momak čet 20.10.2022 18:49
kowach kaže...

Ako će željeznica ići preko 200km/h onda udaljenost neće biti toliki problem.

Sve se kvari, ima održavanje, određeni downtime. Što onda? Pehaka do doktora, škole, dućana?

 

Ne razumijem zašto se ovo radi, osim zbog "cool" efekta.

S tim novcima se da napraviti puno bolje.

No naravno, Saudijska Arabija je poznata po bezveznim projektima kao što su pješčani otoci koji tonu, Abu Dhabi - horror od grada jednom kada se zagrebe ispod površine, i Burj Khalifa - zgrada koja nije spojena na kanalizaciju (stvarno) te čijih 40 najviših katova nije prikladno za stanovanje, nego su isključivo izgrađeni zbog visine tornja.

 

Bzvz

 

EDIT: Moja greška. Sve navedeno je vezano za UAE, ne za S. Arabiju

love2ml86 čet 20.10.2022 21:13
momak kaže...

No naravno, Saudijska Arabija je poznata po bezveznim projektima kao što su pješčani otoci koji tonu, Abu Dhabi - horror od grada jednom kada se zagrebe ispod površine, i Burj Khalifa - zgrada koja nije spojena na kanalizaciju (stvarno) te čijih 40 najviših katova nije prikladno za stanovanje, nego su isključivo izgrađeni zbog visine tornja.

 

Bzvz

Pretpostavljam da misliš na UAE a ne Saudijsku Arabiju?

Volos čet 20.10.2022 22:00
momak kaže...
kowach kaže...

Ako će željeznica ići preko 200km/h onda udaljenost neće biti toliki problem.

Sve se kvari, ima održavanje, određeni downtime. Što onda? Pehaka do doktora, škole, dućana?

 

Ne razumijem zašto se ovo radi, osim zbog "cool" efekta.

S tim novcima se da napraviti puno bolje.

No naravno, Saudijska Arabija je poznata po bezveznim projektima kao što su pješčani otoci koji tonu, Abu Dhabi - horror od grada jednom kada se zagrebe ispod površine, i Burj Khalifa - zgrada koja nije spojena na kanalizaciju (stvarno) te čijih 40 najviših katova nije prikladno za stanovanje, nego su isključivo izgrađeni zbog visine tornja.

 

Bzvz

 Dečko, tebi je jasno da ništa od toga što si nabrojao nije u Saudijskoj Arabiji?

momak pet 21.10.2022 08:13
Volos kaže...
momak kaže...
kowach kaže...

Ako će željeznica ići preko 200km/h onda udaljenost neće biti toliki problem.

Sve se kvari, ima održavanje, određeni downtime. Što onda? Pehaka do doktora, škole, dućana?

 

Ne razumijem zašto se ovo radi, osim zbog "cool" efekta.

S tim novcima se da napraviti puno bolje.

No naravno, Saudijska Arabija je poznata po bezveznim projektima kao što su pješčani otoci koji tonu, Abu Dhabi - horror od grada jednom kada se zagrebe ispod površine, i Burj Khalifa - zgrada koja nije spojena na kanalizaciju (stvarno) te čijih 40 najviših katova nije prikladno za stanovanje, nego su isključivo izgrađeni zbog visine tornja.

 

Bzvz

 Dečko, tebi je jasno da ništa od toga što si nabrojao nije u Saudijskoj Arabiji?

 Moja greška, zanio sam se
Sve navedeno je u UAE

PaleRider pet 21.10.2022 12:16

Sve dok se ne gleda forma i detalji, ovo na papiru izgleda savršeno:

- bez cesta, automobila i emisija

- 100% obnovljiva energija

- 95% površine očuvano za prirodu

- lokalna proizvodnja hrane

- zdravlje i blagostanje ljudi prioritet iznad transportacije i infrastrukture

 

Zapravo opisuje kakav bi održivi grad trebao biti. Dalje od opisa, sve je puno kontradikcija i konvergira prema katastrofi. 

Ako čovjek ne može stvoriti održivi grad ili naselje tamo gdje je zemlja plodna, atmosfera pogodna i pitka voda lako dostupna, ideja o stvaranju održivog i bajnog grada usred pustinje je u startu nebuloza. 

Koliko će se samo energije i resursa morati utrošiti diljem Zemlje da se proizvedu materijali i transportiraju do te pustinje je već mega-katastrofa samo za sebe. Ovo je osuđeno na propast kao i onaj mega-jebeno neodrživi Dubai koji još opstaje jedino zbog turizma i viška novca kojim se mogu uvesti sirovine i desalinizirati morska voda. Ali neće ta magla trajati još dugo.

 

U svakom slučaju, nisam iznenađen da kraljevi apsurda (polarizirani ljudi) grade samo-održive a zapravo dugoročno utopijske tvorevine usred pustinje.

josip12 pet 21.10.2022 12:33
ansha kaže...

Nemaju oni ni blizu dovoljno love za to zavrsit...

 

Možda više neće trošiti na kurve, neko stavljati u kasicu-prasicu.

 

Inače me me čudi za taj tamo dio svijeta kojemu je hajp kao cigi vagon starog željeza, da im Rimac ništa uvalit nije mogao.

Feudalac pet 21.10.2022 22:42

PaleRider:

Desalinizacija morske vode je poprilično jeftin i čist postupak, pogotovo u njihovim uvjetima gdje je osunčanost cca 3000 i više sati godišnje. Trošak desalinizacije je ispod dolara po kubiku.

PaleRider ned 23.10.2022 18:24
Feudalac kaže...
PaleRider:

Desalinizacija morske vode je poprilično jeftin i čist postupak, pogotovo u njihovim uvjetima gdje je osunčanost cca 3000 i više sati godišnje. Trošak desalinizacije je ispod dolara po kubiku.

 

Pa i nije baš jeftin ako uzmemo u obzir da Saudijska Arabija potroši oko četvrtinu proizvedenog plina i nafte na struju za desalinizaciju[1] (podatak iz 2009).

Čak i novija postrojenja u kojima se koristi reverzna osmoza zahtijevaju dosta energije (iako manje od termalnih). Osunčanost može pomoći preko dana ali ta postrojenja rade 24h na dan. 

Trošak po kubiku ovisi o cijeni energije i proces se može činiti jeftinim ako se energija za pogon dobiva jeftino ali imaj na umu da treba opskrbiti milijune ljudi - ogrmna se tu količina energije troši.

 

 

[1] https://www.nytimes.com/2019/10/22/climate/desalination-water-climate-change.html

Feudalac ned 23.10.2022 18:50

PaleRider:

Imaš pretplatu na NYT? Nice

Članak se malo previše oslanja na stara postrojenja, reverzna osmoza je trenutna top tehnologija, išao sam ponovo gledati pa vidim da je još pojeftinilo - od pola do jedan usd po kubiku. To stvarno nije skupo. I nema nikakvog razloga da ta postrojenja rade punom snagom 0-24, nije ni potrošnja toliko ujednačena.