Stric_Jura pet 12.6.2020 09:13

pitanje za vas s letačkim (pilotskim) iskustvom s malim, privatnim letjelicama...

 

ovih 50 minuta autonomije se odnosi na 50 minuta + sigurnosna količina? zar nije za avion obavezno goriva za 45 minuta dodatnog leta?

 

koliko bi to bilo? 

 

inače 35.8 KWh baterija iz golfa sa svime (kućište, žice) je teška 318 kg... znači ova bi bila oko 200-250 što znači da je konstrukcija s motorom i instrumentacijom  isto tu negdje po kilaži...

Drago pet 12.6.2020 11:45
Stric_Jura kaže...

pitanje za vas s letačkim (pilotskim) iskustvom s malim, privatnim letjelicama...

 

ovih 50 minuta autonomije se odnosi na 50 minuta + sigurnosna količina? zar nije za avion obavezno goriva za 45 minuta dodatnog leta?

 

 

Za putničke avione komercijalne avijacije, a ne ultralake i sportske zrakoplove.

 

 

Drago pet 12.6.2020 12:21
Stric_Jura kaže...

a valjda imaju one vel'ke padobrane :-)

 

da se ne bi ko norveški ministar kupali...

 

Ima nešto tih ultralakih s padobranima, ali je statistika pokazala da bez posebne obuke pilota za korištenje tog "balistic recovery systema", lošije prolaze od onih bez padobrana u slučaju havarije. S dodatnom obukom, nešto su sigurniji od onih bez padobrana.

 

Početak grafa je bez obuke, drugi dio je nakon uvođenja obuke za pilote Cirrusovih aviona s padobranom (CAP je ime tog padobranskog sistema).

 

 

Drago pet 12.6.2020 13:53
Stric_Jura kaže...

aha to je ono - ma imam padobran, siguran sam ... pa se zaje... ?

Taj padobran ima parametre visine i brzine unutar kojih se može otvoriti, a ako nisi obučen pa ga otvaraš na prevelikoj ili premaloj visini i prevelikoj brzini, onda bude belaja.

 

 

Stric_Jura pet 12.6.2020 14:14

ma to je poznata stvar, za parametre, ali mislim više na ono - bećarski, pa eto belaja, jer si kak'ti - siguran...

 

znam da za sve te ultralake, procedura je da se propeler ne smije vrtjeti, da se u inicijalnom pretumbavanju, dok se pad ne ustabili, padobran ne zaplete...

učo pet 12.6.2020 16:13
Stric_Jura kaže...

pitanje za vas s letačkim (pilotskim) iskustvom s malim, privatnim letjelicama...

 

ovih 50 minuta autonomije se odnosi na 50 minuta + sigurnosna količina? zar nije za avion obavezno goriva za 45 minuta dodatnog leta?

 

koliko bi to bilo? 

 

inače 35.8 KWh baterija iz golfa sa svime (kućište, žice) je teška 318 kg... znači ova bi bila oko 200-250 što znači da je konstrukcija s motorom i instrumentacijom  isto tu negdje po kilaži...

 Ja se nadam da će izlaskom najavljenih Li-S baterija koje bi trebale biti 5-8 puta većeg kapaciteta za istu masu, biti riješen problem mase i kapaciteta baterija za ovako mali avion, a vjerovatno će se moći izgraditi i puno veči i jači avioni na struju, a da baterija neće biti pola ili više mase aviona.

Old Iggy pet 12.6.2020 17:44
učo kaže...
Stric_Jura kaže...

pitanje za vas s letačkim (pilotskim) iskustvom s malim, privatnim letjelicama...

 

ovih 50 minuta autonomije se odnosi na 50 minuta + sigurnosna količina? zar nije za avion obavezno goriva za 45 minuta dodatnog leta?

 

koliko bi to bilo? 

 

inače 35.8 KWh baterija iz golfa sa svime (kućište, žice) je teška 318 kg... znači ova bi bila oko 200-250 što znači da je konstrukcija s motorom i instrumentacijom  isto tu negdje po kilaži...

 Ja se nadam da će izlaskom najavljenih Li-S baterija koje bi trebale biti 5-8 puta većeg kapaciteta za istu masu, biti riješen problem mase i kapaciteta baterija za ovako mali avion, a vjerovatno će se moći izgraditi i puno veči i jači avioni na struju, a da baterija neće biti pola ili više mase aviona.

 Tu je veći problem što na vidiku nema ničeg što bi se usporedilo s turbofanima.

Visak sub 13.6.2020 11:29

Ono što je fascinantno je da se kompanija koja je to proizvela nalazi u mjestu od 6500 stanovnika. Prije dosta vremena sam gledao reportažu o proizvodnji aero jedrilica u nekom malom slovenskom selu. Ne znam je li riječ o istoj firmi i istom mjestu, ali u Sloveniji, a i drugdje na zapadu ima uspješnih hi-tech firmi u vrlo malim mjestima, dok su kod nas mala mjesta u pravilu selendre. To je primjetno i vizualno, kada se vozite kroz Sloveniju (i dalje), mala mjesta su lijepo uređena, dok je kod nas svaka druga kuća neožbukana.

Rekao bih da je stvar u tome što se kod nas sve događa u gradovima, pa najvitalniji dio populacije odlazi iz malih mjesta, dok druge države omogućavaju da se može živjeti i u malim mjestima, tj. život je moguć i bez da ti rođak ili partija srede posao u Splitu ili Zagrebu.

rex251 ned 14.6.2020 16:49

Postoji lijepih dokumentarac o Pipistrelu na yt, svakako priča iz susjedstva za svaku pohvalu, kako su iz manufakture prerasli u ovo što su danas (tvornice van SLO, poznato ime)

 

Što se tiče dometa, avion je namijenjen kao trenažni, vjerojatno za korištenje u blizini baznog aerodroma ili kraće prelete, za čiju namjenu bi trebao biti sasvim ok a vjerojatno bitno jeftiniji za amortizaciju. Cijena goriva je samo jedna stavka u cijeni sata leta aviona, korištenje glass cockpita i micanje vakumskih sustava i motora na unutarnje sagorijevanje štedi enormno puno na masi zrakoplova (stane teža baterija) i troškovima održavanja u budućnosti (samo generalka motora najčešće obavezna na 2000-2400 radnih sati košta po 20000 pa naviše eur za ovakve avione)