Ajar ned 9.8.2020 11:01

mene učilo da je, kad se zgubiš, najjednostavnije pitati "uniformiranu službenu osobu" ili pardonirati prvu žrtvu na koju naletilić tute. u šumi po mahovini a u pustinji ono s kazaljkama na satu (mala prema suncu, sjever je na polovini većeg kuta). šljaka i kad nema satelita/struje/vode/cigareta/piva/vešmašine/kompasa/kommačaka. može te i mali medo - samo potražiš sjevernjaču (ak je oblačno - jebga). točnost je savršena, jer si upravo tamo gdje se nalaziš. 

danen pon 10.8.2020 12:28

Za nasukavanje se ne trebate bojati, jer svaki brod, a posebice ratni ima više sustava navigacije koji se potom uspoređuju. Tako se to radi, pa i u svemiru. Svemirski brod Apollo imao je tri sustava: inercijski, radio-gonimetrijski i sekstanski (prema položaju zvijezda). 

memulica pon 10.8.2020 13:10
danen kaže...

Za nasukavanje se ne trebate bojati, jer svaki brod, a posebice ratni ima više sustava navigacije koji se potom uspoređuju. Tako se to radi, pa i u svemiru. Svemirski brod Apollo imao je tri sustava: inercijski, radio-gonimetrijski i sekstanski (prema položaju zvijezda). 

 Bonaca, zvijezde, radari, gps, itd. i onda se događaju ovakve nesreće. I to na provjernim sistemima navigacije u najmodernijim vojnim plovilima.

https://www.youtube.com/watch?v=1zsp-lHm_JM

 

https://news.usni.org/2018/06/17/summary-major-events-since-fatal-uss-fitzgerald-collision

 

 

Mene je iskreno strah što će se dogoditi sa npr. nuklearnom podmornicom sa tom magnetskom navigacijom kad se to polje poremeti, a poremeti se vrlo često i bez ikakvog upozorenja.

 

 

ansha pon 10.8.2020 14:27
memulica kaže...
danen kaže...

Za nasukavanje se ne trebate bojati, jer svaki brod, a posebice ratni ima više sustava navigacije koji se potom uspoređuju. Tako se to radi, pa i u svemiru. Svemirski brod Apollo imao je tri sustava: inercijski, radio-gonimetrijski i sekstanski (prema položaju zvijezda). 

 Bonaca, zvijezde, radari, gps, itd. i onda se događaju ovakve nesreće. I to na provjernim sistemima navigacije u najmodernijim vojnim plovilima.

https://www.youtube.com/watch?v=1zsp-lHm_JM

 

https://news.usni.org/2018/06/17/summary-major-events-since-fatal-uss-fitzgerald-collision

 

 

Ti slucajevi su ljudske greske i to pomalo neshvatljive, za te casnike koji su bili na mostu je jedan Horvatincic iskusni morski vuk i vrhunski moreplovac.... Djeci sta jedre u optimistima se to ne bi dogodilo...

učo pon 10.8.2020 16:39

Nisu li još stari kinezi izumili kompas?. Sada ga samo treba malo "dotjerati" i to je to - Kolumbo, eno ti Jamerike. Kada sam počeo čitati članak, prvo sam pomislio na nestabilnost i nehomogenost Zemljinog magnetskog polja, ali ispada da se to jako dobro zna i može kompenzirati. U svakom slučaju, osim sveprisutnog ali ranjivog GPS-a, treba još neki koliko - toliko pouzdani sustav navigacije, a čini se da bi ovo mogla biti prava stvar.

danen uto 11.8.2020 02:24

Ovo s promjenom jakosti magnetskog polja (micanje magnetskog pola) na površini Zemlje tokom vremena je točno, pa se koristi i za geološka datiranja. Zemlja ima magnesko polje uslijed kretanja (cirkulacije) magme, dakle uslijed "vremenskih prilika" ispod tektonskih ploča. No te su promjene vrlo male i vrlo polagane, no ako se hoće napraviti na temelju jakosti lokalnog magnetskog polja sustav navigacije, mora se i o tome povesti računa. Ipak, ne vidim tu neki  problem.  Karte magnetskog polja bi se ažurirale po potrebi (mjesečno, godišnje) i dostavljale plovilima, a i plovila bi mogla i sama povremeno kalibrati svoje instrumente. Tako se to i u avijaciji čini: deklinacija kompasa određuje prema smjeru radio-fara.