Povezivanje na Internet

Terrakom - Zašto ne mogu uzeti adsl

vuleslash uto 15.9.2020 14:48

Pozdrav, pošto već duže vrijeme radim od doma pojavila mi se potreba da uzmem žičani adsl internet pošto 4G internet kojeg hvatam routerom nije dovoljno dobar za program u kojemu radim. Program se konstantno sinkronizira sa serverom i na 4G mreži se jednostavno ruši i usporen je, a imao sam priliku probati žičani intenet na drugoj lokaciji i program je radio bez greške. Nakon malo surfanja po netu sam naišao na Terrakom i odlučio da oni imaju uslugu koja mi najbolje paše opcijom i cijenom. Zovem ih, pitam je li usluga dostupna u mom gradu i adresi, u Rijeci, i lik kaže dada, pružamo uslugu i vaša adresa i linija su dostupni. Ja ga ispitam sve detalje preko telefona i dogovorimo se sve. Šalje mi Zahtjev za zasnivanjem pretplatničkog odnosa mailom, ja ga potpisujem i vraćam. Dan-dva kasnije dobivam mail s datumom realizacije usluge. Sve super. I tako čekam da dođe taj datum, lik me zove negdje uoči tog datuma prodaje mi neku priču kao da je bio neki problem, trebaju me zvat ovi iz HTa, tj kao pokušali su me dobit ali nisu uspjeli, zvat će me ovih dana. Prođe i tih par dana, datum realizacije je već prošao, zovem Terrakom da pitam što se događa, kažu oni da im je HT odbio zahtjev za moju liniju i da oni tu ne mogu ništa niti znaju u ćemu je problem. Ja zovem tehničku podršku HT da ih pitam za broj moje linije, oni kažu da ne vide problem niti da imaju veze s tim brojem. Naime, u kući u kojoj živim ima telefonska linija na koju je bio registriran telefon koji sam odjavio prije skoro godinu dana nakon smrti bake jer ga je ona korsitila. Odjavio sam uslugu i platio taj zadnji račun. Znači postoji 'infrastruktura' u kući, a na katu kuće gdje su drugi stanovi također postoje linije i oni gore imaju žičani intenet. A ovi iz Terrakoma mi kažu da je zahtev odbijen od HTa, valjda neki problem s linijom, iz HTa mi nisu ništa rekli, žica u kući postoji, a bio je aktiviran i telefon prije nepunih godinu dana. Sad me zanima kako da otkrijem u ćemu je problem i riješim ga? Propuštam li ja nešto ili me oni zafrkavaju? Postoji li mogućnost da HT ne želi odobrit liniju zbog monopola? Mogao bih zvati HT i reći da želim njihovu uslugu pa da vidim u ćemu je problem? Iako od njih uslugu ne bih htio. Opcija od Terrakoma je duo vdsl, postoji li tu problem da tipa infrastruktura u kući ne podržava vdsl nego adsl, ali valjda bi lik iz Terrakoma skužio koju uslugu mi može pružiti?

Lineman čet 17.9.2020 22:26
vuleslash kaže...

Pozdrav, pošto već duže vrijeme radim od doma pojavila mi se potreba da uzmem žičani adsl internet pošto 4G internet kojeg hvatam routerom nije dovoljno dobar za program u kojemu radim. Program se konstantno sinkronizira sa serverom i na 4G mreži se jednostavno ruši i usporen je, a imao sam priliku probati žičani intenet na drugoj lokaciji i program je radio bez greške. Nakon malo surfanja po netu sam naišao na Terrakom i odlučio da oni imaju uslugu koja mi najbolje paše opcijom i cijenom. Zovem ih, pitam je li usluga dostupna u mom gradu i adresi, u Rijeci, i lik kaže dada, pružamo uslugu i vaša adresa i linija su dostupni. Ja ga ispitam sve detalje preko telefona i dogovorimo se sve. Šalje mi Zahtjev za zasnivanjem pretplatničkog odnosa mailom, ja ga potpisujem i vraćam. Dan-dva kasnije dobivam mail s datumom realizacije usluge. Sve super. I tako čekam da dođe taj datum, lik me zove negdje uoči tog datuma prodaje mi neku priču kao da je bio neki problem, trebaju me zvat ovi iz HTa, tj kao pokušali su me dobit ali nisu uspjeli, zvat će me ovih dana. Prođe i tih par dana, datum realizacije je već prošao, zovem Terrakom da pitam što se događa, kažu oni da im je HT odbio zahtjev za moju liniju i da oni tu ne mogu ništa niti znaju u ćemu je problem. Ja zovem tehničku podršku HT da ih pitam za broj moje linije, oni kažu da ne vide problem niti da imaju veze s tim brojem. Naime, u kući u kojoj živim ima telefonska linija na koju je bio registriran telefon koji sam odjavio prije skoro godinu dana nakon smrti bake jer ga je ona korsitila. Odjavio sam uslugu i platio taj zadnji račun. Znači postoji 'infrastruktura' u kući, a na katu kuće gdje su drugi stanovi također postoje linije i oni gore imaju žičani intenet. A ovi iz Terrakoma mi kažu da je zahtev odbijen od HTa, valjda neki problem s linijom, iz HTa mi nisu ništa rekli, žica u kući postoji, a bio je aktiviran i telefon prije nepunih godinu dana. Sad me zanima kako da otkrijem u ćemu je problem i riješim ga? Propuštam li ja nešto ili me oni zafrkavaju? Postoji li mogućnost da HT ne želi odobrit liniju zbog monopola? Mogao bih zvati HT i reći da želim njihovu uslugu pa da vidim u ćemu je problem? Iako od njih uslugu ne bih htio. Opcija od Terrakoma je duo vdsl, postoji li tu problem da tipa infrastruktura u kući ne podržava vdsl nego adsl, ali valjda bi lik iz Terrakoma skužio koju uslugu mi može pružiti?

 Kada se sklopi ugovor u ovome slucaju sa terrakomom HT dobije nalog "terenska provjera" i ako se u tom nalogu napise da je potrebno prosirenje pristupne mreze u smislu povlacenja jedan ili vise raspona kabela ili skidanje pcm uređaja ukoliko ga u mrezi ima tada tim budget operatorima nije isplativo platiti HT-u te radove da bi te se ukljucilo samo naravno nece ti oni to tako reci jer je to njihova sramota, a HT nije duzan njima to odraditi bez naknade. Kada bi podnjeo zahtjev HT-u 99% da bi bio ukljucen kroz par dana i također i oni imaju vdsl i nisu im cijene vise toliko napuhane, a između ostalog uvijek po pitanju kvarova je HT najbolji bez laganja jer ako postoji veci problem na liniji jedini ce ga oni rijesiti jer je mreza njihova pa razmisli..

vuleslash uto 22.9.2020 13:28

Hvala puno na odgovoru. I mislio sam da je tako nešto, lik iz Terrakoma mi je na kraju rekao da uzmem uslugu od HTa jer će mi oni otkloniti taj problem s infrastrukturom koji vjerojatno postoji. Bio sam uvjeren da je infrastruktura u redu jer u cijeloj kući postoji internet i kao što rekoh na mome katu je bio telefon, isto od HTa, doduše interneta nikad prije nije bilo na mome katu. Htio sam uzeti najobičniji žičani internet od Terrakoma, vdsl + telefon (koji mi ne treba, za 0 kn) mi je ponudio on. 'Terenske provjere' nije bilo, ali razumijem da valjda HT zna da nemaju infrstrukturu ako na liniji nikad prije nije bilo interneta. Problem u tome je što je cijela ta priča trajala skoro 2 mjeseca i 2 potpisivanja ugovora. Ne znam zašto me lik nije nazvao prvom prilikom, tj kada je dobio odbijenicu, i rekao mi da ne može realizirat uslugu. Ja sam čovjeku pri prvom pozivu objasnio kakvo je stanje u kući pa je mogao taj zaključak donjeti i sam uz par ispravnih pitanja i skratit nas svih čekanja, a ne da ja njih moram zivkat i istraživat gdje je zapelo. Bez sramote je mogao reći da infrastruktura nije dobra kad su to saznali, a ne izvlačit se i radit od sebe žrtvu, no dobro, na to smo navikli, šlampavosti nikad previše. Mislio sam odmah uzeti uslugu od HTa, ali tv i telefon mi zbilja ne trebaju, pa sam išao tražiti dalje. Provjerit ću još jednom kakve ponude imaju u opciji.

mobilna.elektronika1 sub 26.9.2020 11:17

Što se tiče cijele ove priče između HT-a i Terrakoma, osobno znam da se operatorima ne isplati investirati u mrežu koju će kasnije HT dobiti u svoje vlasništvo. Zašto je Vipnet (danas A1) napustio paricu (osim Amis nasljeđa)? To je jedan od razloga i skupa infrastruktura.
Ne znam bi si se nekome od vas isplatilo da ste u poziciji manjeg operatora platiti trošak infrastrukture koja se u konačnici treba predati HT-u bez refundacije. Vjerujem da ne bi.
S druge strane osobno znam da HT često zna za novu paricu poslati info da je potrebna izgradnja mreže samo da operator odustane od toga, a postoji infrastruktura. Vidio sam na par slučajeva, pa i na jednom u ulici gdje sam ranije živio gdje je čovjek naručio usluge od Optime. Došao mu je tehničar, provjerio sve i kaže da je sve ok. A iz Optime mu jave da nema parice i treba graditi infrastrukturu. Što je stvarno stanje - čovjek je isključio usluge cca pola godine prije toga jer je otišao van grada i nisu mu bile potrebne usluge doma. U toj ulici se nitko nije niti doselio, niti se napravila nova kuća niti išta. Znači njegova parica nije potrošena na nekog drugog. Predao zahtjev HT-u, za 5 dana ga uključili. E sad, tko tu koga.
Meni je sve to smješno jer HT kontrolira DSL infrastrukturu u RH i što god mi pričali, niti jednom alternativcu (osim Iskonu koji je u njegovom vlasništvu) se ne isplati takvo nešto. Tako da svaka rasprava o budget operatorima i slično prestaje samom činjenicom da je stanje s infrastrukturom u RH takvo kakvo je.

vuleslash pon 28.9.2020 15:26

Hvala na odgovoru. Razumijem, jedino pitanje koje mogu sada postaviti je smije li HT napisati da infrastruktura nije dobra kada zapravo je, te budget operater ne bi platio ništa za proširenje, nego HT lijepo trguje na taj način. Ne bi li pojedinac trebao moći sam izabrati uslugu? Tipa da izgradiš novu kuću ne možeš uzeti ničiju drugu uslugu nego od HTa jer još nema infrastrukture?

mobilna.elektronika1 pet 2.10.2020 12:19

U pravilu da, oni bi ti trebali osigurati priključak na infrastrukturu. S druge strane, ako gledaš pravilnik (koji je propisao HAKOM), ti kao korisnik su dužan/dužna osigurati lokalnu instalaciju. Lokalna instalacija se smatra kabelska veza od stupa do routera (malo bzvz, al jbg). Znači, trebao bi osigurati priključak na stup preko svog električara. HT bi ti to napravio za đabe ako uzmeš njihove usluge. Drugim operatorima bi naplatio spajanje kuće na el.kom. mrežu. Al zato bi HT-u npr. platio usluge znatno više nego alternativcu, u ovom konkretnom slučaju Terrakomu.