Sport

Kutak za ljubitelje Formule 1

rooswelt1991 sri 8.12.2021 00:18
Korny1603987 kaže...

Koje će opet pogodovati onima koji su otišli najdalje i ove generacije - Mercedes i Red Bull. Možda vidimo manji napredak Mclarena i Ferrarija, ostali će nastaviti biti treća liga.

 Ne nužno, uvijek kod velikih promjena se zna desiti da izleti momčad od koje se to baš ne očekuje.

Pa RB i Mercedes su ti najbolji pokazatelji toga. A da ne spominjem ekipe tipa Brown.

Sezonu prije uvođenja Hybrida, Mercedes se vukao po sredini tabele, Čak ni MSC ga nije uspio voziti pošteno.

Tad je RB ubijao, a McLaren i Ferrari su im praktički bili jedina konkurencija.

Sad imamo situaciju da su Ferrari i McLaren nigdje, a RB i Mercedes dominiraju.

 

Ja sam uvjeren da će Ferrari i (pogotovo) Mclaren biti super jaki sljedeće sezone. Oni jednostavno nisu morali toliko se jako fokusirati na ovu sezonu, koliko su mogli na sljedeću.

Merc i RB i ovoj bespoštenoj brobi sigurno gube žestoka sredstva i u razvoju ovogodišnjeg bolida.

 

Plus, ne zaboravite da je ovo prvi put da se ograničava i broj sati u zračnom tunelu plus radu u CFD-u. Mercedes će imati najmanje toga, a onda ostali iza njega više i više.

Nebi ja otpisao ni Alpine, kao ni Aston. Aston se brutalno puno pojačao u smislu osoblja. Pokupovali su pola seniorski inžinjera iz Merca i RB-a.

Alpine sigurno nije toliko puno uložio u razvoj branda, da bi se zadovoljili sredinom tablice.

Haas je uspio srediti da jedan od glavnih inžinjera iz Ferraria dođe kod njih početkom sljedeće godine, dok je Williams prvi put počinje sezonu bez ikakvog utjecaja obitelji Williams.

Ja očekujem da će sljedeća sezona opet biti show kao i ova. Alfa Williams i Haas bi trebali biti bliže jedni drugima, a svi ovi iznad, imaju jako dobru šansu za vrh...

Shaka111 sri 8.12.2021 10:58
Valentin17 kaže...
Mitch kaže...

 Ferrarijev motor je najbrzi u zadnjih par utrka 0-200 konstantno tako da je to dobar znak

Mogu znati otkuda ti taj podatak?

ps. po meni to znači baš ništa.

 Slažem se s kolegom Valentinom. Kao da je motor jedini faktor u konstataciji "0-200"...

 

 

sudy_freak sri 8.12.2021 11:23
rooswelt1991 kaže...
Korny1603987 kaže...

Koje će opet pogodovati onima koji su otišli najdalje i ove generacije - Mercedes i Red Bull. Možda vidimo manji napredak Mclarena i Ferrarija, ostali će nastaviti biti treća liga.

 Ne nužno, uvijek kod velikih promjena se zna desiti da izleti momčad od koje se to baš ne očekuje.

Pa RB i Mercedes su ti najbolji pokazatelji toga. A da ne spominjem ekipe tipa Brown.

Sezonu prije uvođenja Hybrida, Mercedes se vukao po sredini tabele, Čak ni MSC ga nije uspio voziti pošteno.

Tad je RB ubijao, a McLaren i Ferrari su im praktički bili jedina konkurencija.

Sad imamo situaciju da su Ferrari i McLaren nigdje, a RB i Mercedes dominiraju.

 

Ja sam uvjeren da će Ferrari i (pogotovo) Mclaren biti super jaki sljedeće sezone. Oni jednostavno nisu morali toliko se jako fokusirati na ovu sezonu, koliko su mogli na sljedeću.

Merc i RB i ovoj bespoštenoj brobi sigurno gube žestoka sredstva i u razvoju ovogodišnjeg bolida.

 

Plus, ne zaboravite da je ovo prvi put da se ograničava i broj sati u zračnom tunelu plus radu u CFD-u. Mercedes će imati najmanje toga, a onda ostali iza njega više i više.

Nebi ja otpisao ni Alpine, kao ni Aston. Aston se brutalno puno pojačao u smislu osoblja. Pokupovali su pola seniorski inžinjera iz Merca i RB-a.

Alpine sigurno nije toliko puno uložio u razvoj branda, da bi se zadovoljili sredinom tablice.

Haas je uspio srediti da jedan od glavnih inžinjera iz Ferraria dođe kod njih početkom sljedeće godine, dok je Williams prvi put počinje sezonu bez ikakvog utjecaja obitelji Williams.

Ja očekujem da će sljedeća sezona opet biti show kao i ova. Alfa Williams i Haas bi trebali biti bliže jedni drugima, a svi ovi iznad, imaju jako dobru šansu za vrh...

Upravo sam i ja toga mišljenja.

Mislim da će se situacija na vrhu zaoštriti jer će se Mercedesu i RBR-u priključiti gotovo sigurno Ferrari i McLaren.
Baš nekako kako si i ti opravdavaš to i ja mislim od sredine ove sezone.

Nisu kriminalno loši kao lani, fajtaju se tu negdje za 3./4. mjesto u konstruktorima i sigurno su silna sredstva i maximalni fokus usmjerili na iduću sezonu.

 

Pa jadni Haas spaja kraj s krajem za ovu godinu, od značajnijih promjena je bilo kad je (mislim) tek na Spa Mick dobio sjedalo po njegovoj mjeri.

Sad su objavili da ne znaju kako će pokrpati bolide za Abu Dhabi jer im fali rezervnih dijelova nakon ovog debakla u S. Arabiji.

 

Također i ovo što si rekao. Da nije došla 2014. era turbo-hybrida koju je Mercedes spremno dočekao dominantnim motorom, možda bi još koju godinu RBR dominirao s Vettelom.

Možemo biti samo sretni što je ova brutalna sezona prekrasna uvertira za ono što nas čeka nagodinu.

A tu je i pandemija odigrala svoje jer je postponala jako puno toga te su imali kud i kamo više vremena za fine-tuning 2022. bolida.

Sve u svemu možemo biti sretni i zahvalni (kao u svijetu nogometa Messi/Ronaldo) što imamo privilegiju gledati ovakvu sezonu, kao uvod u ono što ne znamo što nas čeka.

 


Samo da to sve FIA isprati poštenim i adekvatnim pravilima. Kako je netko ranije konstatirao, vrlo je vjerojatno da će Massi i ekipa imati još puno propusta u idućoj sezoni dok ne pohvataju sve konce.

A i vozači dok ne ukrote nove bolide. Jedno je sigurno, njima će trebati puno manje vremena jer su to yebeni genijalci i odrađuju svoj posao puno bolje od FIA-e i ekipe.

rooswelt1991 sri 8.12.2021 12:05

Jučer je službeni kanal na YT-u objavio solidan intervju Patom Symondsom, koji je godinama bio glavni inžinjer u mnogim timovima, i sad je na čelu te organizacije za pravila.

Baš je objasnio kako im je puno pomogla ova godina dodatna, jer su istražili "kako se pravila mogu shvatiti od strane timove", i čak su išli s mišlju kako naći loophole.

 

Objasnio je gdje su bili striktni, a gdje će dati tvorene ruke inžinjerima da improviziraju.

 

Brutalan mi je komentar koji je dao "ja imam 12 inžinjera, i moram nekako nadmudriti tisuće koji rade godinama kako tražiti loophole". 

 

Uglavnom, jedva čekam sljedeću godinu, jer stvarno ne kužim kako će Drs izgledati na ovim valovitim zadnjim krilima...

rooswelt1991 sri 8.12.2021 12:52
sudy_freak kaže...

Meanwhile, jedan prekrasno odrađen video s prilično puno detalja

 

https://www.youtube.com/watch?v=V7707zEX9X4

 


Meni je ovo otkrilo podosta novih stvari koje nisam znao pa vrijedi pogledati.

 Ovo je odlično odrađeno 

 

Neke stvari su malo drugačije nego je rekao ( najviše oko sespenzije, pogotovo stražnji dio gdje si je zakomplicirao život pokušavajući istovremeno obasniti suspenziju i skretanje) , neke zaboravio napomenuti (ferrari i Renault za sad imaju drugačiji sistem turbine, ovo je objašnjen "mercedesov" sistem, pa da je dio s gorivom odvojiv, pa i kako radi zapravo sustav pummpi unutar tih mini vrečica s gorivom, onda lean/rich mješavine i slično; napomenuo tek par senzora, a jedan od njih je krivo imenovao; a da ne spominjem volan...) i neke animacije su malo rudimentalne (pri tome mislim na aerodinamiku najviše, ali i recimo i kod objašnjavanja prednjeg krila).

 

Ali sve u svemu, realno ne postoji bolji, sve na jednom mjestu video. Definitvno preporuka za pogledati :

gkelekov sri 8.12.2021 13:07
Mitch kaže...
Korny1603987 kaže...

Koje će opet pogodovati onima koji su otišli najdalje i ove generacije - Mercedes i Red Bull. Možda vidimo manji napredak Mclarena i Ferrarija, ostali će nastaviti biti treća liga.

 Ferrarijev motor je najbrzi u zadnjih par utrka 0-200 konstantno tako da je to dobar znak.

 

Alpine je takoder podigao race pace znacajno

Zadnje što sam gledao na F1 kanalu je da je Ferrari dostigao i možda malo prestigao Alpine (Renault) po motoru (još uvijek dosta iza Mercedesa i Honde).
No imaju vjerovatno najbolji optimizirani MGU-K trenutno pa zato jako brzo ubrzavaju...

Ako naprave dobar posao sa aero-om bit će veselje gledati ih konačno blizu/na vrhu sljedeće godine... 🤞🤞🤞

GranDaddo sri 8.12.2021 13:59

Ja sam iskreno očekivao na početku sezone da će veliku ulogu u sezoni imati pouzdanost (i novac). I Mercedes i RB su imali dosta velike troškove popravka + nadogradnji ove sezone + motora ko u priči i sve to u "istom" budgetu kao i manji timovi, a opet izgleda su manji timovi najranjiviji. I OK, bilo je utrka s penalima, ali opet se uspjelo doći do podija. Ipak sam očekivao kako je sezona počela da McLaren ima relativno dostojnu brzinu, Ferrari se poboljšavao i mislio sam pred kraj će biti svega. Ispalo da su RB i Mercedes još uvijek 2 sezone ispred. 

Mercedes je izgubio i dosta osoblja. Istina, i RB, ali nekako sam u dojmu da je Mercedes izgubio ljude i u AM i u RB. 

Aston ima love, grade se postrojenja, regrutiralo se brdo ljudi, uskoro bi mogli biti vrlo dobri. Na kraju to ne mora ništa značiti. Imali smo mi Toyote, BMW itd. pa se na kraju ispuhalo. 

RuskeGTT sri 8.12.2021 14:19

kad smo kod brojki, meni je nevjerovatno da vozaci njihovog kalibra imaju vrijeme reakcije 0,3s, to je ENORMNO puno...jedino da im mehanika ne dozvoljava da postignu bolje, odnosno da kasni u odnosu na njihovu reakciju (nesto kao sa DSG-ima) ugl ja dok sam vozio par street raceova, nakon par launcheva treninga bi se ustalio na debelo ispod 0.1s, pa najcesce po 0,0x ili cak nekad 0,00x sekunde. istina sa rucnim mjenjacem, dok frendovi sa DSG-ima su imali gore spomenut problem i bili su na 0,2 u najboljem slucaju

rooswelt1991 sri 8.12.2021 15:17
volegradele kaže...
Bome ti si jebeno informiran o F1 bolidu kad ispravljas podatke iz videa!👏🙌

 Dvije godine radio u racing timu. Formula 3.5, Formula ford, i na kraju formula Renault, kao i par trkačih auta 

Ali kao što sam rekao, čisto solidan video.

RuskeGTT kaže...

kad smo kod brojki, meni je nevjerovatno da vozaci njihovog kalibra imaju vrijeme reakcije 0,3s, to je ENORMNO puno...jedino da im mehanika ne dozvoljava da postignu bolje, odnosno da kasni u odnosu na njihovu reakciju (nesto kao sa DSG-ima) ugl ja dok sam vozio par street raceova, nakon par launcheva treninga bi se ustalio na debelo ispod 0.1s, pa najcesce po 0,0x ili cak nekad 0,00x sekunde. istina sa rucnim mjenjacem, dok frendovi sa DSG-ima su imali gore spomenut problem i bili su na 0,2 u najboljem slucaju

 Pa zapravo se računa vrijeme reakcije od paljnja svijetla do izlaska bolida iz "boksa". Računaj da je samo kordinacija oka i mišića 0.1, a F1 vozači moraju sami dozirati gas i kvačilo.

Lako je to napraviti kad imaš preko tone i 300ks, malo teže kad imaš ispod i blizu 1000ks i aposlutno nikakve pomoći elektronike.

Plus kad uspoređuješ ovo svoje, to je vjerovatno kad znaš kad će biti "zeleno", odnosno kad je odbrojavanje linearno, pa možeš pretpostaviti kad će biti zeleno.

U f1 toga nema, tamo je zadnje svjetlo random čekanje, dakle nekad može biti 0.1sec nakon što se popale sva svjetla, nekad može biti to 2sec (po pravilima, iako je rijetko tako dugo). Uz to vozači svi radije imaju spriju reakciju, nego da riskiraju kaznu.

Ako krivo startaš, kazna je DriveThrough, koju moraš odraditi u roku tri kruga. Da si recimo prvi na gridu i krivo startaš, nakon 3 kruga, poredak se nije dovoljno raširio, i garantirano ti je zadnje mjesto.

 

Što se tiče reakcija vozača, prije 4-5 sezona bila je serija nekih mini domentaraca koje je snimao Nico Hulkenberg, gdje su stavili senzore na njegove rukavice, kao i kamere koje su pratile njegove zjenice.

Brzina kojom vozači "fokusiraju i odfukosiraju" je bila nevjerovatna. Mislim da su usporedili s tenisačima, i rekli da vozač F1 ima 12 puta bržu koordinaciju i fokusiranje od tenisača.

RuskeGTT sri 8.12.2021 16:45
rooswelt1991 kaže...
volegradele kaže...
Bome ti si jebeno informiran o F1 bolidu kad ispravljas podatke iz videa!👏🙌

 Dvije godine radio u racing timu. Formula 3.5, Formula ford, i na kraju formula Renault, kao i par trkačih auta 

Ali kao što sam rekao, čisto solidan video.

RuskeGTT kaže...

kad smo kod brojki, meni je nevjerovatno da vozaci njihovog kalibra imaju vrijeme reakcije 0,3s, to je ENORMNO puno...jedino da im mehanika ne dozvoljava da postignu bolje, odnosno da kasni u odnosu na njihovu reakciju (nesto kao sa DSG-ima) ugl ja dok sam vozio par street raceova, nakon par launcheva treninga bi se ustalio na debelo ispod 0.1s, pa najcesce po 0,0x ili cak nekad 0,00x sekunde. istina sa rucnim mjenjacem, dok frendovi sa DSG-ima su imali gore spomenut problem i bili su na 0,2 u najboljem slucaju

 Pa zapravo se računa vrijeme reakcije od paljnja svijetla do izlaska bolida iz "boksa". Računaj da je samo kordinacija oka i mišića 0.1, a F1 vozači moraju sami dozirati gas i kvačilo.

Lako je to napraviti kad imaš preko tone i 300ks, malo teže kad imaš ispod i blizu 1000ks i aposlutno nikakve pomoći elektronike.

Plus kad uspoređuješ ovo svoje, to je vjerovatno kad znaš kad će biti "zeleno", odnosno kad je odbrojavanje linearno, pa možeš pretpostaviti kad će biti zeleno.

U f1 toga nema, tamo je zadnje svjetlo random čekanje, dakle nekad može biti 0.1sec nakon što se popale sva svjetla, nekad može biti to 2sec (po pravilima, iako je rijetko tako dugo). Uz to vozači svi radije imaju spriju reakciju, nego da riskiraju kaznu.

Ako krivo startaš, kazna je DriveThrough, koju moraš odraditi u roku tri kruga. Da si recimo prvi na gridu i krivo startaš, nakon 3 kruga, poredak se nije dovoljno raširio, i garantirano ti je zadnje mjesto.

 

Što se tiče reakcija vozača, prije 4-5 sezona bila je serija nekih mini domentaraca koje je snimao Nico Hulkenberg, gdje su stavili senzore na njegove rukavice, kao i kamere koje su pratile njegove zjenice.

Brzina kojom vozači "fokusiraju i odfukosiraju" je bila nevjerovatna. Mislim da su usporedili s tenisačima, i rekli da vozač F1 ima 12 puta bržu koordinaciju i fokusiranje od tenisača.

 nema ni u SR fiksnog razmaka izmedu crvenog i zelenog, barem nisam ja primjetio, a i tu je isti ispadanje u igri, ako napravis preuranjeni start

pa i ja imam kvacilo i gas, jedino to sta kazes manje snage...al opet, mislio sam da ce to brze ic i svaki put se zacudim kad vidim RT njihov

GranDaddo sri 8.12.2021 17:41

Sjetio sam se da atletika ima pravila o reakcijama.

In track and field sprints, the sport's governing body, the IAAF, has a rule that if the athlete moves within 0.1 seconds after the gun has fired the athlete has false-started.[3] This figure is based on tests that show the human brain cannot hear and process the information from the start sound in under 0.10 seconds,[4] even though a IAAF-commissioned study indicated in 2009 that top sprinters are able to sometimes react in 0.08 s

 

Nisam našao ništa za F1. Može biti da zbog velikog okretnog momenta cijeli proces ide mrvicu sporije, jer i dalje se 200km/h dostigne za 4.7-4.8s. Zamisli da na formuli zadimiš gume kod starta... Ode cijela utrka kvragu. 

itomic009 sri 8.12.2021 20:25
RuskeGTT kaže...

kad smo kod brojki, meni je nevjerovatno da vozaci njihovog kalibra imaju vrijeme reakcije 0,3s, to je ENORMNO puno...jedino da im mehanika ne dozvoljava da postignu bolje, odnosno da kasni u odnosu na njihovu reakciju (nesto kao sa DSG-ima) ugl ja dok sam vozio par street raceova, nakon par launcheva treninga bi se ustalio na debelo ispod 0.1s, pa najcesce po 0,0x ili cak nekad 0,00x sekunde. istina sa rucnim mjenjacem, dok frendovi sa DSG-ima su imali gore spomenut problem i bili su na 0,2 u najboljem slucaju

 Znači, ti si bolji od svih vozača Formule 1 ili? Ili ti mjeriš to nešto što i nema baš veze s reakcijom nego pogađanjem i činjenicom da znaš kad se treba upaliti zeleno pa nabadaš? 

rooswelt1991 sri 8.12.2021 20:57
volegradele kaže...
Cek zar F1 nema pomoc elektronike prilikom starta da ne proklizu kola?!
Posmatrač kaže...
volegradele kaže...
Cek zar F1 nema pomoc elektronike prilikom starta da ne proklizu kola?!

 I sistem protiv gasenja auta....

 Ne, oni ručno moraju održavati obrataje dovoljno nisko, ali opet ne previše da se ugasi. S obzirom da f1 bolidi nemaju starter motor*, oni imaju sustav koji se zove antistall, koji sprečava da se auto ugasi, ali ako te pogodi antistall, gubi se prijenos na mjenjač, i praktički ostaješ na mjestu. F1 je izbacila bilo kakvu pomoć, i vozači se snalaze kako znajui i umiju. Recimo Hamilton je izmislio svoj vlastiti način držanja polugica, koja mu omogučava nešto bržu reakciju.

Ferrari je prvi izmislio dodatnu tipku koja omogučava da se obrtaji smanje još nešto niže, kasniej su to i drugi pobrali, ali mislim da je od ove sezone zabranjeno.

 

*Ako se motor ugasi, može se koristit električni motor od "mgu-k"-a da se ponovo pokrene, ali to radi samo ako je baterija dovoljno napunjena, odnosno ako je nije iskoristio prije nego se bolid ugasio.

itomic009 kaže...
RuskeGTT kaže...

kad smo kod brojki, meni je nevjerovatno da vozaci njihovog kalibra imaju vrijeme reakcije 0,3s, to je ENORMNO puno...jedino da im mehanika ne dozvoljava da postignu bolje, odnosno da kasni u odnosu na njihovu reakciju (nesto kao sa DSG-ima) ugl ja dok sam vozio par street raceova, nakon par launcheva treninga bi se ustalio na debelo ispod 0.1s, pa najcesce po 0,0x ili cak nekad 0,00x sekunde. istina sa rucnim mjenjacem, dok frendovi sa DSG-ima su imali gore spomenut problem i bili su na 0,2 u najboljem slucaju

 Znači, ti si bolji od svih vozača Formule 1 ili? Ili ti mjeriš to nešto što i nema baš veze s reakcijom nego pogađanjem i činjenicom da znaš kad se treba upaliti zeleno pa nabadaš? 

 A to ovisi i od opreme za mjerenje...

Jedno je pogađanje, drugo su refleksi.

AKo tko gleda topgear, baš je ove sezone Cris Harris lijepo objasnio f1 vozače "you must be utterly nuts to drive with 19 lunatics ready to die on every move of steering wheel". To ti dovoljno govori o njima.

SR je amaterizam u usporedbi s ekipom s kojom sam ja radio, kako rade profi vozači. Od svakodnevnih vježbi, teretane, mentalne vježbe i slično. Naš glavni vozač je imao 26 godina i u životu nije probao alkohola, ne izlazi. Sve se svodi na utrke i kako biti bolji.

Prehrana, razne dijete, knjige, vježbanje, simulatori. On za svoj prvi auto imao cupru sport na btcc koju su uvezli iz UK-a za 12 tisuća funti za sezonu. A simulator je plaćen 27 tisuća dolara. Korišten je za akademiju, i stalnih 6 vozača. Ti ljudi žive život za stotinjku, i čisto sumnjam da netko tko sjedne jednom mjesečno u "racing" auto (kažem "racing", ali to je uglavnom prerade cestovnog što nije ni približno autama za utrke) da je bolji od bilo koga tko je profesionalno u tome.  A ja još nisam bio ni blizu vrhu kakav je F1.

 

Koliko amazon ovo radi, mislim dvije sezone, za sad je najbolje 0.19, mislim da je to bio Bottas na nekoj utrci, uz dužno poštovanje čisto sumnjam da si 10ak puta bolji od najboljeg f1 vozača...

RuskeGTT čet 9.12.2021 11:16
itomic009 kaže...
RuskeGTT kaže...

kad smo kod brojki, meni je nevjerovatno da vozaci njihovog kalibra imaju vrijeme reakcije 0,3s, to je ENORMNO puno...jedino da im mehanika ne dozvoljava da postignu bolje, odnosno da kasni u odnosu na njihovu reakciju (nesto kao sa DSG-ima) ugl ja dok sam vozio par street raceova, nakon par launcheva treninga bi se ustalio na debelo ispod 0.1s, pa najcesce po 0,0x ili cak nekad 0,00x sekunde. istina sa rucnim mjenjacem, dok frendovi sa DSG-ima su imali gore spomenut problem i bili su na 0,2 u najboljem slucaju

 Znači, ti si bolji od svih vozača Formule 1 ili? Ili ti mjeriš to nešto što i nema baš veze s reakcijom nego pogađanjem i činjenicom da znaš kad se treba upaliti zeleno pa nabadaš? 

 ako je tebi nabadanje 80% startova ispod 0.1 ajde ok nema problema

uostalom niti se vise bavim time, pa me zaboli, samo sam napisao opasku da mi cudno da oni imaju 0.3, pa sam skuzio po postovima da je tu ipak veca konjica u igri i jos neki faktori

Maddog_HR čet 9.12.2021 11:32

Actually si izjavio da si imao vrijeme reakcije najcesce po 0,0x ili cak nekad 0,00x sekunde. Mislim, sta da ti covjek kaze na to? Ti si  startao cak brze nego sto se mehanicki to moze izvesti....

 

...onako dobronamjerno - procitaj si post prije nego stisnes posalji.

RuskeGTT čet 9.12.2021 12:18

napisao sam ispod 0.1, sta ne znaci nuzno 0.001, ali ispod je. ugl nebitno, vidim da u f1 ne ide ispod 0.3 i to je cinjenica

nemoj da moram ispremjestati cijelu kucu da nadem tikete

ivanoile čet 9.12.2021 12:19
RuskeGTT kaže...

 Znači, ti si bolji od svih vozača Formule 1 ili? Ili ti mjeriš to nešto što i nema baš veze s reakcijom nego pogađanjem i činjenicom da znaš kad se treba upaliti zeleno pa nabadaš? 

 ako je tebi nabadanje 80% startova ispod 0.1 ajde ok nema problema

uostalom niti se vise bavim time, pa me zaboli, samo sam napisao opasku da mi cudno da oni imaju 0.3, pa sam skuzio po postovima da je tu ipak veca konjica u igri i jos neki faktori

 Doslovce prvi Google rezultat ti objasnjava zasto je vrijeme reakcije vise od prosjecnog (0.15-0.2).

 

 

"Normal human reaction time is between 0.15 and 0.2 seconds, but that’s only half the story because you can’t really talk about a reaction without considering the specific action that will usually follow it – in this case beginning the process to launch an F1 car off the grid. When you factor this in, an F1 driver’s reaction time at a race start tends to be somewhere between 0.2 and 0.3 seconds. “There’s no point in reacting quickly to something if your actual action is poor, and good reactions for a specific task require motor-learning,” explains Jon."

 

The more coordination the movement (action) requires, the harder it will be to achieve a quick reaction time. Getting an F1 car off the line at the start of a race requires complex coordination between a driver’s vision – watching the lights; feel –hands on the steering wheel and clutch paddle, as well as feet releasing the brake and applying the throttle in a controlled manner; and sound – the noise made by the car, namely the engine revs.”

 

Izvor: McLaren

 

Dakle, kompliciranije je nego obicnu Cupru prdnut sa linije. 

Maddog_HR čet 9.12.2021 12:32

Napisao si "nakon par launcheva treninga bi se ustalio na debelo ispod 0.1s, pa najcesce po 0,0x ili cak nekad 0,00x sekunde". Ne znam zasto sad tvrdis drugacije.

A sto se tice F1, eto na njihovu stetu nemaju tebe u momcadi. Covjece daj posalji CV momcadima, dok njihovi "obicni" f1 vozaci startaju, ti si vec na apexu prvog zavoja. Ogromna prednost brate, imas posao sigurno.

rooswelt1991 čet 9.12.2021 12:47
crack kaže...

Sorry na malo offtopica, koliko sam povezao odustao si od racing timova i to, jesi dobio ikad priliku ići dalje u f2, f1, koliko je to dostižno uopće? 

Je, nakon 2 i pol sezone sam odustao od svega. Prvih pola godine sam imao poziciju asistenta voditelja tima, a nakon pola godine sam preuzeo poziciju voditelja.

Bio sam cijelu jednu sezonu voditelj tima, za 6 vozača u 4 kategorije. Nakon toga su dio tima otkupljen od strane vanjskog investitora, i tjekom rekonstrukcije, ja sam dobio poziciju voditelja tima na utrci i razvoju, dok je ostatak preuzeo čovjek koji je došao s novcem.

Da se odmah razumijemo, taj čovjek je dobio tu poziciju jer je došao s novcem, ali čovjek je strašno sposoban, i meni je bio užitak raditi s njim.

 

Ja sam odustao prije svega zbog toga što, koliko god pluseva ima, život na putu nije za mene. Tjekom godine 40ak vikenda si na putu, plus normalan rad gdje organiziraš inžinjere, mehaničare, vozače, sponzore i slično.

Autoutrke na visokoj razini su krvav posao, uz to nije to nešto pretjerano plaćen posao da bi bio nešto primamljiv (ja sam s obzirom na poziciju imao solidnu plaću, ali govorim opčenito).

Uz sve to, moj posao je bio organzirati sve da se ekipa unutar tima međusobno ne poubija, logistika da na svakoj utrci imamo sve, organiziranje strategija, setup auta/bolida, i papirologija (nešto kasnije, taj dio više nisam morao radit).

 

Autosport je zanamljiv onim ljudima koji ga baš vole, onaj tko misli zaraditi neke novce od toga, će se gadno razočarati. Postoji izreka na gridu "ako hoćeš posatiti milijunaš u autosportu, moraš prethodno biti milijarder" 

Jako puno odricanja, jako puno živciranja, riskaranja zdravlja i sl. Stalna spavanja po raznim hotelima/motelima, a u blizini nekih staza čak tih ni nema, pa se spava po kamionima i motorhome-ima. I to ne vrijedi samo za male timove, nekad jednostavno se ne isplati ići 10km udaljen hotel.

 

Da ne ispadne sve negativa, ima naravno i jebenih stvari. Svaki put u pitlane-u, kad počnu palit aute/bolide, doslovno vidiš blagi osmijeh na licu svakog čovjeka. Taj osječaj ti jednostavno nikad ne dosadi.

Svaki podij je uvijek super iskustvo. Kraj sezone, i početak nove. Tim je uvijek prije svega, i ta konekcija koja se stvori, jednostavno se ne može stvoriti ni na jednom drugom radnom mjestu.

Osječaj povjerenja, da svi možemo sve. Jednom je naš vozač zakucao auto u zid na kvalifikacijama, i mi smo preko noći taj auto prekrpali Ducttapeom. Znači cijela lijeva strana auta, i cijela podnica doslovno samo traka. Potrošili smo 9 kg trake, jedva prošli vagu, a vozač nam toliko vjeruje da frajer osvoji drugo mjesto, napravio 8 pretjecanja. S autom kojim ja nebi vozio do konzuma kad ga vidim 

 

Sve u svemu, meni je to bilo jedno super iskustvo, i drago mi je  da sam ga napravio, ali isto tako mi je jasno da to nije za mene.

 

Što se tiče napretka, nije tako teško napredovati kroz motorsport, samo moraš znati da ti je to najlakše kad imaš novac iza leđa. Mi smo doslovno imali mehaničare koje smo zaposlili jer su donijeli sponzore.

Ne kažem da ti stari sad mora biti Lawrence Stroll, ali bilo kakav sponzor koji te prati, je uvijek +.

F1 je teže doći, ipak imaš jaaako puno konkurencije, ali manje kategorije, wrc, i slično, uopće nije teško doći.

Imaš stranicu motorsport i tamo imaš oglasnik za poslove. Tamo velik broj timove traži zaposlenike, uključujući i velike timove i male timove.

Čak i f1 timovi tamo traže zaposlenike. Ako netko planira početi posao u motorsportu, ja bi mu definitivno preporučio neka prvo skupi dobar CV, a to je najlakše na legendarnim disciplinama.

Recimo prijaviš na dakkar, i tamo volontiraš jednu utrku, pa Monaco i slično. Kad imaš nešto na CV-u što odskače, timovi će te prije zaposliti.

 

Ako te (ili nekog drugog) još šta zanima, samo pitajte, proveo sam tamo dosta vremena, tako da mogu iz prve ruke objasnit. 

GranDaddo čet 9.12.2021 15:44

Kad je bila najavljena izgradnja staze u Bistri, ja sam odmah dobio volju da se prijavim kao sudac i nekako ubacim u taj svijet. Kucao na vrata HAKS-a i ima seminara za dobivanje licence, no čuo sam iz prve ruke i da je teško skupiti dovoljno iskustva, jer se naravno volontira i treba putovati po cijeloj HR žicati organizatore. Dobio djecu i ode... Onda vidim da je Horner u ranim 30tima počeo voditi RB. Nije da mi je to bio cilj, ali voditi (Ops) neki JWRC, Dakar (wow) ili možda najslađe i najdraže WEC tim... to bi bio san. No lako se zaborave tih 40tak vikenda kad te nema, a ni tokom tjedna nisi baš uz obitelj, pa se onda momčad povuče (ko Citroen iz WRC-a ili neki iz DTM-a) i mislim da bi A) kontinuirano stresno i B) strašno raditi na networkingu da uspiješ imati opcije i sponzore.

RuskeGTT čet 9.12.2021 19:37
GranDaddo kaže...

Kad je bila najavljena izgradnja staze u Bistri, ja sam odmah dobio volju da se prijavim kao sudac i nekako ubacim u taj svijet. Kucao na vrata HAKS-a i ima seminara za dobivanje licence, no čuo sam iz prve ruke i da je teško skupiti dovoljno iskustva, jer se naravno volontira i treba putovati po cijeloj HR žicati organizatore. Dobio djecu i ode... Onda vidim da je Horner u ranim 30tima počeo voditi RB. Nije da mi je to bio cilj, ali voditi (Ops) neki JWRC, Dakar (wow) ili možda najslađe i najdraže WEC tim... to bi bio san. No lako se zaborave tih 40tak vikenda kad te nema, a ni tokom tjedna nisi baš uz obitelj, pa se onda momčad povuče (ko Citroen iz WRC-a ili neki iz DTM-a) i mislim da bi A) kontinuirano stresno i B) strašno raditi na networkingu da uspiješ imati opcije i sponzore.

 5g sam haksov sudac i nikad nisam imao potrebe volontirati, vec placaju dobru dnevnicu (mada na wrc-u je bila debelo ispod ocekivanja) i marendu + tu je uzitak biti sve u prvom redu kako se kaze...

neznam kakvo iskustvo ti pricas za skupiti, ja sam uznapredovao na nacionalni rang bez ikakvog beda, sa odradenih 20-25 evenata u 3 godine...ocito si uletio u krivu ekipu, neznam sta rec

GranDaddo pet 10.12.2021 10:08

To je bilo prije 10-11 godina i ne mogu sad to iskopati, no eto, tako mi je bilo rečeno. Nema veze, jer nema ni s od staze, a bez nje imam 4-5 eventa (brdska, INA, Kumrovec, Sancta, super slalom) u blizini i eto mogu biti dio koliko mi to vrijeme dopusti. Možda bi ti mogao napisati koju riječ više pa da nam to malo više približiš?