
Vozio sam mjesec dana uz telematiku LaqoPrevent –
Vezano uz: Vozio sam mjesec dana uz telematiku LaqoPrevent –


"Ipak, bitno je napomenuti kako ne bi bilo loše da postoji neka vrst sklopke unutar LAQO aplikacije s kojom bi se telematika, u slučaju da nismo u ulozi vozača, mogla za tu konkretnu vožnju isključiti…"
Mogli bi dodati opciju "Sportska" voznja ;)

Da li vjerujemo da neće koristiti te podatke za "prilagođavanje" naše police osiguranja? Ili dijeliti to s MUP-om, odnosno trećom stranom?
Sve osiguravajuće kuće u svijetu koje koriste telematiku, prikupljene podatke koriste za neku svrhu njima korisnu. Ne znam da li vjerujem u to da samo hoće pomoći korisnicima da postanu bolji vozači, no možda sam previše skeptičan, ugl. za sad neću uključivati ovaj feature.

da.. jer nemamo dovoljno kilavih vozaca pa triba umjetno stvorit jos njih...
divni su ti kriteriji "dobrih" vozaca, ko da su marusica konzultirali...

divni su ti kriteriji "dobrih" vozaca, ko da su marusica konzultirali...
Upravo to si i ja mislim...
Penalizira li sustav vozače koji stoje na semaforu i onda u zadnji tren prođu na žuto i ostave pedeset ljudi iza sebe koji su živčani u prometu nakon toga?
Penalizira li sustav vozače koji na cesti s ograničenjem 50 ili 90 voze 20 km/h?
Vozače koji lijevom trakom voze paralelku i ne dozvoljavaju normalan promet?
Vozače koji bezveze koče?
Vozače koji stanu na semaforu 20 m iza auta ispred sebe i onda, kad svi iza njega stanu, se približi na normalnu udaljenost?
Vozače kojima je crveno za skretanje, pa se vuku i maltretiraju one iza njih koji bi rado prošli na zeleno za ravno, a ne mogu jer debil ispred njih koči promet?
Pasivna vožnja != sigurna vožnja
A sustav nagrađuje pasivnu vožnju.

Ovo je premalo podataka za ocjenu sigurnosti vožnje. Generalno, vozač koji nema potrebu za naglim kočenjem ili ubrzavanjem ili promjenom smjera je dobar vozač, međutim tu se provuče dosta agresije, promjena traka, premalog razmaka, nepropuštanja pješaka i drugih. Ne događaju se nesreće samo zato što je netko grub s autom, nitko se ne želi ubiti, već je tu odnos s cestom, situacijom, drugim faktorima koji overloadaju pažnju i onda se tek dogodi nesreća. Te stvari mislim da aplikacija ne može vidjeti

Aplikaciju treba rucno pokrenuti? Kako inace zna da se vozimo u autu, ne u BUSu, ili da nas netko drugi vozi? Kakopovlaci ogranicenja, iz neke navigacijske aplikacije? Steta da nema demo mod, da se isproba ako nisi korisnik CO..

Jel to samo aplikacija na mobitel ili taj mobitel treba se povezati sa on-board računalom? Ona fora što većina raznih HUD-ova, camova i sličnih gadgeta zahtjeva pa ti auto liči ko server sala.

Jedna od frustracija mog posla (programer) je da moji tehnički neuki šefovi procjenjuju kvalitetu naše aplikacije (djelomično) ovisno o rezultatima programa za statičku analizu koda. Znači aplikacija koju je isto tako napisao neki humanoid procjenjuje koliko je dobar kod koji sam ja napisao. Često sam prisiljen pisati gluplji kod samo zato da ga taj digitalni pametnjaković može razumijeti, inače crveni bar-chartovi rastu i moji šefovi se počinju migoljiti.
E ako ću sad is sličnih razloga morati voziti gluplje, radije ću plaćati više za osiguranje. Brzo smo došli od bumper-stickera "Oprez, kočim naglo zbog životnja" do "Oprez, ne kočim naglo zbog bonusa". Samo ovaj drugi treba nalijepiti na prednju masku, tako da bude zadnje šta će pješak vidjeti.

Znaš zašto ta aplikacija za ocjenu kvalitete koda zapravo služi - da bi se šefovi uvjerili da te sutra može zamijeniti gluplji kolega ;-)

Kada sam iz Mazde prešao u Cupru, ocjene su mi – očekivano – pale. Naprosto sam poželio isprobati mogućnosti tog izuzetno nabrijanog auta (o čemu ćete uskoro također moći čitati u Bugu), s kojim je nagla ubrzanja gotovo pa nemoguće izbjeći. ... Zaključak je jasan: što je auto snažniji, poriv za nesigurnijom vožnjom je veći i potrebna je veća samokontrola vozača.
i onda u jednadžbu ubaciš mladog vozača kojem je samokontrola vrlo slaba i dobiješ za rezultat vijesti poput one nedavne o slijetanju u provaliju dvojice mladića od 20 godina

Po ovome bi moja zena bila jedan od boljih vozaca. Svaka bankina je njena prolazi pored biciklista na iglene uši.

Picajzla0707:
Ja imam suprotan problem - žena zamijenila stari auto za noviji ali slabiji. Kad sjednem iz svog, u roku odmah se dovedem u neobrano grožđe, teško je uopće pratiti promet s tih 80-tak konjića. Žao mi auta, mislim da mu vadim mast. Na autoputu me obilaze kamperi što isto nije sigurno

Aplikacija bi trebala biti prilagođena našoj vozačkoj kulturi, a to je obavezno trubljenje i blicanje svemu sporijem ispred sebe, nedržanje razmaka jer je to uludo bačen slobodni prostor, vozač ispred mora nazvati ako misli kočiti jer nema on mene što usporavati i ja mu moram odobriti usporavanje ako ima opravdani razlog, a na zebri se staje samo ako na prelazak čeka minimalno pet ljudi, uprotivnom se preventivno trubi kako ne bi palo kome na pamet ići prelaziti cestu na obilježenom prijelazu i time otimati zlata vrijedne sekunde života.

Sto prije ljude izbacimo iz vozila to bolje. Dok svaki majmun moze voziti broj stradalih u prometnim nesrecama biti ce ovakav kakav je.
Neka voze profesionalci koji riskiraju gubitak licence ili racunala, nema sta prosjecan mujo raditi u stroju koji ima toliki potencijal ubiti ili ozlijediti nekoga.
Jos tomu dodaj cinjenicu da sto je majmun agresivniji i gluplji, to voli brze i agresivnije voziti.
Ne znam, ja osobno ne zelim slusati o jos tragedija gdje ljudi stradavaju kao zrtve u prometu. Neka za dozu adrenalina ljudi idu na trkacu stazu, ja znam da ja majmun sebe nauzivam tamo.

Kako s Croatia osiguranjem surađujemo na brojnim Bugovim projektima, ekipa koja u toj kući vodi projekt prvog 100% digitalnog automobilskog osiguranja LAQO zamolila me, prije otprilike mjesec dana, da isprobam LaqoPrevent.
Da prevedem, "Od Croatia osiguranja već godinama dobivamo vreće novaca, da njihove reklame kamufliramo da izgledaju kao članci na Bugu. Da sam nepristran novinar, odbio bih ovo testiranje, ali zašto bih ja bio drugačiji od drugih."

Ja imam suprotan problem - žena zamijenila stari auto za noviji ali slabiji. Kad sjednem iz svog, u roku odmah se dovedem u neobrano grožđe, teško je uopće pratiti promet s tih 80-tak konjića. Žao mi auta, mislim da mu vadim mast. Na autoputu me obilaze kamperi što isto nije sigurno
ma daj, teško je uopće pratiti promet, a osim autoceste ionako nigdje nemaš potrebe za ičim bržim
također, sumnjam da je baš puno kampera koji obilaze na autocesti i da taj novi autić nemere potegnut 120-140 koliko je dozvoljeno
mislim da malkoc dramiš

Aplikacija bi trebala biti prilagođena našoj vozačkoj kulturi, a to je obavezno trubljenje i blicanje svemu sporijem ispred sebe, nedržanje razmaka jer je to uludo bačen slobodni prostor, vozač ispred mora nazvati ako misli kočiti jer nema on mene što usporavati i ja mu moram odobriti usporavanje ako ima opravdani razlog, a na zebri se staje samo ako na prelazak čeka minimalno pet ljudi, uprotivnom se preventivno trubi kako ne bi palo kome na pamet ići prelaziti cestu na obilježenom prijelazu i time otimati zlata vrijedne sekunde života.
NE drzanje razmaka??
PA razmak drzis ti!!
a kolko ce bit blizu ili daleko onaj IZA mene tako me ladno zaboli...

Što ako vozim autocestom 130, a aplikacija me radi lošeg signala zalijepi za lokalnu cestu pored gdje je ograničenje 50?
Idem li u zatvor ili ću postati Božinovićev savjetnik?

O mater je jedni plačete, pa ne treba vam stavljat tu aplikaciju ako ne želite i ako se bojite Big bradera jer volite "pritisnit" auto. Ali morate razumjet da snimanje naglog kočenja (što ujedno u večini primjera znači prekratki razmak za autom ispred sebe) naglo zaokretanje, ubrzavanje.... je više usmjereno na ekonomičnost i "zelenost" vožnje nego na samu sigurnost. Na samu sigurnost najviše utječe prekomjerna brzina koja je još uvijek uzrok za najviše nesreća i ne samo u Hrvatskoj.
Ako sa ovim stimuliraš ljude da voze sporije i time sigurnije i uz to ih nagradiš, ja iskreno ne vidim gdje je problem ???
A komentari netko presporo vozi, ili ostavlja previše razmaka... su dječiji jer očito je da u tom primjeru ti imaš malo veče probleme u vožnji nego osoba ispred tebe.

Da prevedem
Da prevedem: "mislim da bi svi sadržaji koji postoje na internetu trebali za mene biti besplatni jer sam superioran i nadnaravan i mislim da bi oni koji kreiraju sadržaje to trebali raditi besplatno jer su idioti koji su rođeni zato da mi služe"

Aplikacija bi trebala biti prilagođena našoj vozačkoj kulturi, a to je obavezno trubljenje i blicanje svemu sporijem ispred sebe, nedržanje razmaka jer je to uludo bačen slobodni prostor, vozač ispred mora nazvati ako misli kočiti jer nema on mene što usporavati i ja mu moram odobriti usporavanje ako ima opravdani razlog, a na zebri se staje samo ako na prelazak čeka minimalno pet ljudi, uprotivnom se preventivno trubi kako ne bi palo kome na pamet ići prelaziti cestu na obilježenom prijelazu i time otimati zlata vrijedne sekunde života.
NE drzanje razmaka??
PA razmak drzis ti!!
a kolko ce bit blizu ili daleko onaj IZA mene tako me ladno zaboli...
koliki god držiš razmak uvijek se može dogoditi da ti netko smanji taj razmak sa ubacivanjem u tvoju traku i krene kočiti ili ovaj ispred tebe naglo zakoči pa imaš vrijeme reagiranja... netko tko ima klince na zadnjem sjedalu ili psa vjerojatno ga ne zaboli što kad pogleda u retrovizor vidi hladnjak nekog krkana koji smatra da cijela kolona vozila vozi presporo

Picajzla0707:
Pa da i ne. Zbilja sam doživio to s kamperima, idemo na mrežnicu na kupanje, vuče se kamion, dok ga preteknem to traje i traje već kolona nervoznih iza mene. Vidim da to ne vodi nikuda i držim se u koloni spavača na 100 kmh kad pored nas isti onaj kamion, kamperi i svi ostali koji se voze normalno. Jednostavno, sa ispod 100 konja ubrzanje na 110-120 je nikakvo i samo predstavljaš smetnju današnjim autima koji svi odreda imaju preko 100 ks. Ili možeš u 2 kilometra prazne ceste ubrzati na 130 -140 i pokušati sa slalom vožnjom, normalno nula bodova.
120-150 ks ti daje slobodu sigurnog i brzog obavljanja bilo kakve radnje u prometu, sve ostalo je mučenje. 200 ks već omogućava posve ležerno putovanje bilo kuda, čak i autoputevi imaju uzbrdice na kojima se slab auto muči. Ah, problemi bolje razvijenih dijelova svijeta...

Ma daj, imam dva auta, oba su ispod 100 konja i s oba se vozim normalno. Polo 1.6 tdi sa 90ks nema apsolutno nikakvih problema za pratit promet, nit s ubrzavanjem sa 100 na 110 na autocesti.
Stara corolla sa 70-ak konja je dosta sporija, pa opet u gradu i otvorenoj cesti nema problema, jest da je s polom puno ležernije preticanje, ali i to se obavlja rijetko ukoliko voziš najviše 10-20 km/h od ograničenja. Za one koji voze duplo od ograničenja 100 konja je malo, ali ti imaju drugi problem

Kako s Croatia osiguranjem surađujemo na brojnim Bugovim projektima, ekipa koja u toj kući vodi projekt prvog 100% digitalnog automobilskog osiguranja LAQO zamolila me, prije otprilike mjesec dana, da isprobam LaqoPrevent.
Da prevedem, "Od Croatia osiguranja već godinama dobivamo vreće novaca, da njihove reklame kamufliramo da izgledaju kao članci na Bugu. Da sam nepristran novinar, odbio bih ovo testiranje, ali zašto bih ja bio drugačiji od drugih."
Da prevedem
Da prevedem: "mislim da bi svi sadržaji koji postoje na internetu trebali za mene biti besplatni jer sam superioran i nadnaravan i mislim da bi oni koji kreiraju sadržaje to trebali raditi besplatno jer su idioti koji su rođeni zato da mi služe"
Ako je stvarno u pitanju sponzorirani clanak, bilo bi lijepo da to negdje i pise. Ako nije, nek ekipa pise, svatko ima pravo na svoje misljenje. Neki umjereni i pristojan odgovor ih uvijek spusti na mjesto.

Dojitza:
Ima tu svega, ali daleko smo mi od samovozećih auta (taxi s čovjekom je ipak preskup).
Mi imamo jednog stradalog u 50 i neštio miliona odveženih kilometara, zapadne zemlje i dva puta manje. Kako god okreneš, to je ogromna brojka. To znači da 99 ljudi vozi cijeli život i nikad ne pogriješi fatalno. Kad se uzme da u automobilskim nesrećama obično bude više stradalih (samo kod pješaka i motociklista su pojedinačne nesreće), ta kilometraža je i puno veća, 70-100 mil km.
Kada bi to bio jedan čovjek, ispada da u prosjeku napravi jednu fatalnu grešku u 4500 godina vožnje. Četiri tisuće petsto godina vožnje do prve greške! Mi sad pokušavamo tu brojku dignuti na 20.000 godina ili 50 tisuća godina. Na tako velikim brojevima se velike promjene ne događaju ni brzo ni lako.

"Ukoliko se doista veći broj ljudi odluči za korištenje LaqoPreventa i ukoliko makar na dio njih efekt ocjenjivanja bude jednak kao i na mene, razina sigurnosti na cestama mogla bi porasti makar za nijansu."
Prema forumskim standardima to je zanemarivo. Zanemarivo je sve što nije boljitak od barem 40%! Kakve nijanse, na kakvim si drogama...

90% nervoze, psovanja i živčanosti u prometu se može smanjiti tako da čovjek krene na vrijeme prema destinaciji na kojoj želi biti.

Da prevedem: "mislim da bi svi sadržaji koji postoje na internetu trebali za mene biti besplatni jer sam superioran i nadnaravan i mislim da bi oni koji kreiraju sadržaje to trebali raditi besplatno jer su idioti koji su rođeni zato da mi služe"
Osobno mi je članak napisan sasvim korektno i nema elemenata reklame, jedino se spominje ime osiguranja što je dio općenite informacije. Druga je stvar kako to netko iščitava, neki ljudi valjda kad se spomene CO imaju asocijaciju na strukture koje tamo vladaju što nema veze sa tematikom. Većina ljudi bi trebala shvatiti da sadržaji ne nastaju zato jer svi koji pišu za bug.hr rade to iz hobije, no ovo meni zaista (za razliku od nekih prijašnjih članaka) nije u domeni pristranog reklamiranja.
Da se vratim na temu - hvala CO i svim ostalim osiguranjima koji to nude, ali zaista ne želim njihove pohvale i kupone za stvari koje mi ne trebaju u zamjenu da me pretvore u vozača koji vozi "bez mozga". Ne znam koliko ljudi se želi uklopiti u ove šablone, ali mislim da su poprilično manjkave i većina pravila su prilagođena za vozače početnike. Primjer, prebrzo kretanje koje se ovdje penalizira je meni totalno kontra i presporo kretanje na semaforu utječe na dodatno stvaranje gužvi u gradovima. Prekoračenje brzine je definitivno kategorija u kojoj bih pao, uvijek vozim na granici toleriranog (to je znači +10 do 100km/h, bar za sada) i na kilometražu koju radim godišnje mi to uštedi vremena. Ok, ponekad vozim i više od toga (pogotovo na autocesti) na mjestima za koja mislm da su sigurna od policije. Sa takvom vožnjom koja bi u spomenutoj aplikaciji vjerojatno bila ocijenjena poražavajuće u dosadašnjih 750 - 800 tisuća prevoženih km (otprilike) nisam izazvao direktno ili indirektno nijednu prometnu nesreću ni je itko trpio radi toga posljedice. Jedan od uzroka nesreća koji se nigdje ne spominje su nesigurni vozači koji voze osjetno manje od dozvoljenog i oni bi prema kriterijima aplikacije valjda imali score 100 što nema nikakve veze sa kvalitetom vožnje. Da ne lamentiram dalje, prije bio bio spreman platiti više osiguranje (nadam se da to neće uskoro biti u HR) nego se uklopiti u standarde koje ovakav sustav nameće.

Ideja hvale vrijedna ali mislim da nema budučnost...
1.Nema popusta na plačanje osiguranja
2.Nema popusta na plačanje osiguranja
3.Nema popusta na plačanje osiguranja
4.Kostantno radi u pozadini sa uključenim GPS-om/Lokacijom koje cucla bateriju a baterija je "svetinja"!!!
U današnje vrijeme problem je gdje naći vrijeme za još jednu aplikaciju. Sve su one "korisne" ali vrijeme u danu ostaje isto, a ljudima je općenito već dosta bilo kakvih aplikacija, osim onih nužnih, a to su chat. Ostalo rijetko koristim i što manje to bolje jer bi inače cijelo vrijeme provodili za mobitelima.