Općenito o ICT biznisu

Prava potrošača - reklamacije, povrat, zamjena...

Damir22 pon 26.7.2021 22:25

Pa jeboga, glavni problem je taj sto si ti dobio tocno ono sto je ona pokazala....tocno tu stolicu, taj artikl.

Opis,slika,ostale informacije, bitne, relevantne,krucijalne tebi, njima....beznacajne u ovom primjeru, dok god su oni naplatili i isporucili taj artikl.... Kuzis....

Old Iggy pon 26.7.2021 22:55
Damir22 kaže...
Opis,slika,ostale informacije, bitne, relevantne,krucijalne tebi, njima....beznacajne u ovom primjeru, dok god su oni naplatili i isporucili taj artikl.... Kuzis....

Bi li primio auto kojeg si naručio bijeli, a on bež boje?

Ovo je klasični nedostatak, jedino ne shvaćam zašto nije već vratio tu stolicu.

Old Iggy pon 26.7.2021 23:04
Doctor Fate kaže...
Zato jer radim popodne i kad je stigla nije bilo vremena da odem do cco west. Pa sam se samo mogao preko maila navlačit s njima i tu pitat za pomoć kad ujutro odem u dućan.

Samo ti to vrati...

Damir22 pon 26.7.2021 23:11

Old iggy....

Dali mozda znas, kad listas neki katalog nekog automobila..... Koliko tamo prikazanih boja u kojoj mjeri odgovara onoj koja je stvarna boja na stvarnom autu?

Naravno ako sam narucio bijeli da zelim bijeli, no ako sam upro prstom u otprintanu sliku ili sliku na mobitelu i rekao hocu to - ako to u stvarnosti ne odgovara mojoj zamisli te boje, to je samo moj problem. Nevezano kako prodavac naziva tu nijansu.

No taj primjer ne stoji ni najmanje, problem je sto kolega tvrdi da nije dobio artikl koji je narucio, a tocno to je dobio.

Slika i opis jesu pogresni i doveli su ga u zabludu, kao i vecina ako ne i sve reklame, slike i opisi.

Ali nije mu isporucen pogresan artikl.

Old Iggy pon 26.7.2021 23:17
Damir22 kaže...
Old iggy....

Dali mozda znas, kad listas neki katalog nekog automobila..... Koliko tamo prikazanih boja u kojoj mjeri odgovara onoj koja je stvarna boja na stvarnom autu?

Naravno ako sam narucio bijeli da zelim bijeli, no ako sam upro prstom u otprintanu sliku ili sliku na mobitelu i rekao hocu to - ako to u stvarnosti ne odgovara mojoj zamisli te boje, to je samo moj problem. Nevezano kako prodavac naziva tu nijansu.

Biraš boju auta po slici iz kataloga?

Ono, ozbiljno?!?

Doctor Fate pon 26.7.2021 23:23

To mi i dalje nema smisla..što je onda pogrešan artikl da sam dobio stol umjesto stolca?
Eto nedavno sam farbao stan. Kaj ako kažem u bauhausu hoću bijelu jupol boju i doma otvorim limenku i unutra je zelena..no tu nema opet problema..jesi dobio boju? Jesi. To je artikl.koji si tražio sad farbaj stan u zeleno.

Doctor Fate pon 26.7.2021 23:32

Lenovo33 nisam ju ja kupio niti sam ikad išta kupio na taj način. Ali opet ne vidim problem u tome jer da ih je cura tamo pitala koje sve stolce imaju pokazali bi joj opet svoj inventar sa weba i istu sliku i isti opis i sve bi se isto tako završilo opet. Nije neka random slika i opis sa neta sa nego sa njihovog web shopa.

Old Iggy pon 26.7.2021 23:36
Lenovo33 kaže...
Old Iggy kaže...

Biraš boju auta po slici iz kataloga?

Ono, ozbiljno?!?

 Ne biraš ju sigurno ni tako da dođeš u salon i pokažeš čovjeku sliku na mobitelu i kažeš ja bi ovakav auto, baš kako je on kupio stolicu.

Samim time ne znam šta daješ glupe usporedbe s kupnjom auta i s kupnjom njegove stolice.

U svakoj temi si prepun besmislenih usporedbi.

 

Nema on pravo na nikakvo vraćanje stolice, to je njihova dobra volja ako uvaže povrat.

Tu nema govora o nikakvom nedostatku proizvoda, opet nepotrebna provala.

 

 

Je li kupio žutu stolicu? Je.

Je li dobio zelenu stolicu? Je.

Je li dobio što je naručio? Nije.

Je li boja ključna karakteristika raznih vrsta roba, posebice namještaja? Je.

Iliti, dobio je robu s nedostatkom (ZOO, čl. 401, st. 3., 4., 5.).

 

Kako kupujem auto? Slika s mobitela? Ti i dalje ozbiljno?!?

Ako se odlučim za neku boju (bilo koju i bilo kako je odredio), mora doći točno takva boja.

Zato i postoje izložbena / probna vozila, limovi u primjercima boja u salonima i slično.

 

Da mi na naručen žuti auto dođe zeleni nagurao bi mu ga u oko. Cijelog.

Damir22 pon 26.7.2021 23:41

Tako je, da si dobio stol umjesto stolice, onda je pogresno isporuceno.

Na kutiji pise sifra artikla, ista je na webu, i po tome oni baziraju pricu da nisu pogresno isporucili.

Naravno da ne kupujes auto na osnovu slike, to i je moja poanta, slika sluzi da okvirno dobijes dojam kako nesto izgleda, ako te detaljnije zanima, pogledat ces uzorak boje, ili stvarni auto koji zelis kupiti u toj boji. Ako ti na slici pink golf izgleda bezveze, ides dalje...

Isto tako i ovo, slika je ilustrativna, naravno da JE zajeb sto pise zuta, da je pisalo zelena nebi te uopce interesirala.....

Samo ti zelim reci da.pricu fokusiras vise na zamolbu za povratom, ukazes im da opis nije dobar, to ce prije uvaziti nego pricom da su oni pogresnu stolicu tebi prodali.....

No, ti napravi kako mislis da je najbolje.

Edit

Je li kupio žutu stolicu? Je. Ne bas, samo je mislio da je zuta, na osnovu pogresnog opisa i slike.

Je li dobio zelenu stolicu? Je. Je.

Je li dobio što je naručio? Nije. Je.

Dali ce mu uvaziti reklamaciju i vratiti novce? Najvjerovatnije hoce.

sandokan111 pon 26.7.2021 23:43
Doctor Fate kaže...

Odgovor na mail je bio:

 

"Zahvaljujemo na Vašem javljanju. Isporučeno stolac odgovara naručenom, naime, u ponudi nemamo stolac u boji crno-zeleni."

 

Iako na kutiji lijepo piše black-apple green i zelene je boje kao na tehnodome web shopu, što je čudno s obzirom da kažu da nemaju crno-zelene lol

 Zato jer si vjerojatno srocio mail da si dobio krivi artikl. Ne da boja ne odgovara napisanom. Napisi reklamaciju bas i da zelis povrat novca ili proizvod kako pise na racunu, zute boje. s tim odgovorom na mingo.

Doctor Fate kaže...

Ako nisam dobio ono što sam kupio zamarao bih se i da je samo logo druge boje jer to nije ono što želim, kao prvo. A kao drugo sad više i nije samo o tome nego što me rade i budalom jer kao ne znam razliku između žute i zelene boje. 

 Ignoriraj njega, rezidentni troll koji jos nije dobio ban. Nista pametno neces procitat od tog nicka. Ovo mu je valjda 20ti.

Lenovo33 kaže...
Nema on pravo na nikakvo vraćanje stolice, to je njihova dobra volja ako uvaže povrat.

 Ugasi se s glupostima.

Old Iggy pon 26.7.2021 23:45
Damir22 kaže...
Na kutiji pise sifra artikla, ista je na webu, i po tome oni baziraju pricu da nisu pogresno isporucili.

Naravno da ne kupujes auto na osnovu slike, to i je moja poanta, slika sluzi da okvirno dobijes dojam kako nesto izgleda, ako te detaljnije zanima, pogledat ces uzorak boje, ili stvarni auto koji zelis kupiti u toj boji. Ako ti na slici pink golf izgleda bezveze, ides dalje...

Kakva vražja šifra? Šifra nikog ne interesira.

Je li piše žuti? Piše. Je li stigao zeleni? Je.

 

Damir22 pon 26.7.2021 23:46

Sandokan

"Zato jer si vjerojatno srocio mail da si dobio krivi artikl. Ne da boja ne odgovara napisanom."

Aleluja, tocno to. Nije dobio krivi artikl, on jednostavno ne odgovara onome sto je reklamirano.

Doctor Fate pon 26.7.2021 23:49

Kaj je najbolje cijelu priču i mail sam i počeo oko toga da je kriva boja. Slikao im i kutiju na kojoj piše koja je boja u pitanju apple green te i sam stolac u kutiji na kojem se vidi zeleno. Zato sam i dobio odgovor na mail da ne prodaju crno zelene stolce. Nisam nikad spomenuo da sam model nijr to što želim samo da boja ne odgovara ponuđenoj na webu u opisu i slici kao i na računu.

sandokan111 uto 27.7.2021 00:21
Damir22 kaže...
Sandokan

"Zato jer si vjerojatno srocio mail da si dobio krivi artikl. Ne da boja ne odgovara napisanom."

Aleluja, tocno to. Nije dobio krivi artikl, on jednostavno ne odgovara onome sto je reklamirano.

 Nije tocno to, ja pricam o tome kako im je reklamaciju napisao pa "eventualno" sluzbenik tamo previdio o cemu se radi, nije ni citao kako spada.

Doctor Fate kaže...
Kaj je najbolje cijelu priču i mail sam i počeo oko toga da je kriva boja. Slikao im i kutiju na kojoj piše koja je boja u pitanju apple green te i sam stolac u kutiji na kojem se vidi zeleno. Zato sam i dobio odgovor na mail da ne prodaju crno zelene stolce. Nisam nikad spomenuo da sam model nijr to što želim samo da boja ne odgovara ponuđenoj na webu u opisu i slici kao i na računu.

 Ako si to tako napisao i dobio onaj odgovor fino sad posalji prijavu na mingo sa tim istim opisom te prilozi njihov odgovor. Napisi da si dobio zeleni umjesto zuti proizvod, prilozi slike s webshopa gdje pise da je zuti, racun gdje pise da je zuti. Cekaj rjesenje slucaja, vjerojatno ce ti ici povrat novca jer ovi vjerojatno imaju samo tu jednu vrstu stolca.

Dex.amx uto 27.7.2021 01:24
Damir22 kaže...


Slika i opis jesu pogresni i doveli su ga u zabludu, kao i vecina ako ne i sve reklame, slike i opisi.

Ali nije mu isporucen pogresan artikl.

 

 Slika nije. Opis nisam gledao.

Svaki artikl ima naziv, opis i eventualno sliku.

Naziv kaže da je crno žuta, na slici se vidi crno žuti stolac.

Ako je dobio crno zeleni stolac onda definitivno nije dobio ono što je djevojka naručila.

 

 

Lenovo33 kaže...
Old Iggy kaže...

Biraš boju auta po slici iz kataloga?

Ono, ozbiljno?!?

 Ne biraš ju sigurno ni tako da dođeš u salon i pokažeš čovjeku sliku na mobitelu i kažeš ja bi ovakav auto, baš kako je on kupio stolicu.

Samim time ne znam šta daješ glupe usporedbe s kupnjom auta i s kupnjom njegove stolice.

 

 

Svaka boja ima svoj kod. Kod odabira boja dobiješ paletu gdje uživo vidiš kakva je boja i kakav je finiš.

Ako naručiš auto s kombinacijom boja RAL 5004 i RAL 2007, a dobiješ auto u kombinaciji RAL 5005 i RAL 2007, jel znači da bi dobio ono što si naručio? I dalje je isti auto.

Kod Santa Domenice možeš "naručiti" na dva načina - ko budala objašnjavajući ili fino pokažeš sliku/stranicu artikla. Treći način je po broju artikla koji nalazi na vrhu stranice artikla(UI++ )

Doctor Fate uto 27.7.2021 10:17

Sad izašao iz dućana.
Short story: vratili su novce i uzeli stolac.

Long story: Nakon što me njihova reklamacija jučer uvjeravala da ne znam što je žuto a što zeleno i kako oni ne prodaju zelene stolce. Danas prodavač u dućanu na moje pitanje da li u skladištu imaju možda još neki žuti kaže da imaju samo zelene. :D hahaha.
A odlučili su vratit novce nakon što sam na njihov komentar kako kupljeni artikl odgovara naručenom poslao mail proizvođaču u sloveniji. I javili mi u rekordnom roku da su oni(Sancta fomenica) u krivu. Prva verzija je bila žuta i kad se rasprodala druga verzija stolca je zelena. Znači dobili su neku obavjest od njih o promjeni boje, ali nije im se dalo izmjenit info na web shopu. Uglavnom jadan odnos prema kupcu kojeg od početka krive za grešku i na kraju niti sorry ni niš eto ti pare na pult i bok..okrene leđa.. jadno.

njuskac uto 7.9.2021 09:16

Kupio sam aparat za šišanje koji ne šiša dobro.. znaci šiša na milimetar dobro ali kad stavis nastavak npr. 25 mm ne sisa nista.. kosa ili zapinje ili uopce ne dodiruje oštricu..uglavnom sa aparatom ne mogu nista , snimio sam video kako aparat ne šiša otišao u ducan i reklamirao i kazu da ne zele vratiti novac da je aparat koristen, pa naravno da je koristen ako sam ga isprobao, poslao sam mail upravi i ne zele vratiti novac niti zamijeniti za nesto drugo.. i sad mene zanima koja su moja prava?sta mogu napraviti ?da li postoji neki zakon na koji se mogu pozvati? hvala

ihush uto 7.9.2021 10:19

-da, na zakon o zaštiti potrošača.

-možeš po osnovi jamstva ili materijalnog nedostatka, neispravan proiizvod (koji ne radi unutar deklariranog) i naravno da je korišten i možeš ga vratiti jer je neispravan, dobiješ drugi-novi (ili popravak kojeg nema kao ni ovlaštenog servisa ili servisera koji bi to odobravao pa se ne daj tako zavlačiti). .. no realno i drugi će biti jednak ako je to takav proizvod i tad možeš tražiti povrat novca tj sve ovisi o dobroj volji, kad trgovac nešto hoće ili neće.. kad neće neovisno o zakonu to moraš 'izgurati' jer zakon ne znači ništa dok ga ne primjeniš a to znači da moraš ići po protokolu, reklamacija-žalba-prijava itd.. i sve traži pisano, ne samo brbljanje, odnosno brbljanje zapiši, ime-datum itd.. i tad to sve prijaviš na mingo, nakon tog relativno brzo imaš riješenje, tj kad trgovac ne želi tad ga moraš natjerati, silom zakona.. neće ništa samo nego to moraš ti.

 

 

edit: +.. priča tad obično krene, 'ne radim to ja-trgovac, samo prodajem..' itd ili koliko para, toliko muzike, no zakon postoji upravo zato i zato je trgovac odgovoran za robu koju prodaje tj deklaraciju-kvalitetu, ne škart-bofl lošu robu, tj on na tome zarađuje i obvezan je zato to riješiti, kaže zakon.. pa ako to trgovac ne zna tad ga upozoriš i prijaviš i po toj osnovi, jer on to mora znati itd..

-kraće, neovisno o cijeni, brandu, 'kvaliteti'.. proizvod mora raditi, biti ispravan, unutar deklariranog. .. smije se pokvariti, ali mora raditi.. ako ne radi tad je neispravan a to tad trgovac mora riješiti, neovisno što će roniti suze i reći da nije njegova greška ili poblem, jer je, jer to kaže zakon a on to prodaje tj ako je takva škart roba ne treba je prodavati. Zakon, o zaštiti potrošača, napravljen upravo iz ovakvih razloga + upravo zato i postoji materijalni nedostatak (neovisno o jamstvu) i zato je to problem koji trgovac mora riješiti. .. a dok ne riješi je to tvoj problem, koji se neće riješiti samim postojanjem prava ili zakona nego tek ako to stvarno pokreneš na adekvatan način, jer zakon = protokol.. itd.

sandokan111 uto 7.9.2021 13:24
njuskac kaže...

Kupio sam aparat za šišanje koji ne šiša dobro.. znaci šiša na milimetar dobro ali kad stavis nastavak npr. 25 mm ne sisa nista.. kosa ili zapinje ili uopce ne dodiruje oštricu..uglavnom sa aparatom ne mogu nista , snimio sam video kako aparat ne šiša otišao u ducan i reklamirao i kazu da ne zele vratiti novac da je aparat koristen, pa naravno da je koristen ako sam ga isprobao, poslao sam mail upravi i ne zele vratiti novac niti zamijeniti za nesto drugo.. i sad mene zanima koja su moja prava?sta mogu napraviti ?da li postoji neki zakon na koji se mogu pozvati? hvala

 Ako si kupio na daljinu i nije proslo 14 dana nemas se sta natezat s ikim, samo ga vrati.

 

Ako nisi, morat ces sada slat prijavu na trznu inspekciju radi skrivenog materijalnog nedostatka. http://prijava.mingo.hr/CD/prijava.jsp. Trazi povrat novca i cekaj 15 dana da se rijesi.

uniball uto 7.9.2021 14:41
njuskac kaže...

Kupio sam aparat za šišanje koji ne šiša dobro.. znaci šiša na milimetar dobro ali kad stavis nastavak npr. 25 mm ne sisa nista.. kosa ili zapinje ili uopce ne dodiruje oštricu

 Što će reći da je ovdje slučaj nestručnog rukovanja i da korisnik ima problema s glavom, doslovno i figurativno.

Ako šiša dobro bez nastavka (1mm) znači da je s aparatom sve u redu, a to što ti pokušavaš šišat kosu koja je kraća ili slične dužine kao nastavak, to su već neki drugi problemi.

Probaj stavit manji nastavak pa ćeš vidjeti da će šišati.

 

Ne može biti da aparat radi bez nastavka, a s nastavkom da ne radi, pričaš ludorije i trošiš vrijeme ljudima u trgovini.

njuskac sri 8.9.2021 09:07
uniball kaže...
njuskac kaže...

Kupio sam aparat za šišanje koji ne šiša dobro.. znaci šiša na milimetar dobro ali kad stavis nastavak npr. 25 mm ne sisa nista.. kosa ili zapinje ili uopce ne dodiruje oštricu

 Što će reći da je ovdje slučaj nestručnog rukovanja i da korisnik ima problema s glavom, doslovno i figurativno.

Ako šiša dobro bez nastavka (1mm) znači da je s aparatom sve u redu, a to što ti pokušavaš šišat kosu koja je kraća ili slične dužine kao nastavak, to su već neki drugi problemi.

Probaj stavit manji nastavak pa ćeš vidjeti da će šišati.

 

Ne može biti da aparat radi bez nastavka, a s nastavkom da ne radi, pričaš ludorije i trošiš vrijeme ljudima u trgovini.

 Aparat ne šiša sa nastavcima nikako jer su nastavci tako dizajnirani da kosa ne prolazi dobro kroz njih i jedino sto mi je bitno kod sisanja da sisa sa nastavcima , imao sam par aparata do sada i svi su radili bez problema osim ovog koji je 3x skuplji..  snimio sam video i poslao upravi ducana i nakon malo natezanja su mi vratili novce.

insight sri 15.9.2021 18:48

Pozz...

Da li netko ima iskustva sa kupovinom robe cija je ambalaza ostecena? Proizvod odnosno artikl nije ostecen po objasnjenju o proizvodu.

Dakle..u ponudi je snizena cijena,navedeno je da je ambalaza ostecena dok proizvod-artikl nije koristen. Radi se o pumpi za vodu koju prodaje web shop i navedeno je zasto je cijena snizena.

Po slikama i rijecima skladistara nisu prevelika ostecenja ambalaze.

Garancija i povrat ostaje kao kod normalne ambalaze.

Da li je ovo neki macak u vreci i sl..pa prodaju po nizoj cijeni ili je to tako u praksi? Da li mozda zadnje ili izlozbene artikle tako prodaju?

Imate li iskustva sa tim?

Naveo sam o cemu se radi jer me zanima koliko se takav proizvod moze ostetiti sa ostecenjem ambalaze.

Opcenito me zanima da li trgovine pod izgovorom ostecene ambalaze imaju praksu prodaje robe sa greskom i sl...ili je netko zaista samo ostetio ambalazu,pa zakonski ne mogu to prodati po uobicajenoj cijeni.

Ako sam promasio temu ostavite link gdje je bila slicna rasprava.

Unimatrix 007 ned 19.9.2021 19:41

Ekipa, mjenjao sam u Alzi miša, garancija je trajala još godinu dana i sad sam dobio novog, međutim, na taj novi ne ide nova garancija. Mislio sam da je to uobičajena praksa, da li sam ja tu nešto profulao ili me zakidaju za punu garanciju na novom uređaju?

 

LP

ihush pon 20.9.2021 01:27
Unimatrix 007 kaže...

Ekipa, mjenjao sam u Alzi miša, garancija je trajala još godinu dana i sad sam dobio novog, međutim, na taj novi ne ide nova garancija. Mislio sam da je to uobičajena praksa, da li sam ja tu nešto profulao ili me zakidaju za punu garanciju na novom uređaju?

 

LP

 ovisi po kojoj osnovi si reklamirao, po jamstvu (tad ako je zamjena ide novo, račun-jamstvo, staro se stornira-- knjigovodstveno-carniski mora biti tako..) ili po osnovi materijalnog nedostatka, tad je sve stvar tvog dogovora s trgovcem..

-pošto spominješ jamstvo, tad je vjerojatno po toj osnovi i tad ide novo jamstvo (kao i novi račun kojim u osnovi dokazuješ jamstvo-datum..).

sandokan111 pon 20.9.2021 13:04
Unimatrix 007 kaže...

Ekipa, mjenjao sam u Alzi miša, garancija je trajala još godinu dana i sad sam dobio novog, međutim, na taj novi ne ide nova garancija. Mislio sam da je to uobičajena praksa, da li sam ja tu nešto profulao ili me zakidaju za punu garanciju na novom uređaju?

 

LP

 To je standard praksa u EU, i na amazonu je tako. Kod nas nije.

Unimatrix 007 pon 20.9.2021 13:38
ihush kaže...

 ovisi po kojoj osnovi si reklamirao, po jamstvu (tad ako je zamjena ide novo, račun-jamstvo, staro se stornira-- knjigovodstveno-carniski mora biti tako..) ili po osnovi materijalnog nedostatka, tad je sve stvar tvog dogovora s trgovcem..

-pošto spominješ jamstvo, tad je vjerojatno po toj osnovi i tad ide novo jamstvo (kao i novi račun kojim u osnovi dokazuješ jamstvo-datum..).

 Da, reklamacija je bila po jamstvu, ali mi kažu da za zamjenjeni uređaj ne daju novu garanciju, dobiva samo ostatak stare. A ak se dobro sjećam, u HR ide normalno nova garancija. Izgleda da u Češkoj nije tako.

encoding pon 20.9.2021 13:59
Unimatrix 007 kaže...
ihush kaže...

 ovisi po kojoj osnovi si reklamirao, po jamstvu (tad ako je zamjena ide novo, račun-jamstvo, staro se stornira-- knjigovodstveno-carniski mora biti tako..) ili po osnovi materijalnog nedostatka, tad je sve stvar tvog dogovora s trgovcem..

-pošto spominješ jamstvo, tad je vjerojatno po toj osnovi i tad ide novo jamstvo (kao i novi račun kojim u osnovi dokazuješ jamstvo-datum..).

 Da, reklamacija je bila po jamstvu, ali mi kažu da za zamjenjeni uređaj ne daju novu garanciju, dobiva samo ostatak stare. A ak se dobro sjećam, u HR ide normalno nova garancija. Izgleda da u Češkoj nije tako.

 Prilicno sam siguran da na novi proizvod ide novo jamstvo. Na tvom mjestu bih naveo strucnu terminologiju ihusha, uz pozivanje na prava potrosaca koja vrijede na razini EU. Svaki put dosad sam dobio i novo jamstvo u takvom slucaju