jozef sub 17.12.2022 01:22

Mene zanima što mu je signaliziralo u kabini da se odlučio na katapultiranje. Katapultiranje nije baš bezazlena stvar, mislim da gotovo uvijek znači kraj letačke karijere a vrlo često i teške ozljede/invalidnost. Uvijek su tu ozljede kralježnice od eksplozivne kompresije, a vrlo često i ozljede ekstremiteta od udaraca u dijelove kabine ili "canopy". 

Renesis sub 17.12.2022 09:24
jozef kaže...

Mene zanima što mu je signaliziralo u kabini da se odlučio na katapultiranje. Katapultiranje nije baš bezazlena stvar, mislim da gotovo uvijek znači kraj letačke karijere a vrlo često i teške ozljede/invalidnost. Uvijek su tu ozljede kralježnice od eksplozivne kompresije, a vrlo često i ozljede ekstremiteta od udaraca u dijelove kabine ili "canopy". 

 U clanku doslovno pise da je svejedno trebao eventualno bit katapultiran sa zemlje, jer je ovo bila pokazna vjezba sustava za izbacivanje koje je predviden za to, al se u meduvremenu avion pokvario.

 

warhammer sub 17.12.2022 14:45
jozef kaže...

Mene zanima što mu je signaliziralo u kabini da se odlučio na katapultiranje. Katapultiranje nije baš bezazlena stvar, mislim da gotovo uvijek znači kraj letačke karijere a vrlo često i teške ozljede/invalidnost. Uvijek su tu ozljede kralježnice od eksplozivne kompresije, a vrlo često i ozljede ekstremiteta od udaraca u dijelove kabine ili "canopy". 

 Katapultiranje nije nešto previše opasno https://www.bug.hr/avijacija/francuski-umirovljenik-katapultirao-se-iz-borbenog-mlaznjaka-rafale-b-14706

Drago ned 18.12.2022 10:33
warhammer kaže...
jozef kaže...

Mene zanima što mu je signaliziralo u kabini da se odlučio na katapultiranje. Katapultiranje nije baš bezazlena stvar, mislim da gotovo uvijek znači kraj letačke karijere a vrlo često i teške ozljede/invalidnost. Uvijek su tu ozljede kralježnice od eksplozivne kompresije, a vrlo često i ozljede ekstremiteta od udaraca u dijelove kabine ili "canopy". 

 Katapultiranje nije nešto previše opasno https://www.bug.hr/avijacija/francuski-umirovljenik-katapultirao-se-iz-borbenog-mlaznjaka-rafale-b-14706

Krivo piše - inicijalna sila katapultiranja je 14, a ne 4G. K tome, mora se zauzeti položaj za katapultiranje. Rumunji su tokom ljeta izvukli iz mora tijelo ukrajinskog pilota koji se katapultirao iz Su-25. Bez nogu, koje su, očito, ostale u u Su-25. Također, ima masu slika pilota "uspješno" katapultiranih (preživjeli) sa slomljenim kacigama, ključnim kostima i pokojom rukom. 

 

Piloti često radije biraju sletanje čak i kad je vrlo neizvjesno nego katapultiranje. 

 

Ne postoji testno katapultiranje (niti padobranski skok) za pilote tokom obuke jer se i jedno i drugo smatra previše opasnim za rijetkog primjerka ljudske vrste koji je prošao sve testove (prema statistikama američke mornarice od 15.000 kandidata za pilote testove prođe 10%, od toga na borbenim lovcima na nosaču kraju leti oko 50 pilota - 0,3% od početnog broja, za pilote na borbenih lovaca na kopnu pomnožiti konačnu brojku s 10 - oko 3%) i završio višemilijunsku obuku.

 

 

 

Zaporožac ned 18.12.2022 10:54

E, Drago   

 

Nego, pogledao sam taj video na you tube, i nije mi se učinilo da je pilot ugrožen katapultiranjem,bar što se tiče prizemljenja.

Tom brzinom spuštanja/apdanja, piloti padaju kad se katapultiraju i s nekoliko klometara visine.

Pilot bi trebao biti ok, osim ako se nije ozlijedio prilikom inicijalnog katapultiranja.

Stric_Jura ned 18.12.2022 12:16
Drago kaže...
warhammer kaže...
jozef kaže...

Mene zanima što mu je signaliziralo u kabini da se odlučio na katapultiranje. Katapultiranje nije baš bezazlena stvar, mislim da gotovo uvijek znači kraj letačke karijere a vrlo često i teške ozljede/invalidnost. Uvijek su tu ozljede kralježnice od eksplozivne kompresije, a vrlo često i ozljede ekstremiteta od udaraca u dijelove kabine ili "canopy". 

 Katapultiranje nije nešto previše opasno https://www.bug.hr/avijacija/francuski-umirovljenik-katapultirao-se-iz-borbenog-mlaznjaka-rafale-b-14706

Krivo piše - inicijalna sila katapultiranja je 14, a ne 4G. K tome, mora se zauzeti položaj za katapultiranje. Rumunji su tokom ljeta izvukli iz mora tijelo ukrajinskog pilota koji se katapultirao iz Su-25. Bez nogu, koje su, očito, ostale u u Su-25. Također, ima masu slika pilota "uspješno" katapultiranih (preživjeli) sa slomljenim kacigama, ključnim kostima i pokojom rukom. 

.

.

 

uhu pa kaj je to bilo s tim Ukrajincem?

 

Su-25 ima Zvezdu K-36, a to je jedno od najpouzdanijih sjedala, znam da su čak za "Buran" napravili inačicu...

 

a jedno je katapultirati se dok imaš upravljivost aviona iako se ne može njime sletjeti, jedno dok ta sjedala testiraju, a sasvim drugo u ratnim uvjetima...

T700 ned 18.12.2022 21:12
Drago kaže...

Krivo piše - inicijalna sila katapultiranja je 14, a ne 4G. K tome, mora se zauzeti položaj za katapultiranje. Rumunji su tokom ljeta izvukli iz mora tijelo ukrajinskog pilota koji se katapultirao iz Su-25. Bez nogu, koje su, očito, ostale u u Su-25. Također, ima masu slika pilota "uspješno" katapultiranih (preživjeli) sa slomljenim kacigama, ključnim kostima i pokojom rukom. 

 

Piloti često radije biraju sletanje čak i kad je vrlo neizvjesno nego katapultiranje. 

 

Ne postoji testno katapultiranje (niti padobranski skok) za pilote tokom obuke jer se i jedno i drugo smatra previše opasnim za rijetkog primjerka ljudske vrste koji je prošao sve testove (prema statistikama američke mornarice od 15.000 kandidata za pilote testove prođe 10%, od toga na borbenim lovcima na nosaču kraju leti oko 50 pilota - 0,3% od početnog broja, za pilote na borbenih lovaca na kopnu pomnožiti konačnu brojku s 10 - oko 3%) i završio višemilijunsku obuku.

 

 

 

 Neki avioni imaju mogučnost katapultiranja cijele kupole sa pilotom i katapultiranje čini sigurnijim jer mogu da se katapultiraju u uvjetim gdje tijelo ne može izdržati. 

 

Stric_Jura ned 18.12.2022 22:51

možda neki teži, tipa bombarderi, kao kapsula - što ima smisla ako s kabinom spasiš i hrpu skupe elektronike...

 

ali lovci - sumnjam...

 

dok vidiš one C/B snimke iz 50-ih kad testni piloti bez zaštitnih naočala se katapultiraju s tračnih opitnih sustava pa izgledaju ko da su bili vreća za boksanje teškaškim prvacima...

 

sva moderna sjedala su puno naprednija, ali najčešće se mora i dalje ručno aktivirati/povući zaštita glave prije ispaljivanja...