
Kako postati pilot sportsko rekreativnog zrakoplov
Vezano uz: Kako postati pilot sportsko rekreativnog zrakoplov


Super članak. Lijepo je snove konkretizirati u brojke. Izgleda da je prvi korak u planiranju: bogato se oženiti.
Imati dozvolu u džepu mi nije san, nego letjeti. Kako kupiti avion? Gdje i kako kupiti auto, te kako ga imati već znam. S jahtama bi se isto nekako snašao. Ali avioni? Molim članak
Cijene u članku su mi nekako jako niske. Mislim da je teško do PPL za manje od 40kkn, a realno je očekivati 70-100kkn. Sat leta s instruktorom je 150-250€.
Kako kupiti zrakoplov? Novcem! Od proizvođača ili agencija koje posreduju u prodaji polovnih.

Super članak. Lijepo je snove konkretizirati u brojke. Izgleda da je prvi korak u planiranju: bogato se oženiti.
Imati dozvolu u džepu mi nije san, nego letjeti. Kako kupiti avion? Gdje i kako kupiti auto, te kako ga imati već znam. S jahtama bi se isto nekako snašao. Ali avioni? Molim članak
Cijene u članku su mi nekako jako niske. Mislim da je teško do PPL za manje od 40kkn, a realno je očekivati 70-100kkn. Sat leta s instruktorom je 150-250€.
Kako kupiti zrakoplov? Novcem! Od proizvođača ili agencija koje posreduju u prodaji polovnih.
Zašto lupat napamet, lijepo obaviš istraživanje i dođeš do ovih istih podataka kao novinar koji je napravio istraživanje....

Cijene u članku su mi nekako jako niske. Mislim da je teško do PPL za manje od 40kkn, a realno je očekivati 70-100kkn. Sat leta s instruktorom je 150-250€.
Kako kupiti zrakoplov? Novcem! Od proizvođača ili agencija koje posreduju u prodaji polovnih.
Zašto lupat napamet, lijepo obaviš istraživanje i dođeš do ovih istih podataka kao novinar koji je napravio istraživanje....
Zato što znam par ljudi koji imaju PPL i koštala ih je otprilike kao ova cifra koju spominjem kao realnu (neke čak i više!). Bojim se da te škole u oglašenoj cijeni nešto "zaborave", pa konačna cijena nije ona koju objavljuju. Kao i kad u reklami za autoškolu napišu samo XXXXkn, pa onda ispadne da posebno moraš doplatiti sve i svašta.

Lako naći neko "njuškalo" za avione, npr https://www.aircraft24.com, nudi se sve, od Pipera do Boeing 737.
Ali što kupiti? Npr, ako želim u jednom danu doručak u Osijeku, ručak na Lošinju i večeru u Dubrovniku, je l' to ide s propelercem ili moram imati jet? Naravno, pretpostavka je da sam se bogato oženio i lova nije problem.
Kako ide s održavanjem? Ne mogu ni ferari popravljati u svakom gradu, golfa mogu. Niti jahtu od 27 metara u svakoj luci, za jednu od 13 metara ima dizalica svako malo duž obale. Kako stoji s mehaničarima aviona, koji modeli su prikladni za servisiranje u hrvatskim uvijetima?

Imas ove migove jeftino, a i svak ih zna popravit.

Lako naći neko "njuškalo" za avione, npr https://www.aircraft24.com, nudi se sve, od Pipera do Boeing 737.
Ali što kupiti? Npr, ako želim u jednom danu doručak u Osijeku, ručak na Lošinju i večeru u Dubrovniku, je l' to ide s propelercem ili moram imati jet? Naravno, pretpostavka je da sam se bogato oženio i lova nije problem.
Kako ide s održavanjem? Ne mogu ni ferari popravljati u svakom gradu, golfa mogu. Niti jahtu od 27 metara u svakoj luci, za jednu od 13 metara ima dizalica svako malo duž obale. Kako stoji s mehaničarima aviona, koji modeli su prikladni za servisiranje u hrvatskim uvijetima?
Sve to ti u avio-klubu jako lako pojasne. Isto je sve za tebe, kao što je i za njih. Zovni i pitaj gdje kupuju svoje avione, gdje ih servisiraju i gdje ih skladište.

20.000 € u BiH helikopterska licenca. Raspitivao se prije 10 godina. Mislim da je to u BiH skuplje nego voziti ove što praše žito iz Need for Speed III: Hot Pursuit iz prve staze.

20.000 € u BiH helikopterska licenca. Raspitivao se prije 10 godina. Mislim da je to u BiH skuplje nego voziti ove što praše žito iz Need for Speed III: Hot Pursuit iz prve staze.
Najvjerojatnije je u članku krivo napisano, nije 20.000 kuna, nego eura. Zadnje što sam gledao cijene prošle godine je bilo negdje oko 10.000 eura. Gledao sam jer me ozbiljno zanimalo to upisat i za 20.000 kuna odmah danas idem upisat tečaj, ali 20.000 eura nemam i ne mislim dizat kredit.
"U našem klubu možete obaviti teorijsku i praktičnu obuku te steći dozvolu športskog pilota (PPL/A). Cijena se kreće između 6.000 i 10.000 eura i zavisi od nekoliko čimbenika: avion na kojem se leti (dvosjed ili nešto veći četverosjed, cijena goriva koja varira, instruktora i sl). Treba dodati još i trošak liječničkog pregleda oko 800 kuna, teorijskog i praktičnog dijela ispita ispred nadležnog tijela (HACZ) oko 3000 kuna."
Znači ispod 7000 Eura nema, što je i logično, jer sat leta avionom košta, nije to auto.
Aeroklub Zagreb

20.000 € u BiH helikopterska licenca. Raspitivao se prije 10 godina. Mislim da je to u BiH skuplje nego voziti ove što praše žito iz Need for Speed III: Hot Pursuit iz prve staze.
Najvjerojatnije je u članku krivo napisano, nije 20.000 kuna, nego eura. Zadnje što sam gledao cijene prošle godine je bilo negdje oko 10.000 eura. Gledao sam jer me ozbiljno zanimalo to upisat i za 20.000 kuna odmah danas idem upisat tečaj, ali 20.000 eura nemam i ne mislim dizat kredit.
"U našem klubu možete obaviti teorijsku i praktičnu obuku te steći dozvolu športskog pilota (PPL/A). Cijena se kreće između 6.000 i 10.000 eura i zavisi od nekoliko čimbenika: avion na kojem se leti (dvosjed ili nešto veći četverosjed, cijena goriva koja varira, instruktora i sl). Treba dodati još i trošak liječničkog pregleda oko 800 kuna, teorijskog i praktičnog dijela ispita ispred nadležnog tijela (HACZ) oko 3000 kuna."
Znači ispod 7000 Eura nema, što je i logično, jer sat leta avionom košta, nije to auto.
Aeroklub Zagreb
Htio sam reći da je u BiH tako bilo kada su one snježne lavine bile u pitanju.. Ali za Helikopter je 20.000 € tad bilo i to nisu mali helikopteri, nego oni veliki Medicinski + Vojni.. Toliko sam pitao lično pilota.
Za ove jednopropelerce koji praše žito prije, barem u USA, nije trebala dozvola kao ni za Traktor... Sad ti za sve živo treba dozvbola.. uskoro će trebati polagati i za Elektirčni Romobil.
I da sve košta... da je meni Avion, a licenca mi neće trebati.. doduše dobit ću uslovno ako me uhvate i to je to. Ovdje ima dosta Aerodroma u Tuzli, jedan je Internacionalni sa jako dobrom pistom, sa još 2 pomoćne piste plus Sportsko Rekreativni Aerdorom "Ciljuge".

20.000 € u BiH helikopterska licenca. Raspitivao se prije 10 godina. Mislim da je to u BiH skuplje nego voziti ove što praše žito iz Need for Speed III: Hot Pursuit iz prve staze.
Helikopteri su bitno skuplji od sportskih zrakoplova u svakom pogledu.
U RH je jedno vrijeme samo MUP imao školovanje, nisam siguran da ima itko drugi još osim HV-a.
Najvjerojatnije je u članku krivo napisano, nije 20.000 kuna, nego eura. Zadnje što sam gledao cijene prošle godine je bilo negdje oko 10.000 eura. Gledao sam jer me ozbiljno zanimalo to upisat i za 20.000 kuna odmah danas idem upisat tečaj, ali 20.000 eura nemam i ne mislim dizat kredit.
...
Znači ispod 7000 Eura nema, što je i logično, jer sat leta avionom košta, nije to auto.
Aeroklub Zagreb
Zadnji put kad sam gledao (prije nešto godina) je bilo oko 6.500 eura, sad mora biti više. Ovih 7k me ne čudi.

Oduvijek imam želju da mogu sletiti helićem na krov kuće 😁
Nadam se da ću položit jednom za heliće

Odigraj GTA, bit će ti jeftinije

I meni se ovo čini malo. PPL dozvola u ovoj školi košta 50k kn, a sumnjam da je baš tolika razlika između dvije škole. Di je kvaka?

I meni se ovo čini malo. PPL dozvola u ovoj školi košta 50k kn, a sumnjam da je baš tolika razlika između dvije škole. Di je kvaka?
Pa kvaka je da netko nije dodao PDV na cijenu, ili nije preračunao eure u kune ili je jednostavno krivo napisao, bez da je dobro provjerio. Nećeš naći školu za pilota od 20.000 kuna, a ako je nađeš, molim te javi, da mogu upisat tako jeftinu školu.

I meni se ovo čini malo. PPL dozvola u ovoj školi košta 50k kn, a sumnjam da je baš tolika razlika između dvije škole. Di je kvaka?
Možda je bez troškova aviona.

Lako naći neko "njuškalo" za avione, npr https://www.aircraft24.com, nudi se sve, od Pipera do Boeing 737.
Ali što kupiti? Npr, ako želim u jednom danu doručak u Osijeku, ručak na Lošinju i večeru u Dubrovniku, je l' to ide s propelercem ili moram imati jet? Naravno, pretpostavka je da sam se bogato oženio i lova nije problem.
Kako ide s održavanjem? Ne mogu ni ferari popravljati u svakom gradu, golfa mogu. Niti jahtu od 27 metara u svakoj luci, za jednu od 13 metara ima dizalica svako malo duž obale. Kako stoji s mehaničarima aviona, koji modeli su prikladni za servisiranje u hrvatskim uvijetima?
Properelac ti je dovoljan, nitko nema privatno jetove osim bogatasa, a cak i oni unajmljuju po potrebi. Gledas dvosjed ili cetverosjed, dvosjedi su osjetno jeftiniji, ali po meni i zabavniji. Jeftini avioni imaju slabe motore pa ne mozes bas na velik vjetar tako da ti se moze desiti da ti se rucak na Losinju produzi na dan, dva dok ne stane vjetar, ali to je uobicajeno. Nista cudno. Osim toga, gledas prognozu, 2-3 dana unaprijed znas sto te ceka.
Ako imas za aerodrom u Dubrovniku, onda mozes uzeti i jaci cetverosjed. Cijene su ti otprilike ovako za sat vremena najma (gleda se samo otkad se upali motor do trenutka kad se ugasi motor, ali ako uzmes avion na vise dana onda se ocekuje da se i vozis, a ne da je parkiran):
Diamond DA20 Katana (meni najdrazi) - oko 100 eura/h
Diamond DA40 Diamond Star (osjetno jaci avion) - oko 130 eura/h, mozda cak i 150
Cessna 172 (cetverosjed, stari ali pouzdani) - oko 130 eur/h
Na sve to dobijes popust od 10-20% ako uzmes paket (20 ili 40 sati recimo).
PPL je oko 10.000 eura i kako kaze u tekstu, gotov je za 6 mjeseci ako si redovan.

Nikad neću imati dovoljno novca za to. Ostaje mi voziti Yak-52 i Mi-8 na DCS simulaciji. Nikad neću pilotirati realnije. Kažu samo 10 novih pilota na godinu. Da je prosječna plaća 4000 eura neto siguran sam da bi imali mnogo više kandidata.

Hvala ali gledam air crash investigation pa ideja da budem pilot icega sto je u zraku mi nije primamljiva ni najmanje...

A cuj, imaš paragliding - tu je definitivno gušt veći i novo krilo možeš nabavit već od 10k kuna. Sjedalicu za 2k. Polovna oprema za 6k kuna.
E sad - koliko je opasno? Smrtnost nije velika, zapravo veća je vjerojatnost da ćeš poginut vozeći se u autu, ali vjerojatnost da ćeš se polomit je velika. Opasni su kolapsi na malim visinama. Na velikim se krilo ponovno otvori pa nastaviš letit, a na malim moli boga da je šuma ispod tebe.
Ako hoćeš nešto sigurnije, ali malo skuplje, onda idi na paramotoring. Puno manje čekanja na povoljne uvjete, puno više buke.

Koliko sam gledao popularne i još živuće paraglidere treba biti oprezan jako i također paziti na idealne uvjete. Mislim da je momak rekao je to u SADu od 3.500 dolara pa na više. Samo za prvu opremu. Naravno da su tu kvarovi, održavanja i slično. Samo da napomenem u RH ljudi kupuju automobil za 3000 eura. :-D Kada radiš za 6000 kuna, a Zagrebački najmodavac ti uzme 3000 onda znaš da ti je skupi hobi pipe dream.
Super članak. Lijepo je snove konkretizirati u brojke. Izgleda da je prvi korak u planiranju: bogato se oženiti.
Imati dozvolu u džepu mi nije san, nego letjeti. Kako kupiti avion? Gdje i kako kupiti auto, te kako ga imati već znam. S jahtama bi se isto nekako snašao. Ali avioni? Molim članak.