 kwh baterija.
Ako je punimo za 6 min, koliko jak punjac nam treba, 1.5 MW? Ili sam se preracunao ovsko na brzinu :)

fer-de-lance pon 19.6.2023 08:33
Pixel kaže...
Hm, za 1000 km dometa, ugrubo 150 kwh baterija, pod pretpostavkom da trenutno za domet od 500 km treba oko 70-80 kwh baterija.
Ako je punimo za 6 min, koliko jak punjac nam treba, 1.5 MW? Ili sam se preracunao ovsko na brzinu :)

Vjerovatno bliže 100 kWh, jer je Mercedes pokrenuo taj trend s EQXX, sad u narednim godinama glavni hype bude 1000 km+ EV.

A za punjač lako, kad si sam u punionici dobiješ punu snagu, dođe još netko pa se prepolovi itd., i to nije nikakav problem jer uz puno punionica zauzeće im konstantno pada.

Jedino ono kaj je kolega iznad napisao, punionice su nelogično skupe, kužim da je porez na early adoptere, ali...

 

markoBT pon 19.6.2023 16:32
Nadimak_forumaša kaže...
markoBT kaže...

Vjerovatno su to baterije za ove aute. https://www.youtube.com/watch?v=1SEfwoqKRU8

 Ako malo bolje pogledaš onda vidiš da ovi automobili jako uzdignuti na amortizerima. To znači da nemaju baterije koje su teške a vjerovatno ni elektromotor. To su najskuplji dijelovi automobila.

Svi automobili su registrirani. Ja nisam nikad registrirao auto u Kini, ali pretpostavljam da je procedura slična kao i kod nas. A teško da bi kod nas uspio registrirati auto bez baterije (ili rezervoara za gorivo) i motora.

 

Ali Kina je to. Sve je moguće.

Nadimak_forumaša pon 19.6.2023 16:44
markoBT kaže...
Nadimak_forumaša kaže...
markoBT kaže...

Vjerovatno su to baterije za ove aute. https://www.youtube.com/watch?v=1SEfwoqKRU8

 Ako malo bolje pogledaš onda vidiš da ovi automobili jako uzdignuti na amortizerima. To znači da nemaju baterije koje su teške a vjerovatno ni elektromotor. To su najskuplji dijelovi automobila.

Svi automobili su registrirani. Ja nisam nikad registrirao auto u Kini, ali pretpostavljam da je procedura slična kao i kod nas. A teško da bi kod nas uspio registrirati auto bez baterije (ili rezervoara za gorivo) i motora.

 

Ali Kina je to. Sve je moguće.

 Registriraš i izvadiš najskuplje komponente i zezneš investitore. Lovce u mutnom imaš svugdje

gkelekov pon 19.6.2023 17:21

Ako će tu bateriju proizvodit kineski proizvođač za BYD (vjerovatno najveći proizvođač hybrida u Kini), onda će biti stvarno veselo. I ovako im svaki 500-ti EV se samo zapali unutar 2 godine, jer nema nikakvih pravila i Q&A...

markoBT pon 19.6.2023 23:05
Nadimak_forumaša kaže...
markoBT kaže...
Nadimak_forumaša kaže...
markoBT kaže...

Vjerovatno su to baterije za ove aute. https://www.youtube.com/watch?v=1SEfwoqKRU8

 Ako malo bolje pogledaš onda vidiš da ovi automobili jako uzdignuti na amortizerima. To znači da nemaju baterije koje su teške a vjerovatno ni elektromotor. To su najskuplji dijelovi automobila.

Svi automobili su registrirani. Ja nisam nikad registrirao auto u Kini, ali pretpostavljam da je procedura slična kao i kod nas. A teško da bi kod nas uspio registrirati auto bez baterije (ili rezervoara za gorivo) i motora.

 

Ali Kina je to. Sve je moguće.

 Registriraš i izvadiš najskuplje komponente i zezneš investitore. Lovce u mutnom imaš svugdje

A kako se 10.000 bez baterije i motora doveze na livadu, uredno posloži i ostavi da trunu? 

Nadimak_forumaša uto 20.6.2023 08:50
markoBT kaže...
Nadimak_forumaša kaže...
markoBT kaže...
Nadimak_forumaša kaže...
markoBT kaže...

Vjerovatno su to baterije za ove aute. https://www.youtube.com/watch?v=1SEfwoqKRU8

 Ako malo bolje pogledaš onda vidiš da ovi automobili jako uzdignuti na amortizerima. To znači da nemaju baterije koje su teške a vjerovatno ni elektromotor. To su najskuplji dijelovi automobila.

Svi automobili su registrirani. Ja nisam nikad registrirao auto u Kini, ali pretpostavljam da je procedura slična kao i kod nas. A teško da bi kod nas uspio registrirati auto bez baterije (ili rezervoara za gorivo) i motora.

 

Ali Kina je to. Sve je moguće.

 Registriraš i izvadiš najskuplje komponente i zezneš investitore. Lovce u mutnom imaš svugdje

A kako se 10.000 bez baterije i motora doveze na livadu, uredno posloži i ostavi da trunu? 

 
Oprema se skine u radionici i onda odveze paukom i uredno služi. mislim ima načina kad se hoće.

Nadimak_forumaša uto 20.6.2023 08:54
gkelekov kaže...

Ako će tu bateriju proizvodit kineski proizvođač za BYD (vjerovatno proizvođač hybrida u Kini), onda će biti stvarno veselo. I ovako im svaki 500-ti EV se samo zapali unutar 2 godine, jer nema nikakvih pravila i Q&A...

 Tako se u Kini testira proizvod. Pustiš u prodaju na domaćem tržištu i vidiš kako će se proizvod ponašat. Ako bude kakvih problema u hodu ih otklanjaš. Straha od tužbi nema u za kineskog prizvođaća. Tako je jeftinije i brže.

Zaporožac sri 21.6.2023 08:15

nije više ni U.S.A. s cijenom benzina jeftina kao nekada..

Po zadnjim podacima je litra 95 supera 1$..

 

Opet je to jeftino za EU, a pogotovo hrvatske uvjete, no nije kao nekada, litra ....četvrt dolara odn. 25 centi..

Zaporožac sri 21.6.2023 08:21
Nadimak_forumaša kaže...
 Ako malo bolje pogledaš onda vidiš da ovi automobili jako uzdignuti na amortizerima. To znači da nemaju baterije koje su teške a vjerovatno ni elektromotor. To su najskuplji dijelovi automobila.

Vjerojatno su im izvadili baterije  

BlueMax sri 21.6.2023 11:09

Nisu. To je Edison Bailey car i maksimalni domet mu je bio 80 milja (u prometu). 1000 Miles Endurance je ime utrke u kojoj su sudjelovali (i bili zadnji). Možda je to čak bila prekretnica kod koje se definitivno odustalo od električnih auta jer je ovaj Bailey reklamiran ko čudo tehnike (pada mi na pamet jedan današnji proizvođač) a u stvarnom životu bio je potpuno inferioran tadašnjim benzinskim automobilima i u pogledu brzine, pouzdanosti i dometa (opet mi na pamet pada taj isti proizvođač).

 

Jučer po jadranskoj magistrali vozim iza Hyundai Ioniq 5 (meni najljepši auto u zadnje vrijeme). Njih četvero unutra otvorenih prozora crkavaju od vrućine i voze 40-45kmh. Iza sebe složili kolonu od par kilometara, a nemaš ih gdje prestići jer je gužva iz drugog smjera. Eto tako izgleda električna budućnost.

nikonja sri 21.6.2023 11:28
BlueMax kaže...

Nisu. To je Edison Bailey car i maksimalni domet mu je bio 80 milja (u prometu). 1000 Miles Endurance je ime utrke u kojoj su sudjelovali (i bili zadnji). Možda je to čak bila prekretnica kod koje se definitivno odustalo od električnih auta jer je ovaj Bailey reklamiran ko čudo tehnike (pada mi na pamet jedan današnji proizvođač) a u stvarnom životu bio je potpuno inferioran tadašnjim benzinskim automobilima i u pogledu brzine, pouzdanosti i dometa (opet mi na pamet pada taj isti proizvođač).

 

Jučer po jadranskoj magistrali vozim iza Hyundai Ioniq 5 (meni najljepši auto u zadnje vrijeme). Njih četvero unutra otvorenih prozora crkavaju od vrućine i voze 40-45kmh. Iza sebe složili kolonu od par kilometara, a nemaš ih gdje prestići jer je gužva iz drugog smjera. Eto tako izgleda električna budućnost.

 Ali pajdo on je ugljično neutralan 

Al Crane sri 21.6.2023 12:51


Zanimljivo da je žena Henrija Forda, Klara, radije vozila električni auto konkurencije nego bilo što iz njegove ergele.
Mislim da su automobili i ostala teža vozila na baterije samo prelazna faza koja neće još dugo trajati, budućnost je u vodiku i amonijaku kao gorivu.
Barem onoliko dokle će biti neke budućnosti, jer eto neki pajde ne vide dulje od vlastite današnjice 

Pixel sri 21.6.2023 13:10
BlueMax kaže...

 

 

Jučer po jadranskoj magistrali vozim iza Hyundai Ioniq 5 (meni najljepši auto u zadnje vrijeme). Njih četvero unutra otvorenih prozora crkavaju od vrućine i voze 40-45kmh. Iza sebe složili kolonu od par kilometara, a nemaš ih gdje prestići jer je gužva iz drugog smjera. Eto tako izgleda električna budućnost.

 Ne tako ne izgleda električna budućnost, tako izgleda električna sadašnjist. 

Kako su svi ograničeni s razmišljanjem i bez vizije. Ali svaki put kad je neka nova tehnologija uvjek isto, svi se ponašaju kao da neće napredovati nego će stalno biti isto.

Bilo je tako i kad sus e pojavili prvi automobili. Koliki im je domet bio ? Koliko je benzinskih stanica bilo ? Koliko su trošili ? Kolika je cijena  vozila bila ?

A evo danas svi kmeče kako je to najbolje i kako električni ništa ne valjaju.

Za 10 - 20 -30 godina kad se tehnologija unaprijedi,  bolje baterije, nitko se neće niti osvrnuti na današnja vozila, osim pokojeg entuzijasta. 

Električna budućnost će biti auti s dometom kao i sadašnji ako ne i veći,  punjenje u roku par minuta, cijene u razini današnjih vozila, a ako pojeftine proizvodnju baterija i manje.

Baš me zanima koliko  će biti ljudi kojima će nedostajati tankanje benzina, servisi vozila i sl. 

Da danas nisu zamjena za postojeća vozila kad su u pitanju dulje relacije, ali već za po gradu su itekeko adekvatni, znači imati električni kao drugo vozilo za vozikanje po gradu je sasvim ok (samo da im cijena dodatno padne)

BlueMax sri 21.6.2023 13:34
Al Crane kaže...


Zanimljivo da je žena Henrija Forda, Klara, radije vozila električni auto konkurencije nego bilo što iz njegove ergele.
Mislim da su automobili i ostala teža vozila na baterije samo prelazna faza koja neće još dugo trajati, budućnost je u vodiku i amonijaku kao gorivu.
Barem onoliko dokle će biti neke budućnosti, jer eto neki pajde ne vide dulje od vlastite današnjice 

 Žene imaju neshvatljiv odnos prema mirisu benzina.

BlueMax sri 21.6.2023 13:58
Pixel kaže...
BlueMax kaže...

 

 

Jučer po jadranskoj magistrali vozim iza Hyundai Ioniq 5 (meni najljepši auto u zadnje vrijeme). Njih četvero unutra otvorenih prozora crkavaju od vrućine i voze 40-45kmh. Iza sebe složili kolonu od par kilometara, a nemaš ih gdje prestići jer je gužva iz drugog smjera. Eto tako izgleda električna budućnost.

 Ne tako ne izgleda električna budućnost, tako izgleda električna sadašnjist. 

Kako su svi ograničeni s razmišljanjem i bez vizije. Ali svaki put kad je neka nova tehnologija uvjek isto, svi se ponašaju kao da neće napredovati nego će stalno biti isto.

Bilo je tako i kad sus e pojavili prvi automobili. Koliki im je domet bio ? Koliko je benzinskih stanica bilo ? Koliko su trošili ? Kolika je cijena  vozila bila ?

A evo danas svi kmeče kako je to najbolje i kako električni ništa ne valjaju.

Za 10 - 20 -30 godina kad se tehnologija unaprijedi,  bolje baterije, nitko se neće niti osvrnuti na današnja vozila, osim pokojeg entuzijasta. 

Električna budućnost će biti auti s dometom kao i sadašnji ako ne i veći,  punjenje u roku par minuta, cijene u razini današnjih vozila, a ako pojeftine proizvodnju baterija i manje.

Baš me zanima koliko  će biti ljudi kojima će nedostajati tankanje benzina, servisi vozila i sl. 

Da danas nisu zamjena za postojeća vozila kad su u pitanju dulje relacije, ali već za po gradu su itekeko adekvatni, znači imati električni kao drugo vozilo za vozikanje po gradu je sasvim ok (samo da im cijena dodatno padne)

 

Evo nam i vizionara!

Niti je tehnologija nova niti je budućnost svjetlija od sadašnjosti. Ovim tempom elektrifikacije voznog parka i izgradnje infrastrukture jasno je da će kroz 10 godina situacija biti gora nego danas jer u infrastrukturu nitko nema interes ulagati.

Ove priče o boljoj tehnologiji, boljim baterijama, boljoj infrastrukturi... identične su onima od prije 10 godina. U stvarnosti napredak je manji čak i od onog koji sam ja, kao skeptik, očekivao. Tankanje benzina nedostajat će svima onima koji bi stali 2 minute napuniti i onda vozili 1000km. Servisi neće faliti nikome jer će ih biti više nego sad.

Možeš ti nekoga nazivati ograničenim ili kmečalom. Nema ljutnje. Mene ti podsjećaš na onoga ko puši reklame kako jedna kap Jar-a opere 300 teća i pijata. Pušiti nečiji marketing i ponavljati floskule ne znači biti vizionar.

Slažem se da bi električni auto za po gradu bio ok da nisu cijene kakve jesu. Ovako ga s kućnim punjenjem isplatiš na 200 000km koje nikad nećeš napraviti. Samo što bi benzinca i onda mogao prodati barem za 10% početne cijene dok električnog tada nitko neće kupiti. Drugi problem električnog auta za po gradu je to što ogromna većina ljudi koji žive u gradu nemaju gdje puniti a ako će puniti na javnim punionicama onda im je već cijena kao da voze benzinca (dizelaša je odavno pretekla) s daljnjom tendencijom rasta.

Eklektični auti danas su teška prevara. Kako će biti za 10 godina? Isto ili gore.