Ajar uto 9.11.2021 18:28

možda litija nedostaje zbog (kad pogledam oko sebe) sve više šizofrenije i bipolarnih poremećaja. e, sad, ako takvi još i voze električne automobile i posjeduju hrpu mobitela (za svaku osobu u sebi) ... 

Antropofob uto 9.11.2021 20:00

"Vlasnici električnih automobila često znaju zateći lokalne šizofreničare kako im glodaju bateriju jer si nemogu priuštiti tablete litija otkad ih je zbog visoke cijene HZZO uklonio s liste besplatnih lijekova."

Net.hr, 2025.

Gnjavator uto 9.11.2021 23:32

Hm, kad se pređe čisto na električne modele pa najjeftiniji gradski autić bude 30000€ a tržište rabljenih "izumre" jer ko će kupit auto sa baterijom u sumnjivom stanju kad popravak/zamjena košta ko novi auto.

makopos sri 10.11.2021 07:38

Kod el. vozila je zanimljivo to što svi šute o ključnoj stvari - bateriji. Ako puniš bateriju svaki dan (jer ideš npr. na posao svaki dan) onda ti ona izdrži cca 2 godine i tad padne ispod 80%, za 4god to je ispod 60%. Zamjena baterije na Tesli 3 košta €20.000 eura. Zato mi je fascinantno kako je električni auto jeftiniji od drugih, a svi šute o najvećem nedostatku - bateriji. I sad kad mjenjaš tako često bateriju aka kemikaliju, kako to može biti pogodno za okoliš sa toliko kemije.

Eno Tesle se prodaju po oglasnicima stare 4-5 godina, svi skužili baterija više ne vozi ni 100km, treba to prodat. 

 

Jedino validno rješenje za vozila vidim u vodiku, čisti oblik energije i nema zagađenja kao kod baterija-kemije ni fosilna goriva, a ostaje nam mehanika auta što vraća dugovječnost vozila.

Gallu sri 10.11.2021 08:17
makopos kaže...

Kod el. vozila je zanimljivo to što svi šute o ključnoj stvari - bateriji. Ako puniš bateriju svaki dan (jer ideš npr. na posao svaki dan) onda ti ona izdrži cca 2 godine i tad padne ispod 80%, za 4god to je ispod 60%. Zamjena baterije na Tesli 3 košta €20.000 eura. Zato mi je fascinantno kako je električni auto jeftiniji od drugih, a svi šute o najvećem nedostatku - bateriji. I sad kad mjenjaš tako često bateriju aka kemikaliju, kako to može biti pogodno za okoliš sa toliko kemije.

Eno Tesle se prodaju po oglasnicima stare 4-5 godina, svi skužili baterija više ne vozi ni 100km, treba to prodat. 

 

Jedino validno rješenje za vozila vidim u vodiku, čisti oblik energije i nema zagađenja kao kod baterija-kemije ni fosilna goriva, a ostaje nam mehanika auta što vraća dugovječnost vozila.

 

Malo si nafrizirao brojeve, ali da - baterije degradiraju. Srećom gotovo svi proizvođači nude garanciju da će baterija zadržati kapacitet iznad 70% 7 ili 8 godina. Nije to ništa što se krije. To je poznata boljka. Vodikovi motori s unutarnjim izgaranjem isto imaju nekakve boljke (kao i svaka tehnologija), ali na sreću sve to solidno napreduje....

picajzla0707 sri 10.11.2021 09:52

Još nisu uračunate trošarine u cijenu struje, koje su u cijeni goriva skoro polovica iznosa. Čim udio električnih auta poraste država će to nekako korigirati, iz toga se financiraju hac, hc i hž, a i dosta ode u proračun. Oko 300 kuna država uzme svaki put kad napuniš rezervoar, pa ti vidi koliko puši na svakom električnom autu i hoće li to dugo trajat da puniš elektičare jeftino

jozef sri 10.11.2021 09:58

Poskupljuju sirovine i njihov transport. Kineske tvornice baterija su već najavile poskupljenje kroz naredne godine svojim klijentima. Rudnici (sirovine) su velikim dijelom u vlasništvu Kineza koji drže koncesije za skoro cijelu Afriku i sad kreću koristiti svoju tržišnu poziciju dirigiranjem cijena (iako nisu monopolisti, ali rade na tome). Možemo očekivati promjene u tehnologiji baterija i prelazak na druge materijale: aluminij umjesto litija, a baterije bez kobalta se već koriste (Great Wall). Naravno, prelaskom na druge materijale poskupit će ti drugi materijali i opet će Kinezi biti u situaciji da ucjenjuju jer su i tu zauzeli jaku poziciju na globalnom tržištu.

Gnjavator sri 10.11.2021 12:35
picajzla0707 kaže...
Još nisu uračunate trošarine u cijenu struje, koje su u cijeni goriva skoro polovica iznosa. Čim udio električnih auta poraste država će to nekako korigirati, iz toga se financiraju hac, hc i hž, a i dosta ode u proračun. Oko 300 kuna država uzme svaki put kad napuniš rezervoar, pa ti vidi koliko puši na svakom električnom autu i hoće li to dugo trajat da puniš elektičare jeftino

 baš tako... i plin za aute je bio oko četvrtine cijene benzina dok se nije povećao broj vozila na plin a eto ga sad na više od pola cijene benzina i došlo se do toga da ako ne prelaziš bezobrazno velike killometraže da se ne isplati zopće ugradnja plina jer je puno manja ušteda a cijene ugradne poskupile do bola... I tako sa svim tehnologijama prolazimo tako da nakon kritične mase korisnika postanu neisplative kada prvo poskupi energent, a onda i država pruži prste.

Gnjavator sri 10.11.2021 12:40
Visak kaže...
Članak ignorira da trenutno sve poskupljuje, pa je pitanje koliko od ovog poskupljenja litija otpada na taj dio, a koliko bi poskupio da je sve ostalo isto.

 a porastom potražnje cijena može ići samo gore jer sa današnjim tehnologijama nemaš efikasnije spremanje struje u baterije od litijskih baterija a neće niko pristati na duplo veće i teže baterije da bi imo duplo manji domet koji je i ovako graničan...

jozef sri 10.11.2021 12:53
Gnjavator kaže...

 baš tako... i plin za aute je bio oko četvrtine cijene benzina dok se nije povećao broj vozila na plin a eto ga sad na više od pola cijene benzina i došlo se do toga da ako ne prelaziš bezobrazno velike killometraže da se ne isplati zopće ugradnja plina jer je puno manja ušteda a cijene ugradne poskupile do bola... I tako sa svim tehnologijama prolazimo tako da nakon kritične mase korisnika postanu neisplative kada prvo poskupi energent, a onda i država pruži prste.

 Kad je plin bio 1/4 cijene benzina? Najdavnije što se sjećam benzin je bio 3,15kn, a plin 1,50kn. Zapravo sjećam se i kombinacije 2,68/1,08 ali to nisam 100% siguran jesam li dobro upamtio. U svakom slučaju ne pamtim kad si za litru benzina dobio 4 litre plina a vozim već dosta dugo. U početku sam imao čiste benzince, ali tata je imao plinaša pa pamtim.

Gallu sri 10.11.2021 13:00
jozef kaže...
Gnjavator kaže...

 baš tako... i plin za aute je bio oko četvrtine cijene benzina dok se nije povećao broj vozila na plin a eto ga sad na više od pola cijene benzina i došlo se do toga da ako ne prelaziš bezobrazno velike killometraže da se ne isplati zopće ugradnja plina jer je puno manja ušteda a cijene ugradne poskupile do bola... I tako sa svim tehnologijama prolazimo tako da nakon kritične mase korisnika postanu neisplative kada prvo poskupi energent, a onda i država pruži prste.

 Kad je plin bio 1/4 cijene benzina? Najdavnije što se sjećam benzin je bio 3,15kn, a plin 1,50kn. Zapravo sjećam se i kombinacije 2,68/1,08 ali to nisam 100% siguran jesam li dobro upamtio. U svakom slučaju ne pamtim kad si za litru benzina dobio 4 litre plina a vozim već dosta dugo. U početku sam imao čiste benzince, ali tata je imao plinaša pa pamtim.

 

I eto nam cijene prodaje INA-e MOL-u :/

grzzi sri 10.11.2021 16:13
makopos kaže...

Kod el. vozila je zanimljivo to što svi šute o ključnoj stvari - bateriji. Ako puniš bateriju svaki dan (jer ideš npr. na posao svaki dan) onda ti ona izdrži cca 2 godine i tad padne ispod 80%, za 4god to je ispod 60%. Zamjena baterije na Tesli 3 košta €20.000 eura. Zato mi je fascinantno kako je električni auto jeftiniji od drugih, a svi šute o najvećem nedostatku - bateriji. I sad kad mjenjaš tako često bateriju aka kemikaliju, kako to može biti pogodno za okoliš sa toliko kemije.

Eno Tesle se prodaju po oglasnicima stare 4-5 godina, svi skužili baterija više ne vozi ni 100km, treba to prodat. 

 

Jedino validno rješenje za vozila vidim u vodiku, čisti oblik energije i nema zagađenja kao kod baterija-kemije ni fosilna goriva, a ostaje nam mehanika auta što vraća dugovječnost vozila.

 baterija stara 10 godina i dalje drži ( u prosjeku 80-90 % ). I benzinac ti troši ulja i više benzina nakon 5 godina :D

https://electrek.co/2021/08/12/tesla-claims-battery-packs-lose-only-capacity-200000-miles/

https://electrek.co/2020/06/06/tesla-battery-degradation-replacement/

fer-de-lance sri 10.11.2021 17:24
Gallu kaže...

Malo si nafrizirao brojeve, ali da - baterije degradiraju. Srećom gotovo svi proizvođači nude garanciju da će baterija zadržati kapacitet iznad 70% 7 ili 8 godina. Nije to ništa što se krije. To je poznata boljka. Vodikovi motori s unutarnjim izgaranjem isto imaju nekakve boljke (kao i svaka tehnologija), ali na sreću sve to solidno napreduje....

Da malo nafrizirao 

A takvih je 99%, pa se čudimo tolikom broju teoretičara zavjera i ostalih genijalaca...

Btw, kad smo već kod toga, Maxrange je opet javno vidljiv (nisam već dugo pratio), i premda je puno manje upisa u zadnje vrijeme (općenito svi forumi odumiru), odlično za vidjeti trendove IRL.

Uglavnom, sve unutar očekivanja, čak i bolje, bar kaj se Tesle tiče.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1c3m9wqlxPBo8ziDYVm5cHRzNCHZbtI_2vVhlXksX9Jc/htmlview

 

Al Crane pet 7.1.2022 04:49

Amonijak bi bio gorivo budućnosti definitivno. I još kad bi bar dio ovih pustih milijardi što ih ulupavaju u termostelarnu fuziju preusmjerili u istraživanja hladne fuzije (LENR), umjetne fotosinteze i fotonaponskih ćelija koje hvataju vidljivi i IC spektar... ali uslijed nedostatka zanimanja, budućnost je otkazana