Općenito o ICT biznisu

Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

ihush pon 24.10.2022 14:58
Damir22 kaže...
Da prisnazim raspravu... ;)

Jedna trgovina prodaje second hand robu, znaci odjeca, rublje i slicno.

Na blagajni pise - nema zamjena, nema povrata, nema reklamacija.

Njihovo neosnovano pravilo, ili ima uporiste u zakonima?

 - podvučeno, redom, .. nema zamjena? to je nepotrebno-besmisleno, nema veze s jamstvom, pravom-zakonom..

- nema povrata? ok, može u trgovini, no što ako je kupljeno na daljinu? kakve veze što nešto piše na kasi? to što piše na kasi je zakon ili ono što piše u zakonu? Kakav drugi povrat osim kupnje na daljinu ima smisla u ovoj temi? Jedini preostali je bez zakonske osnove kao dobra volja trgovca, koji može povrati ili zamjenu pri čemu baš nikakve veze nema što piše ili ne piše u zakonu..

-nema reklamacija? .. u normalnoj trgovini je to besmislica, prvo zbog postojanja zakona, tema, drugo što zakon ne određuje trgovac nečim što piše na kasi.

-reklamacija kao pravo nije nešto što trgovac daje-odlučuje, pa tako ne može ni uskratiti pravo reklamacije, dok neovisno o cijeni roba mora biti ispravna, sukladna deklaranom, npr kilogram kave mora biti kilogram, ako je manje reklamacija je uvažena, ako nije kava, ako je pokvarena.. i to vrijedi za sve robe, sve trgovine, sve zakone.

 

-izuzetak, takav konkretan tip prodaje, viđeno-kupljeno.. no ovo nije takva tema, to je izuzetak, to nije normalna-klasična trgvina, kao što recimo aukcija slika nije lokalni špreceraj šop, druga pravila koja tad vrijede, drugi zakoni koji se tad primjenjuju, izuzetak.

-trgovina u pravilu prodaje novu robu, sa svim pravima, sve ostalo je izuzetak, ne polovno, ne bez jamstva itd.. mada za sve postoji izuzetak, kao što se može dobiti eurojackpot, no to nije pravilo, nije ono što se odnosi na normalne trgovine ili ovu temu.

-uđi u bilo koju trgovinu, kvartovski dućan, lild-špar-konzum, kiosk tiska, benzinsku, .. što se prodaje? novo ili polovno? .. to je 99% tržišta, dok je oglasnik, polovno i sl. izuzetak.

-čemu tad neki mogući izuzetak navoditi u ovoj temi? kupio si nešto u oglasniku? želiš povrat, reklamaciju, jamstvo? .. mada si prije kupnje bio upoznat da to u tom slučaju-izuzetku nemaš? .. nepotrebno, više trolanje ili hipotetska rasprava što bi bilo kad bi bilo.. to ne treba raditi, tj kad se takav primjer dogodi i dalje će biti izuzetak od pravila-zakona za sve ostale robe i potrošače nešto što tad nije za ovu temu, tj takva tema bi imala odgovarajući naslov koji upravo to navodi kao bez jamstva ili polovno, kao oglasnik i sl. dok je ova tema za normalne robe, nove, jamstva, normalne trgovine i normalne situacije jer smo tad nešto vrijedi za 'sve' (osim izuzetke).

bunker pon 24.10.2022 16:34
Damir22 kaže...
... svi mi dodjemo vise nesto kao Delboy.....

 

Delboy, a jesam se slatko nasmijao...  😂😂

 

 

@ihush , a koji to onda zakoni vrijede u tim izuzecima koje spominješ ?  Taj kupac je i u tim izuzecima i dalje potrošač sa svojim pravima, a ova tema se zove ?? Prava potrošača, ta daaaa !!  😃

 

 

sandokan111 pon 24.10.2022 16:47
Damir22 kaže...
Sandokan - je, ali ja nisam d.o.o kad prodajem preko njuskala, niti izdajem fiskalizirani racun.

To je apsolutno nebitno. Fiskalizacija je zahtjev ako prodajes preko pravne osobe, te nema veze s robom/garancijom. Doo je obveza ako prodajes hrpu stvari koje nisu tvoje osobne. Stoga, da bi oni preprodavali stvari moraju imati doo i fiskalizirati racune. Ostalo je potpuno isto kao kad i ti prodajes preko njuskala.

 

Kako su onu neku zenu iz Slavonije prije par godina kaznili jer je konstantno preprodavala nesto a nije imala doo. Ne mozes ti tek tako doci i prodavati stvari. To ne mjenja nista na stvari. Ako ti nisi obvezan davati ove stvari, nisu ni oni.

ihush pon 24.10.2022 23:10
bunker kaže...
Damir22 kaže...
... svi mi dodjemo vise nesto kao Delboy.....

 

Delboy, a jesam se slatko nasmijao...  😂😂

 

 

@ihush , a koji to onda zakoni vrijede u tim izuzecima koje spominješ ?  Taj kupac je i u tim izuzecima i dalje potrošač sa svojim pravima, a ova tema se zove ?? Prava potrošača, ta daaaa !!  😃

 

 

 -izuzetci? .. i sad bi tebi trebalo dokazivati da postoje izuzetci, slučajevi koje zakon predviđa kao izuzetke, kad se neko od prava potršača ne primjenjuje? .. pa eto, kupnja ulaznica za koncerte i aviokarte na daljinu, izuzetak.

-drugi izuzetak je mali oglasnik, prodaja osoba (fizičkih) koji nisu trgovci, kao što i student ako zaradi manje od godišnje oporezive granice ostaje na odbitku, no ako pređe granicu tad nije uzdržavani član obitelji-olakšica-porez.. izuzetak je tad njegova zarada, koja je sad 23.000kn .. kao što je izuzetak prodaja npr auta u oglasniku i ne plaćaš porez-prirez na djelatnost-profit, oslobođen, no ako trguješ autima tad si naprosto trgovac i tad se moraš registrirati za tu djelatnot ili je siva (crna) ekonomija.. a granica je količina robe koja se prodaje, tj to je razlika u samoj riječi roba ili porlovna stvar jer je roba proizvod namjenjen prodaji, dok potrošač nije trgovac i ne bavi se (pre)prodajom tj ili-ili, ili si potrošač ili si trgovac .. a postoji oboje i postoje izuzetci pa je to tako oslobođeno poreza i nije kažnjivo kad prodaš nešto kao auto i sl. Tad se naprosto ne primjenjuje zakon o zaštiti potrošača, jer se on odnosi na trgovce-trgovine, one uredne, registrirane za tu djelatnost pa i dodatno trgovina mješovitom robom, računalima, gorivom, .. za svaku nešto durgo-treće, za mesnicu ili željezaru kao uvjeti, jamstva itd. jer nemaju sve robe jamstva, servis ili potrošne dijelove-materijal..

 

-u kojem slučaju neki zakon ne vrijedi? pa u onom kad se na nešto ne odnosi, npr kupi nešto kao osoba i kupi isto to u istoj trgvini kao firma, u slučaju osobe, tad si kranji kupac, potrošač, u slučaju firme tad si možda karnji kupac ali nisi potrošač i ne primjenjuje se zakon, kao i to dali je za daljnju prodaju ili proizvodnju ili naprosto potrošni materijal i tako će to firma koja kupuje knjižiti.. a to nije ova tema, nego tema o obveznim odnosima, trgovini itd.. i ako želiš o tome, otvori odgovarajuću temu i piši.. ovo je tema POTROŠAČ i pripadni zakon, što implicitno uključuje i samo takve primjere kad se primjenjuje, ne firme i veleprodaju itd.

encoding uto 29.11.2022 14:25
WillyWonka kaže...

Pozdrav,

Kupio sam si proizvod iz online trgovine po dobroj cijeni, nekoliko dana kasnije dolazi mail da proizvod više nije dostupan, zato se narudžba otkazuje?

 

Što napraviti, ima li kakav savjet?

 u Hrvatskoj, EU, treće zemlje?

 

Jesi li platio? Dobio potvrdu narudbže?

WillyWonka uto 29.11.2022 14:51
encoding kaže...
WillyWonka kaže...

Pozdrav,

Kupio sam si proizvod iz online trgovine po dobroj cijeni, nekoliko dana kasnije dolazi mail da proizvod više nije dostupan, zato se narudžba otkazuje?

 

Što napraviti, ima li kakav savjet?

 u Hrvatskoj, EU, treće zemlje?

 

Jesi li platio? Dobio potvrdu narudbže?

 Naručeno iz Hrvatske na hrvatskoj web stranici, a tvrtka ima sjedište u Budimpešti.

Stavio plaćanje pouzećem, a potvrdu narudžbe sam dobio na mail.

shecky uto 29.11.2022 23:20

Da li postoji mogucnost da se vrati hladnjak za procesor kupljen na daljinu u roku od 14 dana? Tek pri pokusaju montaze shvatio sam da je hladnjak malo previsok za kuciste. Mislim radi se o kakvih 500kn, nije nikakav problem ako ga nemogu vratiti, necu propasti, iskoristit cu ga vec negdje, ali me zanima da li bi ga ipak bilo moguce vratiti jer je dosao sa onom tvornickom pastom i sad se vidi da je bio montiran jer se pasta naravno razmazala. U slucaju da ga je moguce vratiti sta onda trgovina radi sa njim jer pretpostavljam da ga vise nemoze prodati pod novo? Hvala unaprijed na odgovoru.

OnTime uto 29.11.2022 23:32
shecky kaže...

Da li postoji mogucnost da se vrati hladnjak za procesor kupljen na daljinu u roku od 14 dana? Tek pri pokusaju montaze shvatio sam da je hladnjak malo previsok za kuciste. Mislim radi se o kakvih 500kn, nije nikakav problem ako ga nemogu vratiti, necu propasti, iskoristit cu ga vec negdje, ali me zanima da li bi ga ipak bilo moguce vratiti jer je dosao sa onom tvornickom pastom i sad se vidi da je bio montiran jer se pasta naravno razmazala. U slucaju da ga je moguce vratiti sta onda trgovina radi sa njim jer pretpostavljam da ga vise nemoze prodati pod novo? Hvala unaprijed na odgovoru.

 Imaš pravo na povrat, šta radi trgovina sa time nije bitno. Jedino smradovi u Instar informatici ne odobravaju povrat ako je ambalaža potrgana, izbjegavajte te smečare.

mesomeone sri 30.11.2022 06:36

U Elipsu prije 2 tjedna narucio Philips OLED tv od 14,000kn. Platio ga karticom. Umjesto tog modela, poslali su drugi, LG 4K LED tv.
Model koji sam ja naručio, naravno, više nemaju raspoloživ, a na drugim je stranicama dosta skuplji (cca 4000 kn skuplji).
Tv koji su poslali dosao je sa racunom onog koji sam ja narucio. Sve sam to slikao i poslao na mail. Imam li pravo tražiti da mi pošalju tv koji sam naručio. Neka ga nabave odakle god žele ili pošalju sličan, a ne duplo jeftiniji model, manjih dimenzija.

WillyWonka sri 30.11.2022 08:59
mesomeone kaže...
U Elipsu prije 2 tjedna narucio Philips OLED tv od 14,000kn. Platio ga karticom. Umjesto tog modela, poslali su drugi, LG 4K LED tv.
Model koji sam ja naručio, naravno, više nemaju raspoloživ, a na drugim je stranicama dosta skuplji (cca 4000 kn skuplji).
Tv koji su poslali dosao je sa racunom onog koji sam ja narucio. Sve sam to slikao i poslao na mail. Imam li pravo tražiti da mi pošalju tv koji sam naručio. Neka ga nabave odakle god žele ili pošalju sličan, a ne duplo jeftiniji model, manjih dimenzija.

 Koja prasad.

thebatman sri 30.11.2022 09:27
OnTime kaže...
shecky kaže...

Da li postoji mogucnost da se vrati hladnjak za procesor kupljen na daljinu u roku od 14 dana? Tek pri pokusaju montaze shvatio sam da je hladnjak malo previsok za kuciste. Mislim radi se o kakvih 500kn, nije nikakav problem ako ga nemogu vratiti, necu propasti, iskoristit cu ga vec negdje, ali me zanima da li bi ga ipak bilo moguce vratiti jer je dosao sa onom tvornickom pastom i sad se vidi da je bio montiran jer se pasta naravno razmazala. U slucaju da ga je moguce vratiti sta onda trgovina radi sa njim jer pretpostavljam da ga vise nemoze prodati pod novo? Hvala unaprijed na odgovoru.

 Imaš pravo na povrat, šta radi trgovina sa time nije bitno. Jedino smradovi u Instar informatici ne odobravaju povrat ako je ambalaža potrgana, izbjegavajte te smečare.

 Kako nije bitno? Što bi trebao trgovac s proizvodom kojem je uništena ambalaža? Kupiš nešto, nisi siguran jel to baš ono što ti treba, najmanje što možeš napravit je pripazit kako otvaraš i sacuvat amabalazu. 

 

 

Hexfire sri 30.11.2022 09:48
thebatman kaže...

 Kako nije bitno? Što bi trebao trgovac s proizvodom kojem je uništena ambalaža? Kupiš nešto, nisi siguran jel to baš ono što ti treba, najmanje što možeš napravit je pripazit kako otvaraš i sacuvat amabalazu. 

 Trgovac može prestati prodavati online, ako nije spreman prihvatiti rizik koji to nosi.

shecky sri 30.11.2022 09:52
thebatman kaže...
OnTime kaže...
shecky kaže...

Da li postoji mogucnost da se vrati hladnjak za procesor kupljen na daljinu u roku od 14 dana? Tek pri pokusaju montaze shvatio sam da je hladnjak malo previsok za kuciste. Mislim radi se o kakvih 500kn, nije nikakav problem ako ga nemogu vratiti, necu propasti, iskoristit cu ga vec negdje, ali me zanima da li bi ga ipak bilo moguce vratiti jer je dosao sa onom tvornickom pastom i sad se vidi da je bio montiran jer se pasta naravno razmazala. U slucaju da ga je moguce vratiti sta onda trgovina radi sa njim jer pretpostavljam da ga vise nemoze prodati pod novo? Hvala unaprijed na odgovoru.

 Imaš pravo na povrat, šta radi trgovina sa time nije bitno. Jedino smradovi u Instar informatici ne odobravaju povrat ako je ambalaža potrgana, izbjegavajte te smečare.

 Kako nije bitno? Što bi trebao trgovac s proizvodom kojem je uništena ambalaža? Kupiš nešto, nisi siguran jel to baš ono što ti treba, najmanje što možeš napravit je pripazit kako otvaraš i sacuvat amabalazu. 

 

 

 Slazem se da je bitno, moje je sve sacuvano ali eto nema paste koja je tvornicki bila na hladnjaku pa me zanima da li mogu vratiti takav hladnjak?

ihush sri 30.11.2022 09:55
thebatman kaže...
OnTime kaže...
shecky kaže...

Da li postoji mogucnost da se vrati hladnjak za procesor kupljen na daljinu u roku od 14 dana? Tek pri pokusaju montaze shvatio sam da je hladnjak malo previsok za kuciste. Mislim radi se o kakvih 500kn, nije nikakav problem ako ga nemogu vratiti, necu propasti, iskoristit cu ga vec negdje, ali me zanima da li bi ga ipak bilo moguce vratiti jer je dosao sa onom tvornickom pastom i sad se vidi da je bio montiran jer se pasta naravno razmazala. U slucaju da ga je moguce vratiti sta onda trgovina radi sa njim jer pretpostavljam da ga vise nemoze prodati pod novo? Hvala unaprijed na odgovoru.

 Imaš pravo na povrat, šta radi trgovina sa time nije bitno. Jedino smradovi u Instar informatici ne odobravaju povrat ako je ambalaža potrgana, izbjegavajte te smečare.

 Kako nije bitno? Što bi trebao trgovac s proizvodom kojem je uništena ambalaža? Kupiš nešto, nisi siguran jel to baš ono što ti treba, najmanje što možeš napravit je pripazit kako otvaraš i sacuvat amabalazu. 

 

 

 -ne, ne moraš. Ambalaža služi međuostalim kao zaštita od oštećenja i kao jamstvo da je sadržaj u kutiji upravo ono što piše.. dok to s povratom-reklamacijom i sl. nema baš nikakve veze, tj paket mora biti adekvatno zapakrian da ga dostava preuzme, to je kriterij a to najbolje radi originalna ambalaža i najpraktičnije je iskoristiti je za takve potrebe .. 

-zakon, npr prilikom kupnje možeš zatražiti da trogvac zbrine ambalažu, to eliminira dostavu (ili kupnju na daljinu, no dokazuje tko što mora, što je zakon a što zabluda..).

OnTime sri 30.11.2022 10:32
thebatman kaže...

 Kako nije bitno? Što bi trebao trgovac s proizvodom kojem je uništena ambalaža? Kupiš nešto, nisi siguran jel to baš ono što ti treba, najmanje što možeš napravit je pripazit kako otvaraš i sacuvat amabalazu. 

 

 

 Nisi shvatio, vade se na to da je ambalaža uvijek oštečena/potrgana, i ne žele napraviti povrat a ti budi mađioničar pa izvadi artikal iz ambalaže a da je ne takneš. Ciganske fore.

ihush sri 30.11.2022 10:37
OnTime kaže...
thebatman kaže...

 Kako nije bitno? Što bi trebao trgovac s proizvodom kojem je uništena ambalaža? Kupiš nešto, nisi siguran jel to baš ono što ti treba, najmanje što možeš napravit je pripazit kako otvaraš i sacuvat amabalazu. 

 

 

 Nisi shvatio, vade se na to da je ambalaža uvijek oštečena/potrgana, i ne žele napraviti povrat a ti budi mađioničar pa izvadi artikal iz ambalaže a da je ne takneš. Ciganske fore.

 -ti ne shvaćaš.. zakon. A to što oni prodaju fore.. APP metoda, tj zato potrošač mora znati svoja prava i TRAŽITI IH.. ništa neće samo, tj ovisi o trgovini-trgovcu i kad postoji problem pa tako i ova tema..

OnTime sri 30.11.2022 10:51
ihush kaže...
OnTime kaže...
thebatman kaže...

 Kako nije bitno? Što bi trebao trgovac s proizvodom kojem je uništena ambalaža? Kupiš nešto, nisi siguran jel to baš ono što ti treba, najmanje što možeš napravit je pripazit kako otvaraš i sacuvat amabalazu. 

 

 

 Nisi shvatio, vade se na to da je ambalaža uvijek oštečena/potrgana, i ne žele napraviti povrat a ti budi mađioničar pa izvadi artikal iz ambalaže a da je ne takneš. Ciganske fore.

 -ti ne shvaćaš.. zakon. A to što oni prodaju fore.. APP metoda, tj zato potrošač mora znati svoja prava i TRAŽITI IH.. ništa neće samo, tj ovisi o trgovini-trgovcu i kad postoji problem pa tako i ova tema..

 Meni je artikal trenutno kod njih na servisu, artikal je nemoguće izvaditi bez da se ošteti ambalaža, ukoliko jave da povrat nije moguć zbog ambalaže onda kreće 3 svjetski rat.

Hexfire sri 30.11.2022 11:00
OnTime kaže...

 Meni je artikal trenutno kod njih na servisu, artikal je nemoguće izvaditi bez da se ošteti ambalaža, ukoliko jave da povrat nije moguć zbog ambalaže onda kreće 3 svjetski rat.

 U Zakonu jasno piše: "Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe." Čak i da probaju neki spin da si otvaranjem ambalaže umanjio vrijednost robe, baš me zanima kako bi dokazali drugi dio te rečenice. A kamoli tek da ti uopće odbiju povrat samo zato jer je ambalaža oštećena.

ihush sri 30.11.2022 11:48
Hexfire kaže...
OnTime kaže...

 Meni je artikal trenutno kod njih na servisu, artikal je nemoguće izvaditi bez da se ošteti ambalaža, ukoliko jave da povrat nije moguć zbog ambalaže onda kreće 3 svjetski rat.

 U Zakonu jasno piše: "Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe." Čak i da probaju neki spin da si otvaranjem ambalaže umanjio vrijednost robe, baš me zanima kako bi dokazali drugi dio te rečenice. A kamoli tek da ti uopće odbiju povrat samo zato jer je ambalaža oštećena.

 -ne treba ni 'tumačenje' takve rečenice.. jer konkretno za ambalažu zakon i to definira, predviđa.. kao u obliku pitanja-odgovora gdje nije neki članak zakona nego 'rečenice-odlomak' (smisao).. i to se spominje u jamstvu, da ni račun ili ambalaža ne mogu biti uvjet odbijanja, kao i u zbrinjavanju ambalaže, tj ako kupac zatraži trgovac mora adekvatno zbrinuti ambalažu (misli se na otpad, kao baterije, toneri, plasitka i sl., sve što kupiš možeš vratiti na isto mjesto i mora biti prihvaćeno..). .. tj ako taj dio uključuje da kupac ambalažu može ostaviti trgovcu tad implicitno ne može trgovac tražiti ambalažu kao uvjet ostvarivanja nekog prava.. tj prvo kupcu daje zakon + ugovor kao jamstvo-račun, ne trgovac tj može osporiti samo ono pravo koje on daje, ne netko treći.. a ako to trgovcu nije pravo ne mora prodavati ili nek pita-traži pravno tumačenje nadležnih. .. no problem je što to kupac-potrošač mora znati kao svoje pravo kako bi ga koristio ili tražio.. dok u uvjetima koje trgovac piše sam za sebe često stoji kriterij ambalaže.. no naravno ništetan ako nije u skladu sa zakonom, neovisno što tamo trgovac nešto napiše.. tj kupac prečesto misli da to što piše u uvjetima vrijedi kao zakon.. ne, tj vrijedi samo ako je u skladu, dok ne može ukidati zakonsko pravo kupca .. itd itd.

thebatman sri 30.11.2022 11:52

Ja to gledam ovako. 

Kupi maskicu za mob, vrati je bez ambalaze, nikakav problem. Stavit cu je u drugu ambalazu, poljepot deklaracije i sve po njoj i to je to. 

 

Uzmi mobitel, baci mu kutiju, automatski se taj telefon ne moze vise prodat kao novi i po cijeni novog - umanjio si mu vrijednost. 

sandokan111 sri 30.11.2022 11:54

Vec sto puta prozvakana tema.

 

Za povrat u roku od 14 dana treba pazit na ambalazu. Za opcenito reklamaciju ambalaza je nebitna. Ako ne mozete doci do proizvoda bez da se potrga ambalaza (ona blister plasticna pakiranja) onda je tako kako je, proizvod se moze otvorit jer drugacije ga nemozete isprobati. Ako imate normalnu kartonsku kutiju koju ste razvalili umjesto normalno otvorili, mogu vam napravit umanjenje. U nijednom od ovih slucajeva ne mogu odbit proizvod natrag.

Sto se tice hladnjaka, neznam na kojem servisu on mora biti, to je cisto i moraju zaprimiti povrat. Pasta je njihov problem obzirom da se proizvod ne moze isprobati bez da se ista poremeti.

Damir22 sri 30.11.2022 11:59

Tako je.

Jedina ambalaza koje se ja mogu sjetiti koju bas moras "unistiti" su upravo ti vakum blisteri, gdje ne postoji nacin da izvuces proizvod iz njega.

Sve ostalo, vjerovatno je individualno, no, ako sam kupio nesto sto sam zelio, otvorit cu ambalazu pazljivo, sigurno je necu sjekirom kidati. Tako da prerezani seal, ili neka perforacija kartona svakako nebi trebala biti osnova spora kod nikoga, niti razlog za umanjenje.

Pokidana i unistena ambalaza - svakako.

Nadalje, povrat i reklamacija nisu iste stvari....

ihush sri 30.11.2022 12:15

-prilikom kupnje na daljinu (i prava povrata 14 dana) .. ambalaža je ta koja primarno čuva robu (u transportu).. može se iskoristiti, najlogičnije-najbolje, ali nije uvjet, ne može biti. Svaki paket koji dostava prihvati je adekvatan, tj sadržaj i odgovornost od oštećenja, pri čemu nitko ne mora znati što je kupac u povratku stavio u kutiju, ciglu, potrgano i sl. ili ispravan neoštećen proizvod kojeg jednostavno vraća, ne reklamacija i sl. ..

-ambalaža u maloprodaji.. stvar zakona-pravila, mora biti recimo retail, mora biti za konkretno tržite, eu-hr, jezik-deklaracija-upute.. bez tog ne smije na police-maloprodaje.. no ide svašta, do i običan wc papir ima sve traženo po zakonu..

-ambalažu dizajnira-proizvodi proizvođač, kao zaštitu ali i kao image-brand-reklamu, + kao jamstvo da je sadržaj odgovarajući navedenom-deklariranom, tj da je u 1kg šećera upravo 1kg šećera, ne manje-više, ne nešto treće.. i da je 'original' ..

-ambalaža u maloprodaji, većina ambalaže je takva da jasno-nedvojbeno ukazuje na (ne)otvaranje i time je nešto novo-ganc-novo ili povrat-korišteno itd.. tj trgovine i robe kad je to važno imaju pogon za povrat-prepakiravanje, gdje se sve što je potrebno ponovo stavlja-kontrolira i recimo selotejpom jamči kao carisnkom plombom ili pečatom sadržaj.. naravno mali trgovac jednostavno vrati robu u kutiju i zato traži da je nešotećena ambalaža.. no to je njegov problem, ne pravo-zakon potrošača.. tj ako mu to ne odgovara tad ne treba prodavati na daljinu s tim pravom. Može čak i bez prava povrata, uvjek postoje izuzetci, tad to mora biti jasno navedno prije kupnje, istaknuto..

 

-već otvorena, korištena, povrat roba i sl.. što je pošteno prema idućem kupcu? .. umanjena cijena? .. to trgovac tad koristi kao argument da u povratu prihvati uz umanjenje povrata, no to nije zakon, tj opet, trgovac ako mu to ne odgovara ne treba prodavati na daljinu.. tj prodajom online x-puta uveća prodaju-zaradu i time pokrije svaki takav trošak višestruko, tj ako je pogriješio u matematici to je njegova poslovna pogreška.. no nema pravo, ali to ne znači da ne može tražiti-cjenkati se.. tj ako kupac-potrošač pristane tad se to ne tiče zakona nego je sve stvar dogovora dvaju strana. .. potrošač ne mora pristati i na kraju će dobiti puni iznos, ali naravno morat će to tražiti tj ovisi koliko ozbiljno će trgovac ići džonom odbijanjem do prijave nadležnima i nekog riješenja.. tj trgovac može recimo iz inata, zna da će na kraju izgubiti no prežali parsto kuna.. jednostavno kako bi imao manje natezanja sa svakim idućim kupcem, tj nikome se ne da tjednima-mjesecima natezati za manje iznose pri čemu nitko ni nema korist samo natezanje.. tj često i kad imamo neko pravo odustanemo-pristanemo.. stvar slobode-odluke svake strane neovisno o zakonu ili isplativost i to je trgovac već u kalkulirao, odnosno s distributerom može imati odgovarajuće riješenje, npr pogon za prepakiravanje gdje se to radi a to ne mora biti trošak trogvca jednako kao po osnovi jamstva, logistika-lanac-distributer-proizvođač.. i to recimo rade s textilom, neckerman i sl. trgovački lanci, kao i amazon itd itd..

thebatman sri 30.11.2022 12:24
ihush kaže...

-prilikom kupnje na daljinu (i prava povrata 14 dana) .. ambalaža je ta koja primarno čuva robu (u transportu).. može se iskoristiti, najlogičnije-najbolje, ali nije uvjet, ne može biti. Svaki paket koji dostava prihvati je adekvatan, tj sadržaj i odgovornost od oštećenja, pri čemu nitko ne mora znati što je kupac u povratku stavio u kutiju, ciglu, potrgano i sl. ili ispravan neoštećen proizvod kojeg jednostavno vraća, ne reklamacija i sl. ..

-ambalaža u maloprodaji.. stvar zakona-pravila, mora biti recimo retail, mora biti za konkretno tržite, eu-hr, jezik-deklaracija-upute.. bez tog ne smije na police-maloprodaje.. no ide svašta, do i običan wc papir ima sve traženo po zakonu..

-ambalažu dizajnira-proizvodi proizvođač, kao zaštitu ali i kao image-brand-reklamu, + kao jamstvo da je sadržaj odgovarajući navedenom-deklariranom, tj da je u 1kg šećera upravo 1kg šećera, ne manje-više, ne nešto treće.. i da je 'original' ..

-ambalaža u maloprodaji, većina ambalaže je takva da jasno-nedvojbeno ukazuje na (ne)otvaranje i time je nešto novo-ganc-novo ili povrat-korišteno itd.. tj trgovine i robe kad je to važno imaju pogon za povrat-prepakiravanje, gdje se sve što je potrebno ponovo stavlja-kontrolira i recimo selotejpom jamči kao carisnkom plombom ili pečatom sadržaj.. naravno mali trgovac jednostavno vrati robu u kutiju i zato traži da je nešotećena ambalaža.. no to je njegov problem, ne pravo-zakon potrošača.. tj ako mu to ne odgovara tad ne treba prodavati na daljinu s tim pravom. Može čak i bez prava povrata, uvjek postoje izuzetci, tad to mora biti jasno navedno prije kupnje, istaknuto..

 

-već otvorena, korištena, povrat roba i sl.. što je pošteno prema idućem kupcu? .. umanjena cijena? .. to trgovac tad koristi kao argument da u povratu prihvati uz umanjenje povrata, no to nije zakon, tj opet, trgovac ako mu to ne odgovara ne treba prodavati na daljinu.. tj prodajom online x-puta uveća prodaju-zaradu i time pokrije svaki takav trošak višestruko, tj ako je pogriješio u matematici to je njegova poslovna pogreška.. no nema pravo, ali to ne znači da ne može tražiti-cjenkati se.. tj ako kupac-potrošač pristane tad se to ne tiče zakona nego je sve stvar dogovora dvaju strana. .. potrošač ne mora pristati i na kraju će dobiti puni iznos, ali naravno morat će to tražiti tj ovisi koliko ozbiljno će trgovac ići džonom odbijanjem do prijave nadležnima i nekog riješenja.. tj trgovac može recimo iz inata, zna da će na kraju izgubiti no prežali parsto kuna.. jednostavno kako bi imao manje natezanja sa svakim idućim kupcem, tj nikome se ne da tjednima-mjesecima natezati za manje iznose pri čemu nitko ni nema korist samo natezanje.. tj često i kad imamo neko pravo odustanemo-pristanemo.. stvar slobode-odluke svake strane neovisno o zakonu ili isplativost i to je trgovac već u kalkulirao, odnosno s distributerom može imati odgovarajuće riješenje, npr pogon za prepakiravanje gdje se to radi a to ne mora biti trošak trogvca jednako kao po osnovi jamstva, logistika-lanac-distributer-proizvođač.. i to recimo rade s textilom, neckerman i sl. trgovački lanci, kao i amazon itd itd..

 Jebiga legendo ti tu sad na dugo i široko ne da mi se čitat. 

 

MUĆAK čet 1.12.2022 18:36
thebatman kaže...
ihush kaže...

-prilikom kupnje na daljinu (i prava povrata 14 dana) .. ambalaža je ta koja primarno čuva robu (u transportu).. može se iskoristiti, najlogičnije-najbolje, ali nije uvjet, ne može biti. Svaki paket koji dostava prihvati je adekvatan, tj sadržaj i odgovornost od oštećenja, pri čemu nitko ne mora znati što je kupac u povratku stavio u kutiju, ciglu, potrgano i sl. ili ispravan neoštećen proizvod kojeg jednostavno vraća, ne reklamacija i sl. ..

-ambalaža u maloprodaji.. stvar zakona-pravila, mora biti recimo retail, mora biti za konkretno tržite, eu-hr, jezik-deklaracija-upute.. bez tog ne smije na police-maloprodaje.. no ide svašta, do i običan wc papir ima sve traženo po zakonu..

-ambalažu dizajnira-proizvodi proizvođač, kao zaštitu ali i kao image-brand-reklamu, + kao jamstvo da je sadržaj odgovarajući navedenom-deklariranom, tj da je u 1kg šećera upravo 1kg šećera, ne manje-više, ne nešto treće.. i da je 'original' ..

-ambalaža u maloprodaji, većina ambalaže je takva da jasno-nedvojbeno ukazuje na (ne)otvaranje i time je nešto novo-ganc-novo ili povrat-korišteno itd.. tj trgovine i robe kad je to važno imaju pogon za povrat-prepakiravanje, gdje se sve što je potrebno ponovo stavlja-kontrolira i recimo selotejpom jamči kao carisnkom plombom ili pečatom sadržaj.. naravno mali trgovac jednostavno vrati robu u kutiju i zato traži da je nešotećena ambalaža.. no to je njegov problem, ne pravo-zakon potrošača.. tj ako mu to ne odgovara tad ne treba prodavati na daljinu s tim pravom. Može čak i bez prava povrata, uvjek postoje izuzetci, tad to mora biti jasno navedno prije kupnje, istaknuto..

 

-već otvorena, korištena, povrat roba i sl.. što je pošteno prema idućem kupcu? .. umanjena cijena? .. to trgovac tad koristi kao argument da u povratu prihvati uz umanjenje povrata, no to nije zakon, tj opet, trgovac ako mu to ne odgovara ne treba prodavati na daljinu.. tj prodajom online x-puta uveća prodaju-zaradu i time pokrije svaki takav trošak višestruko, tj ako je pogriješio u matematici to je njegova poslovna pogreška.. no nema pravo, ali to ne znači da ne može tražiti-cjenkati se.. tj ako kupac-potrošač pristane tad se to ne tiče zakona nego je sve stvar dogovora dvaju strana. .. potrošač ne mora pristati i na kraju će dobiti puni iznos, ali naravno morat će to tražiti tj ovisi koliko ozbiljno će trgovac ići džonom odbijanjem do prijave nadležnima i nekog riješenja.. tj trgovac može recimo iz inata, zna da će na kraju izgubiti no prežali parsto kuna.. jednostavno kako bi imao manje natezanja sa svakim idućim kupcem, tj nikome se ne da tjednima-mjesecima natezati za manje iznose pri čemu nitko ni nema korist samo natezanje.. tj često i kad imamo neko pravo odustanemo-pristanemo.. stvar slobode-odluke svake strane neovisno o zakonu ili isplativost i to je trgovac već u kalkulirao, odnosno s distributerom može imati odgovarajuće riješenje, npr pogon za prepakiravanje gdje se to radi a to ne mora biti trošak trogvca jednako kao po osnovi jamstva, logistika-lanac-distributer-proizvođač.. i to recimo rade s textilom, neckerman i sl. trgovački lanci, kao i amazon itd itd..

 Jebiga legendo ti tu sad na dugo i široko ne da mi se čitat. 

 

 

 

Baš nemaš strpljenja 😉😜