wyks pet 8.11.2019 12:35
Serious NERD kaže...

Može li mi neko objasniti čemu toliki TD na post iznad? Šta je kolega Ajar pogrešno rekao?

Ovo u biti ima dvojako znacenje, sto zbog pohvalne vjestine Simone (i suradnje sa drugim Tesla entuzijastima - koji cine vise koristi Tesla vlasnicima od same sluzbene servisne mreze) sto zbog pokazatelja manjkavosti u strategiji flote Tesle.

 

Do predstavljanja Taycana, mediji su kao glavne izazivace Tesle isticali Rivian - jer je to u biti jedina kategorija vozila koja ima konstantan rast prodaje, pa je elektricna verzija kamioneta mozda i najbitniji model koje kompanija mora predstaviti na tlu USA. Sedani opcenito imaju pad prodaje, zato je i Tesla sa S i 3 pokupio novelty kupce - oni koji nisu htjeli vec postojece sedane, ali ih je unikatnost Tesle natjerala na kupnju. No to nece dugo trajati jer je tu konkurencija sve blize - zato se Musk i odlucuje na radikalan potez robo-taxia - takav poslovni model bi teoretski osigurao potrebitost na trzistu i sigurne kupnje iz gospodarskog sektora.

 

Kako Model Y tek treba dokazati da je pristojna konkurencija u SUV klasi - jer model 3 dobro funkcionira kao dodatni automobil u obitelji, ali ne kao glavno funkcionalno vozilo, te kako je tu konkurencija vec napravila elektricne inacice svojih popularnih ICE modela, Tesla mora uciniti iskorak i u kamionet klasu. Iako je model Y po meni najgore sto su izbacili.

 

No tu je Rivian koji je vec natjerao Amazon na ulaganje, kao i Ford (skupa preko milijardu i pol $), i to ne samo u pickup, nego i u delivery truck klasi, Tesla gubi potencijalni najsigurniji posao koji je vec trebala osigurati - gospodarski ugovor koji jamci stabilan broj prodanih vozila svake godine. (Kao i sto MS ne zivi od home licence WIN-a, ili kako Apple u zadnjih par godina vise zaradjuje od services nego od prodaje iPhonea).

 

Looking back - Rivian je imao stabilniji plan, SUV i pickup imaju dvostruku ulogu na trzistu, prodaju se jednako dobro i u privatnom i u gospodarskom sektoru, pa veca prodaja u jednom vuce prodaju i u drugom sektoru. Takodjer to su bolja vozila za financing i leasing, pa je i veca sansa da ce se netko odluciti zamjeniti postojecu flotu.

Tesla je krenuo sa sedanima - jer su tehnicki laksi za napraviti (a i to je bio inicijalni plan prije Muska) no sedani najvise osjecaju sve trzisne faktore, od trenda do konkurencije. Zato Musk gura Semi jer je to potencijalno najlukrativnije trziste u USA - zbog lose transkontinentalne infrastrukture sleperi su im vitalna transportna ruta. No tu mora obaviti vraski posao jer sleper ima dulji vijek trajanja - pa se nece netko preko noci odluciti zamjeniti cijelu flotu vozila, a i ne moze ih se preprodati u privatno vlasnistvo kao SUV/pickup.

 

I to je realnost svih kompanija koje se odluce biti katice za sve - sto je i problem egoisticne Muskove megalomanije. Ako uspije meni svejedno, ali vece su sanse da nece. Tesla danas predsavlja pickup, jucer je to napravio Rivian, sutra vec Ford najavljuje svoj, dok prekosutra GM razmislja ili uloziti u Rivian ili plasirati svoje modele. Ok je misliti da mozes pobijediti konkurenicju, ali pobjediti je u svim frontovima i u svim klasama nije realno. To nije ucinio nitko, pa ni USA giganti koji su imali SAV novac od nafte i 100 godina nesmetanog razvoja - i opet ih je pokopala Toyota.

 

Teslin problem je da sa sadasnjom prodajom mora financirati buduce kapacitete za sve klase vozila koje je Musk najavio, a Musk je najavio apsolutno svaku klasu vozila. Postojeca konkurencija ce prenamjeniti sadasnje kapacitete za modele u kojima vec imaju prodaju - pa je tako Kia Niro i ICE i EV automobil, ali Kia nikad nece proizvesti Semi.

Virtua Fighter pet 8.11.2019 15:26

Mene je samo strah onoga šta je Musk i rekao, da je to Cybertruck i da izgleda kao kombinacija oklopnog vozila iz budućnosti i truck-a. Sam je rekao da se mnogima neće svidjeti i da nije za svakoga.

Tako da nemam nikakva pozitivna očekivanja od ovog eventa, mislim da će stvoriti nekakvu "nišu" ni vrit ni mimo.