Općenito o ICT biznisu

Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

encoding sri 1.2.2023 10:31
manubis kaže...

Zašto svi mješate jamstvo i odgovornost trgovca. 

 

Dok se kupi proizvod, po zakonu, odgovornost od 24 mjeseca od dana kupnje na bilo kakve kvarove na proizvodu je na trgovcu. U slučaju kvara to pravo se ostvaruje kod trgovca gdje je kupljen i kod tog trgovca se uređaj ostavlja na reklamaciju koji ga dalje šalje u ovlašteni servis na popravak o svom trošku. Također se popravljeni uređaj vraća natrag trgovcu gdje ga kupac može preuzeti. I uvijek se u prvih 2 godine ide na taj oblik ostvarivanja prava i treba obavezno račun.

 

Jamstvo je od proizvođača i može biti godinu, dvije, pet, ja velim onoliko koliko sam proizvođač vjeruje u svoj proizvod. To jamstvo se ne koristi u prvih 2 godine od dana kupnje. Dakle koristi se nakon isteka 2 godine od dana kupnje i to samo ako proizvod ima 3 ili više godina tog dodatnog jamstva. A za to dodatno jamstvo za više godina se obično treba i nešto napraviti od strane kupca, recimo, logirati se na stranice ovlaštenog trgovca ili proizvođača i aktivirati to dodatno jamstvo od 3, 4, 5.... godina i nakon te procedure treba kupac dobiti potvrdu da je aktivirano dodatno jamstvo. Za aktiviranja tog dodatnog jamstva uvijek postoji neki rok za aktivaciju. Recimo mjesec, dva, tri od dana kupnje. Ako se u tom roku ne aktivira onda obično ništa od dodatnog jamstva.

U ovoj raspravi nisam vidio miješanje ta 2 pojma, ali ovaj post je pun krivih ili obmanjujućih izjava koje treba ispraviti

 

Dok se kupi proizvod, po zakonu, odgovornost od 24 mjeseca od dana kupnje na bilo kakve kvarove na proizvodu je na trgovcu

 

Dok imaštvorničko jamstvo i odgovornost za materijalni nedostatak, odgovornost je na onome na čije se "jamstvo" pozoveš, a to je u 99% slučajeva tvorničko jamstvo. Ono kad ti slušalice riknu nakon godinu dana ili mobitelu ode matična u prva 24mj, najlakše je i najčešće pozvati se na jamstvo proizvođača. Em nije na teret trgovca, em nema vještačenja itd.

 

Ako se pozoveš na odgovornost za materijalni nedostatak nakon 12, a prije isteka 24mj od kupnje, moraš dokazati da je nedostatak postojao u trenutku kupnje. Tada trgovac može tražiti vještačenje koje ide na tvoj trošak ako vještak ne procijeni u tovju korist. Ničega od toga nema u slučaju tvorničkog jamstva, dakle tvorničko je puno praktičnije za pozvati se. Zapravo jedini slučaj gdje bih se pozvao na odgovornost za materijalni nedostatak umjesto na tvorničko jamstvo jest

  • ako je tvorničko jamstvo kraće, npr 1 godinu 
  • ako je kvar uočen odmah po kupnji, npr po vađenju iz kutije i sl. Tada je puno lakše tražiti povrat ili  zamjenu kao odgovornost trgovca nego prolaziti torturu servisa, čekanja 3 tjedna, slanja, za nešto što je tek izvađeno iz kutije

 

Jamstvo je od proizvođača i može biti godinu, dvije, pet, ja velim onoliko koliko sam proizvođač vjeruje u svoj proizvod. To jamstvo se ne koristi u prvih 2 godine od dana kupnje.

Vidi gore

 

Dakle koristi se nakon isteka 2 godine od dana kupnje i to samo ako proizvod ima 3 ili više godina tog dodatnog jamstva. A za to dodatno jamstvo za više godina se obično treba i nešto napraviti od strane kupca, recimo, logirati se na stranice ovlaštenog trgovca ili proizvođača i aktivirati to dodatno jamstvo od 3, 4, 5.... godina i nakon te procedure treba kupac dobiti potvrdu da je aktivirano dodatno jamstvo. Za aktiviranja tog dodatnog jamstva uvijek postoji neki rok za aktivaciju. Recimo mjesec, dva, tri od dana kupnje. Ako se u tom roku ne aktivira onda obično ništa od dodatnog jamstva.

 

To je pak nešto treće (tzv. "produljeno" jamstvo). Postoji čitav niz proizvoda koji imaju tvorničko jamstvo dulje od 2 godine za koje ne treba napraviti nikakav poseban postupak nakon kupnje - RAM memorija (60mj), GPU (36mj), napajanja (120mj). Ove duljine nisu pravilo, nego primjeri iz osobnog iskustva. 

Damir22 sri 1.2.2023 11:17

Cekaj, ako je trgovina ispisala racun za nesto i pise da je jamstvo "xx", onda je to obvezujuci dokument, i ako ga trgovina ne zeli postivati, mislim da je sve jasno....

A to "tako je u sustavu", to stvarno nije stvar kupca....

encoding sri 1.2.2023 12:06
Damir22 kaže...
Cekaj, ako je trgovina ispisala racun za nesto i pise da je jamstvo "xx", onda je to obvezujuci dokument, i ako ga trgovina ne zeli postivati, mislim da je sve jasno....

A to "tako je u sustavu", to stvarno nije stvar kupca....

 Ne razumiješ: piše 24 za svaki artikl, uključujući one koji imaju dulje jamstvo.

 

Normalno da je obvezujuće, to i žele. Ali ja želim ostvariti jamstvo i nakon 24mj, što onda?

 

Trebam imati onaj listić s eksplicitno navedenim ispravnim trajanjem jamstva (ako je bio nalijepljen na kutiju) ili se mogu slikat. A u trgovini vele "samo čuvajte račun"

sandokan111 sri 1.2.2023 12:40
Damir22 kaže...
Jamstvo za svaki proizvod je istaknuto ili na deklaraciji, koju svaki artikl mora imati. I/ili na racunu kojeg kupac mora dobiti za svaku kupnju.

I onda mi blago nije jasno kako netko nezna koliko garancije ima na sto. Jer neznam kolika mudrost je, ako vec ne cuvas ambalazu nekog proizvoda, s istog odljepiti deklaraciju, spremiti zajedno s racunom.. i eto, odjednom znas tocno kolika je garancija, znas kad si kupio, sve vrlo lako dokazes u slucaju potrebe....

A stvarno se ne sjecam kada sam zadnji put dobio ovjereni garantni list, posebice u slucaju online kupovine.....

 I dalje mi nisi odgovorio na nista. Racun nije jamstvo. Jamstvo je jamstvo koje treba biti popunjeno i zna se sto treba sadrzavat. I lagano mozes zaboraviti koliko je na sto jamstvo wtf? Kupujem milion proizvoda, ko ce pratit koliko je na sto jamstvo.

manubis kaže...

Zašto svi mješate jamstvo i odgovornost trgovca.

 Malo si pomjesao stvari. Odgovornost trgovca je odgovornost za rjesavanje reklamacije. Ta reklamacija moze biti po jamstvu, po mat. odgovornosti, po nekom osiguranju, po obicnom popravku koji placas.

Damir22 sri 1.2.2023 13:11

Racun nije jamstvo - apsolutna istina.

 

Ovjereni jamstveni list nije nuzan za ostvarivanje prava iz jamstva - jos jedna apsolutna istina.

 

Za ostvarivanje prava iz jamstva potreban je dokaz o kupnji. Sto je najcesce, ali ne mora biti - racun.

ihush čet 2.2.2023 08:30
encoding kaže...
manubis kaže...

Zašto svi mješate jamstvo i odgovornost trgovca. 

 

Dok se kupi proizvod, po zakonu, odgovornost od 24 mjeseca od dana kupnje na bilo kakve kvarove na proizvodu je na trgovcu. U slučaju kvara to pravo se ostvaruje kod trgovca gdje je kupljen i kod tog trgovca se uređaj ostavlja na reklamaciju koji ga dalje šalje u ovlašteni servis na popravak o svom trošku. Također se popravljeni uređaj vraća natrag trgovcu gdje ga kupac može preuzeti. I uvijek se u prvih 2 godine ide na taj oblik ostvarivanja prava i treba obavezno račun.

 

Jamstvo je od proizvođača i može biti godinu, dvije, pet, ja velim onoliko koliko sam proizvođač vjeruje u svoj proizvod. To jamstvo se ne koristi u prvih 2 godine od dana kupnje. Dakle koristi se nakon isteka 2 godine od dana kupnje i to samo ako proizvod ima 3 ili više godina tog dodatnog jamstva. A za to dodatno jamstvo za više godina se obično treba i nešto napraviti od strane kupca, recimo, logirati se na stranice ovlaštenog trgovca ili proizvođača i aktivirati to dodatno jamstvo od 3, 4, 5.... godina i nakon te procedure treba kupac dobiti potvrdu da je aktivirano dodatno jamstvo. Za aktiviranja tog dodatnog jamstva uvijek postoji neki rok za aktivaciju. Recimo mjesec, dva, tri od dana kupnje. Ako se u tom roku ne aktivira onda obično ništa od dodatnog jamstva.

U ovoj raspravi nisam vidio miješanje ta 2 pojma, ali ovaj post je pun krivih ili obmanjujućih izjava koje treba ispraviti

 

Dok se kupi proizvod, po zakonu, odgovornost od 24 mjeseca od dana kupnje na bilo kakve kvarove na proizvodu je na trgovcu

 

Dok imaštvorničko jamstvo i odgovornost za materijalni nedostatak, odgovornost je na onome na čije se "jamstvo" pozoveš, a to je u 99% slučajeva tvorničko jamstvo. Ono kad ti slušalice riknu nakon godinu dana ili mobitelu ode matična u prva 24mj, najlakše je i najčešće pozvati se na jamstvo proizvođača. Em nije na teret trgovca, em nema vještačenja itd.

 

Ako se pozoveš na odgovornost za materijalni nedostatak nakon 12, a prije isteka 24mj od kupnje, moraš dokazati da je nedostatak postojao u trenutku kupnje. Tada trgovac može tražiti vještačenje koje ide na tvoj trošak ako vještak ne procijeni u tovju korist. Ničega od toga nema u slučaju tvorničkog jamstva, dakle tvorničko je puno praktičnije za pozvati se. Zapravo jedini slučaj gdje bih se pozvao na odgovornost za materijalni nedostatak umjesto na tvorničko jamstvo jest

  • ako je tvorničko jamstvo kraće, npr 1 godinu 
  • ako je kvar uočen odmah po kupnji, npr po vađenju iz kutije i sl. Tada je puno lakše tražiti povrat ili  zamjenu kao odgovornost trgovca nego prolaziti torturu servisa, čekanja 3 tjedna, slanja, za nešto što je tek izvađeno iz kutije

 

Jamstvo je od proizvođača i može biti godinu, dvije, pet, ja velim onoliko koliko sam proizvođač vjeruje u svoj proizvod. To jamstvo se ne koristi u prvih 2 godine od dana kupnje.

Vidi gore

 

Dakle koristi se nakon isteka 2 godine od dana kupnje i to samo ako proizvod ima 3 ili više godina tog dodatnog jamstva. A za to dodatno jamstvo za više godina se obično treba i nešto napraviti od strane kupca, recimo, logirati se na stranice ovlaštenog trgovca ili proizvođača i aktivirati to dodatno jamstvo od 3, 4, 5.... godina i nakon te procedure treba kupac dobiti potvrdu da je aktivirano dodatno jamstvo. Za aktiviranja tog dodatnog jamstva uvijek postoji neki rok za aktivaciju. Recimo mjesec, dva, tri od dana kupnje. Ako se u tom roku ne aktivira onda obično ništa od dodatnog jamstva.

 

To je pak nešto treće (tzv. "produljeno" jamstvo). Postoji čitav niz proizvoda koji imaju tvorničko jamstvo dulje od 2 godine za koje ne treba napraviti nikakav poseban postupak nakon kupnje - RAM memorija (60mj), GPU (36mj), napajanja (120mj). Ove duljine nisu pravilo, nego primjeri iz osobnog iskustva. 

 -jamstvo.. ili jamstva.

-nova terminologija (par godina, malo više reda..)...

-kad se kaže jamstvo (garancija) misli se na originalno jamstvo proizvođača, ne na materijalni nedostatak. Sad je to izmjenjeno-ispravljeno-usklađeno.. tj sad je sve jamstvo, precizno, komercijalno jamstvo proizvođača, zakonsko jamstvo države-zakona-eu, dodatno jamstvo itd.

-jamstvo u zakonu, ne mora postojati, nije uvjet za robu, upravo zato je eu uvela zakonsko jamstvo tj odgovornost trgovca (maloprodaje, mjesto gdje se roba pušta u promet + mjesto gdje se roba-novac-kupac susrešću) tj zakonsko jamstvo odnosno odgovornost po materijalnom nedostatku su na teret trgovca, dok su 'normalna' jamstva na teret onog tko jamstvo daje pri čemu svatko može dati neko svoje jamstvo (ako želi, no to ne radi samo tako, spontano ničim izazvan.. tj nitko u biznu ništa ne daje).

-zato se kupac ne treba pozivati na jamstvo ili mat.nedostatak, kupac treba reklamirati robu-kvar, ne radi.. a ovisno o robi, jer nemaju sve jamstvo, ovo je pc-it forum primarno govorimo o računalima-komponentama, imaju jamstvo u pravilu 24mj ili duže, često 3-5god. i pc roba nije kruh, japanke, kišobran, sandale, hrana, kino ulaznica, itd.. tj svaka grupa roba ima neke razlike, automobili imaju prave ovlaštene servise i sve se tamo riješava, dok se za računala to radi kroz trgovinu, tj ona ima robu-novac, ona može dati zamjenu ili povrat, ne može servis jer nema lager-robu ni novac kupca dok je samo stručno mjesto procjene-prihvata ili odbijanja jamstva i radi za distrbutera koji je dužan osigurati tavku mrežu-logistiku na tržištu kojeg pokriva (proizvođač=uvoznik što se tiče zakona i jamstva..). Kupac može birati gdje će i kako reklamirati, može u servisu, može direkno uvozniku ili proizvođaču.. no preporuka je u trgovini kupnje kao i to da će upravo ta trgovina obaviti sve kao povrat-zamjenu i snosi zakonsku odgovornost po osnovi zakona o zaštiti potrošača..

.. potrošač, definiran pravni pojam-termin, maloprodajni kranji kupac, fizička osoba, ne firma, ne za proizvodnju ili daljnju prodaju, isključivo se zakon odnosi na običnog-malog-kranjeg kupca i isključivo u maloprodaji, dok je sve u širem smislu-terminu trgovina, uvoz-distribucija, vele-malo-prodaja itd.. za ovu temu, zakon, je isključivo maloprodaja.

-roba mora imati deklaraciju, papir koji na robu stavlja distributer-uvoznik, koji je nositelj jamstva.. to je 'trgovina' ali nije maloprodaja, čak kad je to 'ista firma' ili vlasnik, to su odvojene firme, odvojeni poslovi, odvojeni žiroračuni.. ne odlučuje maloprodaja o jamstvu, ne daje jamstvo trgovac (u maloprodaji) i ne može ga uvjetovati, mijenjati, osporavati.. tj rade nešto 'jer mogu' dok se ne uvede i u to reda, kazne.. tad će možda prestati s takvim gluparijama.

-popravak.. 99% pc-komponenti se ne popravlja, utvrđuje se neispravnost, pokrivenost jamstvom i tad zamjena za identično-seriju-model (ne slično, ne druga serija, drugi brand.. zbog storna-uvoz-kina... i samog jamstva kojeg logistikom daje proizvođač dok je distributer-predstavnik za neko tržište samo posrednik... tj njihovi odnosi-ugovori nas se ne tiču), ili povrat novca po računu. Naprosto popravka nema, nije to perilica ili auto.

+ u zamjeni se dobije novi račun, novo jamstvo, jer je to roba s barkod-serijskim brojem i u sustavu-logistici jednoznačno povezana upravo zbog uvoza-izvoza iz kine-tajwan itd.. Ostale robe nisu iste, jednake, mada je zakon i dalje isti.. za paradajz ne dobijete jamstveni list, dok roba uopće ne mora imati jamstvo proizvođača ili 'pravo jamstvo'...

 

-ako takvo jamstvo ne postoji, tad trgovac mora na svoj trošak riješiti, popraviti, zamijeniti, povrat.. i to po zakonskom jamstvu kao i materijalnom nedostatku ako se krene džonom i dokazivanjima 12mj na teret trgovca, nakon tog na teret onog tko traži vještačenje dok na kraju trošak snosi strana koja izgubi spor itd..

-može trgovac na račun napisati svašta, ništa, glupost.. tj bilo bi lijepo da zakon i to kaže tj sankcionira.. 'sustav'... jer može se sve a ovo trgovci rade upravo zato da bi malo muljali i izvukli se od odgovornosti, tj smatraju da nakon 2god nemaju više brige.. tj smatraju da su nakon 12mj mirni i tad ako žele idu džonom na kupca.

 

-kraće, kupac neispravno treba reklamirati, dok se komponente u pravilu zamjenjuju ili povrat i to sve po osnovi pravog komercijalnog jamstva proizvođača, ostalo su samo pomoćna-dodatna sredstva i to zbog ostalih roba koje ne moraju imati jamstvo itd.

-jamstvo može dati bilo tko, dodatno-produljeno, često uopće nije jamstvo nego osiguranje (protecto, neovisno što se 'proizvod' naziva jamstvo, to je samo naziv-ime robe..) itd. no ne može ga trgovac ukinuti-osporiti tj nitko ne može odlučivati o nečemu što nije njegovo, pa tako ni o tome što netko drugi-treći da, tj maloprodaja nije uvoznik.. čak i kad su to iste firme, ne miješati, a to i oni često rade..

 

-zakon, jamstvo, račun.. nisu nužni, no poželjni, preporučljivo čuvati ih kao dokaz kupnje u konkretnoj trgovini kao i iznos, datum,.. ako jamstveni list nije dat ili ispunjen, nije važno, tj kupac po zakonu može zatražiti i dobiti novi (ponekad za ispis npr računa-kopije traže recimo 15kn-2€.. ponekad 100kn.. jer i to je posao-trošak).

 

encoding čet 2.2.2023 09:42
ihush kaže...
encoding kaže...
manubis kaže...

Zašto svi mješate jamstvo i odgovornost trgovca. 

 

Dok se kupi proizvod, po zakonu, odgovornost od 24 mjeseca od dana kupnje na bilo kakve kvarove na proizvodu je na trgovcu. U slučaju kvara to pravo se ostvaruje kod trgovca gdje je kupljen i kod tog trgovca se uređaj ostavlja na reklamaciju koji ga dalje šalje u ovlašteni servis na popravak o svom trošku. Također se popravljeni uređaj vraća natrag trgovcu gdje ga kupac može preuzeti. I uvijek se u prvih 2 godine ide na taj oblik ostvarivanja prava i treba obavezno račun.

 

Jamstvo je od proizvođača i može biti godinu, dvije, pet, ja velim onoliko koliko sam proizvođač vjeruje u svoj proizvod. To jamstvo se ne koristi u prvih 2 godine od dana kupnje. Dakle koristi se nakon isteka 2 godine od dana kupnje i to samo ako proizvod ima 3 ili više godina tog dodatnog jamstva. A za to dodatno jamstvo za više godina se obično treba i nešto napraviti od strane kupca, recimo, logirati se na stranice ovlaštenog trgovca ili proizvođača i aktivirati to dodatno jamstvo od 3, 4, 5.... godina i nakon te procedure treba kupac dobiti potvrdu da je aktivirano dodatno jamstvo. Za aktiviranja tog dodatnog jamstva uvijek postoji neki rok za aktivaciju. Recimo mjesec, dva, tri od dana kupnje. Ako se u tom roku ne aktivira onda obično ništa od dodatnog jamstva.

U ovoj raspravi nisam vidio miješanje ta 2 pojma, ali ovaj post je pun krivih ili obmanjujućih izjava koje treba ispraviti

 

Dok se kupi proizvod, po zakonu, odgovornost od 24 mjeseca od dana kupnje na bilo kakve kvarove na proizvodu je na trgovcu

 

Dok imaštvorničko jamstvo i odgovornost za materijalni nedostatak, odgovornost je na onome na čije se "jamstvo" pozoveš, a to je u 99% slučajeva tvorničko jamstvo. Ono kad ti slušalice riknu nakon godinu dana ili mobitelu ode matična u prva 24mj, najlakše je i najčešće pozvati se na jamstvo proizvođača. Em nije na teret trgovca, em nema vještačenja itd.

 

Ako se pozoveš na odgovornost za materijalni nedostatak nakon 12, a prije isteka 24mj od kupnje, moraš dokazati da je nedostatak postojao u trenutku kupnje. Tada trgovac može tražiti vještačenje koje ide na tvoj trošak ako vještak ne procijeni u tovju korist. Ničega od toga nema u slučaju tvorničkog jamstva, dakle tvorničko je puno praktičnije za pozvati se. Zapravo jedini slučaj gdje bih se pozvao na odgovornost za materijalni nedostatak umjesto na tvorničko jamstvo jest

  • ako je tvorničko jamstvo kraće, npr 1 godinu 
  • ako je kvar uočen odmah po kupnji, npr po vađenju iz kutije i sl. Tada je puno lakše tražiti povrat ili  zamjenu kao odgovornost trgovca nego prolaziti torturu servisa, čekanja 3 tjedna, slanja, za nešto što je tek izvađeno iz kutije

 

Jamstvo je od proizvođača i može biti godinu, dvije, pet, ja velim onoliko koliko sam proizvođač vjeruje u svoj proizvod. To jamstvo se ne koristi u prvih 2 godine od dana kupnje.

Vidi gore

 

Dakle koristi se nakon isteka 2 godine od dana kupnje i to samo ako proizvod ima 3 ili više godina tog dodatnog jamstva. A za to dodatno jamstvo za više godina se obično treba i nešto napraviti od strane kupca, recimo, logirati se na stranice ovlaštenog trgovca ili proizvođača i aktivirati to dodatno jamstvo od 3, 4, 5.... godina i nakon te procedure treba kupac dobiti potvrdu da je aktivirano dodatno jamstvo. Za aktiviranja tog dodatnog jamstva uvijek postoji neki rok za aktivaciju. Recimo mjesec, dva, tri od dana kupnje. Ako se u tom roku ne aktivira onda obično ništa od dodatnog jamstva.

 

To je pak nešto treće (tzv. "produljeno" jamstvo). Postoji čitav niz proizvoda koji imaju tvorničko jamstvo dulje od 2 godine za koje ne treba napraviti nikakav poseban postupak nakon kupnje - RAM memorija (60mj), GPU (36mj), napajanja (120mj). Ove duljine nisu pravilo, nego primjeri iz osobnog iskustva. 

 

-zakon, jamstvo, račun.. nisu nužni, no poželjni, preporučljivo čuvati ih kao dokaz kupnje u konkretnoj trgovini kao i iznos, datum,.. ako jamstveni list nije dat ili ispunjen, nije važno, tj kupac po zakonu može zatražiti i dobiti novi (ponekad za ispis npr računa-kopije traže recimo 15kn-2€.. ponekad 100kn.. jer i to je posao-trošak).

 

Ako sam dobro shvatio, sve osim ovog što citiram samo ponavljaš ono što sam gore rekao, ali u chatGPT stilu

 

Ovo što citiram je bitno jer po mom iskustvu, treba jamstveni list imati i čuvati ga ako je trajanje jamstva različito nego je navedeno na računu ili dulje od 24mj

JackIsBack čet 2.2.2023 10:34
encoding kaže...
ihush kaže...
encoding kaže...
manubis kaže...

Zašto svi mješate jamstvo i odgovornost trgovca. 

 

Dok se kupi proizvod, po zakonu, odgovornost od 24 mjeseca od dana kupnje na bilo kakve kvarove na proizvodu je na trgovcu. U slučaju kvara to pravo se ostvaruje kod trgovca gdje je kupljen i kod tog trgovca se uređaj ostavlja na reklamaciju koji ga dalje šalje u ovlašteni servis na popravak o svom trošku. Također se popravljeni uređaj vraća natrag trgovcu gdje ga kupac može preuzeti. I uvijek se u prvih 2 godine ide na taj oblik ostvarivanja prava i treba obavezno račun.

 

Jamstvo je od proizvođača i može biti godinu, dvije, pet, ja velim onoliko koliko sam proizvođač vjeruje u svoj proizvod. To jamstvo se ne koristi u prvih 2 godine od dana kupnje. Dakle koristi se nakon isteka 2 godine od dana kupnje i to samo ako proizvod ima 3 ili više godina tog dodatnog jamstva. A za to dodatno jamstvo za više godina se obično treba i nešto napraviti od strane kupca, recimo, logirati se na stranice ovlaštenog trgovca ili proizvođača i aktivirati to dodatno jamstvo od 3, 4, 5.... godina i nakon te procedure treba kupac dobiti potvrdu da je aktivirano dodatno jamstvo. Za aktiviranja tog dodatnog jamstva uvijek postoji neki rok za aktivaciju. Recimo mjesec, dva, tri od dana kupnje. Ako se u tom roku ne aktivira onda obično ništa od dodatnog jamstva.

U ovoj raspravi nisam vidio miješanje ta 2 pojma, ali ovaj post je pun krivih ili obmanjujućih izjava koje treba ispraviti

 

Dok se kupi proizvod, po zakonu, odgovornost od 24 mjeseca od dana kupnje na bilo kakve kvarove na proizvodu je na trgovcu

 

Dok imaštvorničko jamstvo i odgovornost za materijalni nedostatak, odgovornost je na onome na čije se "jamstvo" pozoveš, a to je u 99% slučajeva tvorničko jamstvo. Ono kad ti slušalice riknu nakon godinu dana ili mobitelu ode matična u prva 24mj, najlakše je i najčešće pozvati se na jamstvo proizvođača. Em nije na teret trgovca, em nema vještačenja itd.

 

Ako se pozoveš na odgovornost za materijalni nedostatak nakon 12, a prije isteka 24mj od kupnje, moraš dokazati da je nedostatak postojao u trenutku kupnje. Tada trgovac može tražiti vještačenje koje ide na tvoj trošak ako vještak ne procijeni u tovju korist. Ničega od toga nema u slučaju tvorničkog jamstva, dakle tvorničko je puno praktičnije za pozvati se. Zapravo jedini slučaj gdje bih se pozvao na odgovornost za materijalni nedostatak umjesto na tvorničko jamstvo jest

  • ako je tvorničko jamstvo kraće, npr 1 godinu 
  • ako je kvar uočen odmah po kupnji, npr po vađenju iz kutije i sl. Tada je puno lakše tražiti povrat ili  zamjenu kao odgovornost trgovca nego prolaziti torturu servisa, čekanja 3 tjedna, slanja, za nešto što je tek izvađeno iz kutije

 

Jamstvo je od proizvođača i može biti godinu, dvije, pet, ja velim onoliko koliko sam proizvođač vjeruje u svoj proizvod. To jamstvo se ne koristi u prvih 2 godine od dana kupnje.

Vidi gore

 

Dakle koristi se nakon isteka 2 godine od dana kupnje i to samo ako proizvod ima 3 ili više godina tog dodatnog jamstva. A za to dodatno jamstvo za više godina se obično treba i nešto napraviti od strane kupca, recimo, logirati se na stranice ovlaštenog trgovca ili proizvođača i aktivirati to dodatno jamstvo od 3, 4, 5.... godina i nakon te procedure treba kupac dobiti potvrdu da je aktivirano dodatno jamstvo. Za aktiviranja tog dodatnog jamstva uvijek postoji neki rok za aktivaciju. Recimo mjesec, dva, tri od dana kupnje. Ako se u tom roku ne aktivira onda obično ništa od dodatnog jamstva.

 

To je pak nešto treće (tzv. "produljeno" jamstvo). Postoji čitav niz proizvoda koji imaju tvorničko jamstvo dulje od 2 godine za koje ne treba napraviti nikakav poseban postupak nakon kupnje - RAM memorija (60mj), GPU (36mj), napajanja (120mj). Ove duljine nisu pravilo, nego primjeri iz osobnog iskustva. 

 

-zakon, jamstvo, račun.. nisu nužni, no poželjni, preporučljivo čuvati ih kao dokaz kupnje u konkretnoj trgovini kao i iznos, datum,.. ako jamstveni list nije dat ili ispunjen, nije važno, tj kupac po zakonu može zatražiti i dobiti novi (ponekad za ispis npr računa-kopije traže recimo 15kn-2€.. ponekad 100kn.. jer i to je posao-trošak).

 

Ako sam dobro shvatio, sve osim ovog što citiram samo ponavljaš ono što sam gore rekao, ali u chatGPT stilu

 

Ovo što citiram je bitno jer po mom iskustvu, treba jamstveni list imati i čuvati ga ako je trajanje jamstva različito nego je navedeno na računu ili dulje od 24mj

U teoriji ne treba (tako zakon kaže) u praksi očito treba (ponekad).

 

Teoretski, da se taj disk pokvari nakon dvije godine po serijskom broju bi trebali skužiti da je pod jamstvom iako je na računu pisalo samo 24 mjeseca. U praksi, moguće da neće biti tako nego ćeš morati dokazivati je taj disk još pod jamstvom te ćeš se dobro pomučiti da dokažeš ako nemaš jamstveni list. Naravno ovo sve ovisi od slučaja do slučaja.

 

Evo moj primjer sa perilicom od prije dva mjeseca.

Pokvarila se u trećoj godini a imamo 2 godine jamstva + još 3 godine ako se registriraš na stranici. Velim ženi da smo se 100% registrirali ali ja ne mogu naći nikakav mail/potvrdu a ni ona. Nema veze, zovem servis ženska me odmah u startu pita za tu potvrdu o produljenom jamstvu. Ja velim da nemam, ne mogu naći ali sam prilično siguran da smo to aktivirali. Traži pod mojim imenom nema ništa, pogleda pod ženinim imenom i nađe informacije da je perilica pod tim serijskim brojem još uvijek u tom produženom jamstvu. Pita me još da li je to taj serijski broj, ja provjerim i potvrdim da je.

 

Onda veli ona, sve je ok budem vas zabilježila za servis pa vam se netko od servisera javi a kopiju ove potvrde o produljenom jamstvu šaljem vam na mail. Ova situacija je prošla bezbolno i super ali moglo je vjerojatno otići i u drugom smjeru da su inzistirali na toj potvrdi o produljenom jamstvu koja ja nisam imao a onda bi se vjerojatno iskilavio da dokažem svoja prava.

 

encoding čet 2.2.2023 12:34

Naravno da se može, sve se može kad se hoće, kako se vidi iz tvog primjera. Dućan iz mog posta ima puno drugačiju praksu pa, otkad sam se opekao, puno više pazim, za svaki slučaj treba imati dokument (bilo račun, jamstvo, službeni mail) gdje se spominje puno trajanje jamstva

sandokan111 čet 2.2.2023 15:22
Damir22 kaže...
Uvijek sam ja koristan, ali nema poante raspravljati.....

 Onda ne sudjeluj u temi ako neznas branit svoje stavove. Pises o stvarima koje ne razumijes, zapocnes raspravu i skrenes u trolanje. Tako da prilicno beskoristan za temu. Dal si koristan negdje drugdje pojma nemam niti me interesira.

ihush kaže...
Sad je to izmjenjeno-ispravljeno-usklađeno.. tj sad je sve jamstvo, precizno, komercijalno jamstvo proizvođača, zakonsko jamstvo države-zakona-eu, dodatno jamstvo itd.

-jamstvo u zakonu, ne mora postojati, nije uvjet za robu, upravo zato je eu uvela zakonsko jamstvo tj odgovornost trgovca (maloprodaje, mjesto gdje se roba pušta u promet + mjesto gdje se roba-novac-kupac susrešću) tj zakonsko jamstvo odnosno odgovornost po materijalnom nedostatku su na teret trgovca, dok su 'normalna' jamstva na teret onog tko jamstvo daje pri čemu svatko može dati neko svoje jamstvo (ako želi, no to ne radi samo tako, spontano ničim izazvan.. tj nitko u biznu ništa ne daje).

Gdje je u zakonu to izjednaceno i gdje u zakonu pise da je "zakonsko jamstvo = materijalni nedostatak" ?

Nemoj mi citirat ecc vec zakon. Ovu smo raspravu imali vec.

JackIsBack kaže...
Evo moj primjer sa perilicom od prije dva mjeseca.

Pokvarila se u trećoj godini a imamo 2 godine jamstva + još 3 godine ako se registriraš na stranici. Velim ženi da smo se 100% registrirali ali ja ne mogu naći nikakav mail/potvrdu a ni ona. Nema veze, zovem servis ženska me odmah u startu pita za tu potvrdu o produljenom jamstvu. Ja velim da nemam, ne mogu naći ali sam prilično siguran da smo to aktivirali. Traži pod mojim imenom nema ništa, pogleda pod ženinim imenom i nađe informacije da je perilica pod tim serijskim brojem još uvijek u tom produženom jamstvu. Pita me još da li je to taj serijski broj, ja provjerim i potvrdim da je.

 

Onda veli ona, sve je ok budem vas zabilježila za servis pa vam se netko od servisera javi a kopiju ove potvrde o produljenom jamstvu šaljem vam na mail. Ova situacija je prošla bezbolno i super ali moglo je vjerojatno otići i u drugom smjeru da su inzistirali na toj potvrdi o produljenom jamstvu koja ja nisam imao a onda bi se vjerojatno iskilavio da dokažem svoja prava.

 Da, tako bi i trebalo biti. "idejno". Ne trabas ti nikad nista imat, sve je u sustavu. Al naravno da to idejno ne ide uvijek. Meni su uvidom u racun iz mall-a javili da ima 2g jamstva, a imao je 5g uredjaj. Idejno ni odreske od placenih racuna ne bi trebao imat, uplata se sigurno moze naci u bankarskom sustavu, ali je isto u zakon uvedeno da moras cuvat godinu dana.

Damir22 čet 2.2.2023 15:49

Oprosti, od sada samo ti savjetuj. Mozda da i zakljucamo temu, da ti se ljudi direktno javljaju, da mi nebi nesto suprotno tvrdili.

A ja stojim iza toga da ti za ostvarivanje prava iz klasicne garancije jamstveni list nije potreban.

sandokan111 čet 2.2.2023 18:10
Damir22 kaže...
Oprosti, od sada samo ti savjetuj. Mozda da i zakljucamo temu, da ti se ljudi direktno javljaju, da mi nebi nesto suprotno tvrdili.
A ja stojim iza toga da ti za ostvarivanje prava iz klasicne garancije jamstveni list nije potreban.

 Imas problema i s komunikacijom, me samo razumjevanjem stvari koje pises. Odgovorio si direktno meni (link) da mi nisu trebali potvrdit jamstveni. Nisi, kao sto tu insinuiras "odgovorio nekom drugom" pa sam te ja ispravio (sto svejedno bih).

A da, ako mislis pisati stvari koje nisu tocne svakako bi bilo bolje da ih ne pises.

ihush pet 3.2.2023 08:52
sandokan111 kaže...
-..
ihush kaže...
Sad je to izmjenjeno-ispravljeno-usklađeno.. tj sad je sve jamstvo, precizno, komercijalno jamstvo proizvođača, zakonsko jamstvo države-zakona-eu, dodatno jamstvo itd.

-jamstvo u zakonu, ne mora postojati, nije uvjet za robu, upravo zato je eu uvela zakonsko jamstvo tj odgovornost trgovca (maloprodaje, mjesto gdje se roba pušta u promet + mjesto gdje se roba-novac-kupac susrešću) tj zakonsko jamstvo odnosno odgovornost po materijalnom nedostatku su na teret trgovca, dok su 'normalna' jamstva na teret onog tko jamstvo daje pri čemu svatko može dati neko svoje jamstvo (ako želi, no to ne radi samo tako, spontano ničim izazvan.. tj nitko u biznu ništa ne daje).

Gdje je u zakonu to izjednaceno i gdje u zakonu pise da je "zakonsko jamstvo = materijalni nedostatak" ?

Nemoj mi citirat ecc vec zakon. Ovu smo raspravu imali vec.

..

 -ma da, želiš li i jagode .. ili tko tumači, donosi, provodi zakon(e)? ..

-točno, već smo imali, ecc.

-ponovo, sad se govori o jamstvima, komercijalno-proizvođača(uvoznika), zakonsko (ono koje propisuje zakon-eu-hr-država, oni koji daju jamstvo-odgovornost za neispravnost na teret-trošak trgovca koji robu pušta u maloprodaju na tržište i to u zakonu o zaštiti potrošača isključivo za ''potrošača'' (definicija)) i dodatno-produljeno-treće koja s ovim nemaju puno veze, tj može jamstvo dati bilo tko pod bilo kojim uvjetima, nema veze sa zakonom.. itd.

-ovo je IT forum, računala-komponente, kao u postu iznad primjer računa za samsung ssd.. ne za traktor, ne za jagode, ne za zidariju.. tj najmanje po osnovi materijalnog nedostatka, dok će po toj osnovi recimo zidarija ili vodoinstalater ili lakiranje auta biti upravo reklamirano ako dođe do spora-reklamacije.. izvođenje radova i sl. .. jer zakon je širkok, pokriva sve robe i usluge na tržištu, sve.. i mada materijalni nedostatak može postojati na komponenti-računalu (greška u trenutku kupnje, proizvodnje, loša serija i sl..) to se tad tako reklamira-mijenja.. npr sve mobitele neke serije s lošom baterijom i prije nego se zapali, prije pojave kvara, dok je materijalni nedostatak tad jasno dokazan za sve i nije potrebno npr sudski spor i vještačenje-dokazivanje..

-zato, kupac treba reklamirati, pozvati se na jamstvo koje ima, tj ovisno tko mu koje jamstov daje, proizvođač ili netko treći dok to trgovac kao određen zakonom mora riješiti. Pozvati se na materijalni nedostatak bez da je to javno znana serija računala-mobitela i sl. s greškom je problem, vještačenje-trošak tj dokazivanje i stručnost u procjeni, jer ovlašteni servis je praktički jedina institucija relevantna za takve procjene dok sudski vještak može biti za tisuće drugih struka pa i onaj bunkerov s certifikatima za razne soft stvari no to ne znači da je validan za prcjenu greške cpu-ram-gpu-mbo-nvme.. tj taj vještak ima certifikat recimo za oracle i tad može relevantno o tome govoriti, ne može o nečemu za što nema certifikat i sl. ili da ima instrumente kojima nešto može provjeriti dok pravog servisa koji bi nešto mogao popraviti ili alata za takvu tehnologiju nema u hr pa ni eu često.. 

 

.. da ne citiram ecc... ok, neću :)

-materijalni nedostatak i zakonsko jamstvo, jamstvo koje propisuje-daje zakon, na teret trgovca.. a materijalni nedostatak je uzrok, ne jamstvo, osnova po kojoj se tad dokazuje-tuži-vještači ako je nužno. Po jamstvu-jamstvima potrošač se treba pozvati na jamstvo, ne na uzroke.. osim kad to mora dokazivati, odnosno do 12mj na teret trgovca idućih 12 na teret onog tko traži i to u sudskom sporu, troškovi. Bez tog troška, zakonsko jamstvo, prijava inspektoratu i sve je riješeno bez suda i vještačenja.. to kaže ecc, zakon, a ti tumači kako želiš :) ili si traži željene citate.. 

sandokan111 pet 3.2.2023 12:35
Damir22 kaže...
Hajmo se sloziti da se ne slazemo, i da ne pravimo grcku tragediju od ovoga.

 Ovo nije stvar slaganja i neslaganja. Slaganje je ako se pricamo dal je bolji pepsi ili cola.

ihush kaže...
-materijalni nedostatak i zakonsko jamstvo, jamstvo koje propisuje-daje zakon, na teret trgovca.. a materijalni nedostatak je uzrok, ne jamstvo, osnova po kojoj se tad dokazuje-tuži-vještači ako je nužno. Po jamstvu-jamstvima potrošač se treba pozvati na jamstvo, ne na uzroke.. osim kad to mora dokazivati, odnosno do 12mj na teret trgovca idućih 12 na teret onog tko traži i to u sudskom sporu, troškovi. Bez tog troška, zakonsko jamstvo, prijava inspektoratu i sve je riješeno bez suda i vještačenja.. to kaže ecc, zakon, a ti tumači kako želiš :) ili si traži željene citate.. 

 Dobro znaci u zakonu to tumacenje ne postoji i to nije tocno. Materijalni nedostatak uvijek povlaci moguce vjestacenje. Pozivanje na "zakonsko jamstvo" (pojam koji ne postoji u zakonu) nece dovesti do niceg.

Miro pet 3.2.2023 20:56

Tri forumaša raspravlja raspravljeno u krug. I tako stalno, stalno, stalno... Toliko je njihovih postova da je to fizički nemoguće očistiti (bez gubitka jako puno vremena).

 

Što uraditi?

 

 

Genoxxx sri 17.5.2023 13:18

Kupio sam Tv, nisam zadovoljan i želim ga vratit, sutra je 14. dan od dostave paketa, jučer sam ih obavijestio mailom da ću ga vratiti i sad me zanima koliki rok imam za dostavu paketa natrag pošto ga planiram vratiti osobno ali mogu za tek cca 10 dana

Mandor sri 17.5.2023 13:27

Jučer mi se dogodilo da mi je mobilni internet (telefon, prepaid) na Telemach pocicao novce sa računa.

Nije ništa novo, znamo oduvijek da bez tarife naplaćuju prelude iznose po 100 kilobajta.

 

Ipak iznos je nešto preko 200 eura. Dakle valjda nekih 15 godina se skuplja na prepaid računu jer imam privatni broj, a koristim službeni (dual sim na telefonu). I uvijek je internet na službenom gdje imam puno gb.

Plus, večinom sam doma i koristim wifi pa ne potrošim ni 10 posto službenog.

Nemam pojma kako se prebacio da bi koristio Telemach karticu koja je broj 2 u telefonu.

Jedino što mi pada na pamet 

1. eto nekim čudom otključan ekran u džepu je to napravio.

2. telemach je nedavno radio neke preinake u mreži i slao info da se ugasi i upali uređaj da povuče novu konfiguraciju pa jel se telefon s tim njihovim prebacio na drugu karticu. Nemam pojma jel to moguće.

 

Jel se ima smisla žaliti?

encoding sri 17.5.2023 15:21
Mandor kaže...

Jučer mi se dogodilo da mi je mobilni internet (telefon, prepaid) na Telemach pocicao novce sa računa.

Nije ništa novo, znamo oduvijek da bez tarife naplaćuju prelude iznose po 100 kilobajta.

 

Ipak iznos je nešto preko 200 eura. Dakle valjda nekih 15 godina se skuplja na prepaid računu jer imam privatni broj, a koristim službeni (dual sim na telefonu). I uvijek je internet na službenom gdje imam puno gb.

Plus, večinom sam doma i koristim wifi pa ne potrošim ni 10 posto službenog.

Nemam pojma kako se prebacio da bi koristio Telemach karticu koja je broj 2 u telefonu.

Jedino što mi pada na pamet 

1. eto nekim čudom otključan ekran u džepu je to napravio.

2. telemach je nedavno radio neke preinake u mreži i slao info da se ugasi i upali uređaj da povuče novu konfiguraciju pa jel se telefon s tim njihovim prebacio na drugu karticu. Nemam pojma jel to moguće.

 

Jel se ima smisla žaliti?

Generalno, ti si odgovoran za sav internet promet koji napraviš na mobitelu. Po osobnom iskustvu, ovakvih pritužbi ima na lopate svaki mjesec. 

 

S TIM DA....ovakve se stvari rješavaju od slučaja od slučaja. Ako zaista imaš taj broj već 15 godina, dosad nisi imao reklamacija, i pošto je velik iznos u pitanju, prvo ih nazovi pa probaj objasniti telefonom službi za korisnike. Vjv ćeš dobit potplaćenog studenta kojeg boli k***, ali probaj objasniti i biti pristojan,

 

Ako te uputi na pisani prigovor (najvjerojatnije hoće), napiši ga uz sve objašnjeno, još detaljnije (npr točno kada se desilo spajanje i sl.). Ne bih bio previše optimističan, ali znam pouzdano da ako ti je ovo prvi put i spušio si npr 50kn, vratili bi ti. Za 200€ sam malo skeptičan, ali nemaš šta izgubiti (već si izgubio :)  ), možeš samo dobiti

Mandor sri 17.5.2023 15:46
encoding kaže...
Mandor kaže...

Jučer mi se dogodilo da mi je mobilni internet (telefon, prepaid) na Telemach pocicao novce sa računa.

Nije ništa novo, znamo oduvijek da bez tarife naplaćuju prelude iznose po 100 kilobajta.

 

Ipak iznos je nešto preko 200 eura. Dakle valjda nekih 15 godina se skuplja na prepaid računu jer imam privatni broj, a koristim službeni (dual sim na telefonu). I uvijek je internet na službenom gdje imam puno gb.

Plus, večinom sam doma i koristim wifi pa ne potrošim ni 10 posto službenog.

Nemam pojma kako se prebacio da bi koristio Telemach karticu koja je broj 2 u telefonu.

Jedino što mi pada na pamet 

1. eto nekim čudom otključan ekran u džepu je to napravio.

2. telemach je nedavno radio neke preinake u mreži i slao info da se ugasi i upali uređaj da povuče novu konfiguraciju pa jel se telefon s tim njihovim prebacio na drugu karticu. Nemam pojma jel to moguće.

 

Jel se ima smisla žaliti?

Generalno, ti si odgovoran za sav internet promet koji napraviš na mobitelu. Po osobnom iskustvu, ovakvih pritužbi ima na lopate svaki mjesec. 

 

S TIM DA....ovakve se stvari rješavaju od slučaja od slučaja. Ako zaista imaš taj broj već 15 godina, dosad nisi imao reklamacija, i pošto je velik iznos u pitanju, prvo ih nazovi pa probaj objasniti telefonom službi za korisnike. Vjv ćeš dobit potplaćenog studenta kojeg boli k***, ali probaj objasniti i biti pristojan,

 

Ako te uputi na pisani prigovor (najvjerojatnije hoće), napiši ga uz sve objašnjeno, još detaljnije (npr točno kada se desilo spajanje i sl.). Ne bih bio previše optimističan, ali znam pouzdano da ako ti je ovo prvi put i spušio si npr 50kn, vratili bi ti. Za 200€ sam malo skeptičan, ali nemaš šta izgubiti (već si izgubio :)  ), možeš samo dobiti

 A da, nemam pojma kad je to počelo. Moglo bi biti tjedan - dva. Jučer sam vidio samo zato što mi internet nije radio i imao sam notifikaciju da se moram prijaviti na mrežu. Inače je većinom mobitel na wifi, a kad idem negdje onda ne gledam jel mi slučajno internet na krivoj kartici, jer zašto bi bio :-)

A tolik je iznos jer samo ono produžavao račun svaka 3 mjeseca i tokom godina se nakupilo. Nije da mi sad to treba ali svejedno je nekakav gorak osjećaj nepravde u ustima.

Znači u vrijeme kad nema roaminga u EU još uvijek deru nemoguće iznose za nikakvu uslugu. Tržište po običaju netko mora strogo kontrolirati jer se samo nikad ne ispravi :-D

Marko_95 pet 19.5.2023 13:25

Pozdrav, prije mjesec dana mi je prijatelj naručio monitor Acer 27" 144hz. Sve je super radilo do danas, kad se na ekranu pojavio mrtvi pixel link

 

Na ekranu NEMA fizičkog oštećenja, dakle monitor kad je ugašen je glatka površina, te nema vidljivih ogrebotina. Pixel se pojavljuje tek nakon što se upali monitor (snimio sam video na mobitelu no pišem preko kompjutera pa ne mogu uploadati).

 

Monitor je kupljen u ekupi, te ima 2 godine jamstva.

 

Imam li pravo na novi monitor ili popravak istog? Što kaže zakon? Ovisi li od trgovine do trgovine ili vrijedi za sve isto?

Boris grozni pet 19.5.2023 14:56

Kartica rtx 3070ti inno x4 2021g kupljena i placena 10k kn, riknula nedavno i sad me zovu iz trgovine kao dobio sam neku zamjenu rtx 4070. Toj kartici je trenutna cijena 5000kn, sto s ostatkom jel to sve po zakonu, istu 3070 ti x4 nemaju.

sandokan111 pet 19.5.2023 16:27

Cudo da su otkljucali temu. Ne kuzim poantu zakljucavanja teme i smanjivanja aktivnosti samog foruma, sam sebi "puca u nogu" smanjujuci aktivnost i potpomazuci izumiranju foruma kao takvih, ali kako god. Mali rant da si to izbacim s ledja.

 

Mandor kaže...

A da, nemam pojma kad je to počelo. Moglo bi biti tjedan - dva.

 Ako to toliko dugo traje, tesko da ces ista dokazati kao neku gresku s njihove strane. Mozda ti izadju u susret ali evo, osobno sam skeptican

Marko_95 kaže...

Pozdrav, prije mjesec dana mi je prijatelj naručio monitor Acer 27" 144hz. Sve je super radilo do danas, kad se na ekranu pojavio mrtvi pixel link

Na ekranu NEMA fizičkog oštećenja, dakle monitor kad je ugašen je glatka površina, te nema vidljivih ogrebotina. Pixel se pojavljuje tek nakon što se upali monitor (snimio sam video na mobitelu no pišem preko kompjutera pa ne mogu uploadati).

Monitor je kupljen u ekupi, te ima 2 godine jamstva.

Imam li pravo na novi monitor ili popravak istog? Što kaže zakon? Ovisi li od trgovine do trgovine ili vrijedi za sve isto?

99.9999% nemas pravo ni na popravak niti novi monitor. Takodjer se mnogi proizvodjaci u jamstvu i ogradjuju od X pixela tako da ako ti ne stoji u jamstvu da ne smije imat nijedan mrtvi pixel, to je tako i morat ces zivit s tim. Da je unutar 14 dana fino ga vratis bez da objasnjavas radi cega :P

Boris grozni kaže...
Kartica rtx 3070ti inno x4 2021g kupljena i placena 10k kn, riknula nedavno i sad me zovu iz trgovine kao dobio sam neku zamjenu rtx 4070. Toj kartici je trenutna cijena 5000kn, sto s ostatkom jel to sve po zakonu, istu 3070 ti x4 nemaju.

 Normalno da to ne moze. Trazi povrat novca ili istu takvu.

Marko_95 pet 19.5.2023 17:34

Da piše čak da je za full hd rezoluciju dozvoljeno nekoliko mrtvih pixela i da se puštaju tako u prodaju. Ovo me baš osupnulo, to je doslovno prodavanje pokvarene robe, a ti ne možeš ništa napraviti u vezi tog. 

 

Znam za prvih 14 dana, ali kažem da sam monitor imao skoro mjesec dana i nije imao nikakvu grešku i onda odjednom danas mrtvi pixel se pojavi. I to baš oko sredine ekrana. Ajme kako loše pa nikad više neću ništa od acera kupiti.. 160€ platiš mo itor i mrtvi pixel se pojavi nakon mjesec dana i ti ne možeš dobiti novi monitor. Hvala ali nikad više acer