
Električni motocikl hlađen suhim ledom oborio 11 b
Vezano uz: Električni motocikl hlađen suhim ledom oborio 11 b


Električni motocikl sa CO² hlađenjem.
Mislim da će ga Crkva Presvetlog Zatoplenja zabraniti kad ovo pročita.

Električni motocikl sa CO² hlađenjem.
Mislim da će ga Crkva Presvetlog Zatoplenja zabraniti kad ovo pročita.
- neće.. jer ima eco naljepnicu i financira se zelenim fondovima, dakle prihvatljivo, recikliraju, brinu o okolišu, idu na misu i daju milodar.. pa je sve blagoslovljeno svetom vodicom i/ili bocom šampanjca ovisi koje protagoniste gledaš.

CO2 emisija motocikla jednaka je nuli. Jer onaj CO2 koji je potrošio, bio je izvađen iz zraka. Troši se samo energija potrebna za hlađenje motora.

'Izvađen' je po Duhu Svetome iz zraka. Kao i el.struja koja puni bateriju, kao i baterija, kao ....

Posebice svaka ćas vozaču; treba mnogo iskustva sjesti na motor, zavrtiti hvataljku i zapičiti mnogo kilometara potpuno ravnom cestom.

E, baš onako kako sam rekao, ne po Duhu Svetome nego po zakonu o očuvanju mase i energije. Tvornice proizvode višak CO2 s kojim ne znaju što će, pa ga ispuštaju u zraku. Umjesto toga, taj se CO2 može pretvoriti u suhi led, a suhim ledom potom hladiti motor. Na isto bi se došlo, što se energije tiče, da se motor hladi vodenim ledom. Istina, najbolje bi bilo da se hladi zrakom, no ne znam kako bi se to izvelo. Morale bi se kroz motor propuhivati enormne količine zrake, a to također iziskuje utrošak energije, bilo da se zrak propuhuje pasivno ili aktivno (ventilatorom, turbinom). Može se, da budem sasvim objektivan, raspravljati o tome koji je oblik hlađenja sa stajališta utroška energije najbolji - suhim ledom, običnim ledom ili zrakom - no za to bi trebalo podastrijeti kompletnu tehničku dokumentaciju za isti motocikl sa sva tri tipa hlađenja, što nikome ne pada na pamet. No kako bilo da bilo, razlike bi bile minimalne.

CO² može biti nusprodukt nekih industrijskih procesa, ali tvz. suhi led sigurno nije nusprodukt i nije CO² neutralan.

A kako se dobiva suhi led? Tako da se CO2 stlači, a potom adijabatski ekspandira. Pretvaranje rada u toplinu. Zapravo se ulaže energija ne samo za pogon nego i za hlađenje motora. No ta bi se energija, kako sam već rekao, morala utrošiti da se baterija hladi na druge načine. Sve su ove rasprave bez veze. Ovaj motocikl nije napravljen zato da bude komercijalni proizvod nego da se postigne rekord, da se vide granice tehnologije. Prema tome je sasvim svejedno koliko košta i koliki ugljični otisak ima. Cijelu sam priču htio komentirati sa stajališta fizike, a ne tehnike, a još manje ekonomije. Jer ako bismo htjeli ići do kraja trebali bi izračunati koliki ugljični otisak ostavlja izrada ovakvog vozila, njegov prijevoz do trkališta itd., a za to ni ja ni vi nemamo dovoljno podataka.

Ništa osobno, ali me nervira debilni izraz CO² neutralan i koji nema veze sa stvarnim životom.

Sasvim se slažem s Vama. Kada se pravi saldo nečega, novca ili CO2, treba zborjiti sve prihode i rashode. Inače se dobije što se hoće.
da je hlađen mokrim ledom bilo bi i više oborenih rekorda...svaka ćas!