Windows

Win7 na postojećem laptopu sa Win10

freerock0 uto 22.2.2022 10:23

Pozdrav !

Kako sam laik na ovom području,zanima me može li se na laptopu koji već ima i koristi se win10 instalirati i Win7 a da se "ne izgube podaci"?

Čitao sam malo po netu i našao da se može ali nisam našao info koji je postupak ako je već win10 gore.

Win7 mi treba zbog programa koji rade samo na 7ci.

Svaki savijet dobrodošao...

ihush uto 22.2.2022 10:35

-win7 je mrtav.

-može se skoro sve (ako se baš mora, ako imaš resurse koji uključuju i znanje .. i sreću).

-problem, u kojem modu je bios, disk.. + ostalo povezano s recimo novim requiremetsima win11 (računala od 2018+).. npr ako je uključen tpm, sec.boot itd. tad ne dozvoljava pristup, sam win7 može na gpt-uefi ali problem je tad zaštita-sec.boot.. tj disk je nedostupan jednako kao da nemaš driver.

.. a to je idući problem, nešto novo ne mora imati drivere za stariji-mrtav os..

.. mala šansa da nešto što radi pod w7 ne može raditi pod w10-11.. tj takav problem su stari dos-programi koji su se šlepali od xp do w7 a s w10 je ms to počeo ubijati.. ali to nisu win7 appsi (nego starije-dos..), ostale apps isključivo ako su direktno povezane s uređajem kao npr driver ili recimo poneka igra, 99% appsa radi, samo taj 1% koji ima nešto direktno + ako nema uprate-patcha itd.. dok većina appsa ako nema update-patcheve recimo svake godine izbace novu (istu) verz. po godini.. i tad koristiš isto-novije, biz... da moraš ponovo kupiti, no to je biz-smisao interes druge strane koji je naravno suprotan korisniku neovisno o reklami i sl. .. a app koja je iz vremena w10 je danas stara-starija od cca 10 god pa je recimo zastarjela i ako je postojao update više ne postoji tj nema zakonske obeze supporta (5-6-7 god..).

-win7 je mrtav, ne zato jer mi-korisnici to želimo + soft je nepoderiv-vječan, .. to je biz, to je tako.