
Drugi najveći zrakoplov na svijetu nepovratno ošte
Vezano uz: Drugi najveći zrakoplov na svijetu nepovratno ošte


hmmm...
znam da za manje avione se uvijek preporučuje da se ne vraćaju, tj. da probaju sletjeti nekamo u generalnom smjeru kamo idu pri polijetanju, jer ukoliko radiš skretanje od 360° vrlo lako dođe do sloma uzgona uslijed daljnjih problema...
kad skrećeš, efektivna površina krila i generiranog uzgona je manja pa si osjetljiviji na svako dodatno pogoršanje...
ali uz sve što je navedeno - teret, pun goriva - uspješno slijetanje ove grdosije zaslužuje: svaka ćas....
Mislis 180?
***edit***
U pravu si 360, napravio je puni krug.

ma odnosi se na sve kuteve, jer avion skreće naginjanjem na sukladno krilo (i dizanjem suprotnog)...
i stoga manji uzgon (gledan na okomicu prema Zemlji) i osjetljivost na bilo što (usis ptice, zastoj dotoka goriva... )

ameri snimaju top gun a rusi prakticiraju верхняя пушкa.

ali nisu svi aerodromi opremljeni za tako velike avione, nit imaju tako velike piste.

Jer je uglavnom jos okrenut u vjetar... Polijetanje i sljetanje ako je moguce ide uvijek u vjetar jer je jaci uzgon,brze ga dobije i na manjoj brzini... al ugl ovisi i o finesi same letjelice, taj se podatak mora znat jer se odmah zna kolko se otprilike moze prec... Kolko metara letjelica prede dok izgubi metar visine.... Po tom odmah vidis opcije... Iako na malim brzinama to sve jako brzo ide i svaka im cast kolku grdosiju su spustili s 300 metara jer joj je finesa uzas sigurno....

Jadni mi, život je izgubio smisao 🤡

Nemoguće je da su struju dobivali iz jednog motora. Ako ništa, gdje je APU? Avioni su poznati po redudanciji.

A di će takva mrcina letjet. Ja imam samo 2 metra i 135 kila pa mi ne pada na pamet letat ko budala po zraku. Dajte pogledajte tu trbušinu. Pa to se ne može ni odlijepit sa zemlje. I onda još letjet? Pa za šta se drži u zraku? Ma ruska propaganda i fotošop...

Šteta, nije da ih ima gro...
Iako sada postoji Airbus Beluga XL, ali opet puno manje moze ponijeti.

dijelovi turbine su "proletjeli" kroz trup i presjekli mu kralježnicu. Nevjerojatan peh i još nevjerojatnije slijetanje.
Potrošili su cijelu pistu jer nisu mogli aktivirati kočnice, reverzni potisak, niti su imali kontrolu nad flapsovima... Veličanstveni pothvat.

Okomita komponenta je manja jer je ni ne treba, ima dio vodoravne jer - skreće. Ukupan uzgon težina plus kutno ubrzanje. Ovo zadnje je problem jer Ako nemaš motor (ili brzinu za trgovanje), skretanjem će drastično gubiti na brzini.

Gledam fotke i mislim što bi bilo da je eksplodirao ovaj krajnji lijevi motor, pošto je postavljen malo unatrag taman bi krhotine turbine raznijele i onaj desno od njega. Pitanje je bi li uspjeli ovako sigurno sletjeti da su oštećana oba na jednom krilu.

Šteta aviona a posadi svaka čast (ćas, po novobugovskom pravopisu) za uspješno slijetanje u krajnje nepovoljnim uvjetima. Zanima me i bili to uspjelo sa najvećim, sa Mryom teškom preko 150 tona. Jedan forumaš reče kako on sa 2 metra visine i 135 kg težine ne može letjeti, a kamo li grdosija teža od 150 tona.😜.

Pukla sajla od ručne kočnice?

dijelovi turbine su "proletjeli" kroz trup i presjekli mu kralježnicu. Nevjerojatan peh i još nevjerojatnije slijetanje.
Potrošili su cijelu pistu jer nisu mogli aktivirati kočnice, reverzni potisak, niti su imali kontrolu nad flapsovima... Veličanstveni pothvat.
Ovo se trenutno cini kao najvjerojatnije objasnjenje, sto je malo zastrasujuce s obzirom koliko se puta ista stvar dogodila sa DC10


hmmm...
znam da za manje avione se uvijek preporučuje da se ne vraćaju, tj. da probaju sletjeti nekamo u generalnom smjeru kamo idu pri polijetanju, jer ukoliko radiš skretanje od 360° vrlo lako dođe do sloma uzgona uslijed daljnjih problema...
kad skrećeš, efektivna površina krila i generiranog uzgona je manja pa si osjetljiviji na svako dodatno pogoršanje...
ali uz sve što je navedeno - teret, pun goriva - uspješno slijetanje ove grdosije zaslužuje: svaka ćas....
di če sa jednim motorm koji je raspao, drugi davao 70% snage, djelovi motora presjekli su hidraulične vodove, strujne vodove, nisu imali podatka o brzini, nisu mogli komunicirati sa nikim, avijon je bio krcat tereta i goriva. Da bi se podigli - trebali bi izbaciti teret. Kako nisu mogli izvuči zakrilca (ostala su na take-off poziciji, a točkove nisu ni stigli uvuči - na sreču) i nisu znali točnu brzinu, niti su mogli kočiti, ovo sletanje bi trebalo uči u anale i učiti sve pilote što znači iskustvo i tehnika pilotiranja. Što se mene tiče, a u avijiciji sam 40 godina, nisu mogli izvesti bolje. Da su samo imali malkice sreče, možda bi se čak zaustavili na stazi. Ali summa summarum, 99.9% su napravili pravi posao.

S jedne strane je polijetanje najgori trenutak za izgubiti motor, a s druge im je dobro došlo da su ostali u poletnoj konfiguraciji kad su izgubili upravljanje.

Što se mene tiče, a u avijiciji sam 40 godina, nisu mogli izvesti bolje. Da su samo imali malkice sreče, možda bi se čak zaustavili na stazi. Ali summa summarum, 99.9% su napravili pravi posao.
Laik sam koji se ne kuzi bas previse u avijaciju (igrao sam IL2- Sturmovik, jel to neka referenca? ) ali citajuci clanke o ovoj nezgodi/nesreci, svi pisu samo hvalospjeve pilotima.
Stvarno junacki posao su odradili!

Par BREMova su odšlepali ovu grdosiju sa aerodroma:
https://twitter.com/200_zoka/status/1332416498200162307?s=19

Laik sam koji se ne kuzi bas previse u avijaciju (igrao sam IL2- Sturmovik, jel to neka referenca? ) ali citajuci clanke o ovoj nezgodi/nesreci, svi pisu samo hvalospjeve pilotima.
Stvarno junacki posao su odradili!
-ja sam vozio raptor f-22.. i znam dalibora (kao člana eskadrile vojske koja nema eskadrilu.. ili kako je već bilo) :)

Laik sam koji se ne kuzi bas previse u avijaciju (igrao sam IL2- Sturmovik, jel to neka referenca? ) ali citajuci clanke o ovoj nezgodi/nesreci, svi pisu samo hvalospjeve pilotima.
Stvarno junacki posao su odradili!
-ja sam vozio raptor f-22.. i znam dalibora (kao člana eskadrile vojske koja nema eskadrilu.. ili kako je već bilo) :)
jel se računa ford raptor? može skakat

-ne isključivo zrakomlatni zrakoplovci u brobenoj formaciji ili djelovanju (po zračno-kopnenim neprijateljskim snagama ili označenim ciljevima..), nema tu labavo, to je po pe-esu (uz drhtanje dok se predaje raport nadređenom..) :)

-ne isključivo zrakomlatni zrakoplovci u brobenoj formaciji ili djelovanju (po zračno-kopnenim neprijateljskim snagama ili označenim ciljevima..), nema tu labavo, to je po pe-esu (uz drhtanje dok se predaje raport nadređenom..) :)
ok, nisi naveo da li se računa i djelovanje po civilima ili se baš moramo držati ženevske? ako nije navedeno, onda se valjda broji...
hmmm...
znam da za manje avione se uvijek preporučuje da se ne vraćaju, tj. da probaju sletjeti nekamo u generalnom smjeru kamo idu pri polijetanju, jer ukoliko radiš skretanje od 360° vrlo lako dođe do sloma uzgona uslijed daljnjih problema...
kad skrećeš, efektivna površina krila i generiranog uzgona je manja pa si osjetljiviji na svako dodatno pogoršanje...
ali uz sve što je navedeno - teret, pun goriva - uspješno slijetanje ove grdosije zaslužuje: svaka ćas....