
Kome treba mogućnost snimanja 8K videa, ako imamo
Vezano uz: Kome treba mogućnost snimanja 8K videa, ako imamo


Baš me zanima šta če smislit sada nakon 8K.
Več dugo guraju televizore sa 4K rezolucijom,sad če počet guranje 8K tv-a i sličnih uređaja.
Šta je sljedeče?marketing mora nešto smislit..

U članku nije spomenut sve popularniji VR koji bi također imao velike koristi od 8K !!!

Kad se pojavi i 16k rezolucija i dalje ćemo imati gedorom br. 13 snimljene duhove, teleportacije, levitacije, leteće tanjure...

to je stara fora iz dtp-a: s tiff-om (sken) od 300-350 dpi moš radit kaj hoćeš

to je stara fora iz dtp-a: s tiff-om (sken) od 300-350 dpi moš radit kaj hoćeš
Sto tocno radis? Ja sa 600dpi ne mogu nista??

Gdje je Ludizao, pa da objasni čovjeku ?

to je stara fora iz dtp-a: s tiff-om (sken) od 300-350 dpi moš radit kaj hoćeš
to je stara fora iz dtp-a: s tiff-om (sken) od 300-350 dpi moš radit kaj hoćeš
Sto tocno radis? Ja sa 600dpi ne mogu nista??
Puno togaj do medija (papira) i šta radiš (DTP, ili arhitektura). Imaš primjera gdje ljudi sa 72DPI na dobrom mediju čuda naprave. Valjda se rašire kapljice ili šta več (dugo nisam u tom poslu) a sa sdruge strane imaš i 5400x1200 DPI (mislim u glavi Epsona) pa ako nemaš određeni photo mediji i ako imaš člstu RAW sliku, ona glava pola dana liže jednu A3 stranicu.

Rekao bih da je to iduca stvar koja ce se ici popularizirati. Barem sudeci prema japanskom NHKu koji je zasluzan za popularizaciju jako velikog broja stvari u broadcast industriji koje danas uzimamo zdravo za gotovo.
https://www.nhk.or.jp/strl/sp/vision/r1/r1-2-e.htm

Trgovcima.
Kad bedaki imaju peneze, kramari tržiju.

Super si napisao Mario! Evo samo još misao od mene, u VFX-u cjenimo svaki pixel više, naročito kod chroma keya. Noise se rješi, al s rezolucijom je je kak je došlo. Treba samo infrastruktura koja to podnosi, al ozbiljna produkcija ne bi trebala imati problema s time. Postoje intermediete codeci koji spase stvar i kad je hardver slabiji.

Super si napisao Mario! Evo samo još misao od mene, u VFX-u cjenimo svaki pixel više, naročito kod chroma keya. Noise se rješi, al s rezolucijom je je kak je došlo. Treba samo infrastruktura koja to podnosi, al ozbiljna produkcija ne bi trebala imati problema s time. Postoje intermediete codeci koji spase stvar i kad je hardver slabiji.
Kada si mi već dao TD, objasni gdje ti koristiš u poslu 8K?

Kad god nas se unaprijed pita uvjek tražimo maksimalnu rezu koju kamera daje. Alexa ili RED, daj što da. Red obično dobivamo 5K, alexa 3.8, al objeručke prihvačam i 8K kad ljudi krenu replaceat opremu koju trenutno imaju. Kod nas je to obično sporije jer ljudi moraju isplatiti investiciju za rentanje opreme, a tržište nam nije naročito veliko. Mastering nam je max u 4K, ali prošo sam i razdoblje kad se snimalo u 1080p a delivery radio u PALu i razmišljanje nam je bilo isto.

Kad god nas se unaprijed pita uvjek tražimo maksimalnu rezu koju kamera daje. Alexa ili RED, daj što da. Red obično dobivamo 5K, alexa 3.8, al objeručke prihvačam i 8K kad ljudi krenu replaceat opremu koju trenutno imaju. Kod nas je to obično sporije jer ljudi moraju isplatiti investiciju za rentanje opreme, a tržište nam nije naročito veliko. Mastering nam je max u 4K, ali prošo sam i razdoblje kad se snimalo u 1080p a delivery radio u PALu i razmišljanje nam je bilo isto.
Na kojem to tržištu? Koji posao?

Pa al nije logično da snimaš/slikaš uvijek u najboljoj mogučoj kvaliteti. Uvijek kasnije možeš u postprodukciji smanjit rezoluciju iz 8k na 4k, obratno ne ide. Možda je nekad šteta prostora ali sa HEVC kodekom danas se mogu čuda napravit da ispadne 4K fajl isto velik ako ne i manji od 1080p kodiran x264, uz to diskovi rastu tako da prostor nemože biti takav problem.
Možda 8K tevejeva sada nema ali za 4-5 godina i to će bit novo normalno pa će ti bit žao što nisi snimao u 8K a mogao si.
Što se tiče 16K to će bit jako nategnutno i to najviše zato što se razlika između 4K i 8K na 55" tv skoro ne vidi jer su piksli več sada toliko mali, da ići manje od toga nema puno smisla na toj ili manjoj dijagonali. Kako je i u linku objašenjeno velika večina ljudi nema šanse da skonta razliku između 4K i 8K.
https://www.techhive.com/article/3529913/8k-vs-4k-tvs-most-consumers-cannot-tell-the-difference.html
Ne zaboravimo da je i HR tek od ove godine dostupan HD signal... do 8K možda dođu za kakvih 20ak godina (ako)

Kad god nas se unaprijed pita uvjek tražimo maksimalnu rezu koju kamera daje. Alexa ili RED, daj što da. Red obično dobivamo 5K, alexa 3.8, al objeručke prihvačam i 8K kad ljudi krenu replaceat opremu koju trenutno imaju. Kod nas je to obično sporije jer ljudi moraju isplatiti investiciju za rentanje opreme, a tržište nam nije naročito veliko. Mastering nam je max u 4K, ali prošo sam i razdoblje kad se snimalo u 1080p a delivery radio u PALu i razmišljanje nam je bilo isto.
Na kojem to tržištu? Koji posao?
Malim postotkom hrvatskim, većinom države EU. Vizualni efekti za serije i fimove, nešto i za reklame, ali sve manje.

Pa al nije logično da snimaš/slikaš uvijek u najboljoj mogučoj kvaliteti. Uvijek kasnije možeš u postprodukciji smanjit rezoluciju iz 8k na 4k, obratno ne ide.
Isplati li se ulagati u skupu opremu da bi kasnije smanjivao kvalitetu rezultata? Zato pitam za tržište. Možda je netko fasciniran rezolucijom, a sadržaj je loš.

Pa al nije logično da snimaš/slikaš uvijek u najboljoj mogučoj kvaliteti. Uvijek kasnije možeš u postprodukciji smanjit rezoluciju iz 8k na 4k, obratno ne ide.
Isplati li se ulagati u skupu opremu da bi kasnije smanjivao kvalitetu rezultata? Zato pitam za tržište. Možda je netko fasciniran rezolucijom, a sadržaj je loš.
Rezolucija je alat, isto kao i objektiv, dinamički raspon, osjetljivost senzora itd. Upravo to razlikuje consumer proizvode od profesionalnih. Ja ne tvrdim da korisnicima treba 8k, tvrdim da profesionalcima treba i olakšava im posao na mnoge načine.

@Ajar
Živa istina. Ali pod uvjetom da je omjer 1:1 (ulaz / izlaz)

Isplati li se ulagati u skupu opremu da bi kasnije smanjivao kvalitetu rezultata? Zato pitam za tržište. Možda je netko fasciniran rezolucijom, a sadržaj je loš.
Da išta znaš o tematici, ne bi pitao gluposti.
Odnosno, nije problem pitati (jasno da ne znaju svi sve) -
samo, kolega post-djelatnik ti je sasvim lijepo objasnio,
ali ti bi se - iz pozicije nekoga tko pojma nema - još i svađao.
No, samo daj ..
sa stavom "meni ne treba -> nikome ne treba" ćeš daleko dogurati u životu.

@Ajar
Živa istina. Ali pod uvjetom da je omjer 1:1 (ulaz / izlaz)
možeš smanjivati (bez resamplinga) do besvijesti (jasno, kopiju) i uvećati izvornik do 10% u foto(mateji)šopu (uz resampling ali može i sa bez). za tisak je ionak 150 dpi (čak i za monografije) dosta tak da zbilja možeš kaj hoćeš s time (i jumbo plakat, za plakat dobar, načinit). mnijemn da je ovo s kamerom isti q. što razlučiviji ulaz za komotnu obradu poslije.

to je stara fora iz dtp-a: s tiff-om (sken) od 300-350 dpi moš radit kaj hoćeš
to je stara fora iz dtp-a: s tiff-om (sken) od 300-350 dpi moš radit kaj hoćeš
Sto tocno radis? Ja sa 600dpi ne mogu nista??
Puno togaj do medija (papira) i šta radiš (DTP, ili arhitektura). Imaš primjera gdje ljudi sa 72DPI na dobrom mediju čuda naprave. Valjda se rašire kapljice ili šta več (dugo nisam u tom poslu) a sa sdruge strane imaš i 5400x1200 DPI (mislim u glavi Epsona) pa ako nemaš određeni photo mediji i ako imaš člstu RAW sliku, ona glava pola dana liže jednu A3 stranicu.
Kad skeniram glossy sliku sa tekstom da produkciju ima ogromnu rezoluciju, ali kad je usporedim sa digitalnom verzije iste slike ne mozes je nikako dovesti da bude toliko ostra i jasna. Za film je druga prica.


Isplati li se ulagati u skupu opremu da bi kasnije smanjivao kvalitetu rezultata? Zato pitam za tržište. Možda je netko fasciniran rezolucijom, a sadržaj je loš.
Da išta znaš o tematici, ne bi pitao gluposti.
Odnosno, nije problem pitati (jasno da ne znaju svi sve) -
samo, kolega post-djelatnik ti je sasvim lijepo objasnio,
ali ti bi se - iz pozicije nekoga tko pojma nema - još i svađao.
No, samo daj ..
sa stavom "meni ne treba -> nikome ne treba" ćeš daleko dogurati u životu.
Bože, u kakvoj septičkoj jami živim!!!
Tko si ti da meni pišeš "Da išta znaš o tematici, ne bi pitao gluposti."? Što znaš o meni? Što znaš o tome čime se bavim i zašto pitam?
Uništi sam svoje računalo i router i spasi svijet svojih poruka.

Bože, u kakvoj septičkoj jami živim!!!
Slažem se.
Koliku prednost daje RGBW u odnosu na RGBG senzor?
Prepostavljam da je više zelenih piksela jer je ljudsko oko na nju najosjetljivije, pa nosi najviše luma informacije. Također ljudsko oko daleko bolje primjećuje rezoluciju svjetline nego boje (što se često koristi pri kompresiji). Zar nije onda bolje imati dodatnu informaciju o ukupnoj lumi, umjesto dodatnog zelenog piksela?