bus uto 1.11.2022 08:18

Hebate ovo je i za informaticara sizifov posao, kako ocekivati od gro ljudi da si to odrade ??? Mislio sam da su to sve pojednostavili i u par klikova sa inicijalnim PINom dalje sve jednostavno podesavas i mjenjas. Kako promjeniti nakanadno PiN i PuK?

Ono, bas se pitam koji K...c je to sigurnije ili pouzdanije od recimo jednostavno pristupa banci i svojim racunima preko mobile bankarstva koji se odradi jednostavno, ili od apple sa njihovim tokenima, faceID, otiskom prsta..

 

Kako sve to odraditi na Macu? Vjerovatno nikako 🤣

ihush uto 1.11.2022 08:42

-glavni problem je akd.. seruckanje.

-aktivacija je klasična za taj tip, kartica-čitač.. no istina spetljano, za većinu (uključujući i mene) tj to nije nešto što korisnik radi često-više puta pa da ima rutinu dok su upute svakave, opet primarno akd, politika-interesi i kao glavni fičer promjena naziva aplikacije.. dok su unazad par godina bili još gori, npr za aktualnu-novu verziju je bilo potrebno tražiti-googlati malo dublje, jer su stanlo mijenjali web-naziv i adrese iz uputa ili proši down izvor nisu imali novije itd.. a to je pak nužno kod sys.promjena kao update certifikata .. spetljano-glupo, sasvim drugi interesi i tek su 'kao za istač' krenuli ove jeseni, tj par tv brbljanja i to je to.. užas, no očekivano-normalno za akd.

 

.. i kao btw.. što je sa signerom? (potpis dokumenata, ne samo pristup egrađanu..) već cca godinu ne radi, prve verzije od prije cca 3god su uredno radile. Ne pomaže ni clean-re-install ili stara-nova verzija.. kao da je izbačeno, greška-slučajno .. no važno da imaju novo ime :)

Stric_Jura uto 1.11.2022 09:52

Da prisnažim: 

 

peripetije oko Certillie su mi uzele 2-3 kvalitetna sata mog života, osvježile pamćenje na brojne izričaje kojima se potiče zoofilija s bliskim ženskim rodom ponuditelja iste i istestirale moj kardio-vaskularni sustav do krajnjih granica...

 

uspio sam upogoniti, glede i unatoč, ali i dalje NEMAMO osobne na mobitelima (kao sekundarne), a ionako manje više sve plaćam mobom...

 

kako to, kako to ???

Q-Tip uto 1.11.2022 10:09

Kad sam prošle godine dobio novu osobnu, pogledao sam jednom te upute za aktivaciju eOsobne i rekao sam sebi - nema šanse. 

 

Ne treba mi eOsobna, ne želim kupovati čitač kartica i što sam stariji sve više cijenim svoje živce i vrijeme.

Ajar uto 1.11.2022 10:10

pričekat ću dok uskok riješi dodjeljivanje "informatičkih poslova" djeci kumovih rođaka pa, kad posao kvalitetno obavi neka neovisna firma, onda možda. zasad e-moji-građani-tko-vam-je kriv radi i preko internetske banke (kao vjerodajnice). 

Zaporožac uto 1.11.2022 10:15

Dvije kolegice iz moga preduzeća koje nisu informatičarke su to uredno riješile na punktu za e- osobne. 

 

Vjerojatno je tamo cijeli sustav bolje imlementiran.

Sutra ću ih pitati kako to, kako to..

 

Mojih 10 godina osobne istječe 2024. pa mi do tada ne pada na pamet vaditi e-osobenu.

 

Ali, sve u svemu, Mirovo iskustvo će većini biti dobar savjet.

guslac uto 1.11.2022 10:33
Gajotres kaže...
Ja sam mislio da sam informatički pismen dok nisam pokušao ovo aktivirat prije 2g. Mislim da mi je 6 sati trebalo.

 I ja sam se bome namučio prije malo više od jedne godine, upute koje su došle s e-osobnom nisu imale veze sa onim što se od mene tražilo prilikom aktivacije. Više se ne sjećam kako je išao cijeli postupak, ali uglavnom neke korake sam jednostavno morao preskočiti i onda je sve proradilo. Katastrofa.

Miro uto 1.11.2022 10:35
bus kaže...

Hebate ovo je i za informaticara sizifov posao, kako ocekivati od gro ljudi da si to odrade ??? Mislio sam da su to sve pojednostavili i u par klikova sa inicijalnim PINom dalje sve jednostavno podesavas i mjenjas. Kako promjeniti nakanadno PiN i PuK?

Ono, bas se pitam koji K...c je to sigurnije ili pouzdanije od recimo jednostavno pristupa banci i svojim racunima preko mobile bankarstva koji se odradi jednostavno, ili od apple sa njihovim tokenima, faceID, otiskom prsta..

 

Kako sve to odraditi na Macu? Vjerovatno nikako 🤣

 I ja sam očekivao da će to biti laganih nekoliko klikova, pa me iznenadilo... Još ovako kada radiš za nekog drugog aktivaciju (kao što sam ja), pa dok pitaš "koji ćeš pin, a koju lozinku", pa tako više puta - potraje to.

 

 Nedostatak vjerodajnice koje imamo preko internetskog bankarstva je što su one dostatne samo za srednju razinu, a eOI donosi najvišu razinu.

 

 Mac - prema službenim stranicama je podržan, tako da bi to trebalo raditi.

ihush kaže...
.. i kao btw.. što je sa signerom? (potpis dokumenata, ne samo pristup egrađanu..) već cca godinu ne radi, prve verzije od prije cca 3god su uredno radile. Ne pomaže ni clean-re-install ili stara-nova verzija.. kao da je izbačeno, greška-slučajno .. no važno da imaju novo ime :)

 Nisam s tim prije imao iskustva, a bome nisam isprobao ni kako Certilia radi (jer nisam instalirao svoju eOI), ali kaže mi kolega Gračanin da to dobro funkcionira. U njegovom tekstu je (na samom kraju) opisan postupak potpisivanja PDF-a, ni to nije klik-klik postupak, ali valjda kada se jednom prođe svaki sljedeći put nije više komplicirano.

Stric_Jura kaže...

Da prisnažim: 

 

peripetije oko Certillie su mi uzele 2-3 kvalitetna sata mog života, osvježile pamćenje na brojne izričaje kojima se potiče zoofilija s bliskim ženskim rodom ponuditelja iste i istestirale moj kardio-vaskularni sustav do krajnjih granica...

 

uspio sam upogoniti, glede i unatoč, ali i dalje NEMAMO osobne na mobitelima (kao sekundarne), a ionako manje više sve plaćam mobom...

 

 He, he - za ovo što kažeš "nema osobne na mobitelu" - tako i ja kada sam napokon završio (a potrajalo je to), kažem ženi slavodobitno "Riješeno!", i pokrenem Certiliju, da joj pokažem što ima, a ono prazan ekran (nema ni jednog potpisanog dokumenta, pa se i nema što prikazati), njoj ništa nije jasno, pa da skratim objasnio sam da to i neće koristiti (i neka me ne pita zašto sam onda instalirao), neka samo ide na eGrađani... Ali kako je prije imala neku jadnu vjerodajnicu koju se dobije u Fini (za najnižu razinu pristupa), ipak vidi koliko joj ovo sve skupa sada puno više omogućava, barem kada je u pitanju korištenje servisa na eGrađani.

Zaporožac kaže...

Dvije kolegice iz moga preduzeća koje nisu informatičarke su to uredno riješile na punktu za e- osobne. 

 

Vjerojatno je tamo cijeli sustav bolje imlementiran.

Sutra ću ih pitati kako to, kako to..

 Lako moguće da je na tim punktovima jednostavnije sve obaviti - i meni je "krenulo" kada sam nazvao službu za podršku. Ali znaš kakvi smo mi muški - ako pitam za pomoć ili gledam u priručnik, znači da sam nesposoban!

 

 Najviše zbunjuje što nije baš uvijek jasno kada se unosi inicijalni, a kada novokreirani PIN, odnosno lozinka. Već ako je to na javnom punktu bolje označeno, sve će biti jednostavnije i brže. Jedino ne znam kako tamo netko zabilježi sve te PIN-ove, PUK-ove i lozinke koje se mora kreirati? Ima papirić i zapisuje? 

 

Stric_Jura uto 1.11.2022 11:27
Zaporožac kaže...

Dvije kolegice iz moga preduzeća koje nisu informatičarke su to uredno riješile na punktu za e- osobne. 

 

Vjerojatno je tamo cijeli sustav bolje imlementiran.

Sutra ću ih pitati kako to, kako to..

 

Mojih 10 godina osobne istječe 2024. pa mi do tada ne pada na pamet vaditi e-osobenu.

 

Ali, sve u svemu, Mirovo iskustvo će većini biti dobar savjet.

 ma ja sam dizao novu osobnu (uprav je isticala u rujnu) i naravno tamo  u šalter  sali PU KC-KŽ je neki e-kiosk za aktivaciju...

 

ali rekoh, pa neću sad tamo pikati, idem u udobnost doma, tu nek si aktiviraju oni koji nemaju PC, čitač kartica i "sveto informatičko  znanje"...

 

i tako nakon malo mentalnog sexa sam uspio...

BarbaVeli uto 1.11.2022 11:32

Poruka za Mirinu suprugu: promijenite zaporke jer bu vam suprug mogel fkrasti e-identitet! :-) To bi mogel bit problem pogotovo ak se posvadite il ne-daj-božek ako se razidete.

 

I ja sam svoju e-osobnu izradio odavno i ne sjećam se svih detalja, ali znam da sam psovao proceduru i naše informatičare. Nije sve išlo lagano. Nije pomagalo ono što obično pomaže: ponovno pokreni računalo, isključi i ponovno uključi čitač kartice, izvadi i ponovno umetni osobnu u čitač itd. Znam da sam zaključio da je za ovaj postupak upogonjivanja i korištenja e-Osobne sposobno 1% Hrvata i da je to neprihvatljivo. Em što je postupak presložen i nedovoljno dobro dokumentiran, em što ova pitanja digitalizacije država nedovoljno promiče i zagovara.

 

Nadam se da ćemo jednog dana glasati na ovaj način. I da glasanje bude obavezno kad svi budu imali e-Osobne.

 

Sve se bojim pomisliti koliko je tu novaca zamračeno, pa sve čekam da se pojavi neki tekst istraživačkog novinarstva o AKD-u i sličnima.

Korny1603987 uto 1.11.2022 11:56

Kada sam prvi puta htio aktivirati čitač kartice i osobnu mene je zeznulo što sam pokušao instalirati program u drugi folder, a ne u onaj generički. Pokušao sam sve i svašta i na kraju iz lijenosti instaliram samo koristeći dugme "next, next, next" i sve bilo u redu.

fer-de-lance uto 1.11.2022 11:57
BarbaVeli kaže...

Sve se bojim pomisliti koliko je tu novaca zamračeno, pa sve čekam da se pojavi neki tekst istraživačkog novinarstva o AKD-u i sličnima.

O da, čim vidiš da AKD nekaj dela odmah facepalm i trenutak prosvjetljenja kad skužiš da je afera INA mala beba za neke stvari.

A poznavajući ljude koji su članovi obitelji dijela kadra koji tam radi, mogu samo reći: Njemačka, evo me !!!

(kolko god i tamo ne cvale ruže, nemre biti nikak ovak loše...)

 

dejo6 uto 1.11.2022 12:34

Ja svoju akrivirao prije kojih mjesec dana. Slični problemi kao i kod većine. Uporno me traži da instaliram eID Middleware, a on uredno instaliran. Pa isprobaj par preglednika, brisanje cookiesa, cachea, reinstalacija eID Middlewarea, resetiranja računala dok samo jednom nije prošlo. Stvarno su to napravili tek toliko da zadovolje zahtjeve EU.

Stric_Jura uto 1.11.2022 12:40
fer-de-lance kaže...
BarbaVeli kaže...

Sve se bojim pomisliti koliko je tu novaca zamračeno, pa sve čekam da se pojavi neki tekst istraživačkog novinarstva o AKD-u i sličnima.

O da, čim vidiš da AKD nekaj dela odmah facepalm i trenutak prosvjetljenja kad skužiš da je afera INA mala beba za neke stvari.

A poznavajući ljude koji su članovi obitelji dijela kadra koji tam radi, mogu samo reći: Njemačka, evo me !!!

(kolko god i tamo ne cvale ruže, nemre biti nikak ovak loše...)

 

i sami su  svjesni toga i miču AKD gdje god mogu, naravno neće "Agenciju za  istraživanje rud ai gubljenje vremena" preimenovati, ali iz svakog "proizvoda" miču  AKD...

 

Certilia, eID, eOsobna - AKD se sramežljivo skriva...

ProsperousPoverty uto 1.11.2022 13:12

Tako izgleda softver kad ga radi korupcija i uhljebarij. Ne sjecam se kad sam se zadnji put toliko izvicirao oko softvera. 

 

Inace imam tu novu osobnu i jednom instalirano imam "najvisu razinu sigurnosti". Nedavno medjutim, htio sam napravit novu putovnicu jer mi je stara istekla i naravno da je ne mogu napravit online jer mi je osobna starija od godine dana (ima valjda godinu i par mjeseci).

 

Tako da ocito ne vjeruju osobnoj koju su sami izdali i ponovo te salju na avanturu od nekoliko sati u tvoju lokalnu zgradu mupa. Imam osjecaj da cijeli taj "online" dio su napravili samo da bi mogli rec da ga imaju, a ne vjerujem da ga koristi vise od par posto stanovnistva jer je kriminalno los.

torrente uto 1.11.2022 13:42

Bilo je problema skontat koncept Certilie dok sam sve aktivirao.  Kasnije sve postane jasno, ali za prvi puta peripetije su neizbježne.

Nakon aktivacije sam odmah online naručio novu putovnicu.

Sve je prošlo glatko, no i tamo su zakomplicirali sa plaćanjem.. 3-4 vrste plaćanja. Ja odaberem onaj koji mi odmah nudi barkod koji bi okinuo mobitelom tj bankarstvom... i to ispadnu neki ukinuti e-biljezi.

Znači, stvar je ukinuta, ali je dostupna u izborniku... sreća knjiženje je provuklo taj e-biljeg.

 

Sve u svemu... treba biti napredniji juzer i pomirit se sa gomilom psovki.  Sjećam se da je žena pitala.. "pošao si u sobu sa onim čitačem kartica i sat vremena si ponavljao da im **bo p** *ater".

Blade18 uto 1.11.2022 13:47

Koliko citam sve ovo, jos ti je najlakse otici u policijsku postaju i standardnim putem zatraziti novu putnovnicu. Ja sam htio napraviti novu putovnicu preko egradani, ali jos uvijek nemam eosobnu, malo sam se osjecao ko seljak kad sam skuzio da mi to bas treba, ali sad kad vidim iskustva, drago mi je da se nisam upustao u egzibicije, nego samo odsetao do murje, predao zahtjev i sve je bilo rijeseno u cca 10 min... 

Miro uto 1.11.2022 16:04
silvio3105 kaže...
Pravo pitanje je zašto ima dva tri PINa i PUK?
Šta je PUK uopće? Nije se moglo sve svesti na jedan PIN?

 Jedan PIN služi za identifikaciju, drugi za potpisivanje, a PUK valjda u slučaju potrebe da se zatreba resetirati račun, odnosno zamijeniti PIN-ovi.

 

 No, ono što zbunjuju je kreiranje i dvije lozinke (jedna kada se aktivira osobna, a druga kada se isto to aktivira za mobitel).

Blade18 kaže...

Koliko citam sve ovo, jos ti je najlakse otici u policijsku postaju i standardnim putem zatraziti novu putnovnicu. Ja sam htio napraviti novu putovnicu preko egradani, ali jos uvijek nemam eosobnu, malo sam se osjecao ko seljak kad sam skuzio da mi to bas treba, ali sad kad vidim iskustva, drago mi je da se nisam upustao u egzibicije, nego samo odsetao do murje, predao zahtjev i sve je bilo rijeseno u cca 10 min... 

 Eh, kada bi tako bilo u svim PU ne bi se nitko žalio zbog odlaska na šalter. Očito nisi imao 'sreće' da te život natjera na odlazak u Petrinjsku...

 

 Ljetos mi je iznenada uletjelo jedno putovanje, pa sam neplanirano morao zamijeniti putovnicu (nije istekla, ali uvjet za ulazak u tu državu je da mora imati više od 6 mj prije isteka u trenutku ulaska, a moja je imali dva mjeseca). Bio je to najgori period kada preda ljeto valjda svi mijenjaju dokumente, pa sam dva puta došao i odustao nakon što bih vidio da ću čekati minimalno 4 sata, tek iz trećeg pokušaja uspio sam predati papire nakon samo dva sata čekanja. Trebao sam putovnicu što prije zbog kupnje avio karte, pa sam platio žurni postupak i tad sam se zajebo - izabrao sam da ću je sam podići, umjesto da mi je pošalju poštom (mislio sam da će to dulje trajati). Tek kada sam došao po nju shvatio sam da me čeka isti postupak - redomat i čekanje sa svim ostalima, nije postojao nikakav poseban sistem za izdavanje, čak ni onih dokumenata koji su plaćeni kao "žurni". Užas.

p.s.

Navodno su nedavno uveli posebne termine "za podizanje" dokumenata, ali nisam to iskusio, pa i ne znam detalje.

gReMLiN uto 1.11.2022 19:41

Ja bih u cijeloj ovoj zavrzlami oko eOsobne htio naglasiti tri stvari:

- prvo, kaže: (usput su mi savjetovali, više za svaki slučaj, da ne koristim Firefox, već Edge ili Chrome u postupku registracije), a i u samim uputstvima piše:
Podržani Internet preglednici
Za nesmetan rad preporučuje se korištenje sljedećih testiranih web preglednika u Windows
okruženju:
Google Chrome - verzije 43 i više
Internet Explorer - verzije 9 i više
Opera - verzija 30

Stvar je u tome da Firefox radi normalno sa eOsobnom, čak imaju i uputstva za dodatno podešavanje za Linux:

https://www.id.hr/datastore/filestore/12/Firefox-Korisnicke-upute.pdf

-drugo: riječ "PIN" ima svoje značenje: "Personal identification NUMBER" NUMBER - BROJ, BROJ, A NE LOZINKA. Znači ako su htjeli da "zaštite" pristup eOsobnoj, onda su fino i ljepo mogli pismeno napisati "lozinka" ili "zaporka" a ne PIN, zato što to nije PIN.

-treće: al je sigurnost na nivou, svaka čast, ne znam samo po kojem je to ISO standardu propisano:
A) PIN (kako oni to zovu) mora sadržavati najmanje 6, a najviše 8 znakova, te mora sadržavati brojke ili slova, a znači ne mora i ne može sadržavati specijalne znakove

B) PUK (kako oni to zovu) mora saržavati točno 10 znakova, te također mora sadržavati brojke ili slova, i ne mora i ne može sadržavati specijalne znakove

guslac uto 1.11.2022 20:14
Miro kaže...
 Ljetos mi je iznenada uletjelo jedno putovanje, pa sam neplanirano morao zamijeniti putovnicu (nije istekla, ali uvjet za ulazak u tu državu je da mora imati više od 6 mj prije isteka u trenutku ulaska, a moja je imali dva mjeseca). Bio je to najgori period kada preda ljeto valjda svi mijenjaju dokumente, pa sam dva puta došao i odustao nakon što bih vidio da ću čekati minimalno 4 sata, tek iz trećeg pokušaja uspio sam predati papire nakon samo dva sata čekanja. Trebao sam putovnicu što prije zbog kupnje avio karte, pa sam platio žurni postupak i tad sam se zajebo - izabrao sam da ću je sam podići, umjesto da mi je pošalju poštom (mislio sam da će to dulje trajati). Tek kada sam došao po nju shvatio sam da me čeka isti postupak - redomat i čekanje sa svim ostalima, nije postojao nikakav poseban sistem za izdavanje, čak ni onih dokumenata koji su plaćeni kao "žurni". Užas.

p.s.

Navodno su nedavno uveli posebne termine "za podizanje" dokumenata, ali nisam to iskusio, pa i ne znam detalje.

 

Nemate redomat u Petrinjskoj? Mi u Varaždinu čak preko interneta možemo uzeti redni broj, i pratiti kad si na redu otprilike. Pa tako možeš od doma uzeti broj, vidjeti koliko je ljudi ispred tebe, procijeniš koliko je to otprilike vremena, odeš do grada i usput još nešto obaviš, pa ako ti je ostalo još vremena sjedneš na kavu u kafić blizu PU. Isto i s podizanjem dokumenata.

ChupaviM uto 1.11.2022 20:32

Ima redomata i to funkcionira tak kak si opisao (kad radi redomat :) ).

 

Na ljeto je u ZG-u Petrinjska bila ogromna gužva, sređivao sam boravište i čekao nekih 100 brojeva. Smucao sam se po gradu i rješavao stvari, gledao mobitel periodično i došao na vrijeme nazad.

 

dpc uto 1.11.2022 20:59

Meni još uvijek nije jasno kako točno funkcionira potpisivanje kvalificiranim udaljenim potpisom (ovo što Certilia nudi) - ne kojim koracima se provodi potpisivanje, nego kako zaista funkcionira.

 

Ima li neki link na konkretne tehničke detalje/opise cijele procedure?

 

Gdje se nalaze potpisni certifikati i kako su točno zaštićeni od zloupotrebe i neovlaštenog potpisivanja?

 

Mislim da je to jasno kada se koristi eOI osobna i čitač kartica - potpisni certifikat je samo i jedino na osobnoj iskaznici, ali kako je to tehnički realizirano kada se koristi Certilia i mobilna aplikacija?

 

(možda sam nešto previdio gledajući dostupne linkove i opise no nisam našao odgovore na ova pitanja...)

 

Miro uto 1.11.2022 21:15
guslac kaže...
Miro kaže...
 Ljetos mi je iznenada uletjelo jedno putovanje, pa sam neplanirano morao zamijeniti putovnicu (nije istekla, ali uvjet za ulazak u tu državu je da mora imati više od 6 mj prije isteka u trenutku ulaska, a moja je imali dva mjeseca). Bio je to najgori period kada preda ljeto valjda svi mijenjaju dokumente, pa sam dva puta došao i odustao nakon što bih vidio da ću čekati minimalno 4 sata, tek iz trećeg pokušaja uspio sam predati papire nakon samo dva sata čekanja. Trebao sam putovnicu što prije zbog kupnje avio karte, pa sam platio žurni postupak i tad sam se zajebo - izabrao sam da ću je sam podići, umjesto da mi je pošalju poštom (mislio sam da će to dulje trajati). Tek kada sam došao po nju shvatio sam da me čeka isti postupak - redomat i čekanje sa svim ostalima, nije postojao nikakav poseban sistem za izdavanje, čak ni onih dokumenata koji su plaćeni kao "žurni". Užas.

p.s.

Navodno su nedavno uveli posebne termine "za podizanje" dokumenata, ali nisam to iskusio, pa i ne znam detalje.

 

Nemate redomat u Petrinjskoj? Mi u Varaždinu čak preko interneta možemo uzeti redni broj, i pratiti kad si na redu otprilike. Pa tako možeš od doma uzeti broj, vidjeti koliko je ljudi ispred tebe, procijeniš koliko je to otprilike vremena, odeš do grada i usput još nešto obaviš, pa ako ti je ostalo još vremena sjedneš na kavu u kafić blizu PU. Isto i s podizanjem dokumenata.

 Postoji redomat, ali tada nije bilo moguće rezervirati termin - uzmeš broj, vidiš kojom brzinom se obrađuju oni ispred tebe i tako zaključiš koliko ćeš još čekati. Dok je računica pokazivala da je to preko 4 sata odustajao sam jer mi je to bio preveliki gubitak vremena, a kada se spustilo na cca dva sata, pričekao sam u kafiću preko puta.

 

 Od nedavno bi to trebalo funkcionirati bolje:

https://www.bug.hr/servisi/eredomat-online-aplikacija-mup-a-omogucava-rezervaciju-termina-bez-cekanja-do-29795

 

dpc kaže...

Meni još uvijek nije jasno kako točno funkcionira potpisivanje kvalificiranim udaljenim potpisom (ovo što Certilia nudi) - ne kojim koracima se provodi potpisivanje, nego kako zaista funkcionira.

 

Ima li neki link na konkretne tehničke detalje/opise cijele procedure?

 

Gdje se nalaze potpisni certifikati i kako su točno zaštićeni od zloupotrebe i neovlaštenog potpisivanja?

 

Mislim da je to jasno kada se koristi eOI osobna i čitač kartica - potpisni certifikat je samo i jedino na osobnoj iskaznici, ali kako je to tehnički realizirano kada se koristi Certilia i mobilna aplikacija?

 

(možda sam nešto previdio gledajući dostupne linkove i opise no nisam našao odgovore na ova pitanja...)

 

 U "glavnom" tekstu (pri kraju, međunaslov Mobilna aplikacija) je opisan postupak potpisivanja preko Certilije:

https://www.bug.hr/servisi/aplikacija-certilia-omogucava-pristup-egradjaninu-najvise-razine-bez-citaca-29540

dpc uto 1.11.2022 21:23

U glavnom tekstu je opisano "kako" se koristi potpisivanje preko Certilije, ali tu nema detalja što se zapravo događa "ispod haube".

Tehnički detalji, gdje su certifikati, kako su zaštićeni... ti detalji me zapravo zanimaju, a vjerujem da nisam jedini :-)

 

PzKpfw uto 1.11.2022 22:06

 

 

Uf, da bil' sam u petom mjesecu u Petrinjskoj-ZGB.

Nadobudno, dođem nešt ranije, prije otvaranaj, a kada ona već izdaleka vidim red koji je Zrinjevca.

Kao da se prodaju ulaznice za tekmu Dinama u Ligi Šampiona.

 

A, niš nešt se čekalo i tak'....

 

Hvala gđa. Rosandić i našem Miri na ovome textu, koji je vrlo koristan, jer na najbolji mogući način objašnjava kako što lakše doći do elektroničkog identiteta.

Lajk!!

 

BUG je uvijek tu za svoje čitatelje.