Općenito o ICT biznisu

Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Spiridon sri 16.9.2020 22:49
Damir22 kaže...

Kupio si ga kao novo, ili kao rabljeno?

 

Ako je kao novo, pravac trgovina, i rijesi sve s njima, rabljenu robu su ti prodali kao novu.... cak i ako je refurb, ili bilo koja varijanta, to je MORALO biti naglaseno kod kupovine, ako nije - pare nazad.

 Kao novo sam ga kupio... Naime, došao sam u tu trgovinicu između 16 i 17 h kad preuzima radnju stari vlasnik koji se ne snalazi baš najbolje.

A tek mi je frend rekao da je popravljano tj. da je bilo na servisu... To je potvrdila i Fortronova djelatnica kad sam joj poslao Serijski broj...

Otići ću i do njih da se nešto probamo dogovoriti jer mi je sumnjiva Fortronova djelatnica, kontam da opet pokušava sa popravkom...

Inače, PSU je koštao samo 259 kuna... Jbg, ja se polakomio...

sandokan111 čet 17.9.2020 02:44

Nejasne su mi ove situacije. Sto ti fortronova djelatnica ima bit sumnjiva? Sto se vlasnik ima pogubit? :)

 

Ako je novo, je novo. Ako nije, a prodano kao novo, imas pare natrag. Reklamacije se vrse putem trgovine tako da neznam cemu slanje u DE. Ako mislis da si dobio deal pa ti se ne dobijaju pare natrag, nista, popravi ga i to je to. Al opet, naravno, to se radi preko trgovine, trgovina salje njima i nema nikakvog troska.

Damir22 čet 17.9.2020 17:29

Ne vidim sto si ti pogresno napravio...

 

Usao si u trgovinu, vidio proizvod, saznao cijenu, kupio ga....

 

Dobio racun, valjani, nadam se.

 

Proizvod se pokvario, ti saznajes da je to vec reklamirana stvar, ne od tvoje strane, dakle lijepo u trgovinu s proizvodom i racunom, dobar dan, vratite mi iznos s racuna, ili mi dajte isti takav novi proizvod.

 

Iz razloga zato sto ste mi prodali rabljenu robu pod novu. Ako moze, super, ako ne, prijava, kopija racuna, kopija prepiske s fortronom i ta izjava da je navedeni uredjaj vec bio ranije na reklamaciji, dakle prije tvog datuma kupnje koji je na racunu i stvar jasna. 

 

Tebe se ne tice tko je tu lud, tko zbunjen a tko pogubljen, ako je sve kako pises, ti si jednostavno dobio rabljenu robu pod novu. To dali si je ti platio 1kn ili 5000kn to nije tvoja briga, tebi je jasno ISTAKNUTA cijena odgovarala i po tome si proizvod i kupio, ako nisi obavijesten da se radi o rabljenoj robi, refurbished robi, zamjenskoj s reklamacije ili bilo sto sto bi sugeriralo da ne kupujes NOVI proizvod.... nema tu pogubljenosti, tebe je netko zavaljao.

ihush pet 18.9.2020 12:50
Čitatelj kaže...

Osim ako mu na racunu pise "popravljeno", "rabljeno" ili "koristeno", onda ne moze nista.

Al u svim drugim slucajevima bi trebao dobiti nov proizvod ili povrat.

 -ne, račun je račun. tj mora pisati datum, pdv.. i iznos, što i piše.

-na robi mora biti jasno istaknuto, izdvojeno itd.. u suprotnom kazna trgovini (ako to inspektor primjeti). tj ako to nije jasno navedeno tad je prevara.

 

-kupac ima pravo na novo, ispravno i ne mora reklamirati tj pristati na servis jer ima pravo kupiti novo-ispavno tj to je trgovina, ne plac-oglasnik a time i direktno oštećen za prava npr po jamstvu (rok.. koji je već započet).

-kupac traži zamjenu, ispravno-novo. Ako nema, može pristati na servis + jamstvo ili povrat novca po računu. Sve ostalo je kemijanje i da, može se sve dogovoriti osoba s osobom, no što se pravila i zakona tiče samo je ovo ispravno, ostalo je kemijanje.

-pri tome cijena nema nikakve veze, može biti i 1kn (ne može nula, tad nije roba, porez..) a stvri koje se dobiju za 1kn moraju jednako biti ispravne kao i kupljene za x-kuna, tj npr mobitel na ugovornu obvezu za taj iznos koji sigurno nije 'stvarna' vrijednost nekog uređaja tj kutije šibica pa tako ni niža cijena ne znači baš ništa, roba mora biti ispravna, kao i nova-zapakirana, ako nije tad je to potrebno posebno izdovjiti-označiti i tad nema nesporazuma.

Čitatelj pet 18.9.2020 12:55

Ako je prozivod od 600kn prodan za 200kn, i na proizvodu je pisalo da je rabljeno, koristeno ili popravljano,

i to pise i na racunu, onda nema greske. Bajo moj nisi citao. Ako ti netko kaze "gle, novi golf kosta 40.000€, al ja ti ga prodam za 15.000€",

sto bi onda trebao misliti da je to novo vozilo?

Neke stvari su common sense. Kao sto sam vec par puta napisao, ako nesto izgleda predobro da bi bilo istinito, onda nije istinito.

Mogao je kupiti za 50kn 3kW napajanje sa Wisha.

ihush pet 18.9.2020 13:40
Čitatelj kaže...

Ako je prozivod od 600kn prodan za 200kn, i na proizvodu je pisalo da je rabljeno, koristeno ili popravljano,

i to pise i na racunu, onda nema greske. Bajo moj nisi citao. Ako ti netko kaze "gle, novi golf kosta 40.000€, al ja ti ga prodam za 15.000€",

sto bi onda trebao misliti da je to novo vozilo?

Neke stvari su common sense. Kao sto sam vec par puta napisao, ako nesto izgleda predobro da bi bilo istinito, onda nije istinito.

Mogao je kupiti za 50kn 3kW napajanje sa Wisha.

 -lupetaš.. trgovina nije oglasnik, u trgovini se prodaje ROBA, nova, upakirana, original.. sve ostalo je izuzetak i tad posebna pravila (jer je to tad izuzetak) .. pa u tvom primjeru ako tako kupiš auto na placu, logika, ali ako kupiš u trgovini tad je nov, mora biti nov, odnosno ako nije to mora biti navedeno-istaknuto i nema zabune ili tumačenja tj zakon se ne tumači od trgovca-kupca nego to radi institucija kad donosi zakon.

-možeš kupiti za 1kn, kupuješ robu u trgovini i vrijede pravila-zakoni-propisi, ne ono što se može ili pretpostavke.. nego ono što piše. .. protegnimo to n abanalnu usporedbu s kupnjom u trgovini ili na daljinu (izvan) .. i tad automatizmom zakon o pravu na povrat 14 dana kojeg za istu robu kupljenu u trgovini nemaš, mada je ista trgovina, ista cijena, ista roba, isti kupac.. drugi zakon tj u jednom slučaju se odnosi u drugom ne.

-tu ne tipkamo što se sve može desiti ili pretpostavke.. nego pravila, zakoni, dok trgovac za lošu deklaraciju npr font nedovoljen propisane veličine plati kaznu.. (a za ovo ako se pročačka možda i malo više pa će vjerojatno trgovac rado zamijeniti bez natezanja u korist kupca ako ovaj to zatraži i spomene mingo..).

 

+ edit: .. što se tiče istaknute cijene proizvoda.

-npr može biti greška, svi griješimo pa i trgovci, umjesto npr 1000kn napiše 100kn.. i što tad radi zakon? Što misliš?.. neovisno tko je kriv, mora tad po toj cijeni prodati kupcu.

-to što je netko kriv, tad vlansik-trgovac može od odgovorne osobe tražiti naknadu štete, npr štamparije reklame ili djelatnika, no za svoje poslovanje je on odgovoran i snosi teret-krivicu, ne kupac + zakon.

-ako kupac naleti na recimo takvu grešku, nek kupi.. tj zakon ne regulira cijenu, nego ono što trgovina robom je i što (ne)smije. Dok je cijena stvar tržišta, trgovine pa tako ista roba može u jednoj trgovini imati cijenu 100kn u drugoj 101kn u trećoj 99,90kn.. i to je sve ista roba pod istim zakonom a trgovac je svoju kalkulaciju radio na temelju njemu poznatih razloga pa ako želi može napisati i 50kn ili 200kn.. jednako legitimno tj normalno za slobodno tržište i formiranje cijena. Cijena je kao konkretna cifra nevažna tj x-kuna, osim nule, proizvoljna. Može čak biti i greška, ali tad tu grešku plaća krivac, dok kupac plaća cijenu. Zakon, ne nečije tumačenje ili što se sve može kao na placu..

Čitatelj pet 18.9.2020 15:00

Ne postoji "trgovina" za automobile, nego auto-kuca, i tu imas i nove i polovne automobile - i nema tu nikakvih prevara i zaverzlama,

citaj sto pise.

 

https://www.links.hr/hr/rabljena-roba-80

 

Gle, pise rabljena roba - kome nije jasno, njegov problem. I na rucunu ce ti pisati "used", "rabljeno" ili nesto trece.

Ako ne pise da je rabljeno - njihov zajeb, ali ako pise, braco nisi citao.

 

A to je razlika izmedju besplatno i dzabe - svi idu u skolu besplatno, al neki dzabe.

ihush pet 18.9.2020 15:12

-govorimo o trgovini, pc, napajanje, normalna roba.. a ti o autima, koji nisu takva roba, npr nije u ambalaži na polici.. odnosno, izuzetak za kojeg se hvataš koji veze ni s čim nema.

-nastavi, zabavno.. no čemu?

ili ovako, što piše na linku-linksa kojeg nudiš kao argument? .. pa pročitaj ponovo postove, tj što ja kažem, što ti, što zakon? .. na linku piše, rabljeno. Jasno? Ako nije, ponovo čitaj, ponovo..

Mutombo Dikembe ned 27.9.2020 22:46

Vidim da ima ljudi koji se dobro kuze pa cisto da pitam jer oduvjek me zanimalo, iako zasad nemam problema (kuc kuc).

Kad bi mi npr. vrisnula grafa, pocnu artefakti il bilokaj slicno, odnesem u trgovinu, pa oni vele saljemo u servis, pa nakon 30 dana vrate, vele sve je ok. Pa dodem doma, a sve isto, pa nosim nazad i tak u krug.

Pitanje je jel se moze nekak taj proces skratit da ne igram ping pong 3 mjeseca? I kaj napravit ak je moja rjec protiv njihove (oni kazu da radi, meni ne radi)?

boxer pon 28.9.2020 09:18
Mutombo Dikembe kaže...
Vidim da ima ljudi koji se dobro kuze pa cisto da pitam jer oduvjek me zanimalo, iako zasad nemam problema (kuc kuc).

Kad bi mi npr. vrisnula grafa, pocnu artefakti il bilokaj slicno, odnesem u trgovinu, pa oni vele saljemo u servis, pa nakon 30 dana vrate, vele sve je ok. Pa dodem doma, a sve isto, pa nosim nazad i tak u krug.

Pitanje je jel se moze nekak taj proces skratit da ne igram ping pong 3 mjeseca? I kaj napravit ak je moja rjec protiv njihove (oni kazu da radi, meni ne radi)?

 Fotografiraš ili snimiš video gdje se manifestuje kvar proizvoda - artefakte i sl. 

sandokan111 pon 28.9.2020 10:59
Mutombo Dikembe kaže...
Pitanje je jel se moze nekak taj proces skratit da ne igram ping pong 3 mjeseca? I kaj napravit ak je moja rjec protiv njihove (oni kazu da radi, meni ne radi)?

 Pa neces igrat ping pong. Nakon sto ti je prvi put vrate i opet sve po istom je odneses opet i reces da se nista nije napravilo. Ako ponovno dobijes isti odgovor da je sve u redu (znaci ovo je 2gi puta) ukljucis inspekciju u slucaj koja ce eventualno predlozit vjestacenje, i tada prvih 6mj placa trgovina, nakon toga onaj tko je u krivu.

ukay1000 kaže...
Troskovi vjestaka budu isli na onoga tko je u krivu.

 Prvih 6mj placa trgovina, ne tko je kriv.

ihush pon 28.9.2020 11:08
Mutombo Dikembe kaže...
Vidim da ima ljudi koji se dobro kuze pa cisto da pitam jer oduvjek me zanimalo, iako zasad nemam problema (kuc kuc).

Kad bi mi npr. vrisnula grafa, pocnu artefakti il bilokaj slicno, odnesem u trgovinu, pa oni vele saljemo u servis, pa nakon 30 dana vrate, vele sve je ok. Pa dodem doma, a sve isto, pa nosim nazad i tak u krug.

Pitanje je jel se moze nekak taj proces skratit da ne igram ping pong 3 mjeseca? I kaj napravit ak je moja rjec protiv njihove (oni kazu da radi, meni ne radi)?

 -prvi korakk je već napravljen.. :) tj anticipiraš moguće scenarije i tražiš, odgovore, rokove .. razumne, što s 30 dana nema veze. Nakon usmenog razgovora s možda takvim odgovorom napaviš žalbu-upit meilom i tražiš odgovore koa i razumne rokove. Ovisno o odgovoru prijaviš na mingo.hr ..

relano, to su najgori kvarovi za reklamaciju tj lako je reklamirati kad nešto crkne-ne radi, dok ako se problem mora tražiti ili banalno buka ventilatora-cviljenje.. obično odbiju tj moraš imati relativno dokazivu metodu, ne igre nego neki benč i sl. ili njihov diag-soft mora vidjeti grešku (kao memtest za ram i hdd-ssd-smart..). Ako dobro opišeš problem tad je veća šansa za prihvat reklamacije, dok se nakon toga kad servis obavi svoje nema što čekati tj ili dobiješ nazad svoju za što treba par dana ili novu-zamjenu ili novac što može biti trenutno u trgovini.

-ali, pod normalno, većina reklamacija se riješi u roku do tjedan dana, dok u idealnom slučaju može biti isti dan ili dan-dva tj ovisi gdje je servis i kad stigneš na red, tj dobar dio stvari obaviš u par sati dok je 30 dana dovoljno za put na mjesec, pješice.. tj mora postojati konketan razlog-objašnjenje, ne neka lupetanja trgovca tj on to mora vidjeti na računalu kao što vidiš vozni red busa-vlaka tj ne nagađa se nego se zna.

Mutombo Dikembe pon 28.9.2020 12:50

Hvala na odgovorima. Uvjek mi je to tlaka bila. Ono komp puko na pola i on nemre tam na licu mjesta potvrdit da je neispravno, neg salje u servis na dijaknostiku da vide jel ispravno. Kolko sam skuzio, prijavio ja pod garanciju ili materijalni nedostatak to uvjek prvo na dijagnostiku u servis i op ode dva tjedna :/

ihush pon 28.9.2020 13:36

-ne.. tj da :)

pravno, materijalni nedostatak nema veze s ovlaštenim servisom (koji radi koa dio lanca proizvođača-distributera tj jamstva i odnosi se samo na taj brand).. mat nedostatak je uveden najviše zbog robe koja nema jamstvo, jer jamstvo ne mora posotjati. Mat.nedostatak je na teret trgovca, ne proizvođača (i nema ovlašteni servis, ne postoji).. tj tad sve dogovaraš s trgovcem, dok je u slučaju jamstva trgovac samo posrednik s kojim ti komuniciraš ali nije onaj koji to odlučuje. (mada su često za pc trgovina i servis ista firma, iste osobe.. ili prostor do trgovine kao hgspot-links-adm..).

 

-trgovac te uvjek može poslati u servis, ali ti biraš tj ti možeš ako želiš direktno u servis, dok on može reći, nisam stručan, to radi servis i to je procedura.. (ali postoji razlika servis i ovlašteni servis) tj servis i stručna osoba koja pretpostavka tamo radi ima potrebna znanja i sredstva utvrđivanja stanja kao i ovlasti kojima npr odobrava zamjenu ili odbije reklamaciju uz navođenje razloga, npr fizičko oštećenje. Po jamstvu to radi ovlašteni servis, po mat.nedostatku nije definirano tj zakon vidi samo trgovca i on je za to odgovoran neovisno kako će organizirati .. tj tad ne postoji ovlašteni servis kao kriterij jer je to samo onaj servis skoji s brandom ima takav ugovor, ne s trgovcem nego proizvođač-distributer tj dio lanca. .. npr automobili, vešmašine, televizori.. servis za forda nema veze s mazdom, ovlašteni je samo onaj tko ima ugovor, svi ostali su samo servisi i nemaju veze s jamstvom.

 

-naravno, zakon pokriva sve robe, dok je bijela tehnika jedno, auti drugo, računala treće.. tj samo za računala su povijesno trgovci istovremeno i serviseri.. pa tako možeš naručiti komponente i dobiti sklopljeno ili popravak itd.. u trgovini, koja formalno može i ne mora biti registrirana kao servis (ali bi trebalo biti odvojeno.. barem vizualno). Jamstvo nije obavezno, zato postoji mat.nesdostatak i u eu za fizičke osobe je +2 godine na teret trgovca. Možeš primijetiti da je većina 99,999% jamstava proizvođača 2-više godina tako da to pokriva više od tog zakonskog minimuma za kupca (samo druga osnova) i tad kad postoji jamstvo ono se koristi jer je 'bolje-jače' tj nije trošak trgovca i dobiješ novo ili povrat, nema kemijanja u urednom poslovanju, jer ne može biti npr zamjene za drugi brand ili drugi model-seriju.. jer je sve povezano s uvoznm-carisnkim deklaracijama i tad ako nema točno tog branda-modela tad ide povrat, ne neki sličan jer je carisnka muljaža tj ne može se pokriti jamstvom, kao što ti jamstvo na forda ne vijdedi za mazdu.. mada su auti. Ne pokriva asus jamstvo toshibu.. ne može trgovac tad po tom serijskom broju dobiti neki drugi brand-robu tj barkod i sva dokumentacja je povezana tj može se sve ali je to tad kemijanje i kad inspektor to nađe slijedi kazna mada nema neke prevare tj može biti u dobrim namjerama.

 

-pa tako ako pod jamstvom dobiješ novo-zamjenu (jer popravka realno nema, potvrdi se kvar pokriven jamstvom, to je sve što radi servis) tad uz novu robu dobiješ i novi račun s novim jamstvom koje teče od tog novog datuma, pa tako teoretski možeš imati beskonačno dugo komopnentu ako crkne u jamstvu.. kod mat.nesostatka nema toga tj možeš samo računati vrijeme u servisu za produljenje. itd.

-popravka nema jer je pravi servis + lager daleko skuplje za proizvođača nego da da novu robu + uvoz-eu-carine papirologija i tad se ta komponenta mora odjaviti-izvesti-vratiti ili kontrolirano uništiti tj tek tad po toj osnovi zamjene iduća komponenta ulazi u eu pez ponovnog plaćanja carine-poreza, sve ostalo je carinski-porezni prekršaj a to znači kazne od 100.000 naviše i smao mali koji to ne znaju dok se ne opeku rade 'po starom'.. veliki ne.

-pošto se večina proizvoda komopnenti mijenja, novije serije, tad je nakon recimo godinu velika šansa da zamjene nema i tad bi pametan trgovac odmah ponudio povrat novca, dok svi prvo nude neku zamjenu tj žele da tim novcem kod njih kupiš robu, što možeš kao kupac.. no on to želi kao zamjenu jer tad te neće izhubiti (kupiš bilo gdje..) + ovisi o razlici cijene po računu i ono što ima na lageru u pravilu tad želi po 'snagi'.. i kupac je tad obično prevaren-zakinut tj pad cijena i danas istu stvar može kupiti za manji iznos ili za isti jače.. trgovci tad kemijaju, mogu biti pošteni pa kupiš što želiš, no uvjek ti biraš i ako ne pristaneš mora isplatiti iznos s računa pa tako i tražiš. Tad kupiš novo što želiš..

 

edit: .. ili slikovito..

-auto možeš popraviti van jamstva u bilo kojem servisu koji radi tu marku auta, dođeš-pitaš-platiš.. po jamstvu imaš ovlašteni servis (i mrežu partnera-servisa).

-za pc komponente to ne postoji, ne postoji servis za brand kao mbo-cpu-vga proizvođač, čak ni zastupnik.. postoji samo distributer koji to mora organizirati kao i deklaracije, prijevod uputa, logistiku-support tj mrežu-lanac.

-cpu se ne popravlja, ne popravlja se ram, ne popravlja se ništa.. jer nema odgovarajuće tvornice + neisplativo. Utvrdi se neispravnost i ide zamjena ili povrat. To je jamstvo proizvođača.

 

po mat.nedostatku možeš sve dogovoriti s trgovcem, tj zakon predviđa dogovor (ili po računu ako dogovora nema) pa ti tako umjesto komponente A, može dati komponentu B, možeš umjesto vga uzeti televizor.. tj pregovaraš-dogovaraš-cjenkaš se i što pristaneš to je to.. i to radiš s trgovcem.

 

+ na kraju ti kao kupac biraš, po kojoj osnovi (koja je tebi bolja, tj jamstvo u pravilu..), dok ako se kvar ne može otkloniti i nema identične robe, tad jedino novac i to po iznosu s računa, nema umanjenja, nema troška, nema izmišljanja.. sve ostalo je kemijanje i prijaviš na mingo.hr

Robert_84 pet 2.10.2020 12:01

Vidim da svi poznaju potrosacko pravo, no ona bas u HR ne funkcionira.

 

Sasvim jednostavno jer su uvoznici mali i nekada vise uvoznika uvozi istu robu koju je doslovno kupilo u drugoj drzavi bez distributera. Znaci sami moraju snositi garanciju. Te ce isti ucititi sve da se ista ne ostvari jer je to njima trosak.

 

Nisam imao jednom problema sa tehnickom stvari koja se pokvarila te je HGspot nije zelio popravit il je popravljao 5 mjeseci al svaka 3 tjedna je vracao kao popravljenu...

 

zadnje smo imali problema sa Apple laptopmom od sestre, u radnji su finu uzeli 23000 kn, al kad je isti trebao na servis rekli su da odemo do Beca.... znaci ne u drugu radnju vec u drugu drzavu...

 

 

Čitatelj pet 2.10.2020 12:14

Drugi put kad kupujes bilo sta, gledaj da imas ili sluzbeni servis u svojoj drzavi, ili besplatnu

pickup-and-return dostavu od kucnog praga do servisa i natrag, u jamstvu. Ionako Apple ima

samo godinu dana jamstva, dok dodjes do sluzbenog servisa, reci ce ti da nije kupljen za njihovu regiju i poslat te u Gruziju.

 

Cudno kako ne vozis Maxus D90, i onda da se zacudis, da ti je najblizi sluzbeni servis u Indiji.

 

Kupuj lokalno, razmisljaj globalno.

sandokan111 pet 2.10.2020 12:50
Robert_84 kaže...

Vidim da svi poznaju potrosacko pravo, no ona bas u HR ne funkcionira.

Itekako funkcionira. Ne samo da funkcionira nego sto vrijeme ide dalje sve je bolje i bolje. Ne funkcionira samo kod ljudi kojima "se to ne da", i koji ne znaju svoja prava. Kod ostalih funkcionira.

Robert_84 kaže...

znaci ne u drugu radnju vec u drugu drzavu...

 I ti, ako ne znas svoja prava si to napravio. Ako znas, fino im to predas i nek sami salju gdje hoce.

Čitatelj kaže...

Drugi put kad kupujes bilo sta, gledaj da imas ili sluzbeni servis u svojoj drzavi, ili besplatnu

pickup-and-return dostavu od kucnog praga do servisa i natrag, u jamstvu.

Svakako nebitno jer se ne salje u servis vec u trgovinu.

Čitatelj kaže...
Ionako Apple ima samo godinu dana jamstva

Mozda ima jamstvo 1g, al ima odgovornost za materijalni nedostatak 2g, tako da nebitni oni i njihovo jamstvo.

Čitatelj kaže...
Cudno kako ne vozis Maxus D90, i onda da se zacudis, da ti je najblizi sluzbeni servis u Indiji.

 Ugasi se s glupostima.

Robert_84 pet 2.10.2020 13:00
Čitatelj kaže...

Drugi put kad kupujes bilo sta, gledaj da imas ili sluzbeni servis u svojoj drzavi, ili besplatnu

pickup-and-return dostavu od kucnog praga do servisa i natrag, u jamstvu. Ionako Apple ima

samo godinu dana jamstva, dok dodjes do sluzbenog servisa, reci ce ti da nije kupljen za njihovu regiju i poslat te u Gruziju.

 

Cudno kako ne vozis Maxus D90, i onda da se zacudis, da ti je najblizi sluzbeni servis u Indiji.

 

Kupuj lokalno, razmisljaj globalno.

 ja se nalazim u DE i sa time nemam problema, no u HR to bas ne ide...

 

 

 

 

ihush pet 2.10.2020 13:36
Robert_84 kaže...
Čitatelj kaže...

Drugi put kad kupujes bilo sta, gledaj da imas ili sluzbeni servis u svojoj drzavi, ili besplatnu

pickup-and-return dostavu od kucnog praga do servisa i natrag, u jamstvu. Ionako Apple ima

samo godinu dana jamstva, dok dodjes do sluzbenog servisa, reci ce ti da nije kupljen za njihovu regiju i poslat te u Gruziju.

 

Cudno kako ne vozis Maxus D90, i onda da se zacudis, da ti je najblizi sluzbeni servis u Indiji.

 

Kupuj lokalno, razmisljaj globalno.

 ja se nalazim u DE i sa time nemam problema, no u HR to bas ne ide...

 

 

 

 

 -varaš se.. ili pričaš neke stare lovačke priče tj ili ili .. ako nisi tu tad je jasno da ne znaš kako to ide ili ako si reklamirao tad si to radio na pogrešan način, pogotovo priču da su vraćali više puta (bez popravka..) .. zato imaš mingo.hr tj znaš pravila, zakone, čitati i kako ostvariti svoje pravo. Bez tog te svatko može zrendati kako želi, bilo gdje..

-jesi li se žalio trogvini? ne pričao nego konkretno, papirnato-mail? može i usmeno ali formalno.. ako nisi, čemu sad? Ako jesi tad je to moralo biti riješeno ili sankcije tj o tebi ovisi koliko ćeš zaštititi svoje pravo, odnosno ostaje pitanje što je bio problem-kvar koji nisu otklonili .. jer problemi ne moraju biti kvar pokriven jamstvom na npr hardware, no tek ako znaš dovoljno o računalima možeš znati i kako se koji problem riješava, npr banalno malware i sl. a to jamstvom i zakonom nema veze.

boxer pet 2.10.2020 15:40
Robert_84 kaže...

 ja se nalazim u DE i sa time nemam problema, no u HR to bas ne ide...

Mislim da u većini normalnih slučajeva ide s tom razlikom da moraš biti uporan i borac za svoja prava. 

 

Ima par ljudi u ovoj temi od kojih možeš dobiti ispravne savjete u svezi svojih prava. 

Dragy pon 19.10.2020 17:21

Pozdrav, vidim da ovdje imate temu vezano uz reklamacije i jamstva, pa evo da i ja napišem svoj dio:

 

 

Predao sam svoj laptop Lenovo u poslovnicu Links 22.09, međutim od danas računajući je skoro prošlo mjesec dana, a kvar je navodno na matičnoj ploči i oni su naručili novu. U ugovoru mi nije naveden razuman rok konkretno, ali piše da će se sve reklamacije pod jamstvom riješiti u ''primjerenom roku'' - što god to značilo.

 

Ja sam im naveo da je meni laptop potreban za posao i da mi je jako bitno da to sve prije završi, međutim kakva su sad tu moja prava?

 

 

Dali ja imam pravo na novi laptop, zamjenski laptop ili eventualno da mi daju laptop nekakav za korištenje dok se to ne finalizira, jer iskreno tolerirao sam ih mjesec dana, ali sad mi je već počelo kuhati nad glavom da se tako izrazim.

 

 

Hvala!

ihush pon 19.10.2020 18:19

-nisi trebao čekati mjesec.. osim ako je dostava rikšom u uvjetima jamstva, tj to sve si trebao pitati kod reklamacije, ne čekati mjesec i gubiti živce. Npr možda su zaboravili, zametnuli.. i možda da si zvao prije .. tj čekanje bez smisla, razloga ili konkretnog roka koji se tad zna kao što se zna vozni red svega, je besmisleno.

-nakon utvrđivanja kvara ide zamjena, dijela ili novi laptop ili povrat po računu. Što čekati? tj ako brže dobiješ freeshipingom iz kine tad je to loša logistika ili nešto 'na divlje' bez odgovarajućeg supporta. Ovisi što je razlog otezanja jer to nije trgovina ili brand s kojim je to za očekivati pa je možda slučajnost-zametnuto i sl. .. i tad si već trebao zvati-pitati, tj ne prihvaćati odgovor nekog tumpleka da se čeka.. nije to djedmraz.

Dragy pon 19.10.2020 18:30

Zvao sam i links i servis, links mi je rekao da ne mogu utjecati na rok isporuke dijelova a u servisu sa dobio slican odgovor...

 

što sad da radim, koga da zovem i što da prihvatim, nikad nisam nista reklamirao pa pojma nemam

 

edit - razlog cekanja je narudzba nove maticne posto je trenutna u laptopu neispravna

ihush pon 19.10.2020 18:36
Dragy kaže...

Zvao sam i links i servis, links mi je rekao da ne mogu utjecati na rok isporuke dijelova a u servisu sa dobio slican odgovor...

 -točno ti ne možeš, to nije tvoj posao (nego njihov).

-ti zato možeš tražiti otklanjanje kvara po osnovi jamstva u razumnom roku.

-nakon što se kvar utvrdi (diagnostika servisa koja traje recimo pola sata) jednostavno se mora znati kad će kvar biti otklonjen ako se čeka neki dio ili ide novo-zamjena ili povrat, nema čekanja godota.. tj tražiš, žališ se, prijaviš na mingo.hr i obaviš za tjedan ili kraće, razumno, odnosno kad se zainate tad možda duže.. no to već spada u iracionalno ponašanje da netko iz recimo zlobe-inata nešto ne želi napraviti..  no nije to tvoj posao, to je njihov, kao i inspektorata. Pa dalje znaš, čekaš ili tražiš :)

 

+ sa servisom nemaš što raspravljati, ugovorni odnos imaš s trgovcem i on je zakonski onaj koji to mora rješavati, tako da je u 'natezanju' beskorisno zvati servis (koji je btw ista trgovina-firma, formalno odvojena, vrata do..)

Dragy pon 19.10.2020 19:03

Hvala na odgovoru, ali ovo za Mingo sto si napisao bi trebao napraviti nakon sto se cujem sa Linskom ili da to napravim svejedno?

 

Mislio sam ih prvo nazvati telefonski pa onda to odraditi, jeli tako bolje ili obadvoje skupa da napravim?

 

edit: sto ako ja navedem sve stavke koje si mi predlozio, a oni mi recu da moraju tu informaciju provjerit sa glavešinama u zg-u i da cekam njihov odgovor, sto cu onda? Tipa onaj u ducanu prodavac nece sigurno znati proceduru, jer kao mi je prosli put dao odgovor ''gospodine moramo cekati dio'' onda mogu zamisliti kakav ce mi odgovor dati kada mu navedem 5 stavki uzastopno.

 

 

Takoder sto ako budu rekli ''pricekajte jos malo trebalo bi biti gotovo brzo svakako''

 

Ja sam mislio upitati nadoplatu za neki drugi laptop ukoliko je to moguce!

sandokan111 pon 19.10.2020 19:16
Dragy kaže...

Ja sam mislio upitati nadoplatu za neki drugi laptop ukoliko je to moguce!

 To mozes samo ako nemaju vise takvi i ide povrat novca. Ali ce se maticna vjerojatno popravit.

 

Sto se tice cekanja, ti posaljes prijavu mingu i onda ce te dalje o svemu inspektor obavijestit. Da li je to oke ili nije oke, ovisno o tome sto ce dobit kao odgovor od druge stranke u procesu (links). Mjesec dana svakako nije oke, ali u danasnje doba se lako mogu vadit na koronu, iako dostave vise ne stekaju kao prije 6-7 mjeseci. Mingu saljes tocno sto si tu napisao. Da si poslao laptop tad i tad, da je proslo mjesec dana i dalje se nezna kad ce bit popravljen. Da je po tebi prosao razumni rok te ako mogu da izvide situaciju.

ihush pon 19.10.2020 19:33

-gle, krenuo si loše, kao svaki naivni kupac.. npr da si odvezao auto u servis, zaboravi na jamstvo, normalan servis ili popravak, kako bi to išlo? .. daju ti procjenu-cjenu, pristaneš i znaš kad možeš doći po auto, par sati ili par dana, to dogovaraš tad, ne nakon mjesec natezanja.

-prodavanje magle trgovca ili otezanje jednostavno prijaviš na mingo, tj procedura je prvo tražiš, žališ se i oni te npr odbiju.. no čemu čekati, još mjesec? .. čekaj ako želiš tj ti si taj koji odlučuje kako će zaštititi svoj interes.

-nastavak s autoservisom, tj jamstvo.. jamstvo ne mijenja ništa što se rokova tiče tj ne može trajati nešto danima, tjednima.. tako se ne popravalja, to je obično čekanje i može biti vječno.

-no da nemaš jamstva tad ne postoji ni obveza popravka .. a većina pc komponenti se ne popravlja, mijenjaju se. Nema čak ni lagera rezervnih dijelova u ovlaštenom srvisu jer je neisplativo proizvođaču, koji će radije dati novo nego imati trošak servisa.. tj kvar, dobiješ novo. Ako nema više te serije-modela, tad se opet nema što čekati, povrat novca (mada tad nude zamjenu.. to je loše-pogrešno jer ukuljučuje kemijanje tj kad ti vrate novac ti isti tren možeš kuptiti novi laptop.. a jedini razlog što nude zamjenu je da ne kupiš u drgoj trgovini.. tj da su korektni vjerojatno bi upravo kod njih kupio zbog pozitivnog iskustva, ovako ćeš možda kupiti kod drugog trgovca.. tj ti biraš i pristaješ ili što već).

-pod jamstvom ne smije biti kemijanja, isklučivo isti brand-serija-model, ništa drugo (zbog carinskih papira, ulaz-povrat-zamjena..) i mada se može napraviti zamjena pravi (pošten) trgovac ne kemija jer može pobrati kaznu, tj čak i kad nije prevara tad inspektorat takve stvari kazni, jer se to ne smije mada s tobom kao kupcem nema veze.. porezna-knjigovodstvena pravila kao npr povrat poreza i fiskalizacija, storno itd..).

-kad veći trgovac kemija to je loš znak, tj možda je raskinuo ugovor s distributerom ili ako je on bio distributer možda više nije.. tj možda je neka 'siva zona' i tad je kranje glupo-rizično izazivati npr mingo.. a mingo reagira na svaku prijavu koju korektan kupac prijavi, opišeš, navedeš datume, što je tko rekao, mail-bolje papirnato nego riječi.. i čim inspektor dobije spis na stol to vidiš, tad te trgovac nazove i ponudi novac, što već tad natezanja više nema.. :)

 

-vjerojatna 'priča' ti si želio nešto .. nadoplatu-zamjenu, to je kemijanje i može se napraviti ali to pametan trgovac ne želi raditi tj to je usluga tebi od koje realno nema neke zarade a može pobrati veliku kaznu, jer je kemijanje..

tj jedini normalan način je povrat-storno i tad kupiš što želiš, nema kemijanja.

-kvar je prihvaćen po osnovi jamstva, i dovoljno si čekao.. tj postavi uvjet da im daješ npr 3-7 dana za isporuku novog-ispravnog računala ili povrat novca ili prijava mingo, ovisno o odgovoru prijaviš.. kupac ima pravo, moraš to pravo tražiti, štititi, ne čekati.. ne daje ti to pravo trgovac, nego zakon, no moraš tražiti nema automatizma kao da vidiš parking i netko ga prije tebe zauzme.. čekaš.

-kako god priča završi, na kraju ti moraš imati ili ispravno računalo ili novac dok trgovac ako se pokaže da nešto kemija ili namjerno oteže može platiti kaznu odnosno besmisleno je otezati ako se može riješiti, ako se ne može tad još manje ima smisla otezati.. tj treba vratiti novac i to je to.. tj on mora biti pokriven je to je smisao jamstva i nije to njemu trošak (osim ako je kemijao pa prodavao mimo distributera-proizvođača tj pravog jamstva-supporta no tad je preuzeo i rizik uz profit i mora se jednom opametiti tj ne smije to svaliti na kupca i zato mingo reagira, dovoljno je da kvalitetno opišeš problem..).