Općenito o ICT biznisu

Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

sandokan111 pon 20.9.2021 20:11
encoding kaže...

 Prilicno sam siguran da na novi proizvod ide novo jamstvo. Na tvom mjestu bih naveo strucnu terminologiju ihusha, uz pozivanje na prava potrosaca koja vrijede na razini EU. Svaki put dosad sam dobio i novo jamstvo u takvom slucaju

 Ne ide. To je praksa  u HR jer je takav zakon, u EU nije takav zakon, odnosno, ocito nije u ceskoj, a ni u DE obzirom da bi ga se amazon pridrzavao da je.

ihush uto 21.9.2021 09:40
sandokan111 kaže...
encoding kaže...

 Prilicno sam siguran da na novi proizvod ide novo jamstvo. Na tvom mjestu bih naveo strucnu terminologiju ihusha, uz pozivanje na prava potrosaca koja vrijede na razini EU. Svaki put dosad sam dobio i novo jamstvo u takvom slucaju

 Ne ide. To je praksa  u HR jer je takav zakon, u EU nije takav zakon, odnosno, ocito nije u ceskoj, a ni u DE obzirom da bi ga se amazon pridrzavao da je.

 -jamstvo nije stvar zakona.. tj zato postoji u EU materijalni nedostatak, zato je uvedeno..

-jamstvo može i ne mora postojati, kao što može biti kraže-duže, kao i svi ostali jamstveni uvijeti, npr što se pokriva kao kvar i recimo nekadašnji prmjer toshibe koja je priznavala i fizčki lom-pad.. u doba prošle krize ili asusovo jamstvo koje je u prvoj godini uz popravak davalo +novi laptop.. tj jamstvo je stvar proizvođaća-trgovine-reklame.. ne zakona, kao i neko dodatno osiguranje koje nešto može pokriti (trošak)..

 

-kakvo je stanje u drugim državama? ne znam.. ne zanima me. Ako me zanima, tad provjerim prije kupnje ono što mi je važno.. jel to boja, cijena, .. pa i jamstvo-uvijeti.

-jamstvo, kod nas, pošto se 99% uređaja (pogotovo računala-komponente kao ram, cpu, mbo..) ne popravljaju nego se po utvrđenom kvaru pokrivenim jamstvom odobrava zamjena (ili povrat ako nema identične zamjene, jer samo isti brand-serija-model može biti pod tim zamjenjeno, ne kemijanje trgovca jer tad može bilo što.. to nije mat.nedostatak kad se dogovarate s trgovcem i može biti zamjena za npr paradajz..), to se tad ne popravlja nego zamjenjuje a tad je knjigovodstveno i novi račun, novo jamstvo, jer je novi prozvod i proizvođač na njega daje novo jamstvo.. novi serijski broj itd.. to je proizvođaču jeftinije nego držati lager-servis koji bi to ekšli popravljao u periodu od 5-7god koji je inače za sve potrošne robe zakon svugdje npr za auto dijelove-servise, usisavač-vešmašina itd..

 

-druga razlika, ovisno o distributeru-kanalu, tj uvijetima a rezultat je i cijena, jamstvo može biti npr 5god a može i 2god, 3god.. za 'isti' proizvod, npr ssd-disk iste marke-serije, ovisno o distributeru koji određuje jamstvo kao i cijenu, pa kad vidite nižu cijenu .. razmislite, jel baš sve isto?

ihush čet 23.9.2021 00:29

-možda.. vjerojatnije ne, jer je potrošna roba + razlika u rukovanju (kao tvoja krivica..) tj morao bi dokazati da je to serijska greška, tj ako imaš za tu seriju neki podatak iskoristi ga i tad je to ok.. (kao za razne mobitele i sl.).

-za sve u vezi računala primarno gledaj jamstvo.. bolje je tj pošto nije na trošak trgovca i jednostavnije pravilo (ili popravak kojeg 99% nema, ili zamjena identično, ili povrat po računu..) a sve na trošak proizvođača (uvoznika za tržište) dok baterija može imati zasebno jamstvo npr 6mj .. pa samo to provjeriš, ako je jednako 2god tad iskoristi.. mat.nedostatak je više za ostale robe na tržištu i stvar je 'dogovora' tj ovisiš o dobroj volji s druge strane kako će se što riješiti, mada bi u osnovi to trebalo biti isto-slično to je ipak samo eu 'rezerva' za klasično jamstvo (opet, primarno računala, ne ostala elektronika, auti itd.. jer svaka roba ima svoje specifičnosti, ovlašteni servis, jamstva itd..) dok je u većini jamstvo za računala barem 2god, često duže, 2-3-5.. tj zakon ne propisuje jamstvo i upravo zato je 'rezerva' materijalni nedostatak, kao i razlika-tumačenje što je kvar npr u slučaju mrtvih pixela ekrana i sl. .. jer to u jamstvu proizvođač definira, dok za mat.nedostatak jednostavno zakon to ne određuje nego sve ovisi o 'dogovoru' tj ako trgovac odbije tad prijava nadležnima i problem dokazivanja tko je u pravu.. mada je inspektor recimo na strani potrošača, nije ni trgovac nemoćan..

Pegaz2507 ned 26.9.2021 21:56

Dobar dan trebam savjet u vezi samsung perilice/susilice.

Kupljena u sancta domenici bit ce 3 godine u 11 mjesecu.

Naime za to s oprostenjem sranje sam dobio 5 godine garancije a od kupovine pa do sad su vec valda 7-8 puta dolazili nekej prckat po njoj.

Imam malo dijete i posto zena stalno ima za prat vec smo se tolko puta nasli u situciji da moram vozit ves kod drugoga na pranje da di dodje da ju bacim s balkona.

Nemogu nigdje nac kakva ja prava imam u takvoj situaciji.

Povrat robe ili novaca?

Zamjena za novi uredaj?

Ak iko imam kakav savjet molio bi da mi pomogne.

Hvala. 

sandokan111 ned 26.9.2021 22:41
Pegaz2507 kaže...

Dobar dan trebam savjet u vezi samsung perilice/susilice.

Kupljena u sancta domenici bit ce 3 godine u 11 mjesecu.

Naime za to s oprostenjem sranje sam dobio 5 godine garancije a od kupovine pa do sad su vec valda 7-8 puta dolazili nekej prckat po njoj.

Imam malo dijete i posto zena stalno ima za prat vec smo se tolko puta nasli u situciji da moram vozit ves kod drugoga na pranje da di dodje da ju bacim s balkona.

Nemogu nigdje nac kakva ja prava imam u takvoj situaciji.

Povrat robe ili novaca?

Zamjena za novi uredaj?

Ak iko imam kakav savjet molio bi da mi pomogne.

Hvala. 

 Trazis povrat novca radi materijalnog nedostatka. Oni vjerojatno na to nece pristat pa onda ides na trznu inspekciju gdje ces opisat slucaj i potkrijepi sve te popravke fino pisano i mislim da nema problema oko tog.

MrBlc pon 27.9.2021 07:36

Ne, odgovornost za materijalni nedostatak je zakonska osnova koja vrijedi dvije godine i na njega se treba pozvati, odnosno, prijaviti ga prije nego istekne rok od dvije godine.

 

Jamstvo je drugi mehanizam, neovisan o odgovornosti za materijalni nedostatak. U ovom slučaju bi se trebalo pozvati na činjenicu da servis nije u stanju otkloniti kvar, ali to vrijedi isključivo ako se svaki put radilo o istom ili povezanom kvaru, što bi se trebalo dokazivati samom prijavom kvara i radnim nalogom.

ihush pon 27.9.2021 12:34

+ pitanje koje-kakvo jamstvo... 'pravo' (klasično jamstvo proizvođača-uvoznika) ili reklama-fejk, protecto i sl što je zapravo osiguranje i ovisi o uvijetima-klauzulama kako se može iskoristiti recimo iznos koji će pokriti za servis-popravak, ponekad priznaju recimo trošak 30kn .. formalno-pravno su ispunili svoju obvezu, dokazivanje iznosa je problem + privatna tužba-žalba koja nema veze s klasičnom zaštitom potrošača-kupca kao jamstvo i 2god jamstva-materijalnog nedostatka.. tj to je zasebni odnos-proizvod treće firme itd itd.

 

-postoji mogućnost naknade .. naravno svaki trošak treba i dokazati, npr račun za pranje u javnoj praonici za vrijeme dok postoji kvar-popravak.. realno, sud da do tog dođe, može u nekom iznosu prihvatiti postojanje troška, npr pranje kod obitelji.. ali je za sud problem što se iznos mora dokazati, ne približno nego u lipu.. tj poželjno je imati račun, dok sud može ako želi i prihvatiti neku odokativnu cifru, no pravno (jer druga strana su pravnici-protivnici i to sve znaju) je teško + sam postupak je neisplativ odnosno nezadovoljan kupac na kraju može dobiti samo ono što je već njegovo, što mu pripada.. ne može kazniti loš brand ili loš servis.. kažnjava samo država-sud itd. .. tj ne dođe to do suda, nego inspektorat to riješava, mingo.hr. .. no mora se tražiti + papirnato što god se može, žalba-prijava upravo kao što je navedeno i tad se nađe neko riješenje, ne neko baš u zakonu, ali važno je riješenje problema..

sandokan111 pon 27.9.2021 14:35
MrBlc kaže...

Ne, odgovornost za materijalni nedostatak je zakonska osnova koja vrijedi dvije godine i na njega se treba pozvati, odnosno, prijaviti ga prije nego istekne rok od dvije godine.

 

Jamstvo je drugi mehanizam, neovisan o odgovornosti za materijalni nedostatak. U ovom slučaju bi se trebalo pozvati na činjenicu da servis nije u stanju otkloniti kvar, ali to vrijedi isključivo ako se svaki put radilo o istom ili povezanom kvaru, što bi se trebalo dokazivati samom prijavom kvara i radnim nalogom.

 Jest, nisam dobro citao da je proslo 2g. Uglavnom se slazem osim da treba biti non stop isti kvar, sto ne mora. Ovisno o slucaju (mi ne znamo detalje slucaja i za sto je on zvao da je kvar, mozda neki od tih nisu kvarovi vec nestrucno rukovanje, ili raznorazne druge gluposti kao kad se carapa zaglavi u odvodu sto nije nicija krivica). Uglavnom, ti si uredjaj kupio da bi ga mogao koristit. Ako je taj isti uredjaj tebi nedostupan toliko vremena da ti stvara velike dodatne troskove, te je prakticki neupotrebljiv, onda ces to prijaviti i traziti povrat novca jer nesto ne valja s uredjajem. Takodjer, pitanje je kad su inicijalni problemi poceli, da li prije isteka 2g ili ne.

encoding sri 13.10.2021 16:35

Kupim proizvod, donesem ga doma, nakon par dana uocim da je fizicki ostecen (kuciste je svijeno prema van, kao da je defektan ili zamijenjeni primjerak). Kontaktiram trgovca sto cemo sad, postoji li mogucnost zamjene, iako vec znam odgovor:

 

nazalost, proizvod mora proci dijagnostiku, zapakirajte nam i donesite s original racunom, odnijet cemo u servis, dobit cete servisnu primku, ostaviti kontakt, cekati dijagnostiku, zamjenu dijelova, obavijestit cemo vas kad je servis gotov....

 

Stvar kupljena prije 10 dana. Od toga ju 7 dana nemam. Genijalno

MrBlc čet 14.10.2021 07:16
encoding kaže...

Kupim proizvod, donesem ga doma, nakon par dana uocim da je fizicki ostecen (kuciste je svijeno prema van, kao da je defektan ili zamijenjeni primjerak). Kontaktiram trgovca sto cemo sad, postoji li mogucnost zamjene, iako vec znam odgovor:

 

nazalost, proizvod mora proci dijagnostiku, zapakirajte nam i donesite s original racunom, odnijet cemo u servis, dobit cete servisnu primku, ostaviti kontakt, cekati dijagnostiku, zamjenu dijelova, obavijestit cemo vas kad je servis gotov....

 

Stvar kupljena prije 10 dana. Od toga ju 7 dana nemam. Genijalno

Trgovac ima pravo izvršiti dijagnostiku, ali u ovom slučaju, pošto je prošlo manje od 6 mjeseci od kupovine, ti imaš pravo tražiti povrat novca ili zamjenu uređaja, ne trebaš pristati na popravak, ali se za to moraš pozvati na materijalni nedostatak, a ne jamstvo.

 

Ako si kupio na daljinu, mogao si jednostavno vratiti ne navodeći razlog.

encoding čet 14.10.2021 10:03
MrBlc kaže...
encoding kaže...

Kupim proizvod, donesem ga doma, nakon par dana uocim da je fizicki ostecen (kuciste je svijeno prema van, kao da je defektan ili zamijenjeni primjerak). Kontaktiram trgovca sto cemo sad, postoji li mogucnost zamjene, iako vec znam odgovor:

 

nazalost, proizvod mora proci dijagnostiku, zapakirajte nam i donesite s original racunom, odnijet cemo u servis, dobit cete servisnu primku, ostaviti kontakt, cekati dijagnostiku, zamjenu dijelova, obavijestit cemo vas kad je servis gotov....

 

Stvar kupljena prije 10 dana. Od toga ju 7 dana nemam. Genijalno

Trgovac ima pravo izvršiti dijagnostiku, ali u ovom slučaju, pošto je prošlo manje od 6 mjeseci od kupovine, ti imaš pravo tražiti povrat novca ili zamjenu uređaja, ne trebaš pristati na popravak, ali se za to moraš pozvati na materijalni nedostatak, a ne jamstvo.

 

Ako si kupio na daljinu, mogao si jednostavno vratiti ne navodeći razlog.

Boldano znam i to je trivijalan slučaj, ne i ovdje

 

Hoćeš reći da samo ako izgovorim "materijalni nedostatak" umjesto "jamstvo", zakonski imam pravo na zamjenu proizvoda bez prethodno čekanja na popravak?

 

Na ovom linku spominje se nešto drugačije: 

 

U slučaju neispravnosti proizvoda za kojeg je dano jamstvo (garancija), ne možete tražiti zamjenu proizvoda bez da ste prethodno zatražili popravak proizvoda? Zamjena proizvoda može se zahtijevati ako prodavatelj odnosno proizvođač ne popravi proizvod u razumnom roku.

Ovdje pak stoji (pod materijalni nedostatak)

 

Ako ste na vrijeme izvijestili trgovca o nedostatku, možete, po svom izboru tražiti:
- popravak stvari i
- zamjenu,

Volio bih vidjeti gdje piše da kod pozivanja na materijalni nedostatak unutar 6 mjeseci do kupnje ne moraš čekati popravak.

MrBlc čet 14.10.2021 10:23
encoding kaže...

Ako ste na vrijeme izvijestili trgovca o nedostatku, možete, po svom izboru tražiti:
- popravak stvari i
- zamjenu,

Volio bih vidjeti gdje piše da kod pozivanja na materijalni nedostatak unutar 6 mjeseci do kupnje ne moraš čekati popravak.

Evo, gledam i ja i ne mogu pronaći, ali tu ti jasno piše da imaš pravo tražiti zamjenu neovisno o tome.

 

Rok od 6 mjeseci ima dvije implikacije:

- smatra se da je nedostatak postojao u trenutku prodaje

- trgovac snosi trošak vještačenja (u protivnom snosi onaj tko je u krivu)

 

 

U samoj direktivi piše i da pravo na zamjenu može biti uskraćeno ukoliko je trošak nesrazmjeran s cijenom popravka.

JackIsBack čet 14.10.2021 10:25
encoding kaže...
MrBlc kaže...
encoding kaže...

Kupim proizvod, donesem ga doma, nakon par dana uocim da je fizicki ostecen (kuciste je svijeno prema van, kao da je defektan ili zamijenjeni primjerak). Kontaktiram trgovca sto cemo sad, postoji li mogucnost zamjene, iako vec znam odgovor:

 

nazalost, proizvod mora proci dijagnostiku, zapakirajte nam i donesite s original racunom, odnijet cemo u servis, dobit cete servisnu primku, ostaviti kontakt, cekati dijagnostiku, zamjenu dijelova, obavijestit cemo vas kad je servis gotov....

 

Stvar kupljena prije 10 dana. Od toga ju 7 dana nemam. Genijalno

Trgovac ima pravo izvršiti dijagnostiku, ali u ovom slučaju, pošto je prošlo manje od 6 mjeseci od kupovine, ti imaš pravo tražiti povrat novca ili zamjenu uređaja, ne trebaš pristati na popravak, ali se za to moraš pozvati na materijalni nedostatak, a ne jamstvo.

 

Ako si kupio na daljinu, mogao si jednostavno vratiti ne navodeći razlog.

Boldano znam i to je trivijalan slučaj, ne i ovdje

 

Hoćeš reći da samo ako izgovorim "materijalni nedostatak" umjesto "jamstvo", zakonski imam pravo na zamjenu proizvoda bez prethodno čekanja na popravak?

 

Na ovom linku spominje se nešto drugačije: 

 

U slučaju neispravnosti proizvoda za kojeg je dano jamstvo (garancija), ne možete tražiti zamjenu proizvoda bez da ste prethodno zatražili popravak proizvoda? Zamjena proizvoda može se zahtijevati ako prodavatelj odnosno proizvođač ne popravi proizvod u razumnom roku.

Ovdje pak stoji (pod materijalni nedostatak)

 

Ako ste na vrijeme izvijestili trgovca o nedostatku, možete, po svom izboru tražiti:
- popravak stvari i
- zamjenu,

Volio bih vidjeti gdje piše da kod pozivanja na materijalni nedostatak unutar 6 mjeseci do kupnje ne moraš čekati popravak.

Postavljaš pitanje te ujedno i daješ odgovor u tekstu koji se postavio.

Ono prvo što si postao "U slučaju neispravnosti proizvoda za kojeg je dano jamstvo (garancija),.... " odnosi se na jamstvo a ne na materijalni nedostatak.

 

Ako se pozivaš na materijalni nedostatak unutar 6 mjeseci možeš tražiti popravak, zamjenu ili raskid ugovora (uz određene uvijete) međutim trgovac može poslati uređaj na servis na dijagnostiku kako bi se dijagnosticirao kvar ali to ne znači ujedno i popravak. Mislim da je ovo slanje na servis zbunjujuće za dosta ljudi jer se nekad radi o dijagnostici a nekad o popravku.

 

 

ihush čet 14.10.2021 10:50

-veći problem u ovom slučaju je fizičko oštećenje, ne 'normalan' kvar-neispravnost ili mat.nedostatak, dok ovisno o jamstvu može i ne mora pokrivati fiz.ošt. ... greška kupca, tj to su stvari koje treba uočiti prilikom kupnje dok protokom vremena jednostavno gubi šanse. -ali, može pitati i u dogovoru s trgovcem, malo dobre volje, može se sve. Krenuti od tog da je za sad trgovac ok-pozitivan da želi može jednostavno odbiti reklamaciju po obje osonove, jer je fizičko oštećenje.. nešto što se 'mora' prije primjetiti.

- zakon, razne robe i usluge.. nije isto cipele, auto, pc, krastavci, .. svaka roba ima specifičnosti, način popravka ili zamjene (većina nema popravka, ni ovlaštenog servisa itd..) pa tako trgovac neće tražiti da ovlašteni servis pregleda 'krastavac', dok se to radi za teh.robu koja u pravilu ima i jamstvo +2god (neovisno o mat.ned za sve robe 2god eu). Kad se nešto može pokriti jamstvom, tad to u pravilu trgovac tako i napravi, tj tad nije direktno njegov trošak, nego mreža-lanac-distributer/uvoznik koji to osigurava za tržište (dok je trgovina samo mjesto prodaje, razmjena roba-novac i zato je trgovac obavezan obaviti-posredovati u reklamaciji ako to kupac želi).

-može u ovom slučaju kupac odbiti servis.. tj može koristeći zakon robu reklamirati u trgovini kupnje i trgovac mora zaprimiti-riješiti, svojom logistikom će obaviti ostalo kao prosljediiti servisu itd. ali, pošto je fiziško oštećenje, ima osnove odbiti, jer to nije kvar pokriven jamstvom (osim u slučaju kad je, čitati jamstvo) kao ni mat.nedostatkom. U ovom slučaju, zbog fiz.ošt. kupac treba slušati trgovca koji za sad pokazuje dobru volju tj u pravilu se tako lakše dođe do željenog rezultata, suprotno, trgovac može odbiti i u ovom slučaju ima pravo..

 

-jedna pozitivna stvar, čak i kad je u pitanju fiz.ošt.. smatra se da kupac koji reklamira nema razloga lagati-izmišljati, tj smatra se da nije sam uzrokovao kvar i to svojom odgovarajućom izjavom obično izjavi.. zakn dok se ne pokaže drugačije, to smatra vjerodostojnim.. kao i pristojan trgovac, koji čak i kad zna da možda nije tako, prisjetimo se poslovice 'kupac je uvjek u pravu' itd. tj tako se gradi renome-reklama, to može vrijediti više od reklamacije.. u ovom slučaju, kupac treba biti 'pristojan', razumjeti da nije stvar prava-zakona i tako se ponašati, često završi pozitivno neovisno ima li pravo čak i kad nema. Dobra volja. Primjer koji nema veze s ostalim-većinom slučajeva pa ni tumačenja zakona ili izvlačenja pojedinih članaka .. npr nema veze pravo trgovca protokol kroz servis ili pravo kupca da reklamira u trgovini kupnje.. jer to nije kvar koji pokriva jamsvo-met.ned jer je fizičko oštećenje i tad nije kvar tj tad je to krivica kupca, propust-greška i samo zbog dobre volje (i reklame) može se sve ipak pozitivno riješiti. U tom slučaju pozivanje na stavke zakona ne pomaže, jer nema osnove, nema prava reklamacije, osim u slučaju kad jamstvo pokriva i fiz.ošt. .. u tom slučaju čak ni kupnja na daljinu 14dana povrat nije primarni kriterij, tj bio bi da nema oštećenja koje je tad primarni kriterij uopće povrata podrazumijevano ispravnog, tj u stanju u kakvom je dobiveno. .. a kad je oštećenje nastalo, kupac je to vidio kasnije, tad se opet logično smatra da prije nije ni postojalo .. odnosno, može se vjerovati kupcu no ne mora.

-tome recimo služi ambalaža, koja mora biti neoštećena kod preuzimanja i time se jamči da je i sadržaj neoštećen.. mada se može uvjek desiti nešto pa i da je tako upakiran itd..

-samo zato jer se ne otvara svaki paket-roba-ambalaža, nema smisla otvarati paket šećera, vino, žvake, žarulju.. tj tu zakon ide na činjenicu-povjerenje da kupac nema razloga lagati i da ono što izjavi je točno-činjenica. Zato se tad vjeruje kupcu mada je možda sam namjerno oštetio proizvod ali i kupac može poslušati, dati malo dobre volje i ne inatiti se želji trgovca postupkom kroz servis tj ovisi o iznosu-cijeni robe i potrebnom da se to nekako pokrije.. pa moj savjet poslušati, jer ovo nije klasičan slučaj kao ostali-većina i ne pozivati se na zakone koji se tad ne primjenjuju, karikirano primjer zakon o prometu vozila ili kazneni-ubojstvo, mada je zakon i dalje isti na snazi, ne primjenjuje se dok ne postoji osnova-djelo, nešto počinjeno u prometu ili ubojstvo.. nema kvara, nema mat.nedostatka nego je fizičko oštećenje a to nije stvar jamstva.

 

edit: .. dodatak za post iznad, točno.

- mješa se servis, popravak ili nadležnost (ovlaštena osoba, stručna, osposobljena). Ovisno o robi (pa i kvaru) jer trgovac nije električar, mehaničar, kemičar itd. i osim kvarova koje može svaki kupac-laik primjetiti za ostalo postoji ovlašteni servis ako postoji.. tj osoba koja je stručna-nadležna i njen odgovor je osnova za dalje postupanje, tj kao dio distributerskog lanca on obavijesti distributera-trgovca koji recimo izdaju zamjenu ili povrat novca ili odbije reklamaciju s obrazloženjem koje je tad službeni dokument.

- ne miješati kad se trgovac želi ping-pongati ili kad ne želi obaviti svoj posao s onim što ovlašteni servis predstavlja, ne neki drugi (neovisno o stručnosti) nego konkretno ovlašteni jer je dio lanca distribucije. Kao i to da u slučaju recimo prihvaćanja reklamacije i recimo povrata novca opet sve obavljamo u trgovini s trgovcem, jer servis nema ni robu ni novac, ne može izdati zamjenu ili povrat novca jer je druga fima, druga kasa, čak i kad je isti vlasnik.. druga djelatnost, prtokol-knjigovodstvo-zakoni.

- servis će zaprimiti i utvrditi stanje, fiz.ošt. .. ako može i ako želi možda nešto proguraju pod jamstvom, možda odbije i to napiše u obrazloženju. Tad ovisno o pozitivno-negativnom kupac ide dalje.. ne prije.

sandokan111 pon 18.10.2021 11:25
encoding kaže...

Hoćeš reći da samo ako izgovorim "materijalni nedostatak" umjesto "jamstvo", zakonski imam pravo na zamjenu proizvoda bez prethodno čekanja na popravak?

Tocno tako, drugacije zakonske osnove imaju drugacije opcije. Cudno zar ne?

encoding kaže...
Volio bih vidjeti gdje piše da kod pozivanja na materijalni nedostatak unutar 6 mjeseci do kupnje ne moraš čekati popravak.

To nigdje nepise, neznam kako to igdje moze i pisati, kakvi su to popravci koji se obave instant bez cekanja?

Ono sto pise, a na sto se kolega referencirao je da ti mozes BIRATI sto hoces, te samim time, do popravka ni nece doci jer popravak neces izabrati. Ako izaberes popravak, onda da, cekat ces dok se ne popravi.

 

encoding pon 18.10.2021 15:04
sandokan111 kaže...
encoding kaže...

Hoćeš reći da samo ako izgovorim "materijalni nedostatak" umjesto "jamstvo", zakonski imam pravo na zamjenu proizvoda bez prethodno čekanja na popravak?

Tocno tako, drugacije zakonske osnove imaju drugacije opcije. Cudno zar ne?

encoding kaže...
Volio bih vidjeti gdje piše da kod pozivanja na materijalni nedostatak unutar 6 mjeseci do kupnje ne moraš čekati popravak.

To nigdje nepise, neznam kako to igdje moze i pisati, kakvi su to popravci koji se obave instant bez cekanja?

Ono sto pise, a na sto se kolega referencirao je da ti mozes BIRATI sto hoces, te samim time, do popravka ni nece doci jer popravak neces izabrati. Ako izaberes popravak, onda da, cekat ces dok se ne popravi.

 

A vidim netko je jeo popišanu kašu umjesto s mlijekom jutros pa ima "sve znam, odjebite smrtnici" stav, dobro jutro bebo

 

Da, čudno je da ako imam stvar koja ne radi, pa kažem "ne radi jamčili ste za nju", onda ide na servis, a ako kažem "ne radi jer ima nedostatak", da je drugi proces. Obična semantika i prilično sam siguran da 90% potrošača kojima to tobože ide u korist, nisu svjesni razlike

 

Za ovo drugo, protrljaj oči i čitaj bolje: nitko nije spominjao "instant" popravak bez čekanja (ali postoje instant zobene kaše, za slučaj da ti se ne svidi ono što dobiješ ujutro), nego mi je maloumno ako preuzmem defektan proizvod i primijetim nedostatak kroz 3 dana, da on prolazi kroz isti proces kao i da sam nedostatak uočio (ili je on nastao) 3 mjeseca nakon kupnje. 

 

I što sad imamo? Kupim stvar prije 2 tjedna, od toga ju tjedan i pol nemam. Pošto trebam taj proizvod, moram se snalaziti tako da posuđujem ili kupim novi. Još više razloga da se stvari kupuju na daljinu (mada je i tu upitno bi li prihvatili povrat pošto je proizvod oštećen). Kupnja na daljinu + snimanje otvaranja. A to je već teren ko da s neprijateljima poslujemo, a ne s firmama kojima je "u interesu" zadovoljstvo kupaca. 

 

Na kraju, i sam vidim čitati što je "kolega referencirao" i puno mu hvala na tome, za razliku od tebe koji samo arogantno reiterira isto i ne doprinosi nikako ovoj raspravi. Zaobiđi me sa svojim savjetima i prosipaj mudrosti nekome tko tvoj seljačluk smatra vrlinom

sandokan111 pon 18.10.2021 19:40
encoding kaže...

A vidim netko je jeo popišanu kašu umjesto s mlijekom jutros pa ima "sve znam, odjebite smrtnici" stav, dobro jutro bebo

 Dapace, uocim kad mi neciji post smrdi miljama, stoga i takav odgovor. Pitas, al istovremeno znas i dajes odgovore te onda postavljas nekakva retoricka pitanja. Poanta je jasna, a ja u takvim raspravama ne sudjelujem, osim jeli, na ovaj nacin na koji si to primio, tako da je poruka uspjela. Isto tako je i tebi jasno kako nisi uspio pa si se malo nafundrio. To je isto ljudski. Carry on.

encoding kaže...
Za ovo drugo, protrljaj oči i čitaj bolje: nitko nije spominjao "instant" popravak bez čekanja

 jesam, evo citam sto pise, jasno na papiru

encoding kaže...
Volio bih vidjeti gdje piše da kod pozivanja na materijalni nedostatak unutar 6 mjeseci do kupnje ne moraš čekati popravak.

 Ako laze koza, ne laze rog.

LukaJackk uto 19.10.2021 11:39

Dobro jutro svima!

Jučer mi je došlo stolno računao sa periferijama i monitorom. Odmah sam primjetio da kutija u kojoj treba biti PC već oštećena.Raspakirao sam sve monitor i tipkovnica su bili neoštećeni ali PC je bio blago udubljen na gornjem kutu ozada (pored IO shielda). Čini se da ništa unutra nije oštećeno i uspio sam uč u BIOS. Dali se isplati ganjati neku zamjenu ili kompenzaciju? Vrijedi spomenuta da imam garanciju od 4g i računalo je bilo kupljeno na popustu.

ihush uto 19.10.2021 13:19
LukaJackk kaže...

Dobro jutro svima!

Jučer mi je došlo stolno računao sa periferijama i monitorom. Odmah sam primjetio da kutija u kojoj treba biti PC već oštećena.Raspakirao sam sve monitor i tipkovnica su bili neoštećeni ali PC je bio blago udubljen na gornjem kutu ozada (pored IO shielda). Čini se da ništa unutra nije oštećeno i uspio sam uč u BIOS. Dali se isplati ganjati neku zamjenu ili kompenzaciju? Vrijedi spomenuta da imam garanciju od 4g i računalo je bilo kupljeno na popustu.

 -.. računalo ti je došlo? pješice? ... naravno, čitamo kao da je napisano, došlo dostavom (neka od dostavnih službi).

-problem, to nema veze s jamstvom, trgovinom.. reklamirti možeš trgovini ali u slučaju dostave i ovakvog oštećenja jasno je gdje je vjerojatno nastalo i kako.. tad imaš problem. Trebao si odmah kod preuzimanja primjetiti oštećenje na ambalaži (tome služi ambalaža).. bilo bi lakše. Sad je stvar da dostava može reći da je predano neoštećeno i tad je problem dokazivanja, tj možeš prijaviti-tužiti i mingo će biti na tvojoj strani jer se kupcu u pravilu vjeruje dok se ne dokaže suprotno, no realno bez papira-potpisa nije lako .. a trgovina s tim nema ništa, osim ako je dostava njihova, tj i kad nije oni imaju dostavu-ugovor.. pa nazovi, pitaj, opiši problem i vjerojatno ćeš dobiti dobar savjet, jer i trgovci su ljudi, pogotovo kad realno nisu krivi.. a ako oni mogu recimo tako 'pritisnuti' dostavu ili u smislu pozitivne reklame da ti ponude zamjenu kućišta.. možeš razmisliti, no neki novac-popust ti neće dati jer knjigovodstveno ne mogu osim kemijanja. Oštećenje je po svemu nastalo u dostavi i dostava je za to odgovorna, tek ako ih pitaš tad ćeš znati što oni kažu.

 

- sve traži papirnato, svaki telefonski razgovor, traži mail + zapiši, ime, vrijeme itd.. i ovisno što ti odgovore tad to prijaviš na mingo.hr .. u najboljem slučaju ćeš u kratkom roku dobiti zamjenu i ispriku, u najgorem ćeš se natezati mjesecima, biti bez računala i na kraju možda bez pravde.. sve između je moguće. Neke stvari se ne isplati gurati-natezati a to ćeš znati kad ih nazoveš i pitaš. Možda će sve biti riješeno na obostrano zadovoljstvo za 5min.. pitaj-traži .. ili se pomiri.

-ali, važnije.. kontakritaj trgovinu, svakako navedi oštećenje i sliku, jer mada računalo može raditi godinama bez kvara, može se sutra pokvariti.. što ćeš tad s jamstvom ako vide oštećenje? To će tad biti legitiman razlog odbijanja jamstva, zato to trebaš riješiti sad ili se nadati da ti u jamstvenom roku od par godina neće ni trebati.

+kupio si novo i imaš pravo imati ispravno, neoštećeno.. nema razloga prihvatiti oštećeno + moguć problem s jamstvom. Zato traži tj može biti važno za jamstvo čak ako ovo ne riješiš, da imaš neki papirnati trag-dokaz. Ali to sve moraš obaviti ti, na pravi način, formalno-papirnato ili ne krenuti u to pa ako ti se desi kvar pod jamstvom npr zamjeniš kućište isprvnim-neoštećenim prije reklamacije i tako eliminiraš moguće odbijanje.. to možeš i sam, tj možeš pitati trgovca da ti pokloni ili povoljnije proda kućište i da sam to obaviš, tj to je jedini dio gdje nešto možeš nazovimo kompenzirati a ako koristiš istu dostavu opet se može sve ponoviti + u svakom slanju može biti novih oštećenja što će značiti da je dostavna služba loša i da to zakon-inspektor-trgovac trebaju riješiti da se ne ponavlja.

 

-sretno.

sandokan111 sri 20.10.2021 01:56
LukaJackk kaže...

Dobro jutro svima!

Jučer mi je došlo stolno računao sa periferijama i monitorom. Odmah sam primjetio da kutija u kojoj treba biti PC već oštećena.Raspakirao sam sve monitor i tipkovnica su bili neoštećeni ali PC je bio blago udubljen na gornjem kutu ozada (pored IO shielda). Čini se da ništa unutra nije oštećeno i uspio sam uč u BIOS. Dali se isplati ganjati neku zamjenu ili kompenzaciju? Vrijedi spomenuta da imam garanciju od 4g i računalo je bilo kupljeno na popustu.

 Da li si ista spomenuo dostavi? Oni su jako slampavi (odnosno zele tako biti jer je ljudima teze znati sto kako napraviti) kad treba ove stvari pregledavati/popisivati. Iako, za divno cudo, dosad sam imao 4 reklamacije dostavi, sve su prosle glatko, a jedna ne bi prosla da nisam odmah reagirao na licu mjesta. Trebao si odmah napraviti zapisnik za to ostecenje i mogao bi sada glatko to zamjeniti. Ovako, konaktiraj prodavaca i posalji mu sliku pa vidi sto ce oni reci. Oni imaju s tim puno vise iskustva i u velikoj vecini slucajeva jasno im je da dostava zna posiljke tretirati kao vrece krumpira, te izadju u susret kupcima. Da li se kasnije kompenziraju od dostave ne znam. Svakako bi to bio prvi korak, ovo ipak nije "malo" ostecenje po meni.

sandokan111 sri 3.11.2021 13:36

Pa ne bih rekao da je bas beskorisno. Tocno se vidi u biti gdje su korisnici neuki i da se zale na gluposti (kvaliteta interneta), a onda se vidi i gdje telekomi pokusavaju zavaljat korisnike (kod prijevremenih raskida odnosno raskida opcenito). Nadalje, mozes vidjet kod kojeg operatera ima najvise prigovora (A1), koji recimo ima manje korisnika od tcoma, te je ocito da su A1 korisnici vise nezadovoljni ako imaju isto/vise prigovora od tcoma koji ima puno vise korisnika. Takodjer se vidi i koji isp je shitter jer ima vise/jednako uspjesnih prigovora nego neuspjesnih, jer je za ocekivat da ako isp radi kako spada, da ce postotak negativnih prigovora bit puno veci od pozitivnih. Ako imas vise pozitivnih prigovora od negativnih, ocito je da ne radis posao kako spada. Itd itd itd.

sandokan111 pet 5.11.2021 19:55

https://www.index.hr/vijesti/clanak/mijenja-se-vazan-zakon-za-kupce-evo-koje-su-promjene/2316132.aspx

 

Izmjene. Overall, mislim da je potrosac na gubitku u odnosu na trenutno stanje kad je mogao birati izmedju 4 stvari pri mat. nedostatku. Sad prvo mora birati izmedju 2 stvari, pa tek onda moze dobiti povrat novca. Nadalje, uvodi se jako manipulativan pojam "nerazmjerni troškovi", i vec vidim napuhivanje troskova od stanja losih prodavaca da se slucaj produljuje/onemogucava. Ne kuzim tko stvara ove zakonske nedorecenosti i ne razmislja da pri formulacijama jedino o cemu treba voditi racuna je "Da li se ovo moze izmanipulirati na nacin a izgubi svoju svrhu i bude na korist svima koji zele zavaljati nekog". S druge strane rok snosenja tereta je s 6 dignut na 12 za prodavaca, ali ovo, ako si bio posten nikad nije bilo toliko upitno jer ako se ne manipulira i koristi zakon kako spada rok je bio (i ostao) 2 godine.

Ceco5465 sri 10.11.2021 18:32

Pozdrav...imam lose iskustvo u vezi jedne narudzbe preko interneta...vidio sam objavu na fb...sad mogu navesti ime trgovine a i nemoram...znaci video o proizvodu i ono sto je meni doslo na adresu je razlika nebo i zemlja...rijec je o igracki za djecu...nisu neki novci al ono...nije ugodno bas...zalio sam se na mail al se uvijek javljai automat,pa sam trazio kontakt od fizicke osobe...kad sam zvao na taj broj,broj se ne koristi...jel se imam mogucnosti nekome zalit...hvala

sandokan111 sri 10.11.2021 20:02
Ceco5465 kaže...

vidio sam objavu na fb

 Inace, onak 90% tih oglasivaca na fb su scamovi, odnosno, prepakirani losi kineski proizvodi s marzom dignutom 1000%. Ako ubuduce vidis nesto sto ti se svidja, svakako pogledaj da li isto nalazis i na aliexpresu, sanse su da ces naci.

Sad o slucaju, taj broj i je obicno iskljucen. Ono sto trebas pogledati je tko ti je to poslao (adresa/ime tvrtke) te kome si novca platio (ime tvrtke) tako da se njima zalis, pogledaj da li postoji telefon/email. Ako ne postoji, sve skupa posalji na trznu inspekciju, ako su u HR, oni ce ih naci, ako su vani onda te netko scamo i pisi kuci propalo.

encoding čet 11.11.2021 12:20
encoding kaže...

Kupim proizvod, donesem ga doma, nakon par dana uocim da je fizicki ostecen (kuciste je svijeno prema van, kao da je defektan ili zamijenjeni primjerak). Kontaktiram trgovca sto cemo sad, postoji li mogucnost zamjene, iako vec znam odgovor:

 

nazalost, proizvod mora proci dijagnostiku, zapakirajte nam i donesite s original racunom, odnijet cemo u servis, dobit cete servisnu primku, ostaviti kontakt, cekati dijagnostiku, zamjenu dijelova, obavijestit cemo vas kad je servis gotov....

 

Stvar kupljena prije 10 dana. Od toga ju 7 dana nemam. Genijalno

 Hvala svima koji su pomogli. Ovo je rijeseno nakon skoro mjesec dana, ali trgovac je zamijenio proizvod. 

 

Da sam tada znao ono sto znam sad, pozvao bih se na materijalni nedostatak i odmah trazio zamjenu, ovako sam ju dobio, ali nakon cekanja mj dana