danielk79 uto 28.2.2017 10:37

Pozdrav svima,
Trebao bih mišljenje i savjet prije kupovine opreme. Ukratko, zamijenio bih satelitski internet(Intersat) koji trenutno imam sa LTE mrežom od Tele2. Radi se o kući dvokatnici na otoku Krku(Šilo, preko puta Crikvenice). Satelitski tanjur Intersata nalazi se naravno na krovu te je spojen koaksijalnim kabelom sa modemom na stubištu na prvom katu. Testom Tele2 signala sa mobitelom na stubištu na prvom katu imam cca 1 Mbit/s a ako se popnem na krov cca 20 Mbit/s. Ideja mi je uzeti 4G router od Tele2 te ga spojiti na krovu sa yagi antenom. Udaljenost od baznih stanica po aplikacijama za mjerenje je nekih 4000-5000 m. Kako sam laik, a da ne kupujem opremu bezveze, ne znam da li sam previdio nešto ako tako napravim. Jeli yagi antena najbolje riješenjene ili bi neka druga možda bila pogodnija? Ima li opravdanih razlika u cijeni yagi antene od 350 i 950 kn? Također, jeli moguće za povezivanje antene na krovu i routera na stubištu koristiti koaksijalni kabel što će ostati tamo od satelita(promijenivši konektore)?

To je "ukratko" to :)

Hvala unaprijed svima što će odgovoriti

AF139 uto 28.2.2017 12:45

- satelitska antena nemora biti na krovu ( uostalom tada je vjetar problem) , može i na tlu normalno raditi samo da "vidi" satelit sa te pozicije.

- Za koristiti bazne stanice treba imati optičku vidljivost od tvoje antene do Tele2 bazne stanice.

- Yagi antena za LTE ( 2100MHz ) ima solidno pojačanje ali koaks bi trebao biti 50ohma a obični televizijski ima 75ohma ( iako bi moglo i sa njim raditi). Problem na tim visokim frekvencijama je dužina koaksa koja treba biti što kraća npr. do 10m radi gubitaka da se u koaksu ne izgubi sve ono što antena dobije.

- Kod izbora yagi antene treba paziti da se ne kupi za wifi (2450MHz) već za LTE ,  a pojačanja su ovisna o kvaliteti dipola (paziti i na vodonepropusnost spoja) na koji se spaja koaks i na ukupni broj elemenata jer više elemenata bi bila i veća dobit (dBi).