
Litijske baterije sve skuplje, pokazalo istraživan
Vezano uz: Litijske baterije sve skuplje, pokazalo istraživan


"Vlasnici električnih automobila često znaju zateći lokalne šizofreničare kako im glodaju bateriju jer si nemogu priuštiti tablete litija otkad ih je zbog visoke cijene HZZO uklonio s liste besplatnih lijekova."
Net.hr, 2025.

Zato ne treba gurati sva jaja u istu košaru. Treba gurati i druga goriva tipa etanol, vodik, sintetska goriva itd...

Hm, kad se pređe čisto na električne modele pa najjeftiniji gradski autić bude 30000€ a tržište rabljenih "izumre" jer ko će kupit auto sa baterijom u sumnjivom stanju kad popravak/zamjena košta ko novi auto.

Na svu sreću, benzin je sve jeftiniji.

Kod el. vozila je zanimljivo to što svi šute o ključnoj stvari - bateriji. Ako puniš bateriju svaki dan (jer ideš npr. na posao svaki dan) onda ti ona izdrži cca 2 godine i tad padne ispod 80%, za 4god to je ispod 60%. Zamjena baterije na Tesli 3 košta €20.000 eura. Zato mi je fascinantno kako je električni auto jeftiniji od drugih, a svi šute o najvećem nedostatku - bateriji. I sad kad mjenjaš tako često bateriju aka kemikaliju, kako to može biti pogodno za okoliš sa toliko kemije.
Eno Tesle se prodaju po oglasnicima stare 4-5 godina, svi skužili baterija više ne vozi ni 100km, treba to prodat.
Jedino validno rješenje za vozila vidim u vodiku, čisti oblik energije i nema zagađenja kao kod baterija-kemije ni fosilna goriva, a ostaje nam mehanika auta što vraća dugovječnost vozila.

Kod el. vozila je zanimljivo to što svi šute o ključnoj stvari - bateriji. Ako puniš bateriju svaki dan (jer ideš npr. na posao svaki dan) onda ti ona izdrži cca 2 godine i tad padne ispod 80%, za 4god to je ispod 60%. Zamjena baterije na Tesli 3 košta €20.000 eura. Zato mi je fascinantno kako je električni auto jeftiniji od drugih, a svi šute o najvećem nedostatku - bateriji. I sad kad mjenjaš tako često bateriju aka kemikaliju, kako to može biti pogodno za okoliš sa toliko kemije.
Eno Tesle se prodaju po oglasnicima stare 4-5 godina, svi skužili baterija više ne vozi ni 100km, treba to prodat.
Jedino validno rješenje za vozila vidim u vodiku, čisti oblik energije i nema zagađenja kao kod baterija-kemije ni fosilna goriva, a ostaje nam mehanika auta što vraća dugovječnost vozila.
Malo si nafrizirao brojeve, ali da - baterije degradiraju. Srećom gotovo svi proizvođači nude garanciju da će baterija zadržati kapacitet iznad 70% 7 ili 8 godina. Nije to ništa što se krije. To je poznata boljka. Vodikovi motori s unutarnjim izgaranjem isto imaju nekakve boljke (kao i svaka tehnologija), ali na sreću sve to solidno napreduje....

Na svu sreću, benzin je sve jeftiniji.
a poskupljuje i struja koliko i benzin ako ne i više tako da si što se toga tiče na istom...

Još nisu uračunate trošarine u cijenu struje, koje su u cijeni goriva skoro polovica iznosa. Čim udio električnih auta poraste država će to nekako korigirati, iz toga se financiraju hac, hc i hž, a i dosta ode u proračun. Oko 300 kuna država uzme svaki put kad napuniš rezervoar, pa ti vidi koliko puši na svakom električnom autu i hoće li to dugo trajat da puniš elektičare jeftino

Poskupljuju sirovine i njihov transport. Kineske tvornice baterija su već najavile poskupljenje kroz naredne godine svojim klijentima. Rudnici (sirovine) su velikim dijelom u vlasništvu Kineza koji drže koncesije za skoro cijelu Afriku i sad kreću koristiti svoju tržišnu poziciju dirigiranjem cijena (iako nisu monopolisti, ali rade na tome). Možemo očekivati promjene u tehnologiji baterija i prelazak na druge materijale: aluminij umjesto litija, a baterije bez kobalta se već koriste (Great Wall). Naravno, prelaskom na druge materijale poskupit će ti drugi materijali i opet će Kinezi biti u situaciji da ucjenjuju jer su i tu zauzeli jaku poziciju na globalnom tržištu.

I pelet je bio jeftin tamo 2010., a sad je tri puta skuplji.

Članak ignorira da trenutno sve poskupljuje, pa je pitanje koliko od ovog poskupljenja litija otpada na taj dio, a koliko bi poskupio da je sve ostalo isto.

baš tako... i plin za aute je bio oko četvrtine cijene benzina dok se nije povećao broj vozila na plin a eto ga sad na više od pola cijene benzina i došlo se do toga da ako ne prelaziš bezobrazno velike killometraže da se ne isplati zopće ugradnja plina jer je puno manja ušteda a cijene ugradne poskupile do bola... I tako sa svim tehnologijama prolazimo tako da nakon kritične mase korisnika postanu neisplative kada prvo poskupi energent, a onda i država pruži prste.

a porastom potražnje cijena može ići samo gore jer sa današnjim tehnologijama nemaš efikasnije spremanje struje u baterije od litijskih baterija a neće niko pristati na duplo veće i teže baterije da bi imo duplo manji domet koji je i ovako graničan...

baš tako... i plin za aute je bio oko četvrtine cijene benzina dok se nije povećao broj vozila na plin a eto ga sad na više od pola cijene benzina i došlo se do toga da ako ne prelaziš bezobrazno velike killometraže da se ne isplati zopće ugradnja plina jer je puno manja ušteda a cijene ugradne poskupile do bola... I tako sa svim tehnologijama prolazimo tako da nakon kritične mase korisnika postanu neisplative kada prvo poskupi energent, a onda i država pruži prste.
Kad je plin bio 1/4 cijene benzina? Najdavnije što se sjećam benzin je bio 3,15kn, a plin 1,50kn. Zapravo sjećam se i kombinacije 2,68/1,08 ali to nisam 100% siguran jesam li dobro upamtio. U svakom slučaju ne pamtim kad si za litru benzina dobio 4 litre plina a vozim već dosta dugo. U početku sam imao čiste benzince, ali tata je imao plinaša pa pamtim.

baš tako... i plin za aute je bio oko četvrtine cijene benzina dok se nije povećao broj vozila na plin a eto ga sad na više od pola cijene benzina i došlo se do toga da ako ne prelaziš bezobrazno velike killometraže da se ne isplati zopće ugradnja plina jer je puno manja ušteda a cijene ugradne poskupile do bola... I tako sa svim tehnologijama prolazimo tako da nakon kritične mase korisnika postanu neisplative kada prvo poskupi energent, a onda i država pruži prste.
Kad je plin bio 1/4 cijene benzina? Najdavnije što se sjećam benzin je bio 3,15kn, a plin 1,50kn. Zapravo sjećam se i kombinacije 2,68/1,08 ali to nisam 100% siguran jesam li dobro upamtio. U svakom slučaju ne pamtim kad si za litru benzina dobio 4 litre plina a vozim već dosta dugo. U početku sam imao čiste benzince, ali tata je imao plinaša pa pamtim.
I eto nam cijene prodaje INA-e MOL-u :/

Kod el. vozila je zanimljivo to što svi šute o ključnoj stvari - bateriji. Ako puniš bateriju svaki dan (jer ideš npr. na posao svaki dan) onda ti ona izdrži cca 2 godine i tad padne ispod 80%, za 4god to je ispod 60%. Zamjena baterije na Tesli 3 košta €20.000 eura. Zato mi je fascinantno kako je električni auto jeftiniji od drugih, a svi šute o najvećem nedostatku - bateriji. I sad kad mjenjaš tako često bateriju aka kemikaliju, kako to može biti pogodno za okoliš sa toliko kemije.
Eno Tesle se prodaju po oglasnicima stare 4-5 godina, svi skužili baterija više ne vozi ni 100km, treba to prodat.
Jedino validno rješenje za vozila vidim u vodiku, čisti oblik energije i nema zagađenja kao kod baterija-kemije ni fosilna goriva, a ostaje nam mehanika auta što vraća dugovječnost vozila.
baterija stara 10 godina i dalje drži ( u prosjeku 80-90 % ). I benzinac ti troši ulja i više benzina nakon 5 godina :D
https://electrek.co/2021/08/12/tesla-claims-battery-packs-lose-only-capacity-200000-miles/
https://electrek.co/2020/06/06/tesla-battery-degradation-replacement/

Malo si nafrizirao brojeve, ali da - baterije degradiraju. Srećom gotovo svi proizvođači nude garanciju da će baterija zadržati kapacitet iznad 70% 7 ili 8 godina. Nije to ništa što se krije. To je poznata boljka. Vodikovi motori s unutarnjim izgaranjem isto imaju nekakve boljke (kao i svaka tehnologija), ali na sreću sve to solidno napreduje....
Da malo nafrizirao
A takvih je 99%, pa se čudimo tolikom broju teoretičara zavjera i ostalih genijalaca...
Btw, kad smo već kod toga, Maxrange je opet javno vidljiv (nisam već dugo pratio), i premda je puno manje upisa u zadnje vrijeme (općenito svi forumi odumiru), odlično za vidjeti trendove IRL.
Uglavnom, sve unutar očekivanja, čak i bolje, bar kaj se Tesle tiče.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1c3m9wqlxPBo8ziDYVm5cHRzNCHZbtI_2vVhlXksX9Jc/htmlview

Amonijak bi bio gorivo budućnosti definitivno. I još kad bi bar dio ovih pustih milijardi što ih ulupavaju u termostelarnu fuziju preusmjerili u istraživanja hladne fuzije (LENR), umjetne fotosinteze i fotonaponskih ćelija koje hvataju vidljivi i IC spektar... ali uslijed nedostatka zanimanja, budućnost je otkazana
možda litija nedostaje zbog (kad pogledam oko sebe) sve više šizofrenije i bipolarnih poremećaja. e, sad, ako takvi još i voze električne automobile i posjeduju hrpu mobitela (za svaku osobu u sebi) ...