
Električni motocikl hlađen suhim ledom napada brzi
Vezano uz: Električni motocikl hlađen suhim ledom napada brzi


Zašto ne tekući dušik?

Zna li netko koliko postiže Hayabusa, bez limitatora naravno?
330 cca

zato jer hlađenjem i tlačenjem CO2 postaje krutina a dušik tekućina.


Pih, lako tako kad ga je natankao s Eurosuper 105 , i stojadin ide do 70kmh tako.

Dva su razloga (a možda i više) zašto se koristi suhi led, a ne tekući dušik. Prvi je da suhi led triput bolje hladi (0,67 kJ/g) od tekućeg dušika (0,20 kJ/g). Drugi je razlog što je suhi led mnogo lakše držati od tekućeg dušika. Za suhi led je dovoljna kutija od stiropora, za tekući dušik treba Dewarova boca.

Nedostaje najbitniji podatak - koliki mu je CO2 otisak u odnosu na ICE verziju...

Neto CO2 otisak mu je prilično velik, ali mu je bruto otisak jednak nuli. Naime on isto toliko CO2 troši koliko ispušta.

Ok, idem pisati prigovor na ekološku naknadu za svoj automobil - naime, i on otpušta točno onoliko CO2 koliko su biljke prije par milijuna godina uklonile iz atmosfere da bi nastala nafta.
Šalu na stranu, ali, osim proizvodnje struje, koja ima svoj CO2 otisak, u sama proizvodnja suhog leda ima svoj CO2 otisak, čak i ako pretpostavimo da bi inače taj CO2 završio u atmosferi direktno.

Zar nije taj CO2 uzet iz atmosfere, isti će se vratiti nazad?

Ako ćemo tako, onda nećemo raditi ništa jer sve ima ugljični otisak. Električni motocikl je napravljen od raznovrsnih materijala (čelik, aluminij, magnezij, polimeri...). Njihova proizvodja ima pozamašan ugljični otisak. Za proizvodnju suhog leda treba utrošiti energiju, no ta energija može dolaziti iz obnovljivih izvora (solarnih elektrana, vjertoelektrana). Na kraju, hlađenje suhim ledom neće ući u opću upotrebu, pa će utjecaj električnih motocikala na emisiju CO2 biti minimalan.

Ne osvrćem se općenito na električne motore, već na konkretni performans...
Zna li netko koliko postiže Hayabusa, bez limitatora naravno?