all_or_nothing ned 12.9.2021 18:35
cvaja997 kaže...

 Neke stvari bi trebale ostat kakve jesu, dok hladna fuzija ne zaživi.

 do nje je, kažu neke ozbiljnije procjene, 40 godina.

nafte imamo za 45 godina na današnjem nivou konzumiranja.

 

teška i tijesna utrka.

 

prirodnu ravnotežu i ekosustav ćemo dokrajčiti za 20-30 godina, za to još ne znamo kako bi se mogli izvući.

fer-de-lance ned 12.9.2021 21:25

Francuzi se nazobali ludih gljiva...

22 kWh baterija da košta 10000€ 

Nije ni čudo da su autodijelovi najbolji biznis na svijetu, to je cca. 70% marže...

 

Nevezano uz to, neki dan kolega išao kupiti kćeri plastiku za haubu za Mercedesa, ona di su brisači (A 160), htjeli ga oderat 1000 kuna za glavnu plastiku i po 300 za svaku malu (dolaze sa strane uz glavnu) 

Veli on kaj ste se najeli ludih gljiva i ode.

Na kraju bio prisiljen on kupit jer drugdje nije bilo dostupno barem par tjedana i ide se cjenkat i lik mu na kraju spustio glavnu plastiku na 600, pomoćne na 200...

A kaj tek ljudi koji imaju rabata u takvim dućanima.

I sad si ti misli, 100 grama najlošije plastike na svijetu naplate soma kuna, zato kaj su mercedes, a sad si i francuzi očito zabrijali da su i oni toliki brend.

 

jozef pon 13.9.2021 02:38
all_or_nothing kaže...
cvaja997 kaže...

 Neke stvari bi trebale ostat kakve jesu, dok hladna fuzija ne zaživi.

 do nje je, kažu neke ozbiljnije procjene, 40 godina.

nafte imamo za 45 godina na današnjem nivou konzumiranja.

 

 

Nafte ima za puno više od 40 godina, samo je pitanje po kojoj cijeni.


A za ovaj motor ne treba tako puno baterija, jer ključno bi bilo koristiti ih samo za poljetanje, kao pomoć mlaznim motorima. Tako bi se postigle dvije stvari:
1. više ciklusa mlaznih motora, tj. manje trošenje a to bi avioprijevoznicima donijelo ogromne uštede, i to je uvijek prevaga kod uvođenja nove tehnologije.

2. manje buke na aerodromima koji su blizu naseljenih mjesta, što bi omogućilo i dulje radno vrijeme >> više slotova, što opet na neki način znači manje troškove jer bi slotovi bili jeftiniji.

antet uto 14.9.2021 11:28
jozef kaže...
all_or_nothing kaže...
cvaja997 kaže...

 Neke stvari bi trebale ostat kakve jesu, dok hladna fuzija ne zaživi.

 do nje je, kažu neke ozbiljnije procjene, 40 godina.

nafte imamo za 45 godina na današnjem nivou konzumiranja.

 

 

Nafte ima za puno više od 40 godina, samo je pitanje po kojoj cijeni.


A za ovaj motor ne treba tako puno baterija, jer ključno bi bilo koristiti ih samo za poljetanje, kao pomoć mlaznim motorima. Tako bi se postigle dvije stvari:
1. više ciklusa mlaznih motora, tj. manje trošenje a to bi avioprijevoznicima donijelo ogromne uštede, i to je uvijek prevaga kod uvođenja nove tehnologije.

2. manje buke na aerodromima koji su blizu naseljenih mjesta, što bi omogućilo i dulje radno vrijeme >> više slotova, što opet na neki način znači manje troškove jer bi slotovi bili jeftiniji.

 

 

Kazes da ce dodatni motori donijeti ustedu zbog manjeg trosenja mlaznih motora?!
Sto je s troskovima nosenja, ugradnje i certficiranja dodatnih elektricnih motora i baterija za te motore?
Da ne govorimo da se tezi avion ne moze popeti na visine koje su optimalne za manju potrosnju mlaznih motora.

Avioni s novim motorima (LEAP/PW1000G) su primjetno tisi.

Al Crane sri 4.5.2022 10:41

Wright’s engine is a 2-megawatt motor that produces the equivalent of 2,700 horsepower, at an efficiency of around 10 kilowatts per kilogram. “It’s the most powerful motor designed for the electric aerospace industry by a factor of 2, and it’s substantially lighter than anything out there,” said Engler.
Wright tests its 2-megawatt electric engines for passenger planes | TechCrunch


Kod mlaznih aviomotora, 1MW je ekvivalentno oko 1350ks. 2MW još uvijek je premalo za velike putničke ili transportne linijaše, jedan motor Airbusa 320 ima 16 000ks, a Boeinga 767 dvostruko više... kod Boeinga 777 je čak 52 000ks.
Interesting Facts About Aircraft Engines | Austrian Blog
How Powerful Is A Jumbo Jet Engine? – McNally Institute
Osim ako su ti motori drastično laganiji od ovih na kerozin i može ih se montirati u većem broju, jasno. Ali i dalje ostaje problem dugotrajnijeg izvora energije.


Inače, postoji više različitih "arhitektura" letjelica s električnom ili hibridnom propulzijom.
Electric Aircraft Propulsion and How it Works (honeywell.com)


I Kinezi razvijaju sličan mlazni električni motor.
The device, created by researchers from the Institute of Technological Sciences at Wuhan University in China, compresses air and ionizes it using microwaves. This then generates plasma that thrusts the engine forward.
Electric Jet Engines Could Mean Carbon-Neutral Air Travel (interestingengineering.com)


Ali rekao bih (i ne samo ja) kako je favorit za pogon mlaznih (i ostalih) motora za sada ipak amonijak, koji je bio glavni sastojak u miksu goriva i za najbržu atmosfersku letjelicu ikad s ukrcanim čovjekom.
... The X-15 used XLR99 engines, in a single engine configuration. The XLR99 used anhydrous ammonia and liquid oxygen as propellant, and hydrogen peroxide to drive the high-speed turbopump that delivered propellants to the engine.
North American X-15 - Wikipedia





Al Crane sri 4.5.2022 10:54
all_or_nothing kaže...
cvaja997 kaže...

 Neke stvari bi trebale ostat kakve jesu, dok hladna fuzija ne zaživi.

 do nje je, kažu neke ozbiljnije procjene, 40 godina.

nafte imamo za 45 godina na današnjem nivou konzumiranja.

 

teška i tijesna utrka.

 

prirodnu ravnotežu i ekosustav ćemo dokrajčiti za 20-30 godina, za to još ne znamo kako bi se mogli izvući.

 
Do hladne fuzije? Nitko to još ne zna, jer eto niti se ne istražuje ni približno kao termostelarna.