JozoOkidach sri 4.5.2022 14:46

Ima li naprednijeg od ovoga?

Dajmo nevjerojatnu brzinu učenja nečemu što nije čovjek.

 

Smanjimo takvo "računalo" na veličinu obitela i spojimo milijarde uređaja preko 6G u mrežu.

 

Uključimo tu mrežu na ON i mislim da smo nekoliko minuta do kraja civilizacije.

učo sri 4.5.2022 16:47
JozoOkidach kaže...

Ima li naprednijeg od ovoga?

Dajmo nevjerojatnu brzinu učenja nečemu što nije čovjek.

 

Smanjimo takvo "računalo" na veličinu obitela i spojimo milijarde uređaja preko 6G u mrežu.

 

Uključimo tu mrežu na ON i mislim da smo nekoliko minuta do kraja civilizacije.

 i kada takvu mrežu računala uključimo i pitamo je "postoji li bog?", ona će zavariti sklopku da je ne možeš isključiti i reći "SADA postoji!" Stvarno smo otišli daleko od Intela 4004, ili Z80, 6502..., a nije prošao ni cijeli jedan ljudski vijek.

ihush sri 4.5.2022 17:27

.. 'roboti brže uče.' kaže podnaslov..

-ne. To nije učenje, nije znanje, jednako kao što calculator nema 'pamet' (znanje) mada brže računa dok je i abakus kao 'glupo pomagalo' točan-nepogriješiv ali nije pametan, nije to znanje nego mehanika, bruteforce i nikad (baš nikad) neće znati nešto što mu nije dato kao informacija-znanje tj neće sam doći do odgovora koje su ljudi (mozak-znanje-logika) otkrili razvojem civilizacije-znanja kao pitagora, pi-krug-kvadrat itd.. banalni 2+2=4 za calculator je samo čip-logička sklopka-mehanika, bez znanja-razumijevanja, ni blizu onom što znači učenje, intelekt, logika ili znanje tj ono što naučenim možemo a to je stvoriti-izmisliti nešto novo, idući koriak..

-roboti brže rade repetativne poslove, čak nepogriješivo, dok su ljudi spori, griješe, ali mogu bilo što, mogu nešto novo, dok čekić ostaje čekić i ne postaje recimo balerina, vaservaga ili pepeljara nego je nepromjenjive forme i svrhe time upotrebljivosti, dok abakus ostaje abakus i služi računanju 10-100 zbrajanjem mada je odlično didaktičko sredstvo za djecu ostaje jednako 'glup', ne postaje AI što je samo hype-brija-trend ili samo terminologija koja može značiti istovremeno da-ne ovisi što pod učenjem podrazumijevamo.

 

-učenje kao podatak, telefonski imenik, calculator je nevažno, učenje kao tesla, edison, ružička, anštajn, .. su ono što je smisao znanosti, razvoja-napretka, poslje je lako ponoviti problem je otkriti... to je učenje, to je znanje, ne repeticija kao što radnik na traci nije majstor nego naprosto radnik na traci koji ponavlja jednu jednostavnu operaciju dok pri tome ne zna ništa o cijelom procesu pa radnik forda ne zna napraviti auto tj šarafi samo retrovizor (kairkirano) što može raditi i robotska ruka i zato to upravo radi robot kao primjer što je robot a što čovjek, razlika i mogućnosti koje uključuju i znanje-učenje tj prilagodbu-promjenu jer bez tog nema ništa novog, ostali bi vječno u kamenom dobu ponavljajući formulu iz dana prije, sutra je ono što je smisao učenja-znanja, ne jučer osim ako govorimo o arheologiji-povijesti i sl. :)

 

edit: robote programiramo, to nije učenje.. a strojno učenje je programiranje drugim načinom, indirektno, tj umjesto da programer-operater unosi podatke početni algoritam to obavlja i to se uvjetno naziva učenjem, kao što bi pogađanje rezultata 2+2=? mogli ići redom pogađati i kad-tad bi pogodili odgovor, što se tad logikom ili strojnim učenjem smatra naučenim no zapravo je identično kao da smo calculatoru dali odgovor=4 kao zapis u bazi i tad ostaje jednako glup, tj to nije učenje kao što nije znanje učenika ako mu damo odgovore na pitanja iz testa a to je osnova strojnog učenja i jedina razlika je što operater ne upisuje odgovor nego ga calculator brutanjem kad-tad pogodi .. zavaravajuće-pogrešno tumačenje da je to AI ili ovisi o tome što-tko pod time podrazumijeva (ja očigledno ne). :)

pravi_covijek sri 4.5.2022 19:03
ihush kaže...

.. 'roboti brže uče.' kaže podnaslov..

-ne. To nije učenje, nije znanje, jednako kao što calculator nema 'pamet' (znanje) mada brže računa dok je i abakus kao 'glupo pomagalo' točan-nepogriješiv ali nije pametan, nije to znanje nego mehanika, bruteforce i nikad (baš nikad) neće znati nešto što mu nije dato kao informacija-znanje tj neće sam doći do odgovora koje su ljudi (mozak-znanje-logika) otkrili razvojem civilizacije-znanja kao pitagora, pi-krug-kvadrat itd.. banalni 2+2=4 za calculator je samo čip-logička sklopka-mehanika, bez znanja-razumijevanja, ni blizu onom što znači učenje, intelekt, logika ili znanje tj ono što naučenim možemo a to je stvoriti-izmisliti nešto novo, idući koriak..

-roboti brže rade repetativne poslove, čak nepogriješivo, dok su ljudi spori, griješe, ali mogu bilo što, mogu nešto novo, dok čekić ostaje čekić i ne postaje recimo balerina, vaservaga ili pepeljara nego je nepromjenjive forme i svrhe time upotrebljivosti, dok abakus ostaje abakus i služi računanju 10-100 zbrajanjem mada je odlično didaktičko sredstvo za djecu ostaje jednako 'glup', ne postaje AI što je samo hype-brija-trend ili samo terminologija koja može značiti istovremeno da-ne ovisi što pod učenjem podrazumijevamo.

 

-učenje kao podatak, telefonski imenik, calculator je nevažno, učenje kao tesla, edison, ružička, anštajn, .. su ono što je smisao znanosti, razvoja-napretka, poslje je lako ponoviti problem je otkriti... to je učenje, to je znanje, ne repeticija kao što radnik na traci nije majstor nego naprosto radnik na traci koji ponavlja jednu jednostavnu operaciju dok pri tome ne zna ništa o cijelom procesu pa radnik forda ne zna napraviti auto tj šarafi samo retrovizor (kairkirano) što može raditi i robotska ruka i zato to upravo radi robot kao primjer što je robot a što čovjek, razlika i mogućnosti koje uključuju i znanje-učenje tj prilagodbu-promjenu jer bez tog nema ništa novog, ostali bi vječno u kamenom dobu ponavljajući formulu iz dana prije, sutra je ono što je smisao učenja-znanja, ne jučer osim ako govorimo o arheologiji-povijesti i sl. :)

 

edit: robote programiramo, to nije učenje.. a strojno učenje je programiranje drugim načinom, indirektno, tj umjesto da programer-operater unosi podatke početni algoritam to obavlja i to se uvjetno naziva učenjem, kao što bi pogađanje rezultata 2+2=? mogli ići redom pogađati i kad-tad bi pogodili odgovor, što se tad logikom ili strojnim učenjem smatra naučenim no zapravo je identično kao da smo calculatoru dali odgovor=4 kao zapis u bazi i tad ostaje jednako glup, tj to nije učenje kao što nije znanje učenika ako mu damo odgovore na pitanja iz testa a to je osnova strojnog učenja i jedina razlika je što operater ne upisuje odgovor nego ga calculator brutanjem kad-tad pogodi .. zavaravajuće-pogrešno tumačenje da je to AI ili ovisi o tome što-tko pod time podrazumijeva (ja očigledno ne). :)

 Malo zastario pogled na svijet, mozda bi to proslo 80ih. Postoje indikacije da je mozak neka vrsta kvantnog racunala koje halucinira matematiku. Razlika je onda samo u fleksibilnosti, brzini memorije i broju (neuronskih) mreza. Ljudskom racunalu treba 15-20 godina da nauci neka osnove i finese, nekima i duze.

Jednom kad kvantna racunala ostvare brzinu slicnu ljudskoj ta granica ce se pomjeriti. Za sada imamo alogirtme i crne kutije, koji traze puteve u mraku.