Great Scott! ned 18.4.2021 18:08

Bi, čim bi svaki finski političar prestao koristiti bilo kakav oblik prijevoza na fosilna goriva.
Građani nek se voze električnim biciklima, a elita će i dalje avionima i luksuznim automobilima s vozačem. Malo morgen.

Dojitza ned 18.4.2021 19:07

Nase drustvo je potpuno ovisno o osobnim automobilima. Jedino gdje vidim da bi moglo doci do pomaka je u dobro povezanim centrima gradova gdje su alternativne vrste prijevoza dovoljno saturirane. Sve sto implicira smanjivanje slobode/mobilnosti/zivotnog standarda ce slavno propasti.

PzKpfw ned 18.4.2021 20:58

 

Ne bi se đorao. Bolje je automobil. Više toga poneseš za sobom, imaš autonomiju i slobodu kretanja, svagdje gdje je kakva-takva cesta, neovisno o vremenu.

Ovo je političko isfuravanje, gdje će vas u ime ne znam koga i čega, poslati da se drdate na bajku, a oni u u exkluzivnim autimćima se voze kao mafija. U principu političari i jesu mafija.

 

Greta Thundberg spika!

 

 

Spitfire_zg ned 18.4.2021 21:36

Stanovnici finskog Oula se baš i ne bi složili-pola ljudi biciklira čitavu godinu a četvrtina svih vožnji se obavlja biciklom.

Dakle, prvenstveno je riječ o gotovanskom pristupu, lijenosti, sebičnosti, snobizmu i primitivizmu. Dok se u nizozemskoj i danskoj prinčevi, kraljice i premijeri voze biciklom, u jednoj zaostaloj balkanskoj zemlji vlada mnijenje da je javni prijevoz za sirotinju i neuspješne u životu, da bicikle voze redikuli, djeca i turisti a auto je statusni simbol, glavni magnet za komade i dokaz da si uspio u životu.

Onda dodaj još infrastrukturu staza i vlakova koji su, kako rekoh- bliži afričkim državama nego europi i uviđaš koliko je ovo promašena poredba i pitanje. 

 

P.S. Koliko je ono bilo snježnih dana ove godine?

P.P.S. Nakaradno je ujutro kad je rush vidjeti 95% auta s jednim putnikom

LudaRajcica ned 18.4.2021 23:22
Spitfire_zg kaže...

Stanovnici finskog Oula se baš i ne bi složili-pola ljudi biciklira čitavu godinu a četvrtina svih vožnji se obavlja biciklom.

Dakle, prvenstveno je riječ o gotovanskom pristupu, lijenosti, sebičnosti, snobizmu i primitivizmu. Dok se u nizozemskoj i danskoj prinčevi, kraljice i premijeri voze biciklom, u jednoj zaostaloj balkanskoj zemlji vlada mnijenje da je javni prijevoz za sirotinju i neuspješne u životu, da bicikle voze redikuli, djeca i turisti a auto je statusni simbol, glavni magnet za komade i dokaz da si uspio u životu.

Onda dodaj još infrastrukturu staza i vlakova koji su, kako rekoh- bliži afričkim državama nego europi i uviđaš koliko je ovo promašena poredba i pitanje. 

 

P.S. Koliko je ono bilo snježnih dana ove godine?

P.P.S. Nakaradno je ujutro kad je rush vidjeti 95% auta s jednim putnikom

 Vozim biciklu kroz cijelu godinu weekendom, rekreativno. Po kisi i jugu, buri i nesnosljivoj hladnoci, blatu i lokvama i to iskljucivo iz gusta i zadovoljstva nakon radnoga tjedna.

 

Nema sanse da bih zamjenio auto biciklom ili bilo kojim drugi sredstvom a da to nije auto, ono nema sanse.

Jesi li ti ikada bio na bicikli mokar? Zaledjen? Na buri koja ne staje? Dovoljno je i zimi, po suncu ujutro sjesti na biciklu u 7, ne trebas ekstremnije.

Ili ljeti u podne :D Mogu bajkom na plazu, mogu do frena na joint... ali na posao? u goste nekome? po namirnice u trgovinu? ccccc

 

Zbog svog izbora bih ja trebao biti snob? Ljen? Primitivan? koliko ti kilometara godisnje odradis na bicikli? Ja najmanje duplo nego automobilom!

Ali se limenog ljubimca nikada ne bih odrekao. Da u 95% slucajeva sam jedini putnik u svom automobilu i di je tu problem?

 

Bicikla je zabava, strast, ljubav, automobil je prijeka potreba... svidjelo se to tebi ili ne!

 

telefon 2 pon 19.4.2021 00:05
keke kaže...

Bi za ovako nešto: https://triobike.com/en/models/boxter/

Može se konfigurirati sa klupom za klince i "kabinom", živim u manjem primorskom mjestu i ozbiljno razmišljam o kupnji ovako nečeg za tjedne potrebe do posla, vrtića i po provištu (još da je ženu nagovorit :))

 Evo kliknula na jedan model iz ponude, kaže €4500 cca. Jel uz to idu i djeca odgovarajuće veličine?  Ili četvero ako su mali, pa tri malo veći, pa 2 ako su još malo veći...

 

Šta kad se penziće mora odfurati kod doktora? Ima li kakvo riješenje za to?

matkoGSi pon 19.4.2021 00:15

Jos jedno europsko izdrkavanje zbog ekologije

 

bicikl,ma kakav god on bio ne moze zamijeniti auto,ne moze mi ga zamijeniti ni autobus,ni vlak ni tramvaj,vozim 40 000 km godisnje

zamisli koji bi gubitak vremena imao da to sve obavljam javnim prijevozom?

a sto s prtljagom koja mi je nuzna?

 

pusti nizozemce,njima je cijela zemlja slavonija,preseli ih u split,rijeku,... 5 posto njih nebi sjelo na bicikl zbog konfiguracije terena

nizozemci takodjer u soping idu autom,velika vecina ide na posao autom,svi oni imaju najmanje jedan auto

 

neki gradovi u njmeackoj (necu imenovati) imaju toliko jadan i bezobrazno skup javni prijevoz da ga koriste samo djeca i penzioneri kojima se nigdje ne zuri 

zagreb je po tom pitanju tokyo za njih,u NRW se nigdje neces odvesti za 4 kune,neces nazalost ni za 20,a prihodi nisu nikome 5 puta veci 

 

moderno je srati po hrvatskoj,a nitko od glavnih seratora  nikad nije krocio izvan nje

 

bicikl je jedan jako divan izum,ja se divim svima kojima bicikl moze zamijeniti auto a da pritom ne zovu svoje prijatelje koji imaju auto da ih prebace tu,da im preveze ovo,da odveze njega i sestricnu,...

 

PS 

imam jedan auto koji ne vrijedi 2500 eura,ali ga nedam za bicikl,jer mi ima n puta vecu uporabnu vrijednost

guslac pon 19.4.2021 08:58

Bicikl i elektricčni su dvije riječi koje mi ne idu zajedno. Ako imaš bicikl, onda izvoli klačiti pedalama i kretati se. Puno bolji koncept električnog vozila je električni romobil. 

No ono što se ovdje valjda misli potaknuti je promjena mentaliteta ljudi, a to će jako teško ići. Ima primjeraka naše vrste koji više uopće ne znaju nekamo otići a da ne sjednu u auto. Pješačenje je palo u zaborav, bicikl je napor, samo auto je opcija. I onda dođe ovakva boleština kao korona, i svi popadaju jer se dnevno kreću samo od kuhinje do zahoda. I natrag.

Dojitza pon 19.4.2021 09:11
LudaRajcica kaže...
Spitfire_zg kaže...

Stanovnici finskog Oula se baš i ne bi složili-pola ljudi biciklira čitavu godinu a četvrtina svih vožnji se obavlja biciklom.

Dakle, prvenstveno je riječ o gotovanskom pristupu, lijenosti, sebičnosti, snobizmu i primitivizmu. Dok se u nizozemskoj i danskoj prinčevi, kraljice i premijeri voze biciklom, u jednoj zaostaloj balkanskoj zemlji vlada mnijenje da je javni prijevoz za sirotinju i neuspješne u životu, da bicikle voze redikuli, djeca i turisti a auto je statusni simbol, glavni magnet za komade i dokaz da si uspio u životu.

Onda dodaj još infrastrukturu staza i vlakova koji su, kako rekoh- bliži afričkim državama nego europi i uviđaš koliko je ovo promašena poredba i pitanje. 

 

P.S. Koliko je ono bilo snježnih dana ove godine?

P.P.S. Nakaradno je ujutro kad je rush vidjeti 95% auta s jednim putnikom

 Vozim biciklu kroz cijelu godinu weekendom, rekreativno. Po kisi i jugu, buri i nesnosljivoj hladnoci, blatu i lokvama i to iskljucivo iz gusta i zadovoljstva nakon radnoga tjedna.

 

Nema sanse da bih zamjenio auto biciklom ili bilo kojim drugi sredstvom a da to nije auto, ono nema sanse.

Jesi li ti ikada bio na bicikli mokar? Zaledjen? Na buri koja ne staje? Dovoljno je i zimi, po suncu ujutro sjesti na biciklu u 7, ne trebas ekstremnije.

Ili ljeti u podne :D Mogu bajkom na plazu, mogu do frena na joint... ali na posao? u goste nekome? po namirnice u trgovinu? ccccc

 

Zbog svog izbora bih ja trebao biti snob? Ljen? Primitivan? koliko ti kilometara godisnje odradis na bicikli? Ja najmanje duplo nego automobilom!

Ali se limenog ljubimca nikada ne bih odrekao. Da u 95% slucajeva sam jedini putnik u svom automobilu i di je tu problem?

 

Bicikla je zabava, strast, ljubav, automobil je prijeka potreba... svidjelo se to tebi ili ne!

 

 

matkoGSi kaže...

Jos jedno europsko izdrkavanje zbog ekologije

 

bicikl,ma kakav god on bio ne moze zamijeniti auto,ne moze mi ga zamijeniti ni autobus,ni vlak ni tramvaj,vozim 40 000 km godisnje

zamisli koji bi gubitak vremena imao da to sve obavljam javnim prijevozom?

a sto s prtljagom koja mi je nuzna?

 

pusti nizozemce,njima je cijela zemlja slavonija,preseli ih u split,rijeku,... 5 posto njih nebi sjelo na bicikl zbog konfiguracije terena

nizozemci takodjer u soping idu autom,velika vecina ide na posao autom,svi oni imaju najmanje jedan auto

 

neki gradovi u njmeackoj (necu imenovati) imaju toliko jadan i bezobrazno skup javni prijevoz da ga koriste samo djeca i penzioneri kojima se nigdje ne zuri 

zagreb je po tom pitanju tokyo za njih,u NRW se nigdje neces odvesti za 4 kune,neces nazalost ni za 20,a prihodi nisu nikome 5 puta veci 

 

moderno je srati po hrvatskoj,a nitko od glavnih seratora  nikad nije krocio izvan nje

 

bicikl je jedan jako divan izum,ja se divim svima kojima bicikl moze zamijeniti auto a da pritom ne zovu svoje prijatelje koji imaju auto da ih prebace tu,da im preveze ovo,da odveze njega i sestricnu,...

 

PS 

imam jedan auto koji ne vrijedi 2500 eura,ali ga nedam za bicikl,jer mi ima n puta vecu uporabnu vrijednost

Navika i razmaženost cijelog društva, ne samo pojedinaca. Od osobe se očekuje da bude mobilna ako želi išta obaviti. Djeca se umjesto da se igraju u susjedstvu navažaju po 500 aktivnosti, umjesto da se radi od doma ili blizu mjestu stanovanja, putuje se po 10km do posla. Sopping centri, omiljena aktivnost podrazumijevaju automobil. Društvo se polako ali sigurno naviklo na luksuz posjedovanja automobila, a znate ljude, jednom kada se na nešto naviknemo nećemo na lošije. Zato je kao što je kolega rekao, ovo potpuno promašena ideja - pa nitko normalan neće žrtvovati svoju komociju radi dobrobiti ostalih. Promjene se moraju odvijati korjenito, kroz razvoj infrastrukture i usluga koje mogu postati dostojna zamjenama osobnom automobilu bez da se smanjuje komocija. Onda će automobil postati igračka za entuzijaste, a ne prijeka potreba.