PzKpfw ned 9.1.2022 16:59

Sve je to super, samo je pitanje kako se te aplikacije ponašaju u radu.

 

U izradi softvera, infrastrukture, ....bilo je puno promašaja, jel' se nije gledala kvaliteta, nego korupcija.

 

Al' neka vam je. Kakva država, takav i njezin softver.

all_or_nothing ned 9.1.2022 17:33

to je toliko kaotično da boli.

 

dakle, ne vidim gdje se nalazi jedan predmet u hzmo-u, prije si na upitima na evidencije to mogao pratiti korak po korak, od referenta do referenta sve do rješenja. ne možeš prijaviti ženidbu online što su se toliko hvalili jer me nema u matičnoj evidenciji, ne mogu dobiti domovnicu online jer nešto ne valja sa bazama, ne postojim. gotovo niti jedan podatak o proteklom radu, uplatama u mirovinsko/zdravstveno i ostalom mi nije točan, svi su nepotpuni, na e-pravosuđu više ne mogu do predmeta, na upite nitko ne odgovara a na telefone se ne javlja.

 

birokracija se zabarikadirala i postala sama sebi svrha, online egrađani i korona im je samo pomogla u tome. imam slučaj gdje frend već 11 mjeseci čeka izračun mirovine.

sirka666 ned 9.1.2022 19:00

Usluga e-građani nije riješila osnovni problem sa našom birokracijom, a to je nedostatak komunikacije i razmjene informacija između raznih odjela državne uprave. Jedan papir vrijedi kod jednih drugi kod drugih...samo što je taj papir sada elektronički.

Badjo_5 ned 9.1.2022 20:10

Osnovna greška digitalizacije na hrvatski način: prije si napisao nešto na papir, pa je nekakvi striček/teta iza stakla nešto napravila, pa si dobio papir van i odnesao si ga dalje (famozno traženje domovnice za osobu koja ima osobnu). Nitko nije razmislio o novim procesima, samo su stari papirnati obrasci preslikani digitalno.

Da se stane i razmisli o tome što državna/javna uprava treba pružiti ljudima, vjerojatno bi bilo dovoljne 64 usluge (ili 65, maksimalno 66).

Inače se kužim u stotu i mogu reći da je urnebes.

Yvan pon 10.1.2022 09:32

nepotrebno za vecinu stvari traze razinu 3 sigurnosti preko FINA vertifikata sto ima mali broj ljudi.

 

Marko Rakar je jednom objasnio kako razina 2, token od banke je ista razina sigurnosti kao i fina certifikat, no namjerno i bezrazlozno je fina certifikat 3.

 

to ne bi bio problem da za hrpu stvari se ne trazi razina 3 da bi se realizirala.

 

Naprimjer, prije mjesec dana smo dobili bebu. postoji sustav e-novorodjenjce, no oba roditelja moraju imati razinu sigurnosti 3, sto vjerujem nema niti 100 ljudi koji bi koristili uslugu e-novorodjenjce.

kostolomac pon 10.1.2022 09:49
Yvan kaže...

nepotrebno za vecinu stvari traze razinu 3 sigurnosti preko FINA vertifikata sto ima mali broj ljudi.

 

Marko Rakar je jednom objasnio kako razina 2, token od banke je ista razina sigurnosti kao i fina certifikat, no namjerno i bezrazlozno je fina certifikat 3.

 

to ne bi bio problem da za hrpu stvari se ne trazi razina 3 da bi se realizirala.

 

Naprimjer, prije mjesec dana smo dobili bebu. postoji sustav e-novorodjenjce, no oba roditelja moraju imati razinu sigurnosti 3, sto vjerujem nema niti 100 ljudi koji bi koristili uslugu e-novorodjenjce.

 

Jednom , kažem jednom kada ta državna nesposobna ''institucija'' bude ukinuta, odmah u startu ćemo biti barem bliže razvijenijim zemljama. Bez da išta drugo napravimo.....

 

Koliko tamo nesposobnih-lijenih-neizaintersiranih ljudi rade, to trebaš doživit svojim očima....

JudgeDredd pon 10.1.2022 11:05
sirka666 kaže...

Usluga e-građani nije riješila osnovni problem sa našom birokracijom, a to je nedostatak komunikacije i razmjene informacija između raznih odjela državne uprave. Jedan papir vrijedi kod jednih drugi kod drugih...samo što je taj papir sada elektronički.

 

Potpisujem. U potpunosti si prepoznao problem. Lakše je "digitalizirati" na ovaj način nego napraviti refaktoring poslovnog procesa. Jer time mijenjaš način rada siline ljudi koji jedino znaju ponavljati jedan proces koje ih je netko naučio prije xy godina.

Digitalizaciju su kao termin toliko ofucali da je to strašno.

 

Sa procesnog pogleda priča i nije nešto komplicirana. Recimo jedan pristup bi bio da podijeliš procese po nivou npr. prvi nivo su oni procesi gdje ne trebaš druge institucije od one koja pruža uslugu (npr osobna). Onda recimo imaš uslugu koja je drugog nivoa i za koju osim podataka za tu uslugu, ista traži i da dostaviš neku potvrdu iz druge institucije. Tada bi usluga drugog nivoa sama prikupila podatke iz nivoa niže na osnovu tvog zahtjeva prema njima. Nema šetanja i stvar eksponencijalno brža. Ali.....