
Za prebrze vozače: obavijesti o prometnim prekršaj
Vezano uz: Za prebrze vozače: obavijesti o prometnim prekršaj


Mene zanima jel se u zg-u kazne za parkiranje dobivaju još uvijek ispod brisača ili direkt na adresu ide?

Pero Perić
Izmjerena brzina 85 kmh
Utvrđena brzina 75 kmh.
Šta je ovo?Zbuni protivnika?

Što ako nemaš kompjuter?

Pero Perić
Izmjerena brzina 85 kmh
Utvrđena brzina 75 kmh.
Šta je ovo?Zbuni protivnika?
To će biti onih 10km/h (10% iznad 100 km/h) mjerne nesigurnosti ili kako se već zove.

Pero Perić
Izmjerena brzina 85 kmh
Utvrđena brzina 75 kmh.
Šta je ovo?Zbuni protivnika?
- do stotke ti skidaju -10, iznad stotke (na autoputu) -10%.. nešto više, tj izmjereno možeš osporavati kao atest-grešku itd i picajzlasto bi na sudu bio problem točno utvrditi činjenice tj imati dokaz da je dokaz točan.. pa ta recimo poklon granica koja funkcionira kao nepisano pravilo (a možda i pisano..).
-važan kriterj je koliko iznad ograničenja uz taj popust.. pa ako je 30-grdo..
-kako god se postavi svaki sustav ima prednosti-mane, ja bi strože tamo gdje su ograničenja s razlogom niža, npr pješačka zona 10-20, pređi za 10 i rezanje ruke-noge.. :) no ima i besmislenih mjesta, ponekad načičkano znak do znaka s razlikom od recimo 20 što je blesavo.. tj zakon i kazne moraju imati smisla, mjere, dok često služe samo punjenju kasice, tj zg je uložio 1mil kn zaradio 8.. i to se gradu sviđa, dok automatika radi svoje neovisno jesi li ugrožavao ostale ili nisi npr škola po noći ne radi i tad je besmisleno 40 ograničenje tj ne ugoržavaš nikog na pustoj cesti ali plaćaš jednako kao onaj koji pokupi pješake kao čunjeve.. nema idealnog, ali poželjno je s nekim smislom-mjerom, lakše se ljude natjera kad postoji smisao + kad svi plaćaju kazne a ne odokativno ovisno o kumstvu i sl.

Jedan simptom koji vidim od ovog: Znat cemo tocno na koliko su kamere nastelane. Npr., ona na tunelu na Savskoj u Zagrebu sumnjam da je ispod 85, a ogranicenje je 70.
Na autoputu je zakonski 156km/h ograničenje (za do 10km/h iznad izvan naseljenog mjesta nema propisane kazne + -10% na izmjerenu brzinu), a ne zaustavlja se ispod cca. 160km/h, dakle oko 170 na brzinomjeru, ovisno od auta do auta.

Zakonski je ograničenje 130, a do 140 km/h si u prekršaju bez kazne. Ovih -10% na izmjerenu brzinu pokriva:
- male varijacije u brzini vožnje jer čovjek ipak nije savršeni tempomat
- mogućnost odstupanja tvog brzinomjera
- par posto pogreške mjernog uređaja
Tako da ako voziš maksimalnom brzinom i sva tri parametra se poklope, tipa, prešao si nakratko preko ograničenja, baš u trenutku mjerenja, kilometar sat ti pokazuje 2-3% manje, a radar je pokazao 2% više, da ipak ne dobiješ kaznu. Glupo se pouzdati u to da možeš voziti brže zbog toga, osim ako ti brzinomjer ionako pokazuje malo više, pa će to pokriti ostale stavke (ali tad ionako voziš sporije nego piše).
Ispod 160 te vjerojatno neće presretač zaustaviti, ali njegova svrha bi ionako trebal biti zaustavljati one koji neposredno ugrožavaju promet u tolikoj mjeri da će zaustavljanje značajno umanjiti rizik (bez obzira da li voze brzo ili općenito divljaju), dok ćeš u slučaju postavljene kamere uredno kaznu dobiti.

Zakonski je ograničenje 130, a do 140 km/h si u prekršaju bez kazne. Ovih -10% na izmjerenu brzinu pokriva:
- male varijacije u brzini vožnje jer čovjek ipak nije savršeni tempomat
- mogućnost odstupanja tvog brzinomjera
- par posto pogreške mjernog uređaja
Tako da ako voziš maksimalnom brzinom i sva tri parametra se poklope, tipa, prešao si nakratko preko ograničenja, baš u trenutku mjerenja, kilometar sat ti pokazuje 2-3% manje, a radar je pokazao 2% više, da ipak ne dobiješ kaznu. Glupo se pouzdati u to da možeš voziti brže zbog toga, osim ako ti brzinomjer ionako pokazuje malo više, pa će to pokriti ostale stavke (ali tad ionako voziš sporije nego piše).
Ispod 160 te vjerojatno neće presretač zaustaviti, ali njegova svrha bi ionako trebal biti zaustavljati one koji neposredno ugrožavaju promet u tolikoj mjeri da će zaustavljanje značajno umanjiti rizik (bez obzira da li voze brzo ili općenito divljaju), dok ćeš u slučaju postavljene kamere uredno kaznu dobiti.
Slažem se, ali nema kamera na hrvatskim autocestama osim one na zagrebačkoj obilaznici.

Nema fiksnih, ali često stane policija na nadvožnjak iznad autoceste i snima.

Nema fiksnih, ali često stane policija na nadvožnjak iznad autoceste i snima.
Još nikad te koji samo slikavaju nisam vidio (recimo A1 od ZG do ST i natrag sam vidio 3 puta presretače ali ne te "mobilne jedinice") ali opet, ne vozim previše po autoputu, a i obično refleksivno malo usporim kad vidim svjetla i petlju, gdje obično i ima nadvožnjaka s kojih mogu snimat.

Na dionici Split - Šibenik ih viđam par puta godišnje, ali ni ja ne vozim pretjerano, u prosjeku 2 puta mjesečno prođem u svakom smjeru. Jednom su čak imali neku raciju - ograničenje je bilo 60, radar, pa kompletni promet preusmjeren na odmorište.

Na dionici Split - Šibenik ih viđam par puta godišnje, ali ni ja ne vozim pretjerano, u prosjeku 2 puta mjesečno prođem u svakom smjeru. Jednom su čak imali neku raciju - ograničenje je bilo 60, radar, pa kompletni promet preusmjeren na odmorište.
Moj stari je zapel u identičnoj situaciji, e pa ti vozi kombi, pa otvori pa raskopaj...
Ja kad idem dole ako znam da sam imalo ilegalan pokušavam izbjeć ikakva stajanja na odmorištima i slično, samo cola, cigare, razgovor, i suvozač koji zna prepoznat Audija.

Autocesta Zg-Ri, znaju stajat u sezoni na nizbrdici prema Rijeki, kakvih 20km prije izlaza za Rijeku na nadvožnjaku. Išao sam jedno ljeto svaki dan KA-RI, užas.

Tad nije bilo izbjegavanja, prvu u jednu traku, pa ta traka na odmorište, pa samo snimljene i sumnjive izdvajaju...
A sto sa onima koji nemaju e-gradjani pristup (starije osobe prije svega), tj. nije objasnjenjo hoce li na adresu doci i uplatnica ili bas moras ici na e-gradani da bi mogao platiti kaznu?!