MrBlc sub 7.3.2020 10:18

20% bi mogla pasti cijena novih katalizatora, ali bi zato mogla višestruko pasti otkupna cijena starih katalizatora što bi trebalo biti dovoljno da zaustavi novi kriminalni biznis - krađu katalizatora, pri čemu se napravi značajno veća šteta od vrijednosti samog katalizatora - em je novi znatno skuplji, em nerijetko nastane i šteta na vozilu.

učo sub 7.3.2020 11:07
MrBlc kaže...
20% bi mogla pasti cijena novih katalizatora, ali bi zato mogla višestruko pasti otkupna cijena starih katalizatora što bi trebalo biti dovoljno da zaustavi novi kriminalni biznis - krađu katalizatora, pri čemu se napravi značajno veća šteta od vrijednosti samog katalizatora - em je novi znatno skuplji, em nerijetko nastane i šteta na vozilu.

 Do nedavno nisam ni znao da se kradu katalizatori iz automobila, naravno, zbog platine koja se koristi kao katalizator. Slažem se s tobom da bi ovo mogao biti udarac na pljačkaše, jednostavno zato što će, ako se uvedu ovi novi "sitno mljeveni" katalizatori pasti cijena sekundarnih sirovina koja se koristi u reciklaži. Na taj način dobija se dupla korist - manje opterećivanje prirodnih resursa i manja cijena sekundarnih sirovina i samim tim neisplativost krađe katalizatora.

danen sub 7.3.2020 11:51

Autorska nadopuna: U radu kojeg navodim našao sam i isprobavanje rečenog katalizatora za reakciju oksidacije ugljikova monoksida, CO, u ugljikov dioksid, CO2, no smetnuo sam s uma zašto bi ona bila važna. Pa naravno, radi katalizatora u ispušniku! Dakle i tu reakciju novi, štedljivi katalizator katalizira, i to s iskorištenjem od 100 % pri temperaturi od 160 oC. 

Feudalac ned 8.3.2020 14:39
učo kaže...
MrBlc kaže...
20% bi mogla pasti cijena novih katalizatora, ali bi zato mogla višestruko pasti otkupna cijena starih katalizatora što bi trebalo biti dovoljno da zaustavi novi kriminalni biznis - krađu katalizatora, pri čemu se napravi značajno veća šteta od vrijednosti samog katalizatora - em je novi znatno skuplji, em nerijetko nastane i šteta na vozilu.

 Do nedavno nisam ni znao da se kradu katalizatori iz automobila, naravno, zbog platine koja se koristi kao katalizator. Slažem se s tobom da bi ovo mogao biti udarac na pljačkaše, jednostavno zato što će, ako se uvedu ovi novi "sitno mljeveni" katalizatori pasti cijena sekundarnih sirovina koja se koristi u reciklaži. Na taj način dobija se dupla korist - manje opterećivanje prirodnih resursa i manja cijena sekundarnih sirovina i samim tim neisplativost krađe katalizatora.

 Automobili sve manje trebaju katalizatore.

Dr. Alien uto 10.3.2020 17:57
Feudalac kaže...

 Automobili sve manje trebaju katalizatore.

 

How yes no.

 

Jedan ili dva pre-kata, jedan glavni katalizator i DPF (diesel particulate filter) ili GPF (gasoline particulate filter).

Ako imaš veći motor sa više cilindara koji ima dvije ispušne grane, gdje svaka ima svoj ispuh, računaj 2x za gore navedeno.

Margo-I uto 10.3.2020 19:08

Prije se vozilo i dimilo bez katalizatora a danas svi imaju katalizatore i ljudi oboljevaju i umiru od raka....zanimljivo

a da ne pričam u "cicanju" goriva preko šlaufa za pretakanje... evo i danas svi živi kao i ja ;)

 

MrBlc uto 10.3.2020 19:30
Margo-I kaže...

Prije se vozilo i dimilo bez katalizatora a danas svi imaju katalizatore i ljudi oboljevaju i umiru od raka....zanimljivo

a da ne pričam u "cicanju" goriva preko šlaufa za pretakanje... evo i danas svi živi kao i ja ;)

 

 

Dr. Alien uto 10.3.2020 21:05
MrBlc kaže...

Mislim da se Feudalac referira na onih par posto EV-ova...

 

Opaska ti je na mjestu, no o tome možemo pričati kada (ako) EV-ovi dođu na više od 90% udjela u prometu. Trenutno, ne znam da li su premašili 1% udjela...

Feudalac pon 16.3.2020 09:19
Dr. Alien kaže...
MrBlc kaže...

Mislim da se Feudalac referira na onih par posto EV-ova...

 

Opaska ti je na mjestu, no o tome možemo pričati kada (ako) EV-ovi dođu na više od 90% udjela u prometu. Trenutno, ne znam da li su premašili 1% udjela...

 Svaki postotak EV-ova smanjuje potrebu za katalizatorima. Evropa je trenutno na preko 5% s tendencijom velikog porasta.