Općenito o ICT biznisu

Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

ihush sri 16.12.2020 16:47
njuskac kaže...

Reklamirao sam matičnu plocu prije 35 dana i još čekam.. koji je maksimalan rok čekanja?

 -a čekaš što?

-kad si reklamirao jesi li nešto pitao? .. samo čekaš? Zašto? Zašto nisi pitao nakon par dana? Ili odmah, kad će biti .. tj ako tebi nije važno, njima-ostalima je još manje i da bi bilo što kao neko pravo ostvario, moraš tražiti-pitati. Možda je već odavno riješeno, možda su ti slali poruku ili zvali, možda čeka da se javiš.. možda nakon još par dana to postane njihovo (ovisno kako definiraju držanje nepreuzete robe-rok...) itd.

-to ne pitaš tu, nego tamo gdje reklamiraš i to ne trebaš čekati 35 dana, ni 35 minuta, nego možda 35 sekundi kad reklamiraš, tad ti oni nešto okvirno kažu i tad znaš-provjeriš.

njuskac čet 17.12.2020 15:18
ihush kaže...
njuskac kaže...

Reklamirao sam matičnu plocu prije 35 dana i još čekam.. koji je maksimalan rok čekanja?

 -a čekaš što?

-kad si reklamirao jesi li nešto pitao? .. samo čekaš? Zašto? Zašto nisi pitao nakon par dana? Ili odmah, kad će biti .. tj ako tebi nije važno, njima-ostalima je još manje i da bi bilo što kao neko pravo ostvario, moraš tražiti-pitati. Možda je već odavno riješeno, možda su ti slali poruku ili zvali, možda čeka da se javiš.. možda nakon još par dana to postane njihovo (ovisno kako definiraju držanje nepreuzete robe-rok...) itd.

-to ne pitaš tu, nego tamo gdje reklamiraš i to ne trebaš čekati 35 dana, ni 35 minuta, nego možda 35 sekundi kad reklamiraš, tad ti oni nešto okvirno kažu i tad znaš-provjeriš.

 Pitao sam prije dva tjedna , rekli su da je u tijeku.. inace taj ducan javlja kad je gotovo svaki put i to na email i na sms. Inace imam problema sa tim ducanom, kupio usb wifi pise 150mbps ,i doma mi radi na oko 70.. probao drugi slican i radi na oko 140mbps.. reklamiram stick i nakon dva tjedna mi daju novi.. ok idemo ponovo.. opet oko 70 mbps.. reklamiram stick nakon dva tjedna mi daju novi.. idemo ponovo upalim oko 70mbps... odem u ducan i kazu nije do nas mi cemo ga zaprimit 100 puta i 100 puta ce ti dat novi... i sta mozes? nije meni do 50kn nego do brzine... sad se kladim da ce mi vratit maticnu plocu u istom stanju kao sto je bila i da cu opet morat reklamirat

love2ml86 pet 18.12.2020 00:20
njuskac kaže...
ihush kaže...
njuskac kaže...

Reklamirao sam matičnu plocu prije 35 dana i još čekam.. koji je maksimalan rok čekanja?

 -a čekaš što?

-kad si reklamirao jesi li nešto pitao? .. samo čekaš? Zašto? Zašto nisi pitao nakon par dana? Ili odmah, kad će biti .. tj ako tebi nije važno, njima-ostalima je još manje i da bi bilo što kao neko pravo ostvario, moraš tražiti-pitati. Možda je već odavno riješeno, možda su ti slali poruku ili zvali, možda čeka da se javiš.. možda nakon još par dana to postane njihovo (ovisno kako definiraju držanje nepreuzete robe-rok...) itd.

-to ne pitaš tu, nego tamo gdje reklamiraš i to ne trebaš čekati 35 dana, ni 35 minuta, nego možda 35 sekundi kad reklamiraš, tad ti oni nešto okvirno kažu i tad znaš-provjeriš.

 Pitao sam prije dva tjedna , rekli su da je u tijeku.. inace taj ducan javlja kad je gotovo svaki put i to na email i na sms. Inace imam problema sa tim ducanom, kupio usb wifi pise 150mbps ,i doma mi radi na oko 70.. probao drugi slican i radi na oko 140mbps.. reklamiram stick i nakon dva tjedna mi daju novi.. ok idemo ponovo.. opet oko 70 mbps.. reklamiram stick nakon dva tjedna mi daju novi.. idemo ponovo upalim oko 70mbps... odem u ducan i kazu nije do nas mi cemo ga zaprimit 100 puta i 100 puta ce ti dat novi... i sta mozes? nije meni do 50kn nego do brzine... sad se kladim da ce mi vratit maticnu plocu u istom stanju kao sto je bila i da cu opet morat reklamirat

Zašto nisi kupio taj sličan (koji ide 140..) a od njih tražio povrat novca?

KASA pet 18.12.2020 13:06

Narucio sam online vitamin d kapsule za drugu osobu ali stigao je drugaciji proizvod od narucenog iako isto vitamin d i oko 30 kn skuplji od narucenog al puno drugaciji u sastavu i kolicini (puno manje).

 

Ta druga osoba nije znala koje sam narucio tako da ih je vec otvorila. Pitao sam online shop ali kazu da zamjena nije moguca posto je vec otvoreno sto je razumljivo. Dakle zastita oko poklopca vani i folija na unutra na otvoru je skinuta. 

 

Nije veliki problem. Al me zanima kako u tim situacijama da je npr. veca il skuplja kolicina u pitanju bila. Da li kupac ipak ima neko pravo posto nije dobio sto je narucio?

njuskac pet 18.12.2020 18:54
sandokan111 kaže...
njuskac kaže...

odem u ducan i kazu nije do nas mi cemo ga zaprimit 100 puta i 100 puta ce ti dat novi... i sta mozes?

Vec upitano, ali svarno mi nije jasno zasto nisi jednostavno trazio povrat sredstava???

 Jer su rekli da je sve u redu i da ako nije salje se na reklamaciju.

sandokan111 pet 18.12.2020 20:50
njuskac kaže...

Jer su rekli da je sve u redu i da ako nije salje se na reklamaciju.

 Oke, Onda fino sljedeci put ne "reklamiraj" nego posalji prijavu mailom njihovom odjelu (znaci nemoj niti nosit prvo taj uredjaj) nego posalji da na tom i tom uredjaju postoji materijalni nedostatak, da imas tu i tu brzinu, a nemas tu i tu (oglasenu). Da je uredjaj vec par puta mjenjan i uvijek ista stvar. Da uredjaj ne radi kako je oglaseno i da zelis vratiti uredjaj i novce, te ces kupiti neki drugi uredjaj koji radi ono za sto je oglasen. Oni ce ti tada javit da moras donijet uredjaj na provjeru, ti ces to napravit i kad budes predavao stvar pazi da napisu da nema ostecenja. Kad rjese to, ako ti budu mjenjali opet, neces tu zamjenu preuzet vec ces trazit novce natrag, ako odbiju, poslat ces prijavu na inspekciju i s tim je prica gotova.

njuskac sub 19.12.2020 12:37
sandokan111 kaže...
njuskac kaže...

Jer su rekli da je sve u redu i da ako nije salje se na reklamaciju.

 Oke, Onda fino sljedeci put ne "reklamiraj" nego posalji prijavu mailom njihovom odjelu (znaci nemoj niti nosit prvo taj uredjaj) nego posalji da na tom i tom uredjaju postoji materijalni nedostatak, da imas tu i tu brzinu, a nemas tu i tu (oglasenu). Da je uredjaj vec par puta mjenjan i uvijek ista stvar. Da uredjaj ne radi kako je oglaseno i da zelis vratiti uredjaj i novce, te ces kupiti neki drugi uredjaj koji radi ono za sto je oglasen. Oni ce ti tada javit da moras donijet uredjaj na provjeru, ti ces to napravit i kad budes predavao stvar pazi da napisu da nema ostecenja. Kad rjese to, ako ti budu mjenjali opet, neces tu zamjenu preuzet vec ces trazit novce natrag, ako odbiju, poslat ces prijavu na inspekciju i s tim je prica gotova.

 Danas sam preuzeo matičnu plocu nakon 35 dana servisa i vrate mi matičnu u totalno drugoj kutiji, crna kutija bez ičega.. nije da mi kutija nesto znaci u zivotu ali zelim nazad u istom stanju kako sam i dao.. nakon par minuta svadje ne zele mi dat moju kutiju da ju nemaju, da se zalim nekom.. da sta ce meni ta kutija.. a da li matična radi to jos moram provjerit, pise da je popravljeno..

pitao također ponovo za wifi usb kazu tuzite proizvođaca.. ja da dizem privatnu tužbu zbog 50 kn wifi-a?? meni svaki odlazak tamo kosta vremena i novaca benzina.. sta si oni zamisljaju da cu ja 20 puta hodat tamo? na mailove odgovaraju nakon tjedan dana ,na telefon se nitko ne javlja.. kako taj ducan radi vec 20 godina ne znam.. 

edit: sad tek vidim da fali i limic za maticnu

sandokan111 sub 19.12.2020 14:20
njuskac kaže...

Danas sam preuzeo matičnu plocu nakon 35 dana servisa i vrate mi matičnu u totalno drugoj kutiji, crna kutija bez ičega.. nije da mi kutija nesto znaci u zivotu ali zelim nazad u istom stanju kako sam i dao.. nakon par minuta svadje ne zele mi dat moju kutiju da ju nemaju, da se zalim nekom.. da sta ce meni ta kutija.. a da li matična radi to jos moram provjerit, pise da je popravljeno..

pitao također ponovo za wifi usb kazu tuzite proizvođaca.. ja da dizem privatnu tužbu zbog 50 kn wifi-a?? meni svaki odlazak tamo kosta vremena i novaca benzina.. sta si oni zamisljaju da cu ja 20 puta hodat tamo? na mailove odgovaraju nakon tjedan dana ,na telefon se nitko ne javlja.. kako taj ducan radi vec 20 godina ne znam.. 

edit: sad tek vidim da fali i limic za maticnu

 Nisam siguran dal trolas sada vec lagano. Jasno ti je napisano sto trebas napravit. Kakva tuzba privatna? Jel ti reko da dizes privatnu tuzbu? Jesam ti ja napisao, a i imas tu u temi sto trebas napravit? Tvoj izbor je jednostavan.

1. Poslusat prodavaca i dizat privatnu tuzbu protiv proizvodjaca

2. Poslusat mene i napravit kako sam ti napisao

3. Napravit nesto trece po svom nahodjenju kako ti savjest nalaze.

 

Stvarno ne vidim poantu u ovome. Napise ti se sto da napravis, ti dodjes s nekim "trecim" rjesenjem. Sto da ja sad ponovno ponovim da taj prodavac prica nebuloze i gluposti i ponovno ti opisem sto trebas napravit i da ce se tada stvar rjesit? Pa eto, ponovno ti ponavljam potpuno isti savjet kao i u postu ovom sto se tice tog wifi usba-a.

Sto se tice maticne neznam koji limic fali, ako imas slike kad si predavao maticnu i limic je tu, tad ponovno, mozes poslat inspekciji prijavu za taj limic i da ga zelis a bio je tu pri predavanju proizvoda.

 

 

Stvari su jednostavne, ako pitas savjet, i savjet dobijes, onda bi trebao i pokusati sljediti taj savjet, ne doci ponovno s nekom nebulozom koja i tebi samome zvuci glupo (tuzit proizvodjaca) kao da je realna situacija i pitat savjet kako to da moras tuzit proizvodjaca...

sandokan111 sri 30.12.2020 11:42
Dachande kaže...

Znam da je za online kupnje moguć povrat robe u roku od 14 dana od primitka, bez navođenja razloga.

 

Ono što me zanima, vrijedi li to i ako je proizvod otvoren?

 Sto to znaci "otvaran"? Ako mislis otpakiran i isproban, moze. S nekim iznimkama, navedenim u clanku 79. zakona o zastiti potrosaca.

ihush sri 30.12.2020 12:34
Dachande kaže...

Mislio sam, ako uzmem tipkovnicu, otvorim, probam i nisam zadovoljan. Mogu li je vratiti bez problema (naravno, pod uvjetom da je nisam oštetio)?

 možeš (upravo je to smisao zakona-prava, probati i vratiti ako nisi zadovoljan).

.. tj. to nema veze s reklamacijom-problemom-kvarom, nego s pozitivnom trgovačkom (neke trgovine to dozvoljavaju neovisno o zakonu) praksom i kupnjom na daljinu kad fizički ne možeš vidjeti robu.

sandokan111 sri 30.12.2020 12:44
Dachande kaže...

Mislio sam, ako uzmem tipkovnicu, otvorim, probam i nisam zadovoljan. Mogu li je vratiti bez problema (naravno, pod uvjetom da je nisam oštetio)?

 Mozes. Kad je budes vracao samo, neka ti zapisu na primci da nema ostecenja, da ti ne pokusaju uvaljat umanjenje povrata za X posto "radi ostecenja" koja bi eventualno mogla, namjerno ili nenamjerno, nastat u transportu/pregledu/gdjegod.

ihush pet 1.1.2021 17:36
Dex.pwn kaže...

Acer Swift 3 AMD Ryzen 5 3500U 3.70GHz 8GB 512GB SSD W10H 14'' IPS Full HD AMD Radeon Vega 8 P/N: NX.HFDEX.008 0,00 kom - Mikronis.hr

 

Jel zakonski dopušteno dati različitu garanciju za fizičke i pravne osobe?

Zašto bi itko to radio?

 -trgovci to znaju raditi.. zakonski? -da. (jer se zakon o zaštiti potrošača, odnosi na ''potrošača'' tj malu-fizičku osobu, karnjeg korisnika, maloprodaja itd.. tj zakon o zaštiti potrošača se ne odnosi na frime-poslovne, pravne subjekte i tad se ne primjenjuje.. dok jamstvo nije stvar zakona nego proizvođača-distributera borbe za tržište..). Firme nisu zaštičene jer se smatra da su dovoljno jake da znaju zaštiti svoj interes (pravna služba) .. no izuzetno mali broj trgovaca radi tavke 'gluposti', tj jamstvo ne mora uopće postojati, materijalni nedostatak je sasvim druga osnova (jamstvo daje onaj tko ga daje, ako daje.. dok je odgovornost stvar trgovca koji robu stavlja na tržište..). Recimo da su naši 'snalažljivi' i da tako (realno varaju) kupca, dok isti kupac kupuje zapravo za osobne potrebe i time vara državu za pdv-trošak i svi šute u toj igri.. tj samo naivci misle da su nešto napravili ako u jednom trenu uštede par kuna koje ih mogu koštati daleko više.

-kupiš tamo gdje ti odgovaraju uvjeti, cijena, usluga pa i jamstvo, tj kupac bira a tvoj izbor je i što ti je od tog važno.. dok jamstvo može biti nevažno u većini slučajeva, tj većina robe se neće pokvariti u jamstvu nego izvan.. štoviše većina računala daleko premaši jamstvo-trajnost..).

 

-to nije 'naš' fičer, tj to je na eu, kao i ostalo.. takvo tumačenje riječi potrošač, zakon i primjena. Samo što većina trgovina to ne prakticira jer u normalnom poslovanju nema problema tj jamstvo je stvar proizvođača (distributera za tržište u slučaju uvoza, piše na deklaraciji) i proizvođač daje jamstvo, time trgovac u urednom poslovanju nema razloga uskratiti ili skratiti ga (osim zarade, popravak-servis i prodaja novog-drugog..).

-tj jamstvo je navedeno na deklaraciji robe, što tamo piše to vrijedi.. i to se traži, ostalo je sporedno.

-problem je čak i prijevod-tumačenje riječi, čitava eu, ne samo hr... tj privatno je sve, privatno vlasništvo, može biti i firma, pravni termin je fizička osoba, ne pravna (firme-institucije), dok se u ovom zakonu to odnosi na kranjeg potrošača, malog kupca isključivo o maloprodaji (firme kupuju preko računa, veleprodaja itd. i tad roba uopće ne mora biti u ambalaži, na polici i deklaracija.. dirketna prodaja=direktni uvjeti, kao što se sad telekomi ugovornima cjenkaju sa scakim korisnikom zasebno i možeš imati različite cijene za iste usluge itd..).

love2ml86 sub 2.1.2021 00:36
Dex.pwn kaže...

Odnosno, koristit ću više/s jačim intezitetom nego nešto što koristim doma

 

Upravo to, iako nema to uvijek smisla.. ali se mora uzeti neki standard.. jer ako aparat za kavu kupi kafić nije isto kao da ga kupi neki ured..

ihush uto 5.1.2021 11:22
bunker kaže...

Hakomov stav oko otplate uređaja nakon raskida ugovora:

 -napokon je i tebi jasno? :)

-točno, ali treba to jasnije reči (ne 'slikovito', postoje teme, članci zakona itd..). Više puta ponavljano, pogotovo u tele2-temi upravo situacija promjene uvjeta-raskid.

 

-ako korisnik raskida, bez opravdanog, zakonom i ugovorima predviđenog razloga, tad snosi štetne posljedice, penale za prijevremeni raskid, tad se čitaju-primjenjuju opći uvjeti operatera. Dodatno je unazad par godina hakom-zakon dorađen, ograničeno koliko operater može penalizirati (do 1000kn), tj i tad korisnik ima izbor, platiti preostale mjesečne ugovorne-pretplate ili povrat-plaćanje dobivenog (dara-popusta) ovisno što izabere/povoljnije za korisnika s ograničenjem do 1000kn za pretplatu-penale. To se ne odnosi na dodatne uređaje-kredit, koji su prodani jednako kao u svakoj trgovini, tj isplata tog dijela ide u cijelosti jer to nije dio ugovora-paketa-cjenika-usluge nego zasebno prodana roba-uređaj (kao npr sony-playstation..) i taj iznos se mora isplatiti u potpunosti (jednako kao bilo što kupljeno u 'normalnoj' trgovini).

 

-ako postoji opravdani razlog, kao što je to promjena uvjeta od strane operatera, tad nema penala-štetnosti za korisnika, tj sve što se mora otplatiti (kredit-rate) ostaje po starom tj korisnik ima pravo izbora, ako želi može jednokratno isplatiti, ne mora, bira, može nastaviti jednako kao da raskida nema. (to se odnosi na dodatne uređaje-kredit, ne na samu pretplatu koja se raskida i time prestaje ugovorna obveza). 

 

-mječečna pretplata je jedna stavka, ugovorna obveza ovisna o paketu (brzina, tv-tel-internet, kao tv-kanali..) i nema veze s dodatnim 'kreditom', prodajom uređaja na rate, neovisno koji uređaj je u pitanju, npr mobitel, konzola, romobil.. itd. To nije dio ugovora i usluge operatera, to je klasična trgovina, odvojeno, dok ih jedino povezuje mjesto kupnje i način naplate (mjesečni račun), tj kao da je kupljeno u drugoj trgovini neovisno o operateru. Taj dio ovisi o uzroku, tj o strani koja krši ugovoreno, što je u slučaju tele2 cjenika-ponude-uvjeta operater i tad korisnik ima pravo otplate jednakim ratama ako da raskida nema. Da je korisnik krivac, tad snosi sve troškove i tad operater traži (i dobije) jednokratno isplatu.

 

-neovisno o zakonu, korisnik uvjek može 'tražiti' (pitati, molbom) neku pogodnos, oprost duga ili način isplate.. operater (druga strana) može pristati-odobriti, npr u slučaju kao što je godina unazad, korona, potresi, neki razlog, socijalni status (posao) itd. To tad nema veze s hakomom-zakonom, tj sve što se sporazumno ugovori vrijedi, treba pitati. U slučaju kad nam to pravo daje zakon tražiti, u slučaju kad nemamo to pravo molbom. Možda prihvate.

MagiMagi čet 4.2.2021 11:26

Ekipa molim vas brzu pomoć ako je ikako moguće, imam situaciju i nemam vremena čitati sve...

 

Prije 3 dana kupila sam indukcijsku ploču sa 2 flexi zone, platila dostavu i montažu od istog dućana. Ploča montirana u utorak, plaćeno gotovinom.

 

Jučer ustanovim da ne mogu kuhat kavu u đezvi jer flexi zona trazi određeni minimalni promjer. Nije mi prva indukcija tako da znam za te stvari i bas zato sam pitala prodavačicu može li i manja đezva na to. Rekla je da može, da samo treba pazit da se postavi na sjeciste linija. Nazovem dućan, iznesem problem i kažem da želim zamjenu za drugu ploču na kojoj će to bit moguće, da mi nije problem platit ponovno montažu demontažu itd ali da ne prihvaćam ploču od 3500 kn na kojoj ne mogu skuhat kavu. Nakon više poziva s njihove strane kojima se ograđuju jer "prodavacica negira da smo pričale o đezvama", sve vodi u smjeru da nemam izbora nego zadrzat ploču i kupit delimano lončić za kuvanje kave. Rekli su se još javit blabla Al nisam uvjerena da ćemo se uspjet dogovorit... 

 

Ono šta me zanima je - imam li pravo na povrat ploče i novca ili nemam?

 

Zvala sam udrugu potrošač Al ne mogu nikoga dobiti... 

 

Hvala

ihush čet 4.2.2021 12:26

-udruga je beskorisna.. nije zakon, odnosno zato se 'brbljanje' treba papirnato riješiti, ne pričati s trgovcem koji možda zna možda ne zna.. no postoji osnova.

-za to je nadležan mingo.hr-inspektorat, opišeš problem, prijaviš.. po protokolu prvo žalba-zahtijev trgovcu (što si obavila) i sad s tim odgovorom-podacima na mingo.

-pretpostavka, kako to zakon tumači, inspektorat (ne ja-ti-trgovac..) da ti kao kupac nemaš razloga lagati-izmišljati, tj govoriš istinu-činjenice i to u vezi izjave trgovca da može manji lonac.. + već imaš iskustvo i upravo zato si i pitala.

-ako se tako postavi, tad ćeš 99% za par dana dobiti željenu zamjenu, bez troška.

-sve ostalo je interna stvar trgovca, tj osoba koja je dala pogrešan podatak trgovina može kazniti-otpustiti ili tražiti naknadu ali to s tobom nema veze, tj trgovac je taj koji mora osposobiti svoje djeltanike, njegov rizik kao i zarada, njegova odgovornost za sve što naprave na radnom mjestu.

-nikako dozvoliti da npr ti osobno tužiš djelatnika.. tj ti se moraš pozivati na pravo kupca, zavaravanje i sl. .. + da imaš papirnato bilo bi 100% (teoertski) ovako je samo riječ, no ponovo, zakon polazi od tog da nemaš razloga izmišljati i sl. .. sve ostalo trgovac nek rješava, njegova stvar. Djelatnici moraju znati što govore, ako ne znaju tad nek šute, nek kažu 'ne znam' ali nikako ne smiju reči pogrešno-netočno. To je odgovornost trgovine i trgovina koja ima takve djelatnike zaslužuje kaznu, tj inspektor neće biti pretjerano blag (osim ako postoje neke treće veze-interesi..) pa predviđam pozitivno rješenje u cca tjedna dana. (kad predaš žalbu na mingo imaš stanje, zaduženost itd..)

MagiMagi čet 4.2.2021 12:54
ihush kaže...

-udruga je beskorisna.. nije zakon, odnosno zato se 'brbljanje' treba papirnato riješiti, ne pričati s trgovcem koji možda zna možda ne zna.. no postoji osnova.

-za to je nadležan mingo.hr-inspektorat, opišeš problem, prijaviš.. po protokolu prvo žalba-zahtijev trgovcu (što si obavila) i sad s tim odgovorom-podacima na mingo.

-pretpostavka, kako to zakon tumači, inspektorat (ne ja-ti-trgovac..) da ti kao kupac nemaš razloga lagati-izmišljati, tj govoriš istinu-činjenice i to u vezi izjave trgovca da može manji lonac.. + već imaš iskustvo i upravo zato si i pitala.

-ako se tako postavi, tad ćeš 99% za par dana dobiti željenu zamjenu, bez troška.

-sve ostalo je interna stvar trgovca, tj osoba koja je dala pogrešan podatak trgovina može kazniti-otpustiti ili tražiti naknadu ali to s tobom nema veze, tj trgovac je taj koji mora osposobiti svoje djeltanike, njegov rizik kao i zarada, njegova odgovornost za sve što naprave na radnom mjestu.

-nikako dozvoliti da npr ti osobno tužiš djelatnika.. tj ti se moraš pozivati na pravo kupca, zavaravanje i sl. .. + da imaš papirnato bilo bi 100% (teoertski) ovako je samo riječ, no ponovo, zakon polazi od tog da nemaš razloga izmišljati i sl. .. sve ostalo trgovac nek rješava, njegova stvar. Djelatnici moraju znati što govore, ako ne znaju tad nek šute, nek kažu 'ne znam' ali nikako ne smiju reči pogrešno-netočno. To je odgovornost trgovine i trgovina koja ima takve djelatnike zaslužuje kaznu, tj inspektor neće biti pretjerano blag (osim ako postoje neke treće veze-interesi..) pa predviđam pozitivno rješenje u cca tjedna dana. (kad predaš žalbu na mingo imaš stanje, zaduženost itd..)

 Hvala vam puno na odgovoru.

 

Upravo je bio gospodin iz tog dućana provjeriti ploču. Rekao je da će provjeriti mogućnost zamjene - jer ja ni ne trazim novac natrag, bar ne u ovoj fazi - posto su se neke stvari mijenjale kod samih indukcijskih ploča i vecina proizvođača je povećala taj min promjer unazad par godina. Rekao je da ne bjeze od odgovornosti, da uvijek mogu vratiti novac, ali eto pošto to još ne trazim, da će probat nać adekvatnu zamjenu. 

MrBlc čet 4.2.2021 12:55

Ako ploča ne prihvaća posuđe koje je promjera većeg od onog koje se navodi u službenoj specifikaciji, to je defekt. Ono što ti je prodavačica rekla je nedokazivo i ne spada u službenu specifikaciju. Dalje, promjer posuđa vrijedi za emajlirano posuđe, dok nerijetko posuđe od nehrđajućeg čelika ima željezni umetak koji je znatno manji od dna posude, pa je zapravo bitan promjer umetka. Kod aluminijskog posuđa umetak zna biti unutar aluminija, a ne na površini, pa sam umetak može biti previsoko u odnosu na ploču, što kod rubnih promjera umetaka radi problem. To su specifične karakteristike posuđa na koje proizvođač ploče nema utjecaj.

 

 

S druge strane, ukoliko si naručila online (općenito van poslovnog prostora trgovca), imaš pravo na raskid ugovora u roku od 15 dana, s tim da ćeš platiti montažu, demontažu, a vjerojatno i neku naknadu za umanjenje vrijednosti, ovisno o tome da li je ploču moguće montirati bez tragova (primjerice, ako dolazi s mekom ili tekućom brtvom, ona je jednokratna).

sandokan111 čet 4.2.2021 15:49
MagiMagi kaže...
Ono šta me zanima je - imam li pravo na povrat ploče i novca ili nemam?

 Nedokazivo je sto si pricala s prodavacicom, tako da o tome nista. Ako si kupila u trgovini sad je sve dobra volja trgovine dal ce ti zamjeniti proizvod. Ostalo je receno. Mozes ti slat prijavu na mingo, al ako prodavacica tvrdi da to nije rekla, neznam na koji nacin ces to dokazati, te samim time odgovornost za raspitivanje o proizvodu i njegovim mogucnostima je na tebi, ne na trgovini. Ako su te specifikacije proizvoda navedene, i on odgovara specifikacijama, nema se tu sto osim dobre volje trgovca. Koliko vidim trgovac se zainteresirao za sve pa mi izgleda kao da bi trebalo zavrsiti dobro jer je ipak i njima u interesu da budes zadovoljna. Ali pravno, ovisno o gornjim okolnostima, nema se sto.

MrBlc kaže...

S druge strane, ukoliko si naručila online (općenito van poslovnog prostora trgovca), imaš pravo na raskid ugovora u roku od 15 dana, s tim da ćeš platiti montažu, demontažu, a vjerojatno i neku naknadu za umanjenje vrijednosti, ovisno o tome da li je ploču moguće montirati bez tragova (primjerice, ako dolazi s mekom ili tekućom brtvom, ona je jednokratna).

 Nema razloga da joj naplate umanjenje povrata vrijednosti obzirom da je zakonom definirano da se ne umanjuje vrijednost u slucajevima kad se treba provjerit ispravnost i funkcioniranje uredjaja. Brtva je zamjenjiv potrosni dio nevezan direktno za kupljeni uredjaj. Takodjer ni ne spada u nijedan od stavaka iz cl. 79 zakona o zastiti potrosaca.